20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

DISKUSE: Potřebujeme inovace. Ne euro!

Exportérům vláda umožnila účtovat v eurech, což jim sníží rizika. Lidé naopak mají spory uložené v korunách, o nějaké celkové euroizaci ekonomiky nemůže být řeč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 12.1.2024 20:08

Čemu se kdo diví?

Kdyyž si národ zvolí panáka se zeleným mozkem, musí teď zkousnout, že mozek tohoto typu je navyklý jen na poslušné plnění rozkazů.

Tentokrát z Brusele ! !

M. Hoblík 12.1.2024 17:23

Hlavně potřebujeme rozumnou vládu a ne troubu a jeho partičku!

L. Netolická 12.1.2024 13:31

Pane Vondro, přemýšlíte také tak, že když co nejdříve euro nepřijmeme, že Okamura si vymůže za toleranci vlády referendum a lidé se vysloví euro ne? Přemýšlíte také o tom, že si Okamura může vymoci také všeobecné referendum a potom vystoupíme i z EU a NATO? Přemýšlíte také o tom, že to by byl naprostý konec ODS a vaší kariéry? A ještě dovětek - když budeme mít euro, žádný Okamura nás z EU jen tak nevyvede. Nestojí to za ten klid i pro příští generace, abychom se nedostali do područí Ruska?

M. Pivoda 11.1.2024 21:28

Inovace ano!

V tom má Saša Vondra obecnou pravdu. Jenže kumšt je v tom, jak je v ČR docílit, rychle a tam, kde by přinesly významný ekonomický efekt.

M. Pivoda 11.1.2024 22:13

Pro Sašu Vondru doporučuji, přes Wikipedii, tohoto teoretického autora: Robert Merton Solow

... Solow also was the first to develop a growth model with different vintages of capital. The idea behind Solow's vintage capital growth model is that new capital is more valuable than old (vintage) capital because new capital is produced through known technology. He first states that capital must be a finite entity because all of the resources on the earth are indeed limited. Within the confines of Solow's model, this known technology is assumed to be constantly improving. Consequently, the products of this technology (the new capital) are expected to be more productive as well as more valuable. ... Today, economists use Solow's sources-of-growth accounting to estimate the separate effects on economic growth of technological change, capital, and labor.

Nicméně, jak technologicky inovovat v konkrétním prostředí, tzn. jak na praktickou stránku věci by R. M. Solov řekl velmi málo. To už k tomu tématu více řekl Professor M.E. Porter z Harvardské univerzity.

L. Novák 11.1.2024 22:40

Táhni už do prdele, šašku ;-O dementní bolševický! !!Rv

P. Han 11.1.2024 23:40

Saša Vondra vám jistě poděkuje osobně.

M. Kocián 12.1.2024 7:33

Inovace se nerodí v prostředí, kde jsou úspěšní podnikatelé trestaní vysokým zdaněním, z nějž se platí neziskové organizace, které jim pak diktují co smí a co nesmí. A kde stát přetahuje platy odborníky z průmyslu do státní sféry, kde z nich nadělá byrokraty. Inovace začínají u skutečně pravicové vlády.

D. Polanský 12.1.2024 9:26

Nepřetahuje, jim se to vyplatí, tam mají klídek a svoje 15. jisté.

P. Kučera 11.1.2024 20:16

Euro ANO!

Po dvaceti letech členství v EU je diskuse o euru nanejvýš potřebná. Shoda na přijetí není většinová, protože už více než desetiletí havně politici ODS vstoupení kritizují. Jejich argumenty jsou ale většinou falešné či nepřesné. Odborníci (Dědek, Hindls, Matesová...) jsou pro přijetí v oměru 7:3) Babiš říká "ne" z popuistických důvodů firmy v jeho fondu už dost dlouho účtují v eurech. Okamura už roky čte myšenky Putina. Důvodů pro je opravdu hodně, tento formát neuožňjuje je i jen vyjmenovat.

Jak vidět, A. Vondra má už po sezoně, nic nového od něj čekat nelze.

P. Diviš 11.1.2024 20:54

Nic nového od něj nečekám, stačí mi to staré. Nebýt v ODS a ODS ve Spolu, možná bych ho i volil.

Ty "odborníky" máte pečlivě vybrané, z těch, kteří se EUrohujerstvím živí.

D. Mach 11.1.2024 21:07

Připouštíte jen ty odborníky, kteří mají stejný názor jako vy? To neděláte dobře.

P. Diviš 11.1.2024 22:53

To jste si spletl vlákno.

P. Pavel 11.1.2024 21:25

Co ekonomický odborník to názor, to je jak u právníků. Ta otázka není hlavně ekonomická, ale politická. A ODS nebo její část si euro za stávající situace nepřeje. A protože je to hlavní strana koalice, má i premiéra tak samozřejmě nechce ustupovat menším či maličkým stranám koalice. Až bude MPA premiérkou (nedej bože), TOP bude vítězem voleb tak se situace třeba změní. Tak vydržte. ;-)

L. Netolická 12.1.2024 13:34

Naprostý souhlas, p. Kučero!

V. Povolný 12.1.2024 16:30

Šermováním odborníky nikoho neohromíte, pane Kučero. Z odborné diskuze vypadne takový odborný názor, jaké odborníky si tam pozvete (viz ČT). Za falešné a nepřesné mám zase mnohé argumenty pro přijetí. Ale co je hlavní - přijetí eura má velký politický význam, je to silné politikum. Proto bych velmi varoval před protlačováním eura silou, z toho nemůže vzejít nic dobrého a bohorovné mávnutí rukou nad nesouhlasnými názory by nic dobrého nepřineslo.

M. Pivoda 11.1.2024 16:12

Sarkasticky: Inovací politickou by mohlo spíše být nabízení propíchnutých prezervativů zcela zdarma, než obviňování kteréhokoliv politika, že je zodpovědný za klesající porodnost v tomto státě.

Takové obvinění už silně konkuruje debilnímu chování místního Lejnováka.

Závěr: Jsem rád, že jsem nikdy ve svém životě nevstoupil do aktivní politiky.

L. Novák 11.1.2024 20:53

StBák Pyjvoda už se zase posral...

M. Pivoda 11.1.2024 21:03

Lejovák je duševně nemocný člověk. Ztráta času s ním diskutovat, či dále se s ním soudit. U soudu by ho totiž neuznali jako zodpovědnou osobu za své činy.

Nicméně, Ondřej Neff jako majitel blogu Neviditelný pes, se vzpírá zákonné zodpovědnosti za kontrolu jemu svěřenému médiu.

Zodpovědnost má, bohužel, i současná politická reprezentace tohoto státu. U soudu již jednou byli (zástupci ÚSTR) a dostali tam, metaforicky řečeno, přes držku. Takže souhlasí se sviněním osoby, ale bohužel tím i současné demokracie. Jinak to totiž nelze nazvat. Bohužel.

P. Diviš 11.1.2024 20:55

V některé srandastraně byste měl naději na úspěch.

M. Pivoda 11.1.2024 21:05

V demokratické realitě by se vyčuránek Karel Šebesta musel podepisovat vlastním jménem. Nikoliv svinit jméno vynálezce Prokopa Diviše.

J. Rechnovský 11.1.2024 16:01

Saša Vondra je jeden z mála ODSáků, jehož názorů si vážím, protože za ně byl ochoten trpět. Ne vždy s ním souhlasím, jako i v tomto případě.

Nepotřebujeme jen inovace, ale především firmy, které s nimi budou konkurovat pod vlastním brandem na mezinádrodním trhu.

Koruna by měla smysl, pokud bychom měli nadprůměrně úspěšnou monetární politiku. To se však za 20 let neprokázalo...

L. Píchová 11.1.2024 17:34

tak asi už trpět nechce - původně se nechal slyšet, že kandidovat v koalici s progresivistickými eurohujery nikdy - a následně na to je pyšně na té eurohujerské kandidátce. Zásadový to člověk :) koryto je koryto,že...

P. Kučera 11.1.2024 18:03

Paní Píchová, už té nadávky eurohujerů, prosím, zanechte. Progresivní byli paralytici, ale na to už jsou dost dlouho antibiotika. Mám ale pocit, že hodně korytářů (ne všichni) je stále v ODS. Všichni jsou v SPD a v ANO. Slušní už utekli.

P. Pavel 11.1.2024 18:29

A v těch ostatních stranách je to jako v klubu Rychlých šípů.

P. Diviš 11.1.2024 20:57

Ani průměrně úspěšnou politiku ovšem nepředvedlo ani €, spíš neúspěšnou. Politický projekt ...

D. Mach 11.1.2024 21:09

Krásně se nám ujal. Dá se s ním platit i v Asii. Kromě Číny, samozřejmě.

J. Rechnovský 11.1.2024 22:06

Naopak pane Prokope. V realitě permanentní lability EU, neustálých politických tlaků čl. států Eurozóny a porušování i základních (Maastrichtských) kriterií je současný stav € velkým úspěchem. Vedle něj vypadá naše Kačka spíše jako ošklivé kačátko...;-)

P. Diviš 11.1.2024 22:57

Ano, vzhledem k realitě je skutečně úspěch, že to ještě nekrachlo - chvílemi k tomu bylo dost blízko.

A koruna se taky drží dost dobře a pomalu posiluje, k € i $.

M. Pivoda 11.1.2024 15:34

Nadpis článku: "Potřebujeme inovace. Ne euro!"

Nadpis článku je hovadina. Proč?

Euro je totiž ekonomickou inovací