30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
milanS 11.5.2008 12:26

Kdo chce, aby mu bylo doručeno, ten si to zařídí

I na FÚ a OSSZ a ZdrPoj lze udat adresu pro doručování (třeba k milence) a na té si úřední poštu převzít. Problém je s občany, kteří nechtějí tuto poštu převzít a umyslně se tomu vyhýbají. Tam je problém. Ale i to se nechá řešit - institut fikce doručení (=patnáctý den je doručeno). Pokud jste ležel v nemocnici nebo byl na dovolené, doložíte to pak úřadu a fikce doručení padá a Vy se můžete domoci svých práv (česky: nic jste nezmeškal, přípané lhůty jsou zachovány). Samozřejmě by bylo jednodušší, aby jste "adresu pro doručování" mohl někde zadat do systému jenom jednou a pak už Vám všechny úřady na ní posílaly poštu automaticky. A pokud by mi úřad např. SMS sdělil, že mi posílá dopis, ušetřili by se nedopatření, kdy poštačka oznámení o uložení zásilky "zasendvičuje" mezi letáky a já to pak s nimi vyhodím. A to, proč aplikace MF CR je pouze Microsoftí, když banky si s ostatními platformami dokázaly poradit (a asi také mají požadavky na bezpečnost) opravdu nechápu.

R 11.5.2008 11:19

Trvalý pobyt

Institut trvalého pobytu by se podle mně měl využívat mnohem více podobným způsobem, jak to bylo za RakouskaUherska.  Tehdy platilo, že kdo se nemohl vykázat nějakým solidním zaměstnáním a pravidelným příjmem, nemohl se nikde na trvalé bydliště nově přihlásit a pokud něco provedl, byl poslán do svého předchozího trvalého bydliště.  Já v tom vidím možnost, jak přinutit lidi, kteří využívají sociální dávky, k práci. Dneska takoví lidé míří do velkých měst, protože v anonymitě davu se dávky snadněji pobírají a snadněji se něco vyžebrá. Kdyby byli takoví lidi vráceni do svých rodných vesniček a malých měst, tam je znají a mnohem lépe by je potom přinutili k nějaké práci. Zpátky by potom mohli až tehdy, až by si tam někde sehnali práci.

R 11.5.2008 11:18

sloučení databází

No mně se zdá sloučení všech státních databází údajů občanů pod jednou střechou jako docela přínos. Jednak to dopomůže k tomu, že občan na jedné adrese získá všechny možné výpisy, které už z principu nemůžou být protichůdné. Kolik už bylo problémů se shodnými rodnými čísly různých občanů v různých státních databázích nebo stejnými rodnými čísly více lidí a protože se správci různých státních databází nechtěli domluvit, tak kolikrát ty problémy ani po jejich zjištění nebyly napraveny.

Ladislav N. 11.5.2008 12:02

Re: sloučení databází

Jasně, pro funkci státu jako "Velkého bratra" co o všech všechno ví, je takové sjednocení databází ideálním nástrojem neomezené vlády nad občany. Ale to tady klidně mohli vládnout komunisti dál...

Zen 11.5.2008 13:12

Re: Re: sloučení databází

Asi tak.

O "spravu" takovehle databaze by se strhla vetsi rvacka nez o lamini.

Jura Jurax 11.5.2008 10:38

No,

zlomyslný bonmot praví, že počítače slouží k řešení problémů, které by bez nich nevznikly.

Tahle informatizace státní správy je jistě krok správným směrem - jako byl kdysi též INDOŠ - a nepochybně bude jako tentýž stejně zprasena. Ale někteří vydělají. A nakonec možná i něco dobrého zbude - byrokracie ovšem nebude omezena, nýbrž díky výkonné výpočetní technice naopak nabobtná.

A bez elektronického podpisu nebude tohle nic platné - a pokud ten nebude zadarmo, tak nic nebude.

Řešení - omezte styky s ouřadem na absolutní minimum a když už, tak se tam jděte dohadovat osobně - skrze net stejně nic nevyřešíte.

Honza42 10.5.2008 16:15

Vůbec o e-goverment nestojím.

Je to to poslední, co mně na našem státu trápí. Na úřad nechodím zas tak často. Navíc nemám elektronický podpis a nechci ho mít, dokud nebude za pár korun nebo zadarmo. DPH jednou za čtvrt roku rád doručím osobně na podatelnu, protože venkovan si stejně potřebuje alespoň občas ve městě nakoupit. Stejně tak daň z příjmu jedenkrát ročně. Tož tak.

Flaskowec 11.5.2008 0:12

Re: Vůbec o e-goverment nestojím.

Ja e-podpis mám už 3 roky, DPH jinak nepodávám. Jen houšť R^

Ladislav N. 11.5.2008 12:00

Re: Re: Vůbec o e-goverment nestojím.

Ctěl jsem letos podat přiznání DPFO elektronicky, ale to, co po mně chtěli nainstalovat do počítače (nějaké vymyšlenosti od Mrkvosoftu) mě od téhle "služby" odradilo. Přitom bankovnictví po netu využívám bez problémů a nesmyslných dodatečných  instalací.

To je tak, když vládní úřady uzavírají pakty spolupráce s Microsoftem...  Nic blbějšího jsem neviděl.

Veselý 10.5.2008 9:10

Těch nesmyslů

je obrovské množství. Náš parlament je znám tím, že vyrábí nejvíc zákonů. Ale co přebývá na množství, to schází na kvalitě. A uveďme si i příklad, když sám spadnete z kola na veřejné komunikaci a necháte se ošetřit lékařem, musí to lékař hlásit policii a ta vám může dát pokutu. Zřejmě, aby vás to tak nebolelo.

Jarda 10.5.2008 7:54

Autor žije evidentně v jiném světě

Institut trvalého pobytu nebo jeho varianty existuje všude v civilizovaném světě. Stížnost na nemožnost parkovat před svou nemovitostí jaksi nechápu - to se jako autor domáhá práva parkovat na CIZÍ nemovitosti a ještě nejlépe za netržní cenu? V demokratické společnosti? No služby bank a pojišťoven pro občany spočívají v tom, že buď akceptují podmínky dotyčných institucí nebo se s vámi nebaví.

Jinak souhlas tím, že zavedení výpočetní techniky znamená bez vyjímky nárůst byrokracie.

petx 10.5.2008 15:38

Re: Autor žije evidentně v jiném světě

Je vidět, že neznáte parkování jako třeba v Praze, teď nově na Praze 3. Na základě trvalého pobytu můžete jít škemrat na ouřad a za pěkný peníz dostane průkazku, že si můžete zaparkovat před barákem.

Jura Jurax 11.5.2008 10:42

Re: Autor žije evidentně v jiném světě

No, institut trvalého pobytu - mám ve firmě kolegu, jenž má trvalé bydliště u rodičů někde na dědině u Uherského Brodu, žije ovšem s přítelkyní v Olomouci (v bytě přítelkyně) a fakticky přes týden  bydlí na podnájmu v Brně, protože v Olomouci nesehnal práci. Na místě trvalého bydliště se prakticky nevyskytuje, ale všechna ostatní jsou dočasná a proměnná ... :-/