2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

POLITIKA: Česká válka o Izrael

O Izraeli a tamní politice se u nás debatuje, skoro jako kdyby se jednalo o sousední zemi. A při pohledu na poslední kolo sporu o naši blízkovýchodní politiku se zdá, že je to snad i pravda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 27.5.2020 14:03

Milý pane, právě že baštíte palestinskou propagandu, palestinský rasismus a nadřazenost. Palestinci jsou Arabové, Arabové mají 22 států, Židé 1, proč slepě schvalujete arabské nároky a podporujete tím arabskou nadřazenost a drze chcete Židům odebrat jejich vlast? Vy jste proarabský nacionalista.

H. Lukešová 27.5.2020 13:19

Ne, ne, s terorismem začali první Arabové, ti masakrovali Židy v Hebronu a v Jeruzalémě již od 20. let, v celé Palestině zahájili teror během 30. let minulého století a za WW2 spolupracovali Arabové s nacisty.

Naopak Židé přinesli do Izraele pokrok a udělali z něho klenot Blízkého východu.

J. Jurax 27.5.2020 13:49

Projevuje pozoruhodnou neznalost historie daného regionu.

J. Jurax 27.5.2020 13:50

Projevujete pozoruhodnou neznalost historie daného regionu.

J. Fridrich 27.5.2020 11:09

Autor píše - " Navzdory mnohomluvnosti ale není úplně jasné, co je jeho záměrem a zejména kdo je skutečným adresátem " - to je ale omyl - adresátem je nynější vedení EU v Bruselu, které se chová kamarádsky k muslimským palestinským teroristům a odvrací svou tvář od jasných a logických spojenců, tedy Izraele.. " Svůj nepřátelský postoj k Izraeli už EU neskrývá." - Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Po těch všech historických skutečnostech se stavět proti ostrůvku naší západní civilizace a podporovat teroristy - Palestince a muslimské Araby je zcela nepochopitelné a svědčí to o tom, kdo nyní EU vede - a KAM...

Pro Izrael je skvělé, že president Trump vede Ameriku opět výborně - jako přítele a ochránce Izraele. Nejstrašnější je skutečnost, že přítelkyně teroristů a levicová aktivistka Federica Mogheriniová, která si hrála na ministra zahraničí celé Evropy těm teroristickým Palestincům tyto prostředky stopnuté Amerikou nahradila z " našeho ", tedy Evropských peněz, aby další jejich generace nemusely pracovat a mohli napadat svého souseda a " zahnat ho do moře " jak by rádi udělali a netají se tím.. Na uzdě muslimy drží jen technologická převaha Izraele a vlastnictví jaderých zbraní od cca 60tých let.

H. Lukešová 27.5.2020 11:29

Josep Borrell je stejný zločinec jako Frederica Mogherini, oba oddaní zastánci palestinských Arabů. Oba si myslí, že můžou Izraelcům poroučet, kde můžou žít a přikazovat jim, že se nesmějí a bránit a musejí se nechat zabíjet. Ale ty doby jsou pryč, Eretz Yisrael není již Britský ani Evropský mandát, kde by si z Židů udělali poslušné lokaje. Izrael není Evropa, tak by se do něj neměli navážet.

A. Renjascu 27.5.2020 11:31

Souhlasím

A. Renjascu 27.5.2020 11:08

Souhlasím s příspěvkem pana Koutného z 9:13, ale co se týká problému s prohlášením, tak ten má ještě specificky jiné příčiny:

1) Jak již bylo uvedeno, tak je to existence pěti zahraničních politik - prezidentská, vládní, sněmovní, politika starostů a nyní i politika tři ministrů zahraničí - naše země jednoduše nemluví ( na rozdíl např. Poláků) jedním hlasem a to oslabuje její pozici.

2) Všechny kauzy poslední doby (smlouva Praha-Peking, pomník Vlasovcům, Koněv, prohlášení tři...) se daly řešit diplomatickým způsobem a nikoliv veřejným prohlášením a komentáři. Způsob jakým se to dělo naznačuje, že smysl či úmysl byl jiný než jak jej aktéři deklarovali.

J. Dvořák 27.5.2020 10:30

"Jde o území, které pro sebe nárokují i Palestinci, a bez něj by se skutečně zas o něco zhoršila jejich pozice do budoucna." Palestinci si nárokují celý Izrael.

"Premiér Netanjahu pravděpodobně žádnou anexi, tak jak jí rozumí v Evropě, ve skutečnosti nechystá, je to jen jeho politická hra." Pochybuji, že PM Netanjahu si politicky hraje s národem. Spíše jde o taktiku, která je zvážena několik kroků dopředu.

F. Kusák 27.5.2020 11:11

Vy jste zřejmě nepochopil podstatu problému. Tady přece vůbec nejde o věcnost onoho článku, ale o vnitrostranický problém, potažmo problém vládní koalice, potažmo konflikt se Zemanem. Proč by se jinak do toho míchal ještě ten Fürst.

K. Křivan 27.5.2020 10:12

Tisice let to bylo územi kralovstvi Izrael. Pak vylezli z pouště arabači, a okupovali izraelske ůzemi. Po 14 stoletich toto územi osvobodili Izraelci od arabske okupace. Co z toho plyne ? Potkaš levičaka rozbij mu ksicht.

P. Zinga 27.5.2020 10:56

Křivane, přečtěte si dějiny, pokud jste toho schopen.

Žádné tisíce let království Izrael. A konec jakési autonomie udělali Římané, a ne "Arabáči", myslím, že za císaře Hadriana.

Není to na Vás moc, tolik novot najednou?!

H. Lukešová 27.5.2020 11:12

Ale přítomnost Židů byla v Zemi Izraelské trvalá. Kdypak existoval nějaký Palestinský arabský stát? Nikdy. Existuje samostatný palestinský jazyk? Ne. Existuje palestinský národ Ne. Palestinský národ je výmysl Arafata a tehdejšího SSSR od roku 1966. Rozhodující je, že sjednocený Izraelský stát za krále Davida existoval.

Posléze se rozpadl na Království Judské a Království Izraelské. Početní většinu měli Židé až do roku 132, kdy Římané definitivně zničili Izrael a Židy rozprášili do diaspory, ale přesto v něm nějak komunity vždy žili.

Ale co je nejpodstatnější je, že Arabové v Zemi Izraelské nikdy ve větším počtu nežili. Arabské zalidnění Země Izraelské začalo spolu s novodobým židovským přistěhovalectvím od roku 1880, kdy se datuje 1. alíja. Židé začali zvelebovat zemi a pro okolní Araby se jednalo o příležitost k lepšímu životu.

Dnešní lidé, co si říkají tzv. Palestinci jsou smíšeného původu, lidé saudského, egyptského a syrského původu. Tudíž Arabové a ti mají 22 států, nepotřebují vůbec žádný 23. stát. Navíc tzv. Palestinci už jeden stát mají, jmenuje se Jordánsko.

I vy, pane Zingo, byste si měl nastudovat dějiny Izraele, ale ne ty marxistické, propalestinské, ale ty skutečné.

P. Moravčík 27.5.2020 11:40

Asi sa mýlite. EÚ jasne deklarovalo potrebu mať v Európe dva albánske štáty, tak prečo nie aj 23 arabský na blízkom východe? :-).

Čo sa stane so štátnym celkom, ktorého sa zmocnia Arabi resp. moslimovia, názorne ukazuje Egypt. Potomkovia pôvodných obyvateľov, koptskí kresťana, sú už len prenasledovanou menšinou(a napriek tomu hospodársky najúspešnejšou). Terajší "Egypťania" akurát tak parazitujú na pozostatkoch vyspelej civilizácie a na zvyškoch správy po britskej kolonizácii.

Chovanie sa Palestíncov na Izraelom odstúpených územiach si ešte poniektorí pamätáme. Ak chceš zničiť infraštruktúru, financie, školstvo a vzdelanosť vôbec, daj to do ruky Palestíncom.

V. Pravda 27.5.2020 11:29

Novokomunisti a jejich antisemits...antisionistické postoje. Pane Zingo jděte do Bruselu, pomůže Vám!

H. Lukešová 27.5.2020 11:31

Pan Zinga je pokrokový progresivní neomarxista-antisionista. Oddaný zastánce tzv. Palestinců No pokrok nezastavíte.

J. Jurax 27.5.2020 13:54

Nicméně má s těmi Římany recht.

H. Lukešová 27.5.2020 14:05

Útok Římanů na Židy a podější rozprášení Židů do diaspory bylo bezpráví, Židé se navrátili do své země, historická křivda byla napravena, proč by Židé měli platit za zločiny Římanů?

J. Jurax 27.5.2020 14:12

Budiž, nicméně s těmi Římany má pan Zinga recht furt.

H. Lukešová 27.5.2020 14:21

A co má být? Rozhodně římská agrese vůči židovskému lidu nesnižuje nároky Židů na vlast v jejich zemi.

J. Jurax 27.5.2020 14:28

Jistě.

Má s těmi Římany recht, a proto je pokrokový progresivní neomarxista-antisionista.

J. Jurax 27.5.2020 15:49

To netvrdím.

Nicméně to "jejich zemi" opírat o 2000 let starý nárok je napadnutelné.

Nemylte se, jsem příznivcem Izraele, leč nikoliv proto, že Židé měli kdysi dávno na daném území svůj stát.

Totiž uplatňování tohoto pravidla obecně vede k absurdnostem. USA kdysi patřily Indiánům, Čechy Velkomoravské říši (jsem Moravan) a předtím Keltům, Rujána Slovanům, Španělsko kdysi Maurům a před nimi taky Keltům, Kartagincům, Římanům, germánským Vizigotům a Svébům, kdo byl v Maďarsku před vpádem Uhrů ani netuším a Anglie byla před vpádem Sasů keltská. A tak dál a podobně.

H. Lukešová 27.5.2020 17:44

Ok...Já argumentuji jednak časem, jednak úrovní civilizace. Co dělají muslimové? Často páchají teroristické atentáty a ročně spáchají tisíce vražd ze cti, mužští příbuzní, bratři, strýcové, otcové vraždí své dcery, sestry, neteře atd. I v Jordánsku ukamenovali malou 7letou dívku z důvodu, že byla znásilněna. Ne aby potrestali tu pedofilní zrůdu, ale nevinnou oběť, ta údajně pošpinila čest rodiny. A berou mě na nože, když tyhle kruté a nelidské tradice pan Panter ospravedlňuje. Podpora Izraele je podpora civilizace proti barbarství.

J. Jurax 27.5.2020 19:24

No jo, no ... poněkud se argumentačně míjíme.

Ale když už - budiž, podpora Izraele je podpora civilizace proti barbarství. To ovšem s osidlením Judei před 2000 lety zase nemá nic společného.

A úroveň civilizace - nefanděme si moc, ta naše má na triku třeba dvě světové války, čarodějnické procesy, války náboženské, pogromy a takové podobné další. Ta muslimská je holt zaostalá, tedy dnes ve srovnání s naší, ale nebylo tomu tak vždy. Třeba ta maurská ve Španělích byla v některých ohledech rozvinutější než ta vítězů po reconquistě.

A konečně - fakt ukamenování dívenky v Jordánsku a vraždy ze cti v muslimském světě stěží zakládají právo Izraele na vlastní stát, kolem čehož se tu točí diskuze. Po mém soudu poněkud uhýbáte. Podle mne to právo plyne - když pomineme rezoluci OSN z roku 1947 - zejména z toho, že si Židé dokázalí svůj stát nejen založit, ale hlavně si svou zemi dokázali zvelebit a svůj stát ubránit.

H. Lukešová 27.5.2020 22:32

Jistěže si Židé dokázali svůj stát založit, zvelebit a ubránit. Ale historický nárok nelze opomenout, zatímco o arabském historickém nároku se mluvit nedá a jak souvisí vraždy ze cti v Jordánsku s Izraelem. Asi tak, že tzv. Palestinci jsou velmi podobní Jordáncům, jsou Arabové a to, co se děje v okolních muslimských státech by se dělo i v Palestinském státě.

Tato zvěrstva se v Izraeli nedějí. Reqonqista, pogromy, čarodějnické procesy, jo, jo strašné, ale to jsou zločiny katolické církve, Židé se jich nedopouštěli, to spíše Židé končili na hranici, upalováni inkvizitory-dominikány. Židé nechtěli opustit víru svých praotců a pro své postoje zahořeli. Konala se autodafé, veřejná upalování maranů ("sviní"), tak tehdejší Církev označovala židovské konvertity ke katolictví, aby je odlišila od ostatních rodilých katolíků, později španělská inkvizice vydala zákony Limpieza, "Zákon na ochranu čistoty krve v Kastílii", namířené proti "novým katolíkům" -"maranům-sviním"-Židům.

V Izraeli by se takové ohavnosti dít nemohly. Židé neobracejí Nežidy na judaismus, mají naopak 7 Noachidských nařízení, podle Noeho, pokud lidé nežidovského původu dodrží tyto zákony (zákaz uctívání falešných bohů, zákaz rouhání, zákazy vraždy, krádeže, sexuálních ohavností /pedofílie, incest, zoofílie/, pojídání masa ze živých zvířat a povinnost zřídit si spravedlivé soudy, tak tento člověk nežidovského původu má podle Tóry zajištěné místo v nebi. Skutečné všelidské hodnoty pro celé lidstvo. Tento postoj noachidismus je mi nejbližší. Není povinností pro Nežidy zachovávat všech 613 micvot, nařízení Tóry, stačí těch 7 zákonů. Žádné obracení na pravou víru, žádné hrozby mečem, upalováním, stahováním kůže zaživa. Nic takového. Žádné obracení ohněm a mečem. Žid nechce Nežida obracet na judaismus a přesto mu zaručuje místo v nebi.

Zatímco muslimové nyní obracejí na víru násilně, tak jak křesťané, muslimové říkají, že pouze Alláh a Mohamed jsou hodni následováni, křesťané i nyní říkají, že mimo Ježíše

H. Lukešová 27.5.2020 22:34

Krista, či jsme-li katolíci, mimo Katolickou církev není spásy. Jedná se o denominační pýchu, já jsem ten a ten, kdo je víc, mimo mě, nikdo jiný není atd.

P. Lenc 27.5.2020 10:02

Ano, dnešní levičácký antisemitismus se skrývá pod slovem "sionismus" o kterém většina těchto "kritiků" Izraele mimo toto slovo neví vůbec nic.A to je prostoupeno celou EU.Nenávist a závist se dá zabalit do různých slovíček, ale ten antisemitismus už nevykukuje, on přímo z jejich jednání křičí.

K. Křivan 27.5.2020 10:01

Levice zničila 20.stoleti, udělala z něj "mlynek na maso".

Lenin, Stalin, Trocky, ....Hitler, Himmler, Goebbels,.... Gottwald, Mao, Ulbtricht, Honnecker, Chruščov, Brežněv,..... všechno parchanti, kteři nebyli včas zabiti.

Co z toho plyne ? Potkaš levičaka, zabij ho. Zasloužíš se o lidstvo.

P. Zinga 27.5.2020 10:59

Takže, blbečku, zničíme i Izrael, neboť on je dítko levičáků. Židovských i světových, včetně českých.

Říká ti něco "kibuc"? Předobraz komunismu?

H. Lukešová 27.5.2020 11:16

Ano, první sionisté byli bezpochyby levičáci, proto komunistické země podpořily vznik Izraele během památného hlasování o rozdělení Palestiny.

Přesto se však najdou rozdíly. Účast v kibucu byla pro Židy naprosto dobrovolná, ne vynucená jako v naši JZD či v sovětských kibucech a navíc Izrael se stal demokratickým státem, nechtěl být sovětskou republikou, a proto komunisté začali okamžitě podporovat palestinské Araby a jejich teroristické organizace.

Situace vyvrcholila se Slánského procesem, kdy byli Slánský, Reicin, Šváb a zhruba desítka dalších komunistů židovského původu popravena, také byl "souzen sionismus". Takže i vy byste si měl nastudovat dějiny.