4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ODS: Historie a současnost

Jubilejní třicátý kongres ODS, jenž se uskutečnil před několika týdny, byl rovnicí s absencí jakékoliv známé neznámé. Vše bylo průzračně jasné. Už popáté si strana svým šéfem zvolila současného českého premiéra Petra Fialu, jemuž k ruce jako prvního místopředsedu znovu stvrdila i ministra financí Zbyňka Stanjuru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Rybník 14.6.2022 14:10

Soutěž, ve které se můžou týmy na 2.-5.místě domluvit, že získaly v součtu více bodů a že tedy mistři jsou oni, a ne její vítěz, tak ta je prašivá a pro mě nesledovatelná.

O. Kaucký 14.6.2022 13:42

Nesporné kvality už předvedl, kvalitně přijímá signály.

A. Koukolík 14.6.2022 12:03

Předvolební koalice jsou čistý podvod na voličích. Je to stejné, jako když si jdu koupit kližku na guláš a k tomu si musím povinně přikoupit kilo špekáčků. A s takovými podvody já nesouhlasím, nepodporuji je a ani je nevolím. Problém je, že se stává standardem, takové podlé chování. Stejný podvod se odehrál v Maďarsku, ale Orbán přežil. Asi i kvůli válce na Ukrajině. O volbách v USA ani nemluvím.

J. Prikner 14.6.2022 12:01

Tu devastaci ekonomiky asi nepřežije žádná ze stran 5tikolky a i ANO po prohlédnutí členů nebude mít větší vliv. V ČR se musí zformovat jednotná vlastenecká strana - na základě SPD , pokud se ministrany nebudou chtít přetahovat o moc, na kterou samy nemají.

I. Schlägel 14.6.2022 11:40

Volební úspěch v naší kotlince zajistí pouze oblíbené heslo mnohých "přemýšlivých" voličů. Z krize se prožereme!!!

I. Širůček 14.6.2022 11:33

Ono existuje takové lidové rčení o tom, na koho i hajzl spadne. Kdysi jsem v jedné pekárně kupoval chléb za 20.- Kč. Po vítězství ODS ve volbách a nástupu "falešného a prázdného" do vlády chléb zdražil - nejprve na 30.-, pak 35.- pak se přestával prodávat a nakonec i pekárna zkrachovala. Přitom ale ta vláda na tom neměla ani ten nejmenší podíl - objektivně řečeno, tak polučilos, jak říkají "bojovníci proti nacismu". Dnes se děje něco podobného - a zase za to Fiala (který se mi líbí víc jako premiér, nežli jako "opozičník") nemůže. Zločinci jsou zde "nacisté", kteří bojují proti "nacistům". Kdo není blb, pochopí ... opravdovým nacistou může být ten, kdo napadne cizí zemi!

O. Kaucký 14.6.2022 13:23

Tak nejdřív za neschopnost Fialovy vlády mohl Babiš a teď pro změnu Babiš + Rusové.

Podle vaší teorie o napadení druhé země by největší nacisti byli v NATO a doufám, že nemusím vyjmenovávat země, které ve jménu vyššího dobra napadlo.

I. Širůček 14.6.2022 15:14

A koho NATO napadlo? Vím, koho napadla VS.

O. Kaucký 14.6.2022 15:41

Nejznámější: Afganistan, Libyi, Sírii, Srbsko.

A. Renjascu 14.6.2022 16:49

Tak hlavně to byl Irák, kde se po letech přiznalo, že se tam vlezlo na základě lživé informace o ZHN. Výsledek: minimálně čtvrt milionu obětí, to je údaj USA s tím, že skutečný počet obětí nemusí být konečný. Irák udává více než milion obětí, bez sankce, bez, koncertu, bez lítosti...

O. Kaucký 14.6.2022 19:38

Na ten jsem zapomněl. Vzal jsem to jen tak namátkou.

P. Diviš 14.6.2022 10:40

" ... náhoda či osud tomu chtěly, aby strana v kontextu zahraniční politiky vystupovala aktuálně jednoznačně proevropsky"

Je rozdíl "proevropsky" a "EUnijně hujersky". EU blbne tak silně, že vystoupení proti největším hovadinám typu GreenDeal nebo Fit for 55 je více než žádoucí, je nutností.

V. Mokrý 14.6.2022 11:14

R^ !!

J. Jurax 14.6.2022 11:48

Ano.

Ovšem Fiala JE silně EUnijně hujerský.

M. Pivoda 14.6.2022 10:32

Cituji z článku: "... Příkladem budiž členství ODS v euroskepticky orientovaném klubu Evropských konzervativců a reformistů, které je jí dnes spíše na obtíž a hledá cestu, jak tiše zahladit stopy, neboť náhoda či osud tomu chtěly, aby strana v kontextu zahraniční politiky vystupovala aktuálně jednoznačně proevropsky. ..."

Komentář: Ohlédněme se dále do minulosti.

V tomto smyslu se Česku neděje nic neobvyklého. Například mnohým někdejším členům KSČ po listopadu 1989 toto členství bylo na obtíž, takže tiše hledali, jak zahladit stopy své někdejší křivé přísahy věrnosti ideálům Komunismu. A právě tito lidé se stali úhelnými kameny nastávajícího českého kapitalismu. Ha.

O. Kaucký 14.6.2022 13:25

Pravda. Až podivná shoda. Že by se ispirovali?

M. Kanda 14.6.2022 8:41

ODS má momentálně naprosto luxusní pozici. Je lídrem koalice, kterou Babiš udržuje neustále ve střehu a nedovolí, aby se rozhádala. Současná krize taky nepotrvá věčně, ale za dva roky se už objeví nějaké oživení a za 3 roky (těsně před parlamentními volbami) se určitě dostaví silný růst. Ten bude možné politicky využít a tak jedinou starostí je, aby růst nepřišel příliš brzo a nepromrhal tak svůj potenciál.

ODS se opravdu nemusí snažit být oblíbená hned teď. Důležité je, aby nebyla kamenována za tři roky.

F. Kusák 14.6.2022 9:02

Z čeho usuzujete, že nastane silný ekonomický růst. Aby mohl nastat, musí mít ekonomika reálné předpoklady takového vývoje. A má je, resp. bude je mít, když mnoho firem takovou devastaci nepřežije. Jak chcete zpohodlnělé Čechy a Moravany donutit intenzivně pracovat a v jakých oborech, když jsme se hlavně soustředili na logistiku a činnosti s nižší přidanou hodnotou ve firmách, které mají vlastníky v zahraničí. No nic proti tomu, jen že budeme muset dělat to, co vyhovuje hlavně jim, a tak, aby jim to přinášelo investované zisky. Taková je totiž ekonomická realita. Ale možná se mýlím. Kéž by!

M. Kanda 14.6.2022 10:46

Po všech krizích v minulosti nastal růst. Proč si myslíte, že teď se to nestane? A krize není nic jiného než očistný proces, který dokáže odlišit živitaschopné firmy od zombie.

I. Širůček 14.6.2022 11:18

Mám pocit, že se považujete za experta na politiku. Nemohu si pomoci, ale nesdílím ho s vámi.

O. Kaucký 14.6.2022 13:33

Životaschopné myslíte ty, které produkují dotovanou výrobu, ve jménu vyššího dobra? Ty ostatní bojovaly s EU předpisy i před touto situací. Ty zombie firmy jsou zčásti ty, co se snaží udržet odborníky a doufají, že tato šílená doba pomine.

B. Hančl 14.6.2022 9:47

Kando, vy jste se probudil a měl jste ruku v nočníku.

M. Kanda 14.6.2022 10:48

Nějaký věcný argument by nebyl?

B. Hančl 14.6.2022 11:43

Na idioprofesora Fialu ne.

M. Kanda 14.6.2022 17:05

Skláním se před genialitou vašich výroků. K tomu opravdu již není co dodat. Vy, Babišovci, jste zkrátka nejlepší.

Jediné co nechápu je, proč vám tak vadí ta jeho inflace. Vždyť to jste snad chtěli, když jste ho volili. Tak proč teď nadáváte?

P. Diviš 14.6.2022 10:41

Zelené blbnutí a dlouhodobá opotřebovávací válka na Ukrajině tu naději na silný růst dost zpochybňuje.

M. Kanda 14.6.2022 10:53

Ta válka se nás týká jen nepřímo. Přizpůsobit se novým cenám surovin je jen otázkou času a naproti tomu nám Ukrajina nechtěně dodává nové pracovní síly.

Opotřebovávacích válek už proběhlo docela dost a všechny nakonec růst spíše podněcovaly než brzdily.

O. Kaucký 14.6.2022 13:36

Myslíte ty síly, co si tady založily účet, kam jim chodí dávky? Nebo ty, co tady už dávno pracovaly na černo a teď si svůj pracovní pobyt zlegalizovaly.

M. Kanda 14.6.2022 17:02

Práce načerno je pro stát nevýhodná. Ale po legalizaci tu platí daně a odvody. Co vám na tom vadí?

O. Kaucký 14.6.2022 19:43

Nic, jen upozorňuji, že právě tito jsou v těch statistikách o zapojení Ukrajinců do práce.

S Ukrajinci jsem pracoval a ti, co zde chtějí zůstat a pracovat, žádný problém nebyl.

Několik jich umělo česky, že nebylo znát, že jsou od jinud. Měli jen jiný přízvuk.