29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

KNIHA: Přežil všechno

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Novotny 29.12.2009 8:37

Fuj! Jak nekdo muze cist tuto knihu!

Stitil bych se knihy, kterou napsal komunisticky nacista! Vubec mne nezajimaji nazory kovaneho komunisty, ktery pomahal nicit schopne lidi v teto zemi. Samozrejme, ze bude vysvetlovat, ze komuniste se zadnych zlocinu nedopousteli... Trikrat FUJ!

brána 29.12.2009 12:09

Re: Fuj! Jak nekdo muze cist tuto knihu!

Jenže to má háček. S takovým postojem tu špínu pouze a dlouhodobě kompostujete. Jenom obcházet  zdroje infekcí je pasivní nedostatečná prevence.

tosz 29.12.2009 8:05

A píše tam také,

jak se kur-il s Helenou v Tatrách a lítal vládním letadlem do Popradu a dvě stíhačky mu dělali doprovod? Tam i zpět. A horníci (tupci) dělali rekordy.  

Jarda 29.12.2009 7:12

Prezil vsecky

 On tedy Lubos byl neco jako Molotov. Ten vsak prezil jinsi cistky kdy jeho souputnici koncili rukou katovou. Vjaceslav jel na vylet do Berlina kde se prisal na Ribentropovy rty, Lubosek zase do Moskvy. Jen skoda, ze nerekl zdaleka co vedel.

čm 29.12.2009 7:27

Re: Prezil vsecky

A pročpak? Kdo je na rozmazávání fekálií této nechutné kreatury zvědavej? Na panu Štrougalovi je zajímavá už jen jedna věc a to, kdy konečně potáhne za Hnusákem do (Y) 

akela 29.12.2009 6:41

racionální člověk

tak  dnes říká mladá generace patolízalům a převlékačúm politickej kabatů a podporovatel a propagátor tohoto jednání udělal pro česko nejvíc ano z morálního bahna nahnal národ do morálních s----- to jsme si pomohli !!(Y)

brána 29.12.2009 12:16

Re: racionální člověk

Také jsem si sliboval od svobody více, než jsme dostali do vínku. Mládež je odkojena nejen námi, ale i duchem doby.  A ten má od idealismu hodně daleko.

Dr. Troškrt 29.12.2009 6:35

Na co recenze?

Proboha, jak to může někdo číst? Někdo, kdo si váží sám sebe!(Y)

brána 29.12.2009 12:22

Re: Na co recenze?

Aby se důkladně poučil o symptomech trvale rozšířené infekce - oportunismus.

bandera 29.12.2009 5:45

Inu,

Štrougal je správný komunistický slizoun! Něco jako Paroubek a ostatní současní politici.;-D

Sven Australan 29.12.2009 3:49

přežil všechno....

 Jestli je třeba důkazu, že úplná demokracie je blbost, at si koupí, nebo jen přečte Štrougalovy paměti !  Takový dobytek publikuje "vzpomínky", protože to má umožněno tím, že :"Nejsme jako oni !", "Udělejme tlustou čáru za vším..." a jiné pravdoláskoviny......

sprosty anonym 29.12.2009 2:47

po precteni clanku jsem si rekl

ze tohle vymlouvani profesionalni bezpaterni prodejne svine se bude sede urednicke prodejne mysi, tise rezimu slouzici aka zwrackovi urcite libit a HLEdme ;-D;-D;-D

Zase jsem se nezmylil, prodejny zwracek place nad starymi casy.

kuk 29.12.2009 1:14

S tím zadlužením má celkem pravdu,

Jenže komunistickému ČSSR by nikdo nepůjčil, takže stát jaksi musel hospodařit jen s tím, co skutečně utržil/prodal. Na druhou stranu, představme si, že by současný stát hospodařil bez dluhů - to prostě nejde, protože životní úroveň velké většiny lidí by musela klesnout natolik, že by došlo k masovým sociálním nepokojům a dotyčná vláda by se po dobrém či zlém musela loučit. Samozřejmě, úplně stejně je na tom celý západ včetně USA.

www racek 29.12.2009 1:19

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

ale půjčil, předháněkli se jak diví. československo mělo u západních nbank ti nejlepší pověst. nechápu jak mohla tahle teze vůbec vzniknout.

tehdy se ralizovala politika oddlužení, neb vznikla teze nebýt závislý na západě. nad ní měl kontrolu sám jakeš a skutečně se to silně realizovalo. na úkor vnitřního trhu atd.

conqueror 29.12.2009 1:55

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

V zásadě máte pravdu ale i za komunistů existoval v osmdesátých letech dluh vůči cizině který se pohyboval stále kolem 9 miliard dolarů. A při tehdejším skutečném kurzu koruny.....?

