29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Novičok zatemnil leckomu mozek

Když začátkem března letošního roku došlo v anglickém Salisbury k údajné otravě bývalého dvojitého agenta Sergeje Skripala a jeho dcery, Velká Británie měla prakticky hned jasno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moravcová 8.5.2018 11:19

Re: Otrávili Skripala nějakým svinstvem,

souhlas

Z. Lapil 8.5.2018 15:33

Re: Otrávili Skripala nějakým svinstvem,

Nejhorší na tom je, že přinejmenším mně novičok nezní rusky, ale jako něco, co si CIA a jí podobní jako rusky znějící představují.

Ale souhlas: Rusko JE spolek rohatých.

M. Klas 8.5.2018 7:49

Nejpravděpodobnějším zdrojem....

Jen bych chtěl připomenout, že Rusáci neprohlásili, že to umíme vyrobit, ale že společně se Slováky a Švédy jsme nejpravděpodobnějším zdrojem Novičoku, který Skripalovy otrávil. To je velký rozdíl. A také jste zapomněli, že nejprve tvrdili, že žádný Novičok neexistuje? Lžou, jak byli po celá ta léta zvyklí. A i tady na NP se pravda překrucuje.

J. Karlík 8.5.2018 8:00

Re: Nejpravděpodobnějším zdrojem....

Česká zkušenost - Rusům nevěřit, ani když náhodou mluví pravdu.

S. Sedlák 8.5.2018 8:26

Re: Nejpravděpodobnějším zdrojem....

Protože oni pravdu nikdy neříkají. Pokud už něco má i prvek pravdy, tak jen napůl - polopravda. Ta nemá za cíl pravdivě popsat stav věci, ale jen jej zamlžit.

Třeba Rusko nikdy nevyrábělo a nevyvíjelo látku pod názvem novičok.

J. Kopis 8.5.2018 8:40

Re: Nejpravděpodobnějším zdrojem....

Tak v tom případě je politbyro EU původem z Ruska!

P. Jášek 8.5.2018 10:29

Re: Nejpravděpodobnějším zdrojem....

politbyro EU, tedy EK, je stejný marxistický xindl jako čekista Putin!

P. Štěpánek 8.5.2018 8:20

Re: Nejpravděpodobnějším zdrojem....

Házet perly svinim.

J. Novotny 8.5.2018 9:17

Rusové nelžou,

pouze prezentují skutečnosti tak, jak by si přáli, aby je ostatní vnímali a přijali. Západní koncept "pravdy" jim moc neříká.

P. Černoch 8.5.2018 9:18

Pravděpodobně lžete vy,nebo máte mylný zdroj informací.Rusko nikdy neřeklo,že uvedené země jsou zdroj Novičoku.Najděte si patřičné prohlášení Zacharovové.

Nicméně debata o Novičoku je nejspíš jen další odvedení pozornosti.Jsem přesvědčen,že Skrípalovi byli otráveni jinou látkou.Použití Novičoku nikdo nedokázal,ani OPCW.

M. Klas 8.5.2018 11:13

Re:

Tady je jen jeden z nich, další můžete snadno vygooglit: Nejpravděpodobnějším zdrojem smrtící látky typu novičok,

kterým se před pár dny otrávil Sergej Skripal, je Česká republika,

Slovensko, Británie nebo Švédsko. V ruské televizi Rossija 24 to v

sobotu řekla mluvčí ruského ministerstva zahraničí Marija Zacharovová. Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/rusko-vyhosteni-britanie-diplomate-db5-/zahranicni.aspx?c=A180317_092115_zahranicni_ert

M. Prokop 8.5.2018 7:43

Zeman žvástal, když měl držet hubu.

Zda je to vlastizrada nebo ne, to záleží na úmyslu a ten je v tomhle případě nedokazatelný.

Úvahy o rozdílu přípravy a výroby jsou zbytečné.

P. Kmoníček 8.5.2018 8:06

Re: Zeman žvástal, když měl držet hubu.

A Lenzi, lhář z Hradu už pronesl několik výroků, které by se za vlastizrádné daly pokládat, tak ho neobhajujte, prosím.

P. Lenc 8.5.2018 9:52

Re: Zeman žvástal, když měl držet hubu.

Kterýpak LENZ tady pane Kmoníčku obhajuje Zemana?Ať čtu jak čtu tak žádný takový se tady nevyskytuje.

P. Kmoníček 8.5.2018 12:08

Re: Zeman žvástal, když měl držet hubu.

.....Lanz....

P. Boublíková 8.5.2018 5:26

Precizně sepsáno

Zde ještě odkaz na vyjádření ředitele VVÚ. https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/odbornik-rika-ze-otravne-latky-se-v-cr-vyrabeji-jen-pro-test/r~06aa73ae2a0f11e89509ac1f6b220ee8/

S. Sedlák 8.5.2018 0:57

Hloupé žvásty

Je třeba rozlišovat výrobu novičoku a zhotovení mikrogramových testovacích vzorků. Stejně tak je třeba rozlišovat pravdu od plácání, co slina na jazyk přinese. Asi něco jako když dítě říká své postřehy, které v určitém ohledu pravdivé jsou, ale v komplexu se jedná o hloupost.

Daleko blíž pravdě je výrok, že náš prezident je senilní ubožák, který není schopen dohlédnout dosah svých slov.

I. Kellner 8.5.2018 2:46

Re: Hloupé žvásty

E Kocourek 8.5.2018 6:08

Rozlišovat výrobu a zhotovení

Úžasný postřeh! Tak se pochlubte, mudrci! Jaký je rozdíl mezi výrobou a zhotovením? ////

S. Sedlák 8.5.2018 8:22

Re: Rozlišovat výrobu a zhotovení

Asi takový jako byla výroba lihu u Březinů a demonstračním pokusu ve škole destilace lihu v objemu pár mililitrů.

Vzdávám naději, že jsem schopen hlupákovi vysvětlit, že při výrobě musí být splněny požadavky filtrace jiné při výrobě mikrogramů a zcela jiné při kilogramech. Asi poměr v řádu jedna ku miliardě.

S. Rádl 8.5.2018 10:03

Re: Rozlišovat výrobu a zhotovení

Výraz zhotovení se v organické chemii nepoužívá, běžně se používá výraz syntéza. Při vývoji nějakého chemického procesu se nejprve tento provádí v malém množství v laboratoři a chemici tomu obvykle říkají laboratorní příprava. Poté se měřítko zvětšuje až se dosáhne takzvané poloprovozní výroby. Nu a dalším zvětšením se dosáhne měřítka výrobního. To je pohled chemika. Když jsem ale kdysi psal svoji první patentovou přihlášku, nazval jsem ji "Nový způsob přípravy ...". Patentová specialistka mi to opravila na "Nový způsob výroby ..." s tím, že legálně je syntéza jakéhokoli množství výrobou. Z hlediska chemika jsem to cítil jako nepatřičné, ale zřejmě to tak je.

Tyto řádky jsem napsal jen jako vyjasnění pojmů a ne jako argument pro jakoukoli stranu...

Z. Lapil 8.5.2018 15:22

Re: Rozlišovat výrobu a zhotovení

Zhotovení je jednorázové, výroba dlouhodobá.

I když je asi pravda, že když se v tom začneme moc šťourat, budeme podobných v koncích jako při hledání rozdílu mezi partyzánem a teroristou: nakonec záleží na tom, odkud se díváte.

F. Houžňák 8.5.2018 21:13

To platí možná u škrpálů, co máte na noze,

ty se můžou "zhotovit".

P. Sejrek 8.5.2018 6:45

Re: Hloupé žvásty

Sedlák je dítě

S. Sedlák 8.5.2018 8:15

Re: Hloupé žvásty

A ty b.l.b

P. Černoch 8.5.2018 6:51

Chcete tvrdit,že i ředitel vojenského výzkumného ústavu je senilní ubožák?

Zpráva kterou vydal před měsícem,je téměř totožná s prohlášením prezidenta Zemana.

R. Lávička 8.5.2018 7:45

Re: Hloupé žvásty

Nikdo se neptal kolik ale pouze zda ano či ne? O tom je celá společnost. Pravda je ta co se hodí nebo ta doložená fakty.

Všichni pravdosračkoláskaři polibte si srůst nohou.

P. Černoch 8.5.2018 0:30

Případ Skrípal

http://literarky.cz/komentare/ostatni/26228-pipad-otravy-skripala-nove-verze-li-trapne-protiruske-propagandy

P. Boublíková 8.5.2018 8:43

Re: Případ Skrípal

Dobrý článek, díky.