Pondělí 16. září 2024, svátek má Ludmila
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: Církevní restituce - dvojitá krádež

Tak se nám zase jako bumerang vrátil letitý spor o církevní restituce. Zatímco se všemi krom německých kolaborantů se stát restitucemi v rámci narovnání křivd komunismu vyrovnal, s církví se to nějak nedaří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

28. 1. 2019 22:13
Nějak mi uniklo, nebo autorce?

Od vlády císaře Josefa II. církev nevlastnila žádný majetek, měla jej pouze propůjčený do správy a k užitku společensky prospěšnému. Pokud vím, tak tento císař zrušil na jím spravovaném území všechny církevní řády a kláštery, které nekonaly žádnou veřejnou službu ve formě špitální, školní atd., tedy ty, co žily jenom jaksi pro sebe a vlastní členy řádu. Čili nebylo co vracet. A další stránkou věci je, že v onom zákonu o majetkovém vyrovnání:

a) chybí relevantní analýza a zhodnocení majetku

b) "odškodňují" se i církve a náboženské společnosti, které v roce 1948 ani neexistovaly.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

28. 1. 2019 22:18
Re: Nějak mi uniklo, nebo autorce?

A čo je to také "chybí relevantní analýza a zhodnocení majetku"? Jste schopen definovat, co by to mělo být?

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

28. 1. 2019 22:04
Výborně napsáno a formulováno

Komunistická pakáž zase ukázala, co nosí ve svých komunistickou ideologií a závistí zmagořených hlavách...

0 0
možnosti
JK

28. 1. 2019 21:54
Díky, Markétko..

0 0
možnosti
JR

28. 1. 2019 17:15
Šichtařová to trefila :-))

Ten, kdo byl komunista a ještě lépe estébák, jako by dnes měl volňásek do první ligy!!!

To se povedlo :-))

Chtěl bych se zeptat přítomných, kdo a jak je vychoval, když dnes fandí komunistickému premiérovi, který byl práskačem tajné bezpečnosti a komunistickému prezidentovi, který leze do prdele východní verbeži?

Kdo vás vychoval, vy ubohá bolševická lůzo?

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

28. 1. 2019 15:41
Malá poznámka k dobám minulým:

Před r. 1989 jsem v kanceláři seděl se dvěma dámami. Obě měly velmi blízké kontakty na RKC. Jedna pak po listopadu pomáhala v administrativě kardinálovi Tomáškovi. Takže nešlo o žádnou agenturu JPP. I vyprávěly mně, jak jistí funkcionáři tehdy vládnoucí strany (KSČ) se snažili, aby jejich blízkým bylo poskytnuto dlouhodobé ošetřování od řádových sester. Neb státním LDN-kám nedůvěřovali. Já mám k RKC řadu výhrad, zvl. k jejímu současnému primasovi. Leč danit jednou uloupené je odporné! Čímž ti, kdo toto svinstvo obhajují, prokazují nikoli neo-, ale STAROMARXISTICKÉ smýšlení. Náboženství je přece opium lidstva a Duka, Halík a spol. jsou agenti Vatikánu. A nejde jen o RKC, byť ta byla jako největší nejvíce postižena. Duky mně ovšem moc líto není: lísal se k mocným, Okamura mu byl bližší než Halík či dejme tomu Pánek a nyní sklízí plody. Ve své lačnosti po okázalosti a pompě pozapomněl, kdo je skutečný nepřítel církve svaté.

0 0
možnosti
JS

28. 1. 2019 15:33
Drobné připomenutí

Vážená paní Rychtářová, dovoluji si připomenout, že zákon o t.zv. církevních restitucích byl schválen většinou jediného hlasu, hlasu poslance na tento den propuštěného z vazby. Co dělá dnes nevím. Podle tohoto zákona církev obdržela majetek zestátněný dekretem Josefa II, zestátněný za I. republiky. Majetek obdržely i církve, které v té době neexistovaly, jako úplatek za mlčení.

0 0
možnosti
JR

J. Růžička 714

28. 1. 2019 15:14
Naprostý souhlas, paní Šichtařová

Podepisuji každé vaše slovo v tomto článku. Komoušský dobytek by měl platit reparace za všechny vraždy a zlodějiny, které spáchal.

0 0
možnosti
JK

28. 1. 2019 21:58
Souhlasím s vámi, i s autorkou ..

vždycky zuřím, když čtu "nejsme jako ONI"... brrr..

0 0
možnosti
JH

J. Hanzlík

28. 1. 2019 14:49
Necivilizované řešení s nestravitelnou pravdou?

Autorka podala naprosto správný a snadno pochopitelný rozbor etického východiska právního řešení náhrad násilně oloupených církví. Jde v podstatě o církev římskokatolickou. Avšak v prostředí zabedněných zavilců v úvodu opatrně našlapovala. Ukazuje se ale, že jsou tady většinou rozumní a rozvážní diskutéři, kteří, ač třeba k víře v náboženském slova smyslu lhostejní, ctí princip věci.

Revoluční komunisté, kteří se v padesátých letech realizovali bezuzdnými krádežemi soukromého, spolkového a církevního majetku tak zvaným znárodňováním, provázeným politickými procesy a justičními vraždami, dnes hrdinně se vztyčenou hlavou kalkulují s krátkou pamětí a neporazitelnou lidskou blbostí. Tu vymezuje rozšířený virus, že kdo má něčeho hodně, tak to někde nějak ukradl.

Je to takové revoluční kolečko s příležitostí ke „svatému“ právu něco ukrást, což nádherně vymezuje prostor pro malou českou deputátnickou duši, která v historii dostala komunistická křídla, když jí byl předhozen církevní majetek ke zhanobení a zplundrování. A tak se stávalo, že na zámku bučely krávy a v kostelích našly místo vojenské magacíny a příležitost k nástěnné tvorbě nadržených rekrutů.

0 0
možnosti
JH

J. Hanzlík

28. 1. 2019 15:16
Re: Necivilizované řešení s nestravitelnou pravdou?

Oceňuji, že autorka nakonec vyzdvihla pragmatickou skutečnost, že majetek má jen tehdy význam, když slouží, tudíž musí být v rukou dobrého hospodáře! Jak se historicky spolehlivě ukázalo, pazoury ideologického státu byly ty nejhorší. Jeho pohrobci chtějí ukázat, že z náhrady za tehdejší lup lze ještě něco pro bezednou státní kasu ukrást.

0 0
možnosti
FK

28. 1. 2019 13:04
Pro mě

diskuze na téma církevní náhrady skončila, parlament rozhodl a veškeré diskuze jsou zbytečné. A jestli se to někomu dnes nelíbí, pak se tehdy měli více angažovat. Zákony musí platit a měly by platit i obyčejné smlouvy a dohody mezi lidmi. Jako věřící člověk jsem i dost konzervativní, zejména v lidských hodnotách.

0 0
možnosti
PK

28. 1. 2019 13:35
Re: Pro mě

Kusáku, mýlíte se ! Diskuse neskončila, protož je tady ještě Senát, pravděpodobně znova Palamant a potom pravděpodobně Ústavní soud. A co říkáte vysvětlení o ukradeném mobilu ? Ani to Vás netrklo ?

0 0
možnosti
MK

28. 1. 2019 12:48
v roce 1989 jsme to celé sežrali už podruhé

v roce 1968 mi bylo 25 cucáckých let a tak jsem podporoval ten nastalý přerod a přišla normalizace a v roce 1989 jsme to skoro všichni sežrali podruhé - a komunisty jsme nepostříleli jako v Rumunsku Caučeska - a tak se teď nemůžeme divit, že mají prsty na tepu doby - svině komunistický zlodějský !!!

0 0
možnosti
FK

28. 1. 2019 13:06
Re: v roce 1989 jsme to celé sežrali už podruhé

Bavíme se tady hlavně o víře, a hlavně té křesťanské. Řešení, které máte v hlavě, je lidsky odporné, nehledě na důsledky takového jednání.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz