27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

POLITIKA: Bojkot voleb coby vzkaz politikům

Prezidentské volby tlučou na dveře. Dovolím si přidat další kostičku do názorové mozaiky na toto důležité téma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 5.1.2018 11:23

Re: Rozhodně k volbám půjdu:

Zde malinko nesouhlasím, jde o presidenta.

Kavárna si stejně určité vzkazy programově vykládá/vyloží jako "naprostou ignoranci zdravého rozumu". Přihodí "pošlapávání odkazu Václava Havla". Okoření Putinem (opakované pokusy vyhadovět, viz Hilšer) a Čínou (opakované pokusy nekupovat ani tričko či procesor, viz Hilšer).

Hezké tyto rozumy poslouchat od komunistky/havlistky Jiřiny Šiklové, nebo svazačky/havlistky Pajerové, ............... Zkráceno (ten jejich seznam).

Š. Hašek 5.1.2018 11:14

Re: Já volit půjdu,

Já rovněž.

Kandidáta mám také. A dávno ho mám.

Š. Hašek 5.1.2018 11:13

Re: Naprosto a absolutně s Vámi nesouhlasím.

Něco na tom bude. Na té volbě občany.

Už jen proto, že brusele politologická skupina, aktivističtí budovatelé, demokraticky angažovaní politici, herci, TV168 - ti všichni mají psotníček.

Nebyl jsem tehdy nadšený, nyní vím, že podněcovatelé změny volby presidentské byli všichni "šachisté na dva tahy". To je málo. Naštěstí.

Tak si to užijme.

Š. Hašek 5.1.2018 11:07

Dávejte signály, autore.

Vězte, že cca šest milionů občanů (voličů i nevoličů) "dává též jasné signály".

Tak pište, vyhlašujte - a ten svůj nehlas nechte rozředit do nicotnosti těmi miliony hlasů od občanů, co přijdou volit.

Začínám být alergický na návodné články typu "Rukověť pro školu a rodinu k nastávajícím volbám". V autorském kolektivu by asi nechyběl Kocáb, Moravec, Pithart. Všici brusele, no nic.

L. Harvánek 5.1.2018 11:05

Re: jako programovy nevolic pochopitelne volit nepujdu

Také volit nepůjdu, jenže z úplně jiných důvodů: není koho. Ten současný prezident je lhář a slibotechna, u jiných se mi nezdá jejich morální profil a ten zbytek? Jak to jen říct, abych nepoužil vulgarizmu? A podporovat šíření vzteku a nenávisti? To bych se nejspíš musel objednat k psychiatrovi.

Ś. Svobodová 5.1.2018 11:04

Re: Běžte k volbám a do urny vhoďte

Skutečně si myslíte, že volební komise má nějakou kolonku na demonstrační projev? Lístek hodí do neplatných spolu s lístky blbů, co je špatně vyplnili. Jasné z toho nebude nic.

M. Rastislav 5.1.2018 11:00

Koho volit?

Jsem ve věku Zemana a obdivuji jeho „pamatováka“, pohotovost i věcnost jeho řeči z patra.

Přesto ho volit nebudu, protože nechci mít za presidenta „provokatéra“, někoho, kdo se neumí omluvit, když udělá chybu a někoho, komu nemůžu věřit. Navíc mi vadí jeho zahraniční táhnutí na východ; jeho vztah k Izraeli beru.

Když jsem vyslechl kandidáty na presidenta a porovnal „řeči“ kandidátů z různých úřadů, ústavů a kultury s věcnou a ráznou odpovědí jediného „manažéra“ (je mi to blízké), tak mi zbývá jen zjistit, jak to bylo s Dalíkem.

F. Houžňák 5.1.2018 10:45

Jo, ty thready, to je

swiňstvo ...

F. Houžňák 5.1.2018 10:41

To je to poslední, o co šlo,

jenom jsem si představoval, jak by ospalé kníže asi vyskakovalo.

F. Houžňák 5.1.2018 10:40

No, co

myslíte?

I. Širůček 5.1.2018 10:37

Re: No, noviny a intěrnet plní nenávistí právě takoví,

Ano, ano, Sigmund Freud by to náležitě objasnil ...

S. Netzer 5.1.2018 10:09

Re:

Asi potřebujete nové brýle, Zinga.

A. Alda 5.1.2018 10:07

Běžte k volbám a do urny vhoďte

svůj vlastní lístek s jménem toho, koho za presidenta chcete. Bude to hlas neplatný, ale bude aspoň jasné, že je to hlas proti nabízeným možnostem.

M. Pesat 5.1.2018 10:05

jako programovy nevolic pochopitelne volit nepujdu

jako programovy nevolic pochopitelne volit nepujdu, osobne bych nejvice preferoval soudruha Vratislava Kulhanka, ktery asi nevyhraje. V zasade je mi to jedno a budu akceptovat napr. i soudruha Drahose, byt jsem jej vcera slysel v radiu a uprimne receno. Vzpominate za rudobolsevika v radiu vzdy rano: vyska, tlak, teplota rosny bod, takovy ten "charismaticky" hlas odrikaval cca 10 minut nejaka cisla, hned jsem si na to vcera vzpomnel :-). Ovsem!!! Pokud zase vyhraje soudruh Zeman, budu mit radost/skodolibou/ , protoze si predstavim vsechny ty hlasace pravdy a lasky, co neziji nicim jinym nez lzi a nenavisti, jaky budou mit vztek. Takze, pokud soudruh Zeman vyhraje a prezije cele funkci obdobi, je zaruka, ze parta lzi a nenavisti bude mit pet/5/ let po nalade, coz, soudruzi, zase neni tak spatne. Kdo z vas to ma ?

Cest :-)

A. Alda 5.1.2018 10:05

Naprosto a absolutně s Vámi nesouhlasím.

Nejdete-li k volbám, neprojevujete tím nic jiného než to, že Vám na výsledku voleb nezáleží.

Nejste-li spokojen s nabízeným volebním výběrem, máte jen dvě možnosti: a) kandidovat sám, což jste již prošvih (tak snad za pět let to můžete zkusit), nebo b) volit záměrně neplatně. Neúčast však není nic jiného než lhostejnost. K volbám nechodí ti, co jim na nich nezáleží. Procento neúčasti ve volbách není ukazatelem míry nespokojenosti občanů, ale naopak ukazatelem míry nezájmu občanů, což značí jen to, že ti, kdo k volbám nechodí, se nebojí státu a mocných, nebo že na ně kašlou. Nespokojenost ukazuje jen volba protestní. Tedy například neplatná.

A návrat k nepřímé volbě presidenta si rozhodně nepřeji. Nechci, aby exoti jako třeba Kalousek nebo Filip rozhodovali beze mne o tom, kdo bude presidentem státu. Nebo aby o tom rozhodovali ti, co jsou uraženi tím, že je lidé zvolili, jako ten blb, co tím přišel o senátorské křeslo a nyní o ně znovu usiluje. Padlament není schopen vyprodukovat vládu a má být schopen vyprodukovat presidenta? Směšné.

DÍK ZA PŘÍMOU VOLBU - tu si už nesmíme nechat vzít.

V. Pokorný 5.1.2018 9:59

Kecy.

Nevolit je taky volba. Pak ale, pane autore, nebrečte. Vrátit volbu prezidenta parlamentu? Ano, tak si to představuje ta sebranka, která chce lidi z nějakého podílu na moci vyštípat. Kdy jim občané prostě překážejí.

F. Kusák 5.1.2018 9:55

Re: No, noviny a intěrnet plní nenávistí právě takoví,

S tím "Schwanzenbergem" se evidentně jednalo o překlep neb samozřejmě vím, že "schwarz je černý a "Schwanz" je ocas, ale nijak jsem se neurazil neb mám si po sobě text vždy přečíst.

P. Zinga 5.1.2018 9:55

Re: Ryba smrdi od hlavy ... V Cesku se toho zmenilo hodne, ale .

I vodnatelný mozek je plný!

Bože, pane Brunere, Vy si fandíte! Byl jste s Čírem na pivu?

P. Lenc 5.1.2018 9:54

Já volit půjdu,

svého kandidáta mám.

P. Zinga 5.1.2018 9:51

Re:

Aha, takže žádná ironie...Pane Houžňáku, jste zamindrákovaný, frustrovaný adept na Bohnice.

P. Zinga 5.1.2018 9:48

Re: No, noviny a intěrnet plní nenávistí právě takoví,

Pane Houžňáku, to je ironie?

P. Zinga 5.1.2018 9:46

Rozhodně k volbám půjdu:

nejde o presidenta, jde o vzkaz "kavárně".

F. Houžňák 5.1.2018 9:43

No, noviny a intěrnet plní nenávistí právě takoví,

co nadávají na Klause a volili "Schwanzenberga", toho jste si taky jistě ráčil všimnout. Ta doba už je tady, nenávidění imperialisti sedí v Moskvě a jejich pohůnkové v českých novinách a politice, ztroskotanci a samozvanci, jsou placeni ve zlatých rublících přímo Putinem.

F. Houžňák 5.1.2018 9:40

No, když nechcete volit, proč si potom stěžujete

a proč máte nutkání nám to sdělit?

F. Navrátil 5.1.2018 9:24

Vyměnit voliče a nahradit je elitou!

Autorovi se nelíbí přímá volba, ve které nerozhodují elity, ale nějací umazanci a lúza. Neměl by se však spokojovat s prezidentskými volbami, ale dotáhnout svoji myšlenku do konce. Tedy nepřímé volby by se týkaly i poslanců, senátorů, krajských a obecních zastupitelů. O tom, který kandidát by byl připuštěn k volbám by rozhodovala Národní fronta demokratických stran nebo ještě lépe akční trojka ve složení kavárník, sluníčkář a eurohujer. Tím by byli občané zbaveni břemene, na který podle autora nestačí, tj. volit a být volen.

S. Rehulka 5.1.2018 9:16

Re: Zukuste se zamyslet nad tím, že...

At už jste občanem České republiky, anebo Austrálie, máte nejenom občanská práva, ale i POVINNOST a zodpovědnost voliče !

Když nepůjdete volit, Váš hlas zneužije politický šíbr velké strany a Váš nepoužitý hlas přiřadí podle svého tam, kam chce.

I. Polák 5.1.2018 9:10

Také nepůjdu, ale z jiného důvodu

Nejsem si jist, že přímá volba presidenta sama o sobě je takové zlo. Svým způsobem je to dobrý trénink pro voliče na ostatní volby, u kterých o něco jde. U volby presidenta, mezi námi, jde o to druhé.

Mé zkušenosti z minulé volby lze shrnout takto:

--- 1. kolo by dopadlo lépe kdyby 2 vítěze do 2. kola vylosovali - tedy, kromě případu, že by vylosovali právě ty dva --- ve druhém kole jsem, na přání mého syna, volil jednoho z kandidátů proti druhému. Dodnes jsem se s tou pachutí nesmířil.

Závěr: K volbám prezidenta půjdu až tam bude člověk, kterého tam já určitě chci. Letos nepůjdu.

F. Kusák 5.1.2018 9:08

Re: Tak předesílám,

A jinak, nevolit je také volba a každý na toto rozhodnutí má právo, zejména, když je schopen vysvětlit, proč tak činí.

F. Kusák 5.1.2018 9:06

Tak předesílám,

Miloše Zemana jsem nevolil, volil jsem Karla Schwanzenberga a ani v těchto volbách ho volit nehodlám. Mám k tomu své důvody. Nevidím však M. Zemana jednoduše a nemyslím si, že jeho jednání bylo vždy protistátní, hloupé a nedemokratické. On si spíše škodí svými slovy než činy. Kritičtěji hodnotím spíše Václava Klause, a to zejména pro jeho amnestii. Ale ono to z části platí i o Karlu Schwarzenbergovi.

A demokracie je právě o tom, že každý má právo volby. Hloupě a bez rozumných argumentů se z diskuze stává stoka a z diskuzních příspěvků špinavý blábol. To byste vážení diskutující měli mít stále na paměti. Dost dobře si pamatuji na média plná nenávisti z dob komunismu. Na pupkaté kapitalisty z Wall Streetu nebo německé revanšisty. Nerad bych, aby se tato doba znovu vrátila.

P. Han 5.1.2018 8:28

Re: Ryba smrdi od hlavy ... V Cesku se toho zmenilo hodne, ale .

A ti šli k volbám? A převažují?