M.S. 29.12.2009 3:51

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

9 miliard dolarů na 15 mil obyvatel je proti dnešku pakatel při téměř jakémukoliv kursu(oficialně cca 27 kčs za dolar)

bandera 29.12.2009 5:50

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

Tady vidíte kam to Paroubek se svými socany dotáhli. Zadlužili nás na tisíc let!;-(

M.S. 29.12.2009 6:47

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

Kdyby jste nebyl demagog, tak by jste věděl, že to nebyl jenom Paroubek a socani.

www racek 29.12.2009 11:56

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

vnější dluh je většinou podnikový dluh, státní je jen menší část. za komoušů to bylo naopak.

historik 29.12.2009 9:16

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

Ale dluhy nejsou jenom na bankovních účtech. To je také strojní vybavení fabrik, zastaralá výroba zastaralých výrobků prodejných jenom směrem na východ, neudržované domy, neudržované silnice a t.d.

Česká mouka vítězí ! 29.12.2009 9:41

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

neudržované silnice tehdy nebo dnes?  :-D

historik 29.12.2009 11:10

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

Tehdy. Já jsem jezdil tehdy i dnes. A to se nedá srovnat. Tehdy, v "prosperujícím" socialismu, kdy byly silnice poloprázdné a teď, v "krizi se zmítajícím" kapitalismu, kdy jsou silnice přeplněné.

jirik 29.12.2009 9:49

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

Umíte počítat ? Devět miliard dolarů krát 27 Kč za jeden je 243 miliadrd tehdejších Kčs a krát asi 500 % inflace od roku 1989 je 1215 miliard dnešních korun. To byl dluh kromě zmíněných dluhů ve vybavenosti podniků, zanedbaných měst, silnic, železnice, škol atd. Tehdy se za dolary vyvezlo zboží velmi málo, dnes jde 75 % vývozu do vyspělé Evropy, z přebytků obchodu si ropu i rudu  zaplatíme bez ruského poručníkování. Dluhy vznikají hlavně proto, že sociální stát rozdává víc, než umí získat. Tím neomlouvám tuneláře a zloděje.

BM 29.12.2009 9:53

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

R^ Souhlas !

Minutus 29.12.2009 13:55

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

Hmm.. kdy a kdo ten dluh splatil?

boro 29.12.2009 18:09

Re: S tím zadlužením má celkem pravdu,

R^!:-)

www racek 29.12.2009 0:54

no, velmi zajímavá kniha,

ukazuje jednu etapu vývoje společnosti, no člověk by si to měl v řadě vecí přeložit nebo podívat neideologickými brýlemi. štrougal se o to občas pokusil, ale jen pokusil. i to je z této strany politiky velmi cenné. konec konců, na sklonku jeho éry bylo o něm v zasvěcených kruzích známo, že viděl sociáldemokratický směr jako východisko v průšvihu.čímž se značně znelíbil bilakovi a spol a ...

no, někdy mu člověk dá i za pravdu, zvláště když si přečte seznam 100 českých miliardářů a jak hoši ke svému štěstí přišli ...

na druhé straně, člověk nesmí být při čtení naštván předem ... pak v tom vidí zase jen to co sám chce. to je trochu chyba téhle recenze, že ... zejména když se důkladně ( a asi zbytečně) zkomentují přibližně 2 věty z celé poměrně obsáhlé knihy.

a na straně třetí ... asi nejlepší příspěvek k pochopení těch 40 let od té druhé strany...nebývá zvykem, že se tito lidé (jakeš) k něčemu přiznali nebo připustili jakékoliv pochybení. nakonec, s osobní kritikou žijících se tam člověk moc nesetká.ovšem jsou zkritizování nepřímo a taky řádně. vč. autora.

takže, velmi zajímavé svědectví. samozřejmě, poznamenané osobností autora, komunisty z přesvědčení.

Agent 007 29.12.2009 4:03

Re: no, velmi zajímavá kniha,

Je to nudná kniha, nikoli zajímavá. Pořád jsem čekal, co zajímavého v ní najdu a pořád nic. Soudruh Štrougal byl racionální člověk, který se včas přiklonil vždy na tu stranu, s níž mohl vládnout dál. Je sebekritický, to ano - kdyby mohl, dělal by věci jinak, jenže on, chudák, nemohl, přesněji: nesměl. Nedovolila to onde Moskva, onde ultralevičáci. Fuj, Štrougale, taková nemohoucnost. Kde bychom se socialismem byli, kdybyste vy vládl bez těchto zábran? V pekle?

dědek 29.12.2009 7:36

Re: no, velmi zajímavá kniha,

dodávám-já nic já muzikant

dulcibelka 29.12.2009 8:41

Re: no, velmi zajímavá kniha,

100 českých miliardářů...zatímco Štrougal, Jakeš a další prezenti za svoje celoživotní zásluhy živoří v bídě!

(Y)