26.5.2024 | Svátek má Filip


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pavel 5.4.2009 23:17

kdyby

Kdyby..., trh s byty by byl volný, nájmy v postižených ulicích by klesly. Nojo, ale pak by mělo město odškodnit majitele domů, zato, že se kvůli magistrále ty byty nedají slušně pronajmout. To samé Středohoří. Za problém nemůžou ti, co se soudí, ale řidiči, že tudy jezdí. Už aby se zavedlo mýto. V Praze třeba 10 Kč/km.

Kavka 5.4.2009 19:47

kritici

zúžení Legerky položím otázku: bydlet byste tam asi nechtěli. Jsou tam i školy a nějaké hotely. Směřujte své námitky kolegům řidičům. Já např. když každé ráno jdu do práce, kam jezdím "sockou" vyjíždí mi za zadkem jedno auto za druhým a v každém sedí jeden pán tvorsva, pro kterého by cesta MHD byla  zřejmě těžkou újmou. Takhle to s tou ekologií myslíte?

Jenda 3.4.2009 15:34

Vzdycky nam lhali o uspore a ted konecne priznali, ze uspora neni

a to kvuli klimatizacim.

Neupadl Aston na hlavicku? Jak je to dlouho co se v nasich koncinach zacaly nejak vyrazneni nasazovat a tudiz spotrebou projevovat klimatizace? Ale jasne, vzdycky nam lhali, vzdycky byly klimatizace.

sdf 3.4.2009 13:57

fotka

To fotil Neff ?

Rudik 3.4.2009 11:37

doprava u nás

to si nemyslete, Astone, že je to jen nápad pražských úředníčků. U nás, v Opavě, tak máme již nějaký ten čas ze čtyřproudové výpadovky dvouproudovou s cca metr a půl širokým travnatým pásem s obrubníkem uprostřed - že jako kvůli chodcům. Na další ulici, která se napojuje na část nově vybudovaného okruhu nám soudruzi úředníci zase u přechodů osadili betonové zátarasy. Vzhledem k umístění přechodů těsně vedle křižovatky, jak je u nás obvyklé, vznikají při odbočování veselé chvilky. No a v plánu je údajně tímto způsobem upravit i další ulice, páč se to prý osvědčilo. I když se mohou zbláznit všichni vč. hasičů a sanitek.

 No a o úžasných jednosměrkách mi ani nemluvte. Nejlepší je, že na ně namalovali cyklistické stezky, takže běžně v jednosměrce potkáte kolo v protisměru - zvlášť srandovní při odbočování vlevo. Zřejmě naši magistrátní úředníčci nejezdí autem.

Burma 3.4.2009 9:16

cesta ze severu na jih

Z jakéhokoliv svereního směru (liberecká i teplická dálnice, chomutovská výpadovka) se dnes lze vyhnout nuselskému mostu (když jednou za půl roku vjedu na magistrálu, vždy mne překvapí, že míjím většinou mimopražské SPZ). Problém je v tom, že vidláci (pozor, já jsem taky "sláma z bot") jsou zvyklí na jednu cestu a křečovitě se držíce opratí odmítají jakoukoliv změnu trasy. No a samozřejmě - druhý problém je v kamionovém utrpení Jižní spojky a barandovského výjezdu.... ale snad už se dočkáme dotavění jihozápadní části okruhu.

aubis 3.4.2009 9:52

Re: cesta ze severu na jih

Jsem též vidlák a Prahu musím pravidelně projíždět. Dokud nebude dohotoven celý tranzitní okruh kolem Prahy, PAK BUE UCPÁNO STÁLE. Jedu-li ze směru Chomutov, Karlovy Vary na Hradec Králové, musím objet tři čtvrtiny pražského tranzitního okruhu, místo aby se proud aut přirozeně rozdělil na obě strany a Prahu obeplul jako proud vody ostrov. Ale to je moc složté na rozumbrady na magistrátě.

Lapil 3.4.2009 13:00

Re: cesta ze severu na jih

Ze směru Karlovy Vary v Řevničově, od Loun ve Slaném doporučuju ze směru na Prahu utéct, po silnici 16 dojet na D8 (kolem Velvar) na exit Nová Ves a pak po šipkách směr Hradec. Je to rovnou za nosem, žádná složitá navigace. Hrozí jediné párminutové zdržení na kruháči ve Slaném. A v Praze přes Černý most, ale zdá se, že se intenzivně staví zkratka.

Časově naprosto srovnatelné, pohodová cesta, chce to jen nehysterčit, když chytíte šňůru kamionů (oni to ti lumpíci používají jako vnější okruh, Jižní spojku evidentně taky neradi) a nějakých 20 kilometrů nezbyde než dodržovat povolenou rychlost; ale docela to šlape, žádné extra kopce a zatáčky tam nejsou.

Vidlák 3.4.2009 10:27

Re: cesta ze severu na jih

Milá Burmo, to já jsem ten Ondřejův kamarád, co jezdí každý víkend trasu Ústí - Tábor a zpět. V pátek odpoledne a v neděli navečer. Prahu znám velmi dobře, v poslední době cestu konzultuji s navigací, i Michelin planner jsem zapojil. Trasa přes Jižní spojku je v pátek beznadějně zasekaná kamiony, stačí jedna drobná nehoda je to na hodinové čekání v koloně. Odbočím tedy u Bulovky a jedu přes Ohradu kolem Edenu na Spořilov. Stačí jedno zúžení na křižovatce u plynárny (poslední dobou každou chvíli) a z Vršovic stojí  beznadějná kolona - do kopce kolem hřbitova. Jakákoliv západní varianta narazí na Barrandovský most. (samozřejmě jsem zkusil i Slaný - Beroun - Sedlčany, hezký několikahodinový výlet). Takže cesta magistrálou přes Václavák a Nuselský most je sice nesmyslná, ale kolona od Hlávkova mostu aspoň poskakuje po rovině.

Čas od času vyzkouším jinou variantu (i Národní divadlo, Malostranské náměstí nebo Podolí umím) a budu vděčný za každou užitečnou radu.

Zatím se mi nic nejeví spolehlivě výhodnější než trasa přes Vršovice, nebo magistrála. A popravdě řečeno, nijak se nedivím kolegům vidlákům, když se probíjejí přes Nuselský most.

Dobře pražákům tak, už dávno měli mít okruh!

Pražák bez auta 3.4.2009 21:42

Re: cesta ze severu na jih

  Co se takhle zamyslet jestli je nutné jezdit každý týden jako obsedantní blázen sem a tam.

-- 3.4.2009 22:11

Re: cesta ze severu na jih

V Praze možná ne ...

Pražák bez auta 3.4.2009 22:38

Re: cesta ze severu na jih

  Souhlasím, na venkově se dnes bez auta v podstatě neobejdete, ale jde o to jestli je nutné cestovat stovky kilometrů na víkend a zase zpět.  Je zajímavé, že lidé nejsou ochotni se stěhovat za prací, to je pro ně nepředstavitelné, ale jezdit stovky kilometrů týden co týden za rekreací jim nevadí.

honzak 3.4.2009 8:50

při čtení

" A do Idifu pojedu na motorce! Na zpáteční cestě - k šesté hodině - sluníčko bude pořád ještě zářit." jsem si vzpomněl na vtip.

Volá šéf pohřebního ústavu do Prodejny HONDA Motors:"Kolik kusů toho posledního modelu s motorem 1 200 ccm jste prodali?" Prodejce praví:"Osm". "Tak to se nám dva ještě někde toulají!"

Co včera chlapci na motorkách předváděli hraničilo s absencí mozku!

Jenda 3.4.2009 15:37

Re: při čtení

Absence mozku je pro motorkare nutnost. Snizuje teziste a tim zlepsuje stabilitu

R 3.4.2009 8:42

co házet na jaře do potoka.

Hm, v MF Dnes asi před týdnem házeli do potoka morénu, ne moranu. A já čím že to je že v korytech potoků u nás na severní Moravě jsou samé šutry.....:-D

Haui1 3.4.2009 8:59

Re: co házet na jaře do potoka.

A nejsou tam náhodou murény? :o)))

ZW 3.4.2009 9:05

Re: co házet na jaře do potoka.

V potocích žijí marény (síh severní, Coregonus maraena).

R 3.4.2009 8:39

Letní a zimní čas.

No, dříve v přírodě bylo normální, že člověk vstal, když  začalo být světlo a začal potom pracovat nebo lovit. Vznikaly tak přirozené roční cykly, kdy přes léto člověk spal méně nebo spánek doháněl přes den, pokud měl to štěstí a v zimě spal více, což mu v zimě zvyšovalo dolnost proti nemocem a k nízkým teplotám. Jako nepřirozené se potom stalo soustavné měření času a práce podle času, protože zatímco v létě je světlo už hodiny před započetím práce, v zimě při používání stejného času člověk první hodiny práce musí dělat při umělém osvětlení, protože venku je tma. Střídání letního a zimního času je potom  jenom takové menší přizpůsobení přírodnímu ročnímu cyklu.

Scully 3.4.2009 9:00

Re: Letní a zimní čas.

Není to přizpůsobení, má to efekt tak měsíc na jaře a měsíc na podzim. Později na jaře už sluníčko vychází mnohem dřív, než lidé vstávají a večer svítí také dlouho. Při zachování zimního (astronomického času) by v létě nezapadalo v 10h , ale už v 9h. Večer se má sedět s kamarády u grilu a nebo s dětmi u pexesa, na to nepotřebujete sluneční svit do 10h v noci.

krmič 3.4.2009 13:29

Re: Letní a zimní čas.

Jaký astronomický čas? (Přísně vzato, je jich několik, ani je neumím všechny vyjmenovat.) Zrovna v Praze náhodou ten jeden z nich skoro přesně souhlasí se SEČ, tedy s naším zimním. Ale jinde tomu tak není. V Košicích je to už prakticky půlhodina, tak je tam správný ten letní nebo zimní?

Už jsem tady kdysi psal, že ještě za časů, kdy se narodila moje maminka, mělo každé město svůj vlastní čas. Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak zároveň v celé R-U monarchii byl jednotný železniční čas! To by se vám jistě líbilo.

dulcibelka 3.4.2009 9:05

Re: Letní a zimní čas.

Jaké menší přizpůsobení? V té idylické době, kdy ještě nebyly hodiny, se sice člověk přizpůsoboval délce slunečního svitu, leč pomalu - denně po vteřinách! A ne rovnou o hodinu dvakrát ročně!

Pejsátko 3.4.2009 9:11

Re: Letní a zimní čas.

Spíš naopak: místo, aby člověk konečně začal vstávat a pracovat s východem slunce, tak to zavadení letního času hodí zpátky do tmy. O tom, že se kvůli tomu nejde ani vyspat, už nemluvím.

Marko 3.4.2009 1:57

"že Hitler ten posun času vymyslel"

Ale nevymysles, "Daylight Saving Time" se v Anglii oficialne pouzival od prvni svetove valky, a mnoho dalsich zemi ho zacalo pouzivat brzy pote, dlouho pred Hitlerem

Alča 3.4.2009 7:02

Re: "že Hitler ten posun času vymyslel"

Ono je to úplně stejné, jako se spoustou dