19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

GLOSA: Nějak tomu nerozumím, páni politici

Tedy tomu, proč setkání Herman – dalajláma představuje problém. Proč by jejich setkání mělo vytvářet dojem, že ČR se odklání od politiky jedné Číny, což prý byl důvod k sepsání „Prohlášení čtyř“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 1.11.2016 8:50

Re: Pane Stejskale,

Jasně, vy komunisti jste insideři vnitrovládních dohod :o)

R. Morava 1.11.2016 9:06

Re: Pane Stejskale,

Tak já mám pocit, že zrovna toto pan Stejskal napsal docela srozumitelně. Prostě se kdokoliv z vlády může setkat s někým kdo prohlašuje že už není šéf Tibetu a neusiluje o odtržení od Číny. Nemluvě o tom, že nechat se natlačit do smlouvy, která nám takto omezuje svobodu není normální. Smlouvy mají být vyvážené a oboustranně výhodné. My taky nechtěli po Číně aby odsoudila že nám EU tlačí kvóty. Pokud ano a Čína nás v tom podpořila, beru vše zpátky a s dalajlamou se budu setkávat jen mimo vládu třeba v hospodě U Fleku.

M. Prokop 1.11.2016 9:08

Re: Pane Stejskale,

Ano tápete. :-P

R. Houška 1.11.2016 8:25

Mělo by se to stát především předmětem vyšetřování těch

orgánů státu, které zodpovídají za dodržování Ústavy a za bezpečnost státu. Tady jsou totiž indicie, že se nás tu pár pacholků hodlá prodávat za drobné z měšce strýčka Si, kterými si hodlá řešit dluhovou situaci své partaje a svou příští volební kampaň. Nic jiného v tom není.

A. Hrbek 1.11.2016 8:14

Kteří čeští představitelé katolické církve

se ve svých oficiálních sídlech sekali s dalajlámou? Kolikrát se přijali např. kardinál Vlk nebo kardinál Duka dalajlámu na arcibiskupství?

Setkání s dalajlámou odmítli jak papež Benedikt, tak papež František.

A jak je to s jinými náboženskými představiteli? Kolikrát se s nimi čeští církevní hodnostáři oficiálně setkali?

J. Šimek 1.11.2016 8:39

Re: Kteří čeští představitelé katolické církve

To nevím, ale co dělal dalajláma v Bílém domě, když je všechno tak jasné ?

F. Lesniak 1.11.2016 8:44

Re: Kteří čeští představitelé katolické církve

Možná nutně potřeboval jít někde na záchod.

J. Šimek 1.11.2016 8:51

Re: Kteří čeští představitelé katolické církve

A Obama tam měl zrovna službu, jako hajzlbába, tydýte :o)

Z. Žabička 1.11.2016 8:05

nerozumím

Může někdo vysvětlit, co je strategické partnerství? Marně si lámu hlavu, v čem to spočívá. Máme je už s celým světem?

J. Šimek 1.11.2016 8:44

Re: nerozumím

Signátáři očekávají provize z ekonomických aktivit Číny za to, že ČR se bude chovat, jako legendární "tři opice" (nevidím, neslyším, nemluvím).

M. Šejna 1.11.2016 7:43

no jistě, pane Stejskale

dalajláma je dle Vás jen náboženským představitelem, takže proto teď zas naše vysoké školy vyvěsily tibetské vlajky a na setkáních s dalajlámou se znovu mlelo o "útisku tibetského lidu".

I. Schlägel 1.11.2016 7:55

Re: no jistě, pane Stejskale

Vzhledem k faktu, že nejen "tibetský lid" je v Číně utiskován, předmět diskuze byl relevantní. Nebo snad pánové měli mlít o pozitivním přínosu Jaroslava Tvrdíka pro obchodní vztahy s Čínskou lidovou republikou?

M. Šejna 1.11.2016 8:47

kouzlo nechtěného?

no vidíte, jak to z Vás vypadlo a ani jste se moc neošíval. Takže znovu: co je v osobě dalajlámy prezentováno? Náboženský směr, nebo politický boj proti Číně a za nezávislost Tibetu?

M. Prokop 1.11.2016 9:10

Re: kouzlo nechtěného?

Náboženský směr a boj proti místním (ex)komunistům.

J. Šimek 1.11.2016 9:10

Re: kouzlo nechtěného?

Až pochopíte rozdíl mezi nezávislostí (separatismem) a svobodou pro Tibet, ve smyslu konce totalitních praktik čínských komunistů, pak si určitě pokecáme.

R. Houška 1.11.2016 9:13

Re: kouzlo nechtěného?

A neuniklo ti náhodou, soudruhu Šejno, že ta Čína Tibet vojensky přepadla a okupovala? Takže schvaluješ jako přijatelnou politiku, vojenské přepadávání sousedních států, jejich ovládnutí, vystěhování původního obyvatelstva, a začlenění do vlastní státní struktury? Pak je to jasné, patříš za mříže...

I. Schlägel 1.11.2016 10:02

Re: kouzlo nechtěného?

Prezentováno je to, co o sobě dalajláma sám poslední léta říká a co osobně veřejně propaguje. O nezávislosti Tibetu ani hláska.

M. Zikmund 1.11.2016 7:34

Ano, z vašeho článku je zjevné, že tomu nerozumíte

Ono je to asi tak, jako kdyby měla ČR podepsanou deklaraci, že Jeruzalém je nedílnou součástí židovské historie a pak by ministr naší vlády oficielně přijímal návštěvu palestince, který toto zpochybňuje. Ona totiž je oficielní návštěva také jistá forma deklarace. Asi by se nás pak Izrael zeptal, zda tu deklaraci myslíme opravdu vážně a nebo jsme jen křiváci, kteří jednou něco podepíší a pak to nedodržují. Ovšem, vykládejte to politickým křivákům, kteří se tak rádi ohábějí slušností...

J. Šimek 1.11.2016 9:16

Re: Ano, z vašeho článku je zjevné, že tomu nerozumíte

Z vaší konstrukce vyplývá, že s ministry vlády GB, kteří nebyli pro brexit, se již nelze setkávat, jinak jde o setkání křiváků ... tydýte :o)

A. Reček 1.11.2016 7:27

Je to tak.

Není třeba nic moc k článku dodávat.

J. Fridrich 1.11.2016 6:45

Dalajláma je symbolem lidské SVOBODY - a Čína,

Dalajláma je symbolem lidské SVOBODY - a Čína, také Rusko-SSSR a ostatní komunistický odpad je symbolem NESVOBODY..Něco o tom víme u nás, v Mad'arsku, Polsku, NDR, na Kubě, v KLDR, Venezuele, na Krymu atd. kde tyto " demokracie " řádili a řádí i nyní.... Jak je ta rudá Čína ve skutečnosti silná ukazuje její až panický strach z neozbrojeného 80ti letého filozofa - Dalajlámy. Náš Zemánek, Bohoušek a spol. - to jsou panečku hrdinové - ale než Put'ka v Kremlu, Makrela v Berlíně, nebo Junker v Bruselu a rudí vládci v Pekingu zadupou nespokojeně nožkama o zem.. Jsme banánová republika - president republiky a jedna z vládnoucích stran nerespektují výroky soudu - vynesený rozsudek. President jen tak mimochodem vydírá ministra vlády naší země a člověka vybraného ( a je za co !!! ) k vyznamenání...

Š. Hašek 1.11.2016 8:38

Re: Dalajláma je symbolem lidské SVOBODY - a Čína,

Pokud jest dalajláma symbolem lidské svobody .......? Mimochodem v ČR jest zajímavý asi pro 1.85 % voličů (skoro všichni studují u Halíka nějakou tu toleranci a bratrství ve víře, nebo plkají o rovnostejnosti), víte o tom?

Pokud jste zamrzl u komunismu padesátých let, potom si něco nastudujte o režimu v Tibetu v roce 1950. A Čína je Čína. Ale možná, že ten Váš marxista už bude "bruselštější", modernější, studentštější, snad by i zavedl sofort nepolitickou politiku v tom Tibetu.

Mrkněte se na účty soudruha dalajlámy! Též zajímavé.

J. Fridrich 1.11.2016 9:33

Re: Dalajláma je symbolem lidské SVOBODY - a Čína,

Soudruhu Hašku - filosofové, myslím tím ty opravdové filosofy-myslitele typu Immanuel Kant, René Descartes, Friedrich Nietzsche, Aristotelés... a také Dalajláma - nebývají mezi " lidem " - tedy vašimi voliči, jak píšete, příliš známí - víte o tom ?

R. Langer 1.11.2016 13:19

Re: Dalajláma je symbolem lidské SVOBODY - a Čína,

A kdepak jste ty "materiály o režimu v Tibetu v roce 1950" sebral, soudruhu? Od svých čínských soudruhů? Jo jo, pěkně ta jejich bolševická propaganda zapracovala. :-D

Š. Hašek 1.11.2016 14:58

Re: Dalajláma je symbolem lidské SVOBODY - a Čína,

Pane Langere,

jsou přístupny materiály o Tibetu roku 1950 (docela "výživné"). Nemá až tak spojitost s Čínou roku 2016.

Pokud diskutující Šimek rovnou tituluje soudruhu, od Vás bych to nečekal.

Stále se domnívám, že jste z jiného "okruhu" než diskutující Šimek.

Před půlhodinkou jsem si koupil vokurky u Rusů, vynechal jsem ale v polodne Turka s kebabem, klávesnice u mě doma bude asi z nějaké výrobny čínského novokapitalismu.

J. Vintr 1.11.2016 0:15

Čína s námi nebude obchodovat

protože nás mají Číňani rádi, ale protože to je pro ně výhodné. Z tohoto důvodu je trapný anální alpinismus některých našich politiků vůči čínskému režimu zcela zbytečný ...

E. Erat 1.11.2016 7:56

Re: Čína s námi nebude obchodovat

Čína je bohatá nevěsta. Proto tam Merkelová jezdí cca 4x ročně, proto povozila britská královna presidenta Číny po Londýně v královském kočáře atd. Česko je ženich z nemanic, a takový ženich se vždy musel přizpůsobit, když se chtěl oženit na bohatý statek.

J. Vintr 1.11.2016 8:04

Re: Čína s námi nebude obchodovat

Desetimilionové Česko není pro miliardovou Čínu ženich, spíš tak čeledín že stájí. Toho by si bohatá nevěsta ani nevšimla, ani kdyby se servilitou rozkrájel.

E. Erat 1.11.2016 8:27

Re: Čína s námi nebude obchodovat

Tak to máte pravdu. Ale, i ženich z nemanic si může myslet na bohatou nevěstu. Ovšem trochu si odporujete, v prvním příspěvku jste psal, že pro Čínu jsme výhodný partner. A tedy, že lezení ... je zcela zbytečné. Takže by bylo dobré, abyste si to ujasnil. Někdy se stane, že se i ženich z nemanic chytne, za pokus to stojí , i když na nás zbydou drobky z velkého stolu. Hlavní hostinu samozřejmě zbaští velké státy, tak tomu vždy bylo. Je to dnes vidět i u Iránu. Z Tibetu, ale není šance ani na ty drobky, stůl je prázdný. Tak proč se tím zabývat.

J. Vintr 1.11.2016 8:49

Re: Čína s námi nebude obchodovat

Pro Čínu nejsme partner, ale zákazník. Jeden z mnoha zákazníků a zdaleka nijak významný.