3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Náhodný 31.12.2005 14:10

Re: Re: Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Poprvé v profi studiu SONO. Jde o to, že -jak jistě víte- digitální nahrávka není spojitý záznam audia ale řidší nebo hustší série vzorků. Vždycky bude chudší na tranzienty než spojitá/analogová. Proto "cedník", je to narážka na ty díry.
krmič 28.12.2005 16:46

Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Ano, to přirovnání sedí!
krmič 28.12.2005 16:43

Re: Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Abychom nesměšovali dvě věci - audionahrávka je (více či méně kvalitní) záznam zvuku, zatímco MIDI je do dat převedený záznam not, anebo, jak bylo řečeno, záznam akce hudebníka, což ovšem funguje do všech nuancí jen u klávesových nástrojů. U digitálního klavíru, o který se asi jednalo (žádné struny), by šel udělat, alespoň čistě teoreticky, zvláštní případ - bylo by úplně jedno, jestli nechám hrát nástroj znova na základě MIDI souboru nebo nějakého vnitřního sekvenceru, anebo zaznamenám (digitální) audio výstup a pak ho reprodukuji přes zbytek audio řetězu téhož nástroje. Mimochodem, já jsem pracoval profesionálně ve zvukovém oboru skoro 40 let, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by někdo říkal digitálnímu záznamu cedník. Ve kterém soukromém muzikantském studiu jste to slyšel? :-)
krmič 28.12.2005 16:07

Re: Re: Re: Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Nejen v podstatě, to je tam už v té nejzákladnější implementaci. Že to všelijaké soubory, které najdete na webu, v sobě nemají, to je vina někoho, který to sekvencoval tupým přepsáním not.
mikulas 27.12.2005 22:33

Re: Re: Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Jo, v podstatě je to možné, číselným kódem popsat např. sílu úderu na klávesu, dekrement útlumu, vibrato atd.
cassul 27.12.2005 22:07

Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Konkuruje to skutečnému mistrovi asi jako konkuruje uznávanému malíři kopírka.
cassul 27.12.2005 22:04

Re: Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Do MIDI lze zapsat takové věci jako rychlost, sílu atd. stisku klávesy? Já jsem se domníval, že MIDI je v podstatě jen forma notového zápis, tedy že obsahuje výšku tónu a časové údaje.
Jirka 27.12.2005 21:09

Re: Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

I na ty housle dojde... Jen co se sequencer naučí tahat smyčcem.
Náhodný 27.12.2005 19:30

Re: Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Ještě bych si dovolil tu informaci doplnit. Co se týče osobitosti hraní: tyhle nástroje (podobné křídlu Yamaha) obsahují zařízení zvané sekvencer, které umožňuje zaznamenat koncertní vystoupení klavíristy sa všemi jemnými interpretačními/přednesovými nuancemi, a kdykoliv je reprodukovat. Je to dokonalý klon hudebního výkonu, autentičtější než audionahrávka. V případě nahrávky je v cestě akustickému signálu mikrofon, mikrofonní předzesilovač a záznamové médium (nejčastěji digitální záznam, zvaný "cedník"). Tyto mezičlánky vždy negativně ovlivňují zvuk nahrávky. Při reprodukci záznamu ze sekvenceru, (který zaznamenal všechny charakteristiky stisku každé klávesy, bleskově je matematicky popsal a uložil ve formátu MIDI), jsou zaznamenané motorické "akce" pianisty vyvolávány a přeměměny na elektronickou nebo mechanickou akci (podle typu nástroje). Tato akce rozezní klavír stejně jako by u něj seděl živý klavírista. U houslí je to podstatně těžší, podařilo se zaznamenat houslovou hru do MIDI kódu, ale neexistuje mechanismus jak reálné housle rozeznít sekvencerem. Je možné MIDI informacemi spouštět tzv. "sampl", což je vícevrstevný digitální vzorek zvuku houslí. V tomto případě je ale zpětně reprodukovaný MIDI houslový koncert prakticky neposlouchatelný. Omlouvám se za poučování, třeba to někoho zaujme.
krmič 27.12.2005 10:59

Re: i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

Nesmysl. Za jiných okolností by tam pouštěli buď reprodukovanou hudbu nebo nic. Živý pianista má smysl buď v tom případě, že je schopen hrát na přání, nebo hrát tak osobitě, aby to mělo oproti nahrávkám smysl. To v tomto případě splněno nebylo, zde prostě hrála nahrávka a nic víc. Že se při tom pohybují klávesy je nepodstatné. Ale jiný pohled: Od pradávných dob byly konstruovány všelijaké hudební automaty, od zvonkoher přes různé orchestriony až po velmi dokonalé pianoly a varhany Wurlitzer. Ve druhé linii gramofon, rádio a další všemožné přístroje reprodukční a sdělovací techniky. Dobří hudebníci se těchto věcí nikdy nebáli. Nevím to jistě, ale zdá se mi, že dnes je v populaci při nejmenším stejné procento špičkových hudebníků jako v dřívějších dobách (v absolutních počtech je jich mnohem víc). A většinou si žijí mnohem lépe než dříve :-)
doxa 27.12.2005 7:55

Pro hudebního virtuosa to je totéž

co pro pilota trenažér.
zalozak 27.12.2005 2:57

i mistr se high-tech bat samozrejme musi...

protoze za jinych okolnosti by tam vedle sedel pianista ktery by tim padem mel "job".  A protoze je mnohym lidem uplne lhostejne zda slysi perfektni rizenou masinu ci mozna o neco citovejsi zivy projev.... tak ony ty masiny i mistra casem dostanou... stejne jako dostali mnoho jinych.