12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Čertův mlýn

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 4.12.2007 14:23

Re: způsobovalo opakované rozpady pracně sesynchronizované sítě ....

to je zase blbost, že? 8MW je MAXIMÁLNÍ příkon NĚKTERÝCH elektrických lokomotiv, hodinový výkon je tak na 25%. 8MW je INSTALOVANÝ výkon 4 největších větrníků (dosahovaný jen velmi zřídka). Celkový instalovaný výkon bude tak o řád vyšší.

qwert 4.12.2007 22:34

Re: Re: způsobovalo opakované rozpady pracně sesynchronizované sítě ....

Tady jde o to srovnání. Řeší snad CEPS kdy se má rozjet ten který vlak s 30 cisternami, či 50 vagóny uhlí? A řeší kdy se má zastavit? Neřeší a ani nemůže. Přitom příkon těchto vlakových souprav či kolísání odběru / příkonu motorů v důsledku zcela bežného provozu nákladních vlaků nepochybně dosahuje daleko vyšších hodnot, než přebytky a výpadky způsobené větrníky. Tedy těmi českými a pochybuji, že za 10-15 by se na tom něco změnilo. Tudíž VE v ČR nejsou a nikdy nebudou problém ani konkurent. Pokud je problém s nemeckými 20 GW větrné energie, rozhodně se to nevyřeší na Psu plky o Zelených Khmerech. Ostatně co myslíte že udělají Nemci, prostě se asi ušklíbnou a řeknou že pokud má vaše přenosová síť problém, je to váš problém.

Pumprlidentlich 4.12.2007 13:00

Návrh

Ať si strana zelených postaví svoji ekoobec, kde budou mít větrníky a biomasu. Nikdo je nenutí odebírat elektřinu z JE. A když nebude foukat a dojde hnůj, můžou si zatopit svejma vědeckejma studiema. Mají jich dost. A můžou se oblíknout do zelených svetrů z biopaliv, to je zahřeje a budou vypadat cool...... a vo tom to je  :-)

jkotek 4.12.2007 14:37

Re: Návrh

Proboha jen to ne! Jeste Vas nekdo uslysi.

Strana zelenych by velmi rada neco takoveho provedla, ale ZA NASE PENIZE. Postavit ekoobec JE mozne. Tedy pokud neplatite investicni naklady.

BuBu 4.12.2007 12:48

Bez ohledu na věk, pohlaví a "vzdělání" . . .

. . . je "materiál", který dodávají do vlády Zelení Khmerové - je tento materiál šílené kvality - neboli "šunt" 1.A třídy !!!!!!

Tak ono jim nestačí, že jejich energetická politika vede jednoznačně k loučím, resp. k nepředstavitelné drahotě el. energie . . . . . a už nastupuje další Khmer na ministerstvo školství, který ještě neopravil jediný diktát, na nádraží mu hoří ještě "vajgl" . . . . ale už hlásá legalizaci marihuany !

Hrůza mne obestírá při pomyšlení - že by tato smečka vládla s Topolánkem ještě půl roku - nedej Bože . . . celé tři ! ;-€;-€;-€

Vladan 4.12.2007 13:15

Re: Bez ohledu na věk, pohlaví a "vzdělání" . . .

Myslím, že přejít na druhou starnu a vládnout s Parním blbem jim nebude dělat problém.

Lájoš B. 4.12.2007 13:57

Re: Bez ohledu na věk, pohlaví a "vzdělání" . . .

Takže bude lepší nechat vládnout Paroubka s marťany a na min.školství tak zasedne třeba erudovaný, věkově vyzrálý a usvědčený agent STB, soudruh předseda KSČm, že ? Děkuji, že teď už je mi ta perspektiva daleko jasnější, soudruhu.

BuBu 4.12.2007 14:04

Re: Re: Bez ohledu na věk, pohlaví a "vzdělání" . . .

Lájoši - teď už to není "o soudruzích" . . . ale o tom, že pokud to Topolánek dotáhne zbylé 3 roky s Zelenými Khmery a potažmo i s lidoveckými Křiváky . . . zbydou ODS (a i mě) . . . pouze oči pro pláč . . . . nad sotva 6-ti % ve volbách v r. 2010 !

A pak si ten Buran z RAJe s bolševiky bude opravdu dělat co chce ! :-(:-/

Lájoš B. 4.12.2007 14:12

Re: Re: Re: Bez ohledu na věk, pohlaví a "vzdělání" . . .

Tak vaše prognóza mě rozesmála. Pokud ODS ustála Lájoše B. + ostatní černé sponzory a nevyjasněná konta, pak se opravdu, ale opravdu mýlíte. Ale vy se nemýlíte, vy tomu prostě nerozumíte, to je ono.

Jura Jurax 4.12.2007 14:35

Re: Re: Re: Re: Bez ohledu na věk, pohlaví a "vzdělání" . . .

Ta perspektiva není k smíchu - a je bohužel reálná ...

Stredocech 4.12.2007 15:47

Re: Re: Re: Re: Bez ohledu na věk, pohlaví a "vzdělání" . . .

Lájoš B. skoro nikomu nevadil. Zdražení energií a potravin naproti tomu vadí skoro každému. A když k tomu přidáme "zdravotní reformu," stává se situace kritickou.

Stredocech 4.12.2007 15:44

No, ten soudruh předseda KSČ by to těžko řídil hůře, než zelení magoři,

alespoň pokud jde o tu marihuanu.

Harry 4.12.2007 12:09

Vetrniky jsou krajinohnus

Ja videl vetrniky, asi 20 ks na hranicnich horach mezi Bulharskem a Reckem a je to dosti hnusne, neco jako temelinske veze.

Topinka V. 4.12.2007 11:40

Dobře,pane Bárto

Souhlasím a moc se mi líbí název Zelení Khmerové.

Lájoš B. 4.12.2007 14:00

Re: Dobře,pane Bárto

Tak to si nechte v archívu vyhledat předlistopadová číla Rudého práva. Tam najdete námětů, které se vám budou líbit. Doporučuji třeba úderky soudruha Jambora, to byla extratřída. Autor tohohle článku z něj hluboce čerpá.

Jura Jurax 4.12.2007 14:36

Re: Re: Dobře,pane Bárto

Kecáte - nebudete Vy taky Zelený Khmer?  :-D

meloun 4.12.2007 11:26

Šelf

O rozvodných soustavách vím málo (taky do toho nekecám), ale vím co je to šelf. Takže dotaz : Tu pozitivní bilanci mají větrníky, které mají pod vodou jen část stožáru nebo ty s ponořenou vrtulkou?

Beldor 4.12.2007 14:27

Re: Šelf

mozna tomu nebudete verit,ale tak se opravdu vetrniky stavi, v severozapadni evrope je takhle postaveno nekolik vetrnikovych farem.maj prej ucinost 30-35% coz vice nez ujde..pod vodou je samozrejmne jen mensi cast stozaru.videl jsem nedavno dokument o vystavbe na spektru;-)

PetrK 4.12.2007 10:54

Větrné obludy

jsou dobré k tomu, aby si někdo namastil kapsu, ale řadový občan tyto přírodu hyzdící nestvůry dotuje. A bude hůř, pokud se budeme držet nařízení EU o obnovitelných zdrojích.

vládík 4.12.2007 11:00

Re: Větrné obludy

Přestaňte být řadovým občanem. Stavte větrníky a mastěte si kapsu.

pavel 99 4.12.2007 11:13

Re: Re: Větrné obludy

a kam tu energii asi budou dodávat, když si zboří síť? I klíšťat (obecně jakýchkoliv parazitů) může být na jednom hostiteli omezený počet, když jim hostitel "zdechne" nebude mít nikdo nic.

vládík 4.12.2007 11:49

Re: Re: Re: Větrné obludy

Buďte jedním z prvních klíšťat. Tak rychle ještě hostitel nezhebne.

Robespierre 4.12.2007 12:00

Lepší je vzít pinzetu a jedno klíště po druhém zlikvidovat

Ah Ca Ira, Ca Ira Ca Ira

zelené na větrníky

Ah Ca Ira, Ca Ira Ca Ira

povětit je tam.

Lájoš B. 4.12.2007 14:03

Re: Větrné obludy

Máte pravdu a rovnou bych z EU vystoupil. Taková banda blbců tam je, co nám jen může závidět naší vychca... I VK se už od ní veřejně distancuje a máme si to teď prý vyžrat.

vládík 4.12.2007 10:51

Nedočet jsem, ale

Výpadek v Evropě byl způsoben nekvalitní manipulací se sítí vvn v Německu (a nevhodně nastavenými ochranami u záložních vedení. To, že byl v té době vyšší výkon v severní části bylo známo.  Při stejné manipulaci a např. stejném výkonu z jádra by situace byla stejná.  Nepředstírat odbornost, pokud říkáte nepravdy!!!!

A totální lží je tvrzení, že tento výpadek způsobil zdražení elektřiny. Existují nejméně tři důvody, proč elektřina celoevropsky zdražuje, ale výpadek tam není (neargumentujte nutností stavět další přenosové sítě - o ní se vědělo již před výpadkem)

Váš bolševický způsob psaní (Zelení Khmerové - bolševik by psal "přisluhovači kapitalismu") komentovat netřeba.

Novák 4.12.2007 11:06

Re: Nedočet jsem, ale

To, že jste nedočetl a děláte závěry je právě ta chyba.

Vlastní počátek poruchy skutečně neměl s VěE nic společnéno, ale zdlouhavá likvidace již ano. a to pro zcela nekontrolovatelné náhodné připojování které při mnoství elektráren způsobovalo opakované rozpady pracně sesynchronizované sítě.

Poku jde o cenu, on někdo tvrdí, že tato porucha způsobila zdražení energie? Pokud je mi známo, pak cenu ovlivňuje její nedostatek a nekvalitní - nepravidelné dodávky. Ty mají vliv na náklady přenosové soustavy

vládík 4.12.2007 11:49

Re: Re: Nedočet jsem, ale

Autor blogu ano.

R 4.12.2007 12:25

Re: Re: Nedočet jsem, ale

Větrníky mají i v Německu ze zákona povinný výkup veškeré energie, co vyrobí.  Proto na rozdíl od  konvenčních zdrojů elektřiny nejsou ovládány z dispečinků rozvodných soustav, připojují se automaticky tehdy, jak se zvedne vítr. Jenž elektřina v soustavě se hromadit nedá, to, co se vyrobí, se musí taky  okamžitě spotřebovat, pokud to nejde, zareagují jističe a problémovou část rozvodů elktřiny vypnou.

PetrK 4.12.2007 11:07

Re: Nedočet jsem, ale

Tak nepředstírejte odbornost ani vy, vy Nezelený Nekhmere!!

pavel 99 4.12.2007 11:16

Re: Nedočet jsem, ale

ještě byste mohl vysvětlit "přelévání" výkonu přes naši síť (z Německa na severu do Německa na jihu), kterou i přes upozornění našeho ČEPSu nejsou němci schopni uregulovat a přetěžují naše páteřní linky (pochopitelně přetěžováním linky výpadek nehrozí, že?)