8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

GLOSA: Hejno fialových ptáků

Musíme obnovit ODS! Můžeme obnovit ODS! prohlašuje Petr Fiala. Chybí mi jediné: Chceme ji obnovit. Volba místopředsedů ukázala, že nechceme. ODS spadla na sedm procent, ale zachovala si pět místopředsedů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Holiš 24.1.2014 4:25

Re: Němcová sice řídila svoje knihkupectví,

Paní Křápová, již Vaše jméno, za které nemůžete plně vystihuje Váš pohled na dvě figury polistopadové scény. Zatím co ta první z vrcholné scény ze lkaním odchází, co vše za svého dlouholetého působení pro blaho ODS a lidu této země vykonala. Také nejen ona se přičinila, že jsme tam, kde jsme.

Vámi jmenovaný Zahradil, ve kterého vkládáte naděje, že jeho

případné zvolení do EP by bylo přínosné, měl by rovněž spíš skončit v propadlišti dějin, přesto, že se dostal na výsluní ve skomírající ODS. Jinak plně souhlasím s příspěvkem

pana F. Lesniaka v pohledu na tyto dvě "osobnosti".

O. Kadlec 23.1.2014 22:56

Taky Glosa:

Škoda že pan Kosorin nebyl na světě v roce 1952. Jistě by vysvětlil, svým břitkým humorem, pravicovým republikánům, že větší schopnosti na prezidenta má majitel knihkupectví ze Západní Virginie, než vůdce státem dotované armády Eisenhover. Člověk musí bejt tak dalece pravicovej, že musí mít i obě ruce a nohy pravý!

M. Kosejk 23.1.2014 20:14

poznámka.

Protože se celé roky vyčítá ODS "propojení politiky s byznysem", tak si lid zvolí šéfa Agrofertu, který si koupil vlastní stranu (či ho mnozí umožní nechat zvolit svou volební neúčastí nebo vyhozeným hlasem za nerealizovatelný program pidistran.). A Fialovi se vyčte, že je z akademické sféry. Vox populi naboostrovaný našimi médii v kostce. :)

M. Kosejk 23.1.2014 16:52

Re: Není důležité, co udělal Václav Klaus, ale co udělala ODS

Jak píšu o kousek výše: Odhadnul bych procento lidí, kteří dávají přednost věcné argumentaci před marketingovými žvásty, tak na 2%. Možná přeháním, ale určitě jsem si jistý, že minimálně 90% z klientů dává přednost těm kecům.

A to ještě podotýkám, problematika politiky je o několik řádů složitější. Tedy mi nemůžou už zbýt žádné iluze o kompetentnosti voličstva.

J. Vyhnalík 23.1.2014 16:23

Re: Není důležité, co udělal Václav Klaus, ale co udělala ODS

Ono záleží na inteligenci klienta. Inteligentní klient nestojí o nějaké navoněné lži, ale chce znát pravdu.

Kolik takových ale je?

Kolik takových je mezi voliči. Vystihuje to rozdíl mezi snahou věcem rozumět a snahou mít jasno. Naprostá většina lidí "chce mít jasno", a proto je složitost reálných problémů fakticky obtěžuje.

M. Kosejk 23.1.2014 15:30

Re: Není důležité, co udělal Václav Klaus, ale co udělala ODS

Ano, je to těžké. A trochu to připomíná hádky o prvenství mezi vejcem a slepicí.

Za sebe můžu říct, že kdybych JÁ měl bez servítek říkat klientům, co si myslím o jejich názorech a požadavcích, tak bych tak 98% z nich smrtelně urazil. Tak jim to musím dávkovat - a občas dokonce musím mlžit a říkat polopravdy, abych je vůbec dokopal k cíli, kterého klienti chtějí dosáhnout (protože vím, že celou složitost problému a metodiku práce by stejně nepochopili).

J. Vyhnalík 23.1.2014 15:13

Re: Není důležité, co udělal Václav Klaus, ale co udělala ODS

Ono to funguje oboustranně. Ti politici, kteří se tomu postaví se většinou nestanou známými politiky, protože je tento mechanismus eliminuje.

Je to podobné, jako diskutovat o zbabělosti francouzských politiků mezi válkami ve vztahu k nástupu Hitlera. Francouzi si svobodně zvolili zbabělce, protože sami byli unaveni válkou a umíráním, dávali přednost svému pohodlí před rizikem.

Zkrátka a dobře, demokracie neumí hledat nejlepší řešení, hledá řešení podle průměrného vkusu a inteligence. Ano, souhlasím, jedná se o flagrantní selhání elit.

M. Kosejk 23.1.2014 15:03

Re: Není důležité, co udělal Václav Klaus, ale co udělala ODS

Asi to tak je. Sám tvrdím, že dnešní mediální svět není slučitelný s demokracií.

Jen bych brzdil s tou "zbabělostí" politiků. Je skutečně zbabělostí, když politik - obrazně řečeno - ví, kde je gilotina - a není ochoten do ní vložit hlavu, když ví, že o ní takto hned přijde??!

Demokracie může fungovat pouze za předpokladu, že démos má své skutečné a uznávané elity, které svoji autoritu dávají ve prospěch demokracie a svobody. U nás se děje absolutní opak - a tzv. elity štvou lidi proti demokracii i svobodě. A otázkou je, jestli naše "elity" jsou skutečně elitami.

Spíš to tady vidím na selhání elit a selhání novinářů - politici jsou pouze ve vleku tohoto.

V. Vaclavik 23.1.2014 14:36

Spise nez o krizi ODS

bych rekl, ze jde o krizi pravice jako takove. To je mnohem sirsi krize a udalosti poslednich let to potvrzuji.

Solidni treti cesta (v klasicke ekonomii znama pod anglickym pojmenovanim jako 'mixed economy'), kterou se zeme pod Klausovou taktovkou zacala ubirat v devadesatych letech, nemohla nez vest ke korupcnimu upadku, jehoz jsme dnes svedky. A ODS ma tu smulu, ze je, diky sve minulosti a svymi ciny, generalnim exponentem vseho spatneho, co nas v posametovem ctvrtstoleti potkalo. 

Z toho pohledu na nejake obmene na vedoucich postech pravicove strany nesejde. Bude jen potreba tu stavajici krizi pravice vysedet par let v opozicnich lavicich a pockat az se veci zase jeste vice zhorsi a pak volicum na tom hnojisti bude pravice zase vonet jako ruze (rikam 'jako', nikoli ze by ruzi byla) a vezmou ji na milost... Mezitim ty stare tvare budou mit cas odejit do svych vysedenych duchodu a budeme mit cele nove vedeni prirozenou cestou vymirani. Jde o ten stary znamy politicky mechanismus 'houpacky', kdy jednou je nahore pravice, pak zase levice, atd. atd., jen ty intervaly se meni pro pravici na kratsi, coz ovsem pravice muze kompenzovat sirsim rozkrocenim doleva...

P. Lenc 23.1.2014 14:22

Re: ODS

Pane Langře, když čtu vaši kritiku ODS, tak začínám pochybovat o pravicovosti Britských konzervativců.A ti mají oproti ODS výhodu po vyhraných volbách vládnout sami.Nevím, jakou máte představu politické pravice, jenom mám takový dojem, že v dnešní Evropě je tradiční konzervativní strana, kterou byli Britští konzervativci do poloviny padesátých let, BOHUŽEL již jen pouhým přáním.Ono chtít autentickou demokratickou pravicovou stranu nejen u nás, ale v celé Evropě a myslet si, že vyhraje volby takovým poměrem, aby mohla vládnout aniž by musela tvořit koalice, je pouhým zbožným přáním.V socialismem prolezlé Evropě to prostě aspoň v dohledné době prostě nejde.Bohužel.

P. Lenc 23.1.2014 14:01

Re: Němcová sice řídila svoje knihkupectví,

Paní Křápová, naprostý souhlas.Ale lidem, kteří vidět nechtějí to stejně nevysvětlíte.

M. Křápová 23.1.2014 13:36

Re: Němcová sice řídila svoje knihkupectví,

M.Němcová své knihkupectví řídila dobře. Chybné, nebo dokonce nemorální činy některých partajníků kritizovala vždy. Jako žena však neměla potřebu se přes media zviditelňovat, takže kritizovala a varovala před dopadem chybných kroků některých členů ODS zase jen pouhé členy strany. Na tom není nic špatného, když se špinavé prádlo pere doma. Ale to víte, tolik chlapů a dají na rady nějaké ženské, že?! 

Bylo by také dobře, kdyby se J.Zahradil dostal opět do EP. On je totiž člověkem, který tam patří. Žádný socialista s lokajskou náturou, ale zdravý patriot s pravicovým viděním světa. Levičáků je tam většina, tak ať to vyvažuje.

J. Vyhnalík 23.1.2014 13:34

Re: Není důležité, co udělal Václav Klaus, ale co udělala ODS

Souhlasím, ale je třeba si uvědomit, že současná společnost o demokracii nestojí.

Pokusím se toto vysvětlit. O volebních výsledcích rozhoduje image stran a politiků, který vytvářejí v převážné míře média. A současná média prakticky rezignovala na analýzy a snahu lidem osvětlit komplikované problémy dnešního světa. Pro konzumenty několikavteřinových šotů a novinových titulků, je jakákoliv ambivalence, nebo dokonce složitá strukturovanost příčin a důsledků, nesrozumitelná. Lidé nechtějí věcem rozumět, oni chtějí mít jasno a média jim vycházejí vstříc.

Nikdo pak nestojí o sledování demokratické diskuse, nikdo neocení pluralitu názorů. Volební úspěch nezajistí sebekvalitnější propracovaný program, ale výrazná a populární osobnost v čele podpořená několika přihrávači.

Bohužel to celosvětově podporuje populistická zbabělost politiků, kteří místo toho, aby trpělivě vysvětlovali důvody užitečných rozhodnutí, ustupují davové hlouposti. A demokracie se stále více a více mění v reality show, která hlasatele obtížně srozumitelné pravdy eliminuje a vybírá do volebního finále srozumitelné populisty.

M. Kosejk 23.1.2014 11:09

Re: Fiala na tenkém ledě

Řeknu to takhle: Já se k demokratickým procesům ve stranách, které volit nehodlám, vůbec nevyjadřuji. Považuji to za jejich věc - a věc jejich případných voličů. Pokud ale člověk, kterého si pamatuji jako velkého propagátora KDU-ČSL, bude kecat do procesů v ODS, tak se ozvu.

P. Papež 23.1.2014 11:00

Re: Fiala na tenkém ledě

Dobrý den. Všiml jste si, že článek je o kongresu ODS, o "novém" vedení strany a o velkém soustu pro pana Fialu? Vaše reakce je špatná. Lidé  nesmějí mít jiný názor, i když jsou z jiné strany?? Divná služba pro ODS.

R. Langer 23.1.2014 10:58

Re: ODS

Hm, to patřilo pod pana Panského...

R. Langer 23.1.2014 10:57

Re: Fiala na tenkém ledě

Tak se přece pozná pravý křesťan, nedělá rozdíly... ;-)

R. Langer 23.1.2014 10:54

ODS

nikdy pravicová nebyla. Ale byla z levice nejpravicovější. Ovšem v posledních 6 letech už nebyla ani to.

F. Lesniak 23.1.2014 10:43

Re: Fiala na tenkém ledě

To je známý a doložitelný fakt, že černoprdelníci půjdou i s ďáblem, jen kdy budou u koryt.

P. Boublíková 23.1.2014 10:40

Re: Neuspesni nenavidi neuspesne

Vžyť pan Kosorin nepíše, že je Fiala neslušný - jen, že si vzal velké sousto. Myslím si to taky.

Je hrozně fajn, že je konzervativní a má 4 děti, ale to ODS ke znovuzrození nepomůže :-)

F. Lesniak 23.1.2014 10:39

Němcová sice řídila svoje knihkupectví,

ale s jakým výsledkem? Němcová na mně vždy působila jako fanatička. Slyšel někdo od ní v minulých letech, že by kritizovala činy Topolánka, Nečase či jiných představitelů ODS? Táhla s nimi za jeden provaz a najednou by měla ona sama být obrodou ODS? Nic neviděla, nic neslyšela, neudělala zhola nic proti všem těm špinavostem a jenom žvanila dávno omleté poučky a s jiskrou v oku poučovala opozici. Fiala je vzdělaný a zcela jistě slušný člověk s čistým štítem a myslím si, že dobrovolně vstoupil do jámy lvové.  Ovšem Zahradil to je jiná kategorie a nemá smysl o tomto prospěcháři moc psát. Ten má totiž jediný cíl, dostat se zase na dobře placenou funkci do EP.

Z. Švrček 23.1.2014 10:31

Pane Kosorine!

Nejste voličem ODS a už vůbec ne členem, jak vidno i z toho, že se snažíte negativizovat každý chlup z kongresu této strany. Kdovíco vlastně jste, jedno je z vaší dosavadní tvorby  jisté, kritizovat umíte. Proto vám nevytýkám váš negativní postoj právě k této straně, ačkoliv jsem od vás k neplechám TOP09, ČSSD, či třeba podnikatelsko-lobistickému projektu ANO nezaznamenal v minulosti, ani aktuálně ani čárku, stejně tak, jako jste zjevně dal i  KDU-ČSL šanci k návratu do nejvyšších pater politiky, aniž by vás na nich cokoliv pohoršovalo.

    A to je právě to, proč tuhle reakci píši. Myslím, že i ODS by si po svém pokusu o restart zasloužila šanci dokázat, zda to byl počátek pokusu úspěšného a zda a jak to prof. Fiala a jeho nový tým zvládne. Kritizovat tuto nyní malou opoziční stranu pak klidně lze až tehdy, když se vrátit nedokáže. Ačkoliv i tady vás chápu - kdykoliv se pak můžete prsit "já vám to říkal..."

M. Kosejk 23.1.2014 10:21

Re: Fiala na tenkém ledě

Vyhraněný názor na komunismus mají v KDU-ČSL - alespoň, co se týká rétoriky jejich členů. Ale pokud jde o účast KDU-ČSL ve vládě, tak to podepíšou i s nejhorším produktem komunistického režimu.:)

P. Podešva 23.1.2014 10:16

Kometa Brno za nic nemůže

Tak ji do toho prosím nemíchejte.

P. Vítek 23.1.2014 10:04

Re: A co taky Fialovi zbylo

Tak neplacejme.Dulezitejsi by napr bylo zverejnit vlastniky fotoelektraren.Nejvetsi legalni svinstvo od 89.To by nezustal kamen na kameni.

P. Vítek 23.1.2014 9:59

Re: Není důležité? Toť otázka

Mravni kvality Fialy jsou prave to nejvetsi nebezpeci pro hovada vsech barev.Chytry clovek,na ktereho nic nemaji!-jsem cekal,kdy zacne plivaci kampan.Jako proti Necasovi-toho dostali az pres profiprostitutku.Jsem zvedav,cim ti krivaci znici Fialu.Hnus!

P. Vítek 23.1.2014 9:52

Re: Fiala na tenkém ledě

nejaky ne vzdy ostre vyhraneny nazor?

P. Vítek 23.1.2014 9:50

Neuspesni nenavidi neuspesne

Kdyby aspon neco na Fialovi nasel dobreho?(s temi velikany v projevu mne teda taky zatrnulo)Vsichni jste se pridali i pani Boublikova-to neni pekne.Jste jako novinari,kteri se vrhnou na padajiciho.Myslel jsem si,ze je to vzdy koordinovana akce,jak nekoho znicit(Cunka,Zelezneho,Necase,Klause,....),ale asi je to jen lidska slabost.

Je to od Fialy obrovska obet(nema to zapotrebi) a je to slusnej a pravicovej(konzervativne-jednu zenu a tusim 4 deti)clovek.Vidite na nem i neco dobreho?

M. Kosejk 23.1.2014 9:33

Re: Fiala na tenkém ledě

Člověče, opakovaně Vám říkám: Starejte se o dění ve své vlastní straně. Rád tady propagujete "hodnoty" KDU-ČSL.  Asi v těch lidoveckých hodnotách máte také zakotveno, že pro vládu se spolčíte i s aktivním komunistickým papalášem a estébákem v jedné osobě.

A mimochodem - na pěkně tenkém ledě je teď KDU-ČSL, která Andrejovi a Bohoušovi bude pro smích, páč alternativní hlasy mají připravené u komunistů a u Úsvitu.

Ale dělejte si, co chcete, já KDU-ČSL nebudu pokrytecky radit, když jim tu zkázu vlastně přeju za to, jací pokrytci to jsou. :))

M. Kosejk 23.1.2014 9:25

Re: Není důležité, co udělal Václav Klaus, ale co udělala ODS

No jo. Ale jak si představujete model, kdy politická strana zůstane dále demokratickou - a zároveň se v ním neparceluje moc? Myslím, že to je kvadratura kruhu.

Buď by musely být zrušeny všechny orgány strany - a vedení by si volila a úkolovala prostá většina členů - což by za stany udělalo nefunkční stranu.

Nebo by ODS musela přijmout "diktátorské" prvky, kdy vedení může zasahovat do veškerých úrovní strany (tento model používá třeba TOP09).

A už jsme u toho, o čem často píšu - demokracie je pomalá, málo efektivní, neestetická a málo sexy. Ale je to jediná možnost, pokud to se svobodomyslným státem člověk myslí vážně - z dlouhodobé perspektivy určitě.