Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Braňme svobodné a demokratické obce
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J. Novotny 1.8.2017 16:40No a co, bude zvolený starosta přímo, podle velikosti obce a složitosti agendy bude mít svůj exekutivní sekretariát. Zastupitelstvo, které nikdo neruší, bude mít kontrolní roli. Za exekutivu bude zodpovědný starosta a pokud něco podělá, tak je to na jeho triko a případně půjde sedět. Modelů je hodně, dnešní zastupitelstvo řídí obec a kontroluje sebe samo. To je v principu na pytel. |
![]() |
Z. Rychlý 1.8.2017 13:30Re: Opravdu takovou kravinu vypustil Jak vidím z diskuze výše, jde opravdu o hoax a Svobodní se v tomto případě opět zviditelňují bojem s větrnými mlýny. |
![]() |
Z. Rychlý 1.8.2017 13:24Re: Opravdu takovou kravinu vypustil Moc práce a za to už mi Svobodní nestojí, natož Babiš. |
![]() |
M. Šejna 1.8.2017 12:03pane Aldo pokud je obec účastníkem stavebního řízení, pak do stavebního řízení zasahuje. Vy jste schopen v jedné větě sám sebe vyvrátit. Většina obcí vlastní na svém území vodovod a kanalizaci. Vydává tedy stavebníkovi souhlas s připojením na vodovodní a kanalizační řad. A právě na tento souhlas (který vydává zastupitelstvo) se mnohdy čeká i tři měsíce. Následně na to pak vydává souhlas s připojením i provozovatel sítí (Veolia a pod.), který tento souhlas vydá jen tehdy, když souhlas vydá majitel sítí. Proč myslíte, že je stavební řízení v Česku tak složité a dlouhé? Výše uvedený příklad je jedním z důvodů.. |
![]() |
A. Alda 1.8.2017 11:39Já si to rozhodně nepletu. Zstupitelstvo je orgán ryze samosprávný. Stavební řízení je jednou z forem státní správy, kterou vykonávají pro určená území obecní úřady určených obcí. Je-li účastníkem stavebního řízení též obec, zasahuje do něj zastupitelstvo jako orgán vlastníka (obce). Jinak však do stavebního řízení zasáhnout nemůže, jen tím, že vydává územní plán obce coby dříve právní předpis, dnes coby obecně závazné nařízení. |
![]() |
M. Šejna 1.8.2017 11:37pane Klusáku přesně tak. |
![]() |
M. Šejna 1.8.2017 11:37pane Aldo přestaňte čumět jak vejr a zjistěte si, jaké souhlasy potřebujete pro stavební povolení. Mezi hromadu souhlasů patří i souhlas obce. Takže stavení řízení provádí sice Stavební úřady, ale souhlasy se stavbou dává kromě desítky jiných úřadů i obec, ve které je pozemek, na kterém se bude stavět. |
![]() |
F. Kusák 1.8.2017 11:18Re: Teď jste mne dostal. Asi si pletete stavební povolení, které vydává Stavební úřad a stavební řízení, kterého se obvykle přímo nebo nepřímo účastní zástupce obce, a to jako účastník stavebního řízení. |
![]() |
A. Alda 1.8.2017 11:01Teď jste mne dostal. Zastupitelstvo provádí stavební řízení? Čumím jak vejr. |
![]() |
M. Hoblík 1.8.2017 10:52Nápady Babiše a jeho smečky? Zkuste se podívat, co slibovali před minulými volbami a co mimo EET opravdu dokázali! Je to strana-nestrana, které jde jenom o posílení Babiše, bílého vola Agrofertu. |
![]() |
A. Nový 1.8.2017 10:51Re: Opravdu takovou kravinu vypustil Kašpárku hledej a najdeš. :-) |
![]() |
M. Šejna 1.8.2017 10:23autor se plete nikde není psáno, že ANO chce zrušit zastupitelstva. Ta musí existovat dál. Změnou je jen návrh na přímou volbu starosty (primátora) a s tím spojené vetší pravomoci pro takto zvoleného politika. Osobně to považuji za správný směr, protože dnes zastupitelstva pracují pomalu (obvykle se sejdou jednou za měsíc) a přes prázdniny nepracují vůbec. Jenže občané obce potřebují někoho, kdo bude pracovat furt a bude řešit jejich potřeby operativně. To dnes starosta nemůže. Může leda tak shromažďovat požadavky občanů pro jednání zastupitelstva. Uvedu příklad: každý, kdo chce stavět, musí získat souhlas obce. Pokud se v létě jednání zastupitelstva nekoná, pak žadatel o stavební povolení čeká až tři měsíce, než dostane od obce souhlas. Jenže obec vždy musí vydat souhlas v případě, že stavba je v souladu s regulativy územního plánu. Takže souhlas je vždy jen formalita, ale stavitel musí stejně čekat někdy i tři měsíce, než se sejde zastupitelstvo. Takže například tento souhlas by mohl dávat rovnou starosta, který pracuje pořád a nikoli jen jednou za měsíc. |
![]() |
M. Malovec 1.8.2017 9:54Kolik asi občanů by kandidovalo na starosty riskujíce, že jej za rozhodnutí arestují? |
![]() |
A. Alda 1.8.2017 9:26Současný systém financování obcí je ve flagrantním rozporu s Evropskou chartou místní samosprávy ze dne 15. 10. 1985, která u nás byla publikována ve Sbírce zákonů pod č. 181/1999 Sb., když k ní Česká republika přistoupila dne 28. 5. 1998. |
![]() |
A. Alda 1.8.2017 9:19Souhlasím s Vámi, ale namítám, že svobodná volba konšelů a připuštění vnitroobecní oposice do vedení měst bylo u nás běžné už v dávné historii, ještě před husitstvím (bez toho by totiž husitství ani nebylo). Zatrhl to teprve císař Josef II., lotrinsko-habsburský diktátor. V roce 1949 (k 1. 1. 1950) to bylo jen obnoveno a současně rozšířeno na všechny obce, i vesnice a ne jen města. Zrušila to zase až "košická vláda", tedy Beneš s komunisty, lidovci, socdemáky a nársocialisty, kteří zavedli správu obcí pomocí nevolených národních výborů. Národní výbory sice začaly být po deseti letech také voleny, abyl byly to "volby" jediné kandidátky Národní fronty, takže více než výsměch volbám. A zásadně bez oposice. Teprve 24. 11. 1990 se svoboda obcím vrátila. A Babiš a jeho ANO jim ji chtějí zase omezit. |
![]() |
M. Prokop 1.8.2017 8:23Re: Opravdu takovou kravinu vypustil Svobodní bojují spíše za něco, za větší svobodu, než proti něčemu či někomu. |
![]() |
M. Prokop 1.8.2017 8:22Re: opravdu? Naopak. Vy jste nepochopil nebezpečí současného systému rozpočtového určení daní, kdy peníze jsou něco přiděleného, co obec a její občané mohou ovlivnit jen částečně na stránce výdajové a prakticky vůbec na stránce příjmů. |
![]() |
T. Kubín 1.8.2017 7:35opravdu? Pane Svobodný místopředsedo, 1. ukažte mi přesně, kde hnutí ANO navrhuje zrušení obecních zastupitelstev. Ne, nechci citaci z rorzhovoru s Babišem. 2. to co píšete o daních v posledním odstavci svědčí o tom, že jste zastupitel na baterky, který nechápe základní principy rozpočtového určení daní. O populismu některých vět, které jsou horší než Bureš, raději pomlčím. |
![]() |
Z. Rychlý 1.8.2017 7:31Opravdu takovou kravinu vypustil Babiš z huby? Není to jen nějaký vyrobený hoax, aby Svobodní měli proti čemu bojovat? |

