1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

EURO: O čem svědčí odmítání eura

Proto zásadní otázka zní – o čem může všeobecné lidové hlasování rozhodovat? Kdy může nekvalifikovaná většina měnit rozhodnutí odborníků?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Linda 27.1.2024 6:00

A ČR je kde? V bruseli!!!!

Z. Linda 27.1.2024 5:58

R^ Je třeba povolat komunisty zpět....ať si to dodělají !!;-D

K. Dvořák 27.1.2024 4:16

Nejspíš už to tu padlo, ale pokud autor horlí proti referendu neb "znervóznělé občany je snadné ovlivnit, aby si odhlasovali málem cokoliv", jak se pak může odvolávat na závazek přijatý týmiž občany ... v referendu? To naznačuje dost pokročilou úrověň dvojitého myšlení (doublethink) :)

T. Kučera 26.1.2024 6:01

Debatovat o tom, čím máme platit, když je to jedno, odvádí od podstaty věci, a to, že jsme od revoluce nedostaveli slibovaný pendl na letiště, rychlovlak žádný, dálnice navržené přes 50 let nejsou dostavěné, soudy se vlecou, tady nám nepomůže ani svecena voda, natož euro.

T. Kučera 26.1.2024 5:55

Švédsko je v ERM II.

P. Pavel 25.1.2024 21:51

Ano, výběrová komise neměla vůbec ten Kaplického bobek přijmut, měl být vyřazen, nesplnil zadaní soutěže. Leč jeho bývalá milenka Jiřičná byla v komisi. Dobře to dopadlo, kamarád bydlí v Molochově a ten bobek by zakrýval Pražský hrad pohledem z jeho balkonu. A vůbec se do té lokality nehodil, narodil jsem se Bubenči a prožil jsem tam přes dvacet let. A tak jsem rád, že k výstavbě nedošlo.

T. Kučera 25.1.2024 21:33

Ne, není. Demokracie není plácaní pátého přes deváté, ale spíše brainstorming vedoucí k určitému cíli. To, co se tady teď nazývá demokracií, je točení se v kruhu bez cíle.

J. Krásenský 25.1.2024 21:33

Karel Hvížďala je darebák.

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/kaplickeho-knihovna-nemela-vyhrat-soud-zopakoval-odskodneni-133905

Zamlčuje podvod, dokonce podvodem mistruje druhé.

Karel Hvížďala je darebák.

V. Petr 25.1.2024 21:24

R^R^R^

V. Petr 25.1.2024 21:21

Autor je rudozelené hovado. Howgh!

T. Kučera 25.1.2024 21:18

Slovo Urban znamená též výstavbu. A pokud pekárna dokáže při 100 zaměstnancích vyrobit místo 1000 rohlíků 2000 při stejných, nebo jen lehce zvýšených nákladech na suroviny, může se prodat 2x víc rohlíků a lidi se budou mít 2x líp. Co je na tom nepochopitelneho.

J. Černý 25.1.2024 21:17

Co Švédsko...

J. Černý 25.1.2024 21:17

Komiku.

J. Jurax 25.1.2024 21:15

Ale kuš - proč bych takovou pošetilost dělal?

Demokracie je jeden z možných způsobů správy věcí veřejných; v řízení výrobního podniku nemá co dělat.

Mimoto reagujete na můj bonmot "Demokracie = rozhodování nekvalifikované menšiny tou většinou zvolené"; mám dojem, že tato Vaše reakce je jaksi mimo mísu.

P. Pavel 25.1.2024 21:14

Autor zřejmě považuje Švédsko za neseriozní stát. Závazek mělo stejný jako ČR, uspořádali referendum a ponechali si jejich korunu. Nikdo jim za to hlavu netrhá. A ekonomicky se jim daří daleko lépe než velké řadě brutálně zadlužených států přes 100 % HDP v eurozóně. O referendu k této otázce hovořil i Fiala v roce 2016. Samozřejmě právně čistší by bylo přímo uspořádat referendum o případném vystoupení z EU jako to učinili v kolébce demokracie UK. Tím že UK nepřijalo euro mělo o jeden problém méně, i tak jich bylo dost. Řada těch lidí co ČR zavlekla do EU už je pod drnem, také jsem jich pár znal. A mladší generace neměla možnost se k této otázce vyjádřit. A hlavně pan Hvížďala neuvedl kolik by ČR ta zbytečná sranda stála. A ani nikde jinde jsem od příznivců eura takový aspoň rámcový odhad nenašel. Jo, popisovat tzv. výhody to jo.

J. Jurax 25.1.2024 21:08

No, Tajuplný ostrov od J. Verna jsem četl poprvé před 65 lety.

No a nádherná urbanstory - nevím, co tím termínem rozumíte; ani gúgl mne nepoučil.

Urban je odvozeno z latinského urbanus značícího městský, story je pak povídka, příběh. Tedy městský příběh, jako je žánr urban fantasy česky zván městskou fantasy?

Nicméně město se v Tajuplném ostrově nevyskytuje, tedy pomineme-li Richmond, z něhož hlavní hrdinové románu uletěli.

A s těmi výplatami to máte fakt pomotané :-/

T. Kučera 25.1.2024 20:38

Zkuste tohle ve fabrice, jak dlouho to bude fungovat. Třeba dejte jako vedoucí odhlasovat, co by všichni chtěli v práci dělat a kolik za to dostat. Ale pak by to chtělo láhev něčeho dobrého na uklidnění.

P. Skřivan 25.1.2024 20:37

Jedna věc je být konzervativní, hlupák druhá. V době krize měla koruna pomoci. Nepomohla. Tak proč za její existenci platit ? K čemu ? Pro to, aby vedení ČNB mělo hračku ?

T. Kučera 25.1.2024 20:31

Už začínám chápat to kvičení kolem eura. Máte strach, že když srazíme dnešní zásobu oběživa, čítající cca. 800 miliard na původních 35 miliard, že všichni zchudnou. Není to pravda. Budou mít ale všichni výplaty jako v 90. letech a ceny taky. A kdybyste chtěl vědět, na čem stojí prosperující společnost, přečtěte si výbornou knihu Tajuplný ostrov od J. Verna, nádherná urbanstory. A jinak, pokud každý zvýší u nás výkonnost práce na dvojnásobek, už bychom si mohli říci, že jsme na tom jako v Německu. Pro začátek bych začal třeba zrychleným stavěním dálnic a rychloželeznic, tady zaostáváme za Německem o několik parníků.

T. Kučera 25.1.2024 20:21

Tak nějaké tam jsou, jsem se teď podíval, ale našel jsem zajímavý článek, jak si vyměňovat peníze pomocí středového kursu. Tragické je, že tahle služba, kterou by měl automaticky nabízet stát z důvodu toho, že jsme na společném trhu EU, tak jí nakonec nabízí soukromník. A rozhodně ne jediný, to samé poskytuje i Revolut. https://wise.com/cz/blog/kde-smenit-penize

J. Jurax 25.1.2024 20:16

Můžete mít celý život stejnou výplatu a mít se stále lépe, stačí zvýšit produktivitu práce, pravíte.

To je pozoruhodný výrok. Takový přímo objevný. Vy snad budete přímo ekonom! Novátorský! Progresivní! ;-D;-D8-o

Když za stejné peníze zvýšíte produktivitu své práce, bude se mít líp leda Váš zaměstnavatel ;-)

J. Jurax 25.1.2024 20:09

No, že jste ji neviděl neznamená že tam nejsou.

Zkuste zagúglit.

J. Jurax 25.1.2024 20:02

Buď jste článek, na nějž zveřejňujete odkaz, nečetl nebo jste jej nepochopil.

J. Jurax 25.1.2024 19:59

Kecáte.

J. Jurax 25.1.2024 19:55

Ano.

Demenci pokročilou a progresívní, leč europokrokovou!

J. Jurax 25.1.2024 19:52

R^

T. Kučera 25.1.2024 19:48

Pročtěte si: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-335

J. Jurax 25.1.2024 19:45

Se sliby to máte těžký. Najmě s těmi na věčné časy a ani o chvilku dýl.

BTW, Vy tedy neuznáváte rozvody?

V. Vycital 25.1.2024 19:43

Měli bychom si připomenout úspěchy Eu z posledních cca 10 let - ekonomická krize 2008, migrační krize, covidová, energetická, nyni válečná- zde všude euroobcan očekává sjednocující a promyšlená řešení, misto toho rozkol, chaos, nekoncepčnost, často přímo "sebepoškozovani". Vyhodnoťte si pane Hvizdala výše uvedené a napište opět něco pozitivniho o posílení našeho začlenění do struktur EU prijetim eura.

V. Vycital 25.1.2024 19:43

Měli bychom si připomenout úspěchy Eu z posledních cca 10 let - ekonomická krize 2008, migrační krize, covidová, energetická, nyni válečná- zde všude euroobcan očekává sjednocující a promyšlená řešení, misto toho rozkol, chaos, nekoncepčnost, často přímo "sebepoškozovani". Vyhodnoťte si pane Hvizdala výše uvedené a napište opět něco pozitivniho o posílení našeho začlenění do struktur EU prijetim eura.