6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Bursík zpět do politiky?

Větrníky, sluneční panely, biomasa, nebo bio pohonné hmoty. A chlazení Země jako majstrštyk na prachy. Podpora toho všeho zlikvidovala konkurenceschopnost států v EU nejen na poli energetiky. Zadlužili jsme se, ale nestačilo to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kosejk 18.2.2014 23:34

Re: Uvidíme

Aktivní účast občanů v politických stranách + kritičtější přístup občanů k "informacím" z médií + menší společenský negativismus k polistopadovému vývoji = řešení.

J. Jurax 18.2.2014 22:52

Re: Uvidíme

No, není to sice fér, ale je to pravda. To je taky demokracie.

Dole jsem v diskuzi s Vámi napsal - cituji sám sebe - "Možná jde o jednu z mnohých vrozených vad demokracie a nám jest se s ní holt smířit. Ale ideální stav to rozhodně není. Nemyslíte, že by se mělo hledat nějaké řešení? Předesílám, že ovšem nevím jaké." - konec citátu. Sem to raky pasuje.

A že voliči měli šanci vytrestat strany - no, neměli. Nabídka stran, u nichž je jistá záruka, že se dostanou přes 5%, je omezená. A tristní. A nakonec inteligenci voličstva hrubě přeceňujete - jeho podstaná část se dá koupit za tři pětky, jak se kdysi, nepříliš dávno, potvrdilo. Totéž stvrzuje i Vaše informace, že " že v době schvalování podpory OZE průzkumy ukazovaly většinovou podporu toho zákona mezi obyvateli ČR"

A koneckonců se nemohu ubránit dojmu, že ve volbách jsou vytrestáni vždy akorát voliči. .

M. Kosejk 18.2.2014 21:56

Re: Uvidíme

Ukázat na chybu a říct - "Tohle je demokracie" - to není fér. To je demagogická argumentace. Tohle je prostě chyba v rozhodovacím procesu demokracie. A nemusela se stát , kdyby nedošlo k sérii špatných rozhodnutí - od rozhodnutí mnohých voličů, až po rozhodnutí jejich volených zástupců.

Férové by bylo i dodat, že v době schvalování podpory OZE průzkumy ukazovaly většinovou podporu toho zákona mezi obyvateli ČR. A také dlužno dodat, že všichni, kteří se k OZE vyjadřovali negativně, byli novinářským světem osočávání z barbarismu.

A mimochodem - voliči měli šanci vytrestat strany, které tohle prolobbovaly (ČSSD, KDU-ČSL, US). A nevytrestali - strana, jejíž předseda byl premiérem vlády, která to schvalovala, vyhrála letošní volby do PS. A KDU-ČSL se navrátila do PS - a už usedla do vlády. Jedině ta US už není - a to "exla" z úplně jiných důvodů.

J. Kanioková 18.2.2014 21:52

Ivanpah pravděpodobně představuje konec, ne začátek.

Kalifornská rekordní nová solární elektrárna je již irelevantní -

http://www.businessinsider.com/ivanpah-solar-plant-already-irrelevant-2014-2#ixzz2ti0UjSkW

J. Kanioková 18.2.2014 21:41

Moje ODS ???

a probudil se, a ruka v nočníku ?

J. Jurax 18.2.2014 21:29

Re: Bursík je zelený zemský škůdce

No právě, inteligence řízená zelenou plísní ... :-)

J. Charvát 18.2.2014 20:52

Re: Bursík je zelený zemský škůdce

Víte, je to ještě horší v tom, že je p. Bursík, na rozdíl od většiny ekologistických fanatiků, velmi inteligentní. Z toho mne jímá hrůza, ne z těch "zelenou plísní prožraných mozků".

J. Sládeček 18.2.2014 18:26

Přesně tak, Bursík je odporný

zločinec, je to také havlovec.

M. Kosejk 18.2.2014 17:42

Re: -

Ne. Nevidím. To se v praxi nestává, aby všichni měli stejný názor - ani v menších skupinách, co se nepočítají na miliony.  :) Navíc - kdo by to kontroloval, co si všichni myslí?

J. Jurax 18.2.2014 17:33

Re: Uvidíme

Nepodá. Na neodpovědnost politiků není paragraf. Za politické rozhodnutí jakkoliv hovadné a se škodou velkého rozsahu se trestat nedá. Bohužel. Jak plyne z diskuze níže, je to demokracie.

J. Jurax 18.2.2014 17:30

Re: -

Hm - a nepřipouštíte byť jen teoretickou možnost politického rozhodnutí hovadného pro všechny - s eventuální výjimkou rozhodnutí navrhujícího politika či skupiny politiků?

Třeba právě to rozhodnutí o fotovoltaice jest hovadné pro úplně všechny občany této země, kteří musí platit účty za elektřinu - a indukovaně vlastně i pro ty, kdož je platit nemusí. Pochopitelně s výjimkou solárních baronů.

P. Khail 18.2.2014 17:28

Uvidíme

zda to p. Matějka bere vážně a podá na p. Bursíka trestní oznámení.

M. Kosejk 18.2.2014 17:21

Re: -

Ano, soudím, že "politické rozhodnutí  jakkoliv hovadné"  by měli hodnotit jen voliči. Co je "hovadné" pro někoho, nemusí být hovadné pro jiné - to je demokracie.

A ano, "politická rozhodnutí NEDEMOKRATICKÉHO režimu" lze za jistých okolností trestat silově.

J. Jurax 18.2.2014 17:21

Re: -

S tou účelovou nespravedlností máte jistě pravdu, bohužel - přestože, jak pravíte, žijeme  v demokratickém státě s demokratickou Ústavou a Listinou základních práv a svobod.

Jenže to hodnocení voliči vlastně znamená politickou neodpovědnost. Protože nejvyšší možný trest voliči vyslovený je, že dotyčný vypadne z politiky načas, případně úplně. Což je trest pro srandu králíkům a politik se může právem chechtat, až se bude za břicho vypasené ve službě lidu popadat.

Nevím, co s tím. Proto jsem napsal případ od případu a dodal bych ještě, že jen opravdu vyjímečně a po zralém uvážení (otázkou by bylo, kdo by to měl zdravě uvážit; kdyby zase politik, to by to dopadlo ...). Protože se mi příčí, když vědomě hovadnř návrh (když nedokážete úplatek, a to je složité a musí k tomu být politická vůle) nebo nějakou trhlou okrajovou ideologií podmíněná stejně hovadný návrh protlačená přes volené zastupiče (o demokratičnosti protlačování si vůbec nedělám iluze a o volených zastupičích už vůbec ne) rprotlačený do realizace ve velkém škodící republice či lidu této země nelze nijak potrestat, byť škoda je velkého rozsahu a zjevně vyčíslitelná (třeba právě fotovoltaický tunel a blbnutí s OZE obecně).

Možná jde o jednu z mnohých vrozených vad demokracie a nám jest se s ní holt smířit. Ale ideální stav to rozhodně není. Nemyslíte, že by se mělo hledat nějaké řešení? Předesílám, že ovšem nevím jaké.

Ono je to s tou demokracií vůbec složité. Kdyby se udělalo referendum - hlas lidu je v demokracii hlas boží či ještě něco víc, není-liž pravda - zda potrestat strůjce mnohých politických rozhodnutí, tak kriminály nestačí. Ovšem zase ač člověk je občas génius, lid je občas blbý jak troky a podle toho rozhoduje. Vyberte si, Demokraticky :-)

J. Jurax 18.2.2014 16:46

Re: -

No vidíte, jak Vám to jde, když Vám napovím - ještě kdybyste si odpustil ty blbce a demagogy.

Takže - dovolím-li si interpretovat Vaši repliku - nesouhlasíte-li, protestujte - demokracie MŮŽE soudit politická rozhodnutí NEDEMOKRATICKÉHO režimu - ergo Norimberský proces připouštíte.

Ale žijeme-li - cituji - v demokratickém státě s demokratickou Ústavou a Listinou základních práv a svobod - konec citátu, pak buď soudíte, že za politické rozhodnutí jakkoliv hovadné, leč realizované s následnými velmi nepříznivými dopady, jež by výrazně převyšovaly eventuální klady, byly-li byi jaké, nelze vůbec nikdy volat politika k odpovědnosti, nebo soudíte, že  v demokratickém státě s demokratickou Ústavou a Listinou základních práv a svobod takové hovadné rozhodnutí (a jeho následná realizace) vůbec nemůže nastat. 

To první je současný stav - po mém soudu nikoliv ideální - to druhé mi přijde jako pitomost.

M. Kosejk 18.2.2014 15:40

Re: -

Nemůže se to trestně "posuzovat případ od případu" - to by byl základ pro účelovou (ne)spravdlnost, která by vyústila v policejní stát. Politická rozhodnutí v demokratickém režimu přísluší hodotit pouze voličům. Vše ostatní není demokracie. Já prostě normálně začínám nenávidět tyhle příznivce jednoduchých populistických řešení, jako je pan Matějka.

M. Kosejk 18.2.2014 15:31

Re: -

Já myslím, že chytrým lidem nic vysvětlovat nemusím. A Blbí demagogové to stejně nepochopí.

Ale pokud opravdu nerozumíte, tak my žijeme v demokratickém státě s demokratickou Ústavou a Listinou základních práv a svobod. Srovnávat nacistický režim s naším dnešním systémem a srovnávat dotace s vražděním lidí, může jen blbec nebo demagog.

J. Jurax 18.2.2014 14:56

Re: -

Jenže ono to rozhodnutí o likvidaci Židů politické bylo, že ano. Stejně jako jinde rozhodnutí o likvidaci nepřátelských tříd.

Místo urážek byste mohl vysvětlit svůj náhled na tento rozpor. Třeba byste mohl argumentovat, že tato rozhodnutí byla učiněna v režimech demokratických nanejvýš formálně, pokud vůbec.

L. Novák 18.2.2014 14:54

Ano, Bursík je ukázkový zelený darebák a tunelář

Nevolit, hnát svinským krokem na fofrník a zavěsit ho na vrtuli do silného větru! :-P

J. Jurax 18.2.2014 14:49

Re: Vašnosto,

Ingenieur, voni vzdělanče ...

J. Jurax 18.2.2014 14:45

Re: Jestli někdo viděl tu reportáž

No, gentleman ve vztahu k ženám nebudete ...

J. Jurax 18.2.2014 14:41

Re: -

No, nevím.  Ono by se to asi mělo posuzovat případ od případu.

Demokracie by neměla znamenat automatickou beztrestnost za spáchané škody, neřkuli zločiny, jež vyplynou z politických rozhodnutí. Neboť ti, kdož tak politicky rozhodli, si museli být ve velké většině vědomi dopadů těch svých rozhodnutí. Nebyli-li, pak nejsou svéprávní a patří do šaškecu. Nebo si byli vědomi dopadů, ale nechali se uplatit nebo - což je snad horší než úplatek - chápali to v duchu nějaké zcestné ideologie jako přijatelné vedlejší ztráty v cestě za lepším příštím. U "zelených" rozhodnuti bych to viděl spíš na kombinaci posledních dvou možností, i když nevědomost taky nevylučuju.

Jenom tzv. politická odpovědnost nestačí. Protože to fakticky znamená naprostou neodpovědnost.

M. Kosejk 18.2.2014 14:27

Re: -

Jasně. Trestné by mělo být to, s čím nesouhlasíte... Jste fakt "demokrat". :))

M. Kosejk 18.2.2014 14:25

Re: -

Vy jste jen blbý demagog.

J. Jurax 18.2.2014 14:23

Re: Podle ovoce poznáte je.

To peří arciť musí být naky bio; pak mají být posazeni obráceně na biomezka a vypráskáni z města bičem, vyrobeným ze zaručeně přirodních surovin v biokvalitě ...

Nicméně v dobách méně civilizovaných a zdravě přímočarých bývali zemští škůdci vpleteni do kol vztyčených na rozcestí zemských stezek (takový už neuškodí), aby si prostý pocestný uvědomil, že takhle opravdu ne ...

J. Jurax 18.2.2014 14:15

Re: Pomalá agónie evropského průmyslu

Nedojde. Nikdy. To by vysoce překračovalo intelektuální kapacitu jejich zelenou plísní prožraných mozků. Je třeba zmíněné soudruhy nakopat do riti a vyházet na hnůj ...

J. Jurax 18.2.2014 14:12

Re: Bursík zpět do politiky?

Tak jo ... :-) ... až mne chytnou, budete mne hájit?

I když s tím panikařením a vládami - to by jeden musel panikařit imrvére furt - že vlády jsou a nekonají, že vlády jsou a konají, že vlády padají a nejsou, že jsou nadekretované nevlády, že jsou vlády složeny z perzón z jakých jsou složeny a co nám to voliči navolili ... takže moudrý ví, že vlády byly, jsou a budou, že s tím nic nenadělá, že při jakékoliv vládě chleba levnější nebude, nýbrž bude dražší, že vláda stejně pokurwí na co sáhne, neboť to je obecná vlastnost politiků a vláda je složena z těchže a že stejně nám tu vládu někdo či něco sestřelí  a ta další nebude lepší a že tudíž je třeba kvůli duševní rovnováze vyznávat názor inteligenta nenaserou ...

Před chvílí jsem v TV viděl Sobotku, an vzletně kázal programové prohlášení vlády - čeká nás nesporně ekologický, sociální a tržní ráj na zemi; jak praví klasik: Budeme se mít jako v ráji - nazí mezi dobytkem ...

A. Bocek 18.2.2014 13:41

Re: Tak já to beru tak, že ekologie se stala doménou

Tak raději tuto zneužitou EKOLOGII nazveme EKOLOGISTIKOU , kdy  za pomoci vyrvaných sloganů z  ekologie logisticky přihrajeme peníze ctihodným.

J. Rokyta 18.2.2014 13:20

Pomalá agónie evropského průmyslu

Díky "zelenému" tažení k zářným zítřkům a zelené přirážce se dočítáme i o zamýšleném zavření oceláren v Angli, viz http://byznys.lidovky.cz/zelena-prirazka-zdrazila-vyrobu-oceli-v-britanii-uz-se-nevyplati-vyrabet-1rk-/energetika.aspx?c=A140217_164912_energetika_mev!

Kdy už těm soudruhům v Bruselu dojde, že takto pácháme pomalou sebevraždu?!

R. Langer 18.2.2014 13:20

Re: -

Myslíte si, že třeba dříve se za to politické rozhodnutí o zplyňování Židů před soud hnát nemělo? Já vám nějak nevím, jak to s tou demokracií myslíte...