17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EVROPA: Bezpečnost, nebo byznys?

V poslední době se množí názory, že vystoupení naší země z EU není možné z důvodu naší ekonomické a hospodářské provázanosti se zeměmi EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fialová 27.7.2016 12:00

Re: Nesmysl

Také je otázka, jak dlouho si svobody užijete... Zamyšlení v dnešním Weltu:

Wer geht gerade heute noch ohne mulmiges Gefühl in ein Einkaufszentrum? Wer mischt sich noch unbeschwert zu Feuerwerk in eine Menschenmasse? Noch drastischer: Fühle ich mich in einem beliebigen Zug noch sicher? Unmöglich, dass ein Mitreisender unter arabischen Segensformeln auf mich zuspringt, um mich totzuschlagen?

In Frankreich ist der Ausnahmezustand gerade wieder verlängert worden; Bürgerrechte auf unversehrte Wohnung oder unbegründete Verhaftung gelten dort nicht mehr. Kameras werden an allen Ecken installiert.

Zahlen belegen, dass die Opfer von Terroranschlägen in Europa in den Siebzigern und Achtzigern viel höher waren als heute, nämlich im Durchschnitt mehr als 188 Tote in jedem Jahr. Gleichzeitig stieg seit "Charlie Hebdo" die Angst der Deutschen vor einem Anschlag um 68 Prozent.

Es ist der Verdacht, der ausreicht. Unsere lockere mitteleuropäische Lebensweise beruht auf dem unausgesprochenen Grundvertrauen, dass wir uns auf die einigermaßen friedlichen Absichten unserer Mitmenschen verlassen können – überall. Ob in der Bahn, ob beim Einkaufen, ob beim Fest, ob im Stadion oder auf der Straße. Aber können wir das wirklich noch?

S. Netzer 27.7.2016 12:09

Re: Nesmysl

Přečtěte si ještě jednou předposlední odstavec a potom http://www.watson.ch/Wissen/Schweiz/982459207-Die-vergessenen-Jahre-des-Terrors--In-den-70ern-und-80ern-zogen-Terroristen-eine-Blutspur-durch-Europa

J. Fialová 27.7.2016 12:17

Re: Nesmysl

K předposlednímu odstavci - více by mě zajímalo, jaká budou budoucí čísla. Třeba za rok. Ono se to letos mění poměrně svižným tempem :(

J. Fialová 27.7.2016 12:04

Re: Nesmysl

Nebo ještě jinak: Postát hoďku na čáře mi nevadí. Kamery na každém rohu a davy policajtů v ulicích - to by mi vadilo moc, to by byl subjektivní pocit že svoboda jde do kélu.

P. Rudolf 27.7.2016 13:38

Re: Nesmysl

Jak je vidě na zdejších bojovnících za čistotu rasy a užitečných idiotech Moskvy, tak jim svoboda neříká vůbec nic.

J. Fialová 27.7.2016 13:43

Re: Nesmysl

Zdravíčko, pane Hofmane :))

L. Popovský 27.7.2016 13:55

Kdoví, jak se tito lidé jmenují ve skutečnosti. Nemohu uvěřit, že by se někdo byl schopen takto chovat pod vlastním jménem. Kdyby se alespoň chovali s respektem k druhým lidem a jejich názorům... Mají plnou pusu svobody a morálky, ale jejich chování tomu neodpovídá.

J. Fialová 27.7.2016 14:00

Re:

Gaussova křivka...

P. Rudolf 27.7.2016 15:20

Re:

Takže když má někdo jiný názor, než vy, tak se k vám nechová s respektem? Nebude to možná spíš tím, že pod takovým blábolem, jaký jste napsal, by se člověk se zdravým rozumem nepodepsal vlastním jménem ani kdyby mu vyhrožovali!

L. Popovský 27.7.2016 15:36

Měl jsem na mysli primárně jiné diskutující.

Skutečně diskuse na úrovni. Já o voze, vy o koze. Tomu, co jste napsal sám nevěříte, že ne?

Teď budu psát všeobecně, nemířím konkrétně na vás. Není to o jiném názoru, je to o nálepkování, vulgarismech, morálním i rozumovém vyvyšování se nad ostatní, odsudcích, vyjadřování pochybností o intelinci jiných atd. Posuďte sám, na koho to sedí.

P. Rudolf 27.7.2016 15:42

Re:

Na každýho. S takovými úvahami na mě nechoďte. To jsou jenom povšechné pindy.

S. Netzer 27.7.2016 15:47

Re:

Máte na mysli "podnětné myšlenky jako např. "Gaussova křivka", "Ano, myslím, že je celkem jasná, na které straně budeš ty, pátá kolono! :-P", "To jste nebyla Vy? Myslel jsem, že jste konečně uspokojena"?

To je "skutečně diskuse na úrovni".

J. Fialová 27.7.2016 19:44

Re:

Nějaký problém?

"Gaussova křivka je křivka charakterizující normální rozdělení statistické veličiny. Má charakteristický „zvonovitý“ tvar s maximem výskytu průměrných veličin a s poklesem směrem k oběma extrémům."

I. Mertl 27.7.2016 15:54

Re:

Milý pane Popovský, jmenuji se ve skutečnosti tak jak uvedeno pod autor. Chovám se s respektem k jiným názorům, i když s nimi naprosto nesouhlasím, i tehdy, jestliže se jim v ducho pro jejich naivitu nebo prostou hloupost usmívám. Totéž k názorům Vašim - proč například, pane, naznačujete, že ten, kdo s Vámi nesoulasí a proti Vám argumentuje, nepíše pod vlastním jménem, nebo "nechová se s respektem k vašim názoůrm" a co znamená dokonce "Mají plnou pusu svobody a morálky, ale jejich chování tomu neodpovídá" - to přece do diskuze skutečné nepatří, je to nástroj propagandy, a hodně pokleslý

'''''''''''''''''''''''''. Určitě to neplatí pro p. Rudolf ani pro mne - je to, milý pane, dehonestující, a nefér. Omluvu nečekám.

Věvně: v jednom dnešním diskuzním příspěvku říkáte, že počet muslimů u más se v poslední době zvýšil. Bez kvanfifikace. Mohu o ni poprosit?

M. Prokop 27.7.2016 16:05

Re:

Vy jste snad někdy zažil, že by Hofman/Rudolf věcně argumentoval a neurážel?

I. Mertl 27.7.2016 17:16

Re:

Hm

L. Popovský 27.7.2016 16:30

Napsal jsem , pane Mertle, to, co si myslím. Neměl jsem to psát, ale už se stalo.

Na www.securitymagazin.cz vyšel 26.7. článek "Teroristický útok v ČR je jen otázkou času, říká bezpečnostní expert", který je stručným výtahem že 3 rozhovorů s bezpečnostními analytiky, které vyšly na PL. První z nich Marian Brzybohatý se k tomu vyjadřuje na začátku odpovědi na 2. otázku.

http://www.securitymagazin.cz/zpravy/teroristicky-utok-v-cr-je-jen-otazkou-casu-tvrdi-bezpecnostni-expert-1404051869.html

I. Mertl 27.7.2016 17:45

Re:

Napsal jste, co jste napsal. Moc seriózní diskuzi nevedete, lituji, pane Popovský! Jinak sorry, ale PL pro mne není relevantní a důvěryhodný zdroj. Jak je to tedy s tím Vámi uvedeným prokazatelným velkým nárůstem počtu muslimů v ČR? Díky za čísla.

J. Fialová 27.7.2016 19:35

Re:

Nevím co považujete za důvěryhodný zdroj, pane Mertle. Vygůglit se dá následující:

K roku 2007: web České zemědělské univerzity v Praze: "Podle výzkumu Ministerstva vnitra z roku 2007 žije v ČR přes 11 tisíc muslimů."

K roku 2015: zpravy.idnes.cz: "Při posledním sčítání lidu z roku 2011 se k islámu přihlásily tři tisíce lidí - ve skutečnosti jich tu je už 22 tisíc. Ten počet je kvalifikovaný odhad na základě údajů o migraci cizinců do naší země. Známe země původu, víme, které jsou muslimské, takže ten odhad je velice věrohodný, uvedl sociolog Karel Černý z Univerzity Karlovy."

L. Popovský 27.7.2016 21:46

Re:

To jste mě tedy rozesmál, pane Mertle.

1) Vy s Vaším stylem diskuse mi nemáte, co vyčítat.

2) Marian Brzybohatý, expert na terorismus Policejní akademie ČR pro vás není relevantní zdroj. To jste s tím despektem vůči PL přehnal. Taky ten jejich styl nemusím, ale jako informační zdroj jsou někdy dobré.

J. Fialová 27.7.2016 22:30

Re: doplnění

Docent Marian Brzybohatý, děkan bezpečnostně právní fakulty Policejní akademie ČR v Praze.

L. Popovský 3.8.2016 10:45

Re: doplnění

Přečetl jsem ten článek celý na PL a je tam napsáno, že je to bývalý děkan, děkanem už není. Je to samozřejmě drobnost, jen jsem Vám to chtěl říct. Držte se.

M. Prokop 27.7.2016 16:04

Re:

Záleží na tom, pod jakým jménem?

Komunistové se přece taky propagovali bez jakýchkoliv ohledů. Tihle "europeisté" jsou ze stejného hnízda.

L. Popovský 28.7.2016 3:35

Re:

Asi máte pravdu,jen to že mě vybublalo. Pijí mě krev, tihle demagogové. Jsou kluzcí a vše překroutí, jak se jim to hodí. Takto nemohu dál pokračovat.

P. Rudolf 27.7.2016 15:12

Re: Nesmysl

A co byste ráda, paní Putinová?

B. Hančl 27.7.2016 15:02

Re: Nesmysl

To jste nebyla Vy? Myslel jsem, že jste konečně uspokojena.

V. Klepetko 27.7.2016 10:50

Nesmysl?

Pane Rudolfe, vidím zde velký etický problém. Ve jménu své svobody neohrozím bezpečnost svých bližních! A nejde jen o rodinu. Máte právo rozhodovat takto i za jiné? Chlapec Ajlan neměl možnost volby, do mizerného člunu bez záchranné vesty ho naložil jeho otec! Jaký je rozdíl mezi Ajlanem a nějakým vesničanem z Horní Dolní, jehož bezpečností chcete riskovat ve jménu své svobody?

M. Moravcová 27.7.2016 14:36

Re: Nesmysl

k bodu 2.

Dosud byl mír, dosud. Nyní už jsme ve válce, Vy to ale ještě nevíte.

k bodu 4.

ta soustrast musí být upřímná, ne "nacyklostylovaná pro všechny příležitosti" a především nesmí být ideologická a to bohužel je. Jinak to naši EUROpapaláši ve skleněné věži neumí.

V. Klepetko 27.7.2016 10:11

"Když je organismus nemocný, tak je potřeba jej vyléčit"

Věřím, že to ještě stojí za pokus, společně s Němci i s Francouzi, oni se vzpamatují! Dejme jim ještě šanci... Naše bezpečnost v "ostrovním režimu" možná není, pokud usoudíme že členství v EU je neudržitelné, musíme ho nahradit nějakým jiným věrohodným regionálním projektem spolupráce! 1. Pokus o transformaci. 2. Hledání alternativy. 3. O vystoupení z kosmické lodi do volného prostoru bez skafandru bych hovořil teprve když vše ostatní selže!

Vašim motivům ale rozumím a velmi Vám fandim, pane Popovský!

Bezpečnost považuji za prioritu číslo jedna.

L. Popovský 27.7.2016 10:54

Re: "Když je organismus nemocný, tak je potřeba jej vyléčit"

Dobrý den, pane Klepetko. Rád Vás tady vidím. Dnes je to tady... náročné.

Já nad Němci ani Francouzi hůl nelámu. Jen odmítám, aby svoje problémy řešili jejich transferem k nám. Jsem přesvědčen o tom, že nejvíce jim pomůžeme tím, že si ubráníme vlastní bezpečnost a poskytneme jim bezpečný týl. Tím, že se potopíme s nimi, tím jim nepomůžeme.

Ano, jsem pro spolupráci, pro spolupráci svobodných a sebevědomých zemí, ne pro spolupráci nadřízených a podřízených zemí. Nejdříve se však musíme stát svobodnou a sebevědomou zemí, tou podle mého názoru nejsme.

Ano, musíme se snažit o spolupráci v rámci V4 a okolních zemí, ale pokud to nepůjde, tak raději se utopím při pokusu o záchranu, než abych spáchal sebevraždu s ostatními.

Pojďme krok po kroku, teď nás čekají jiné výzvy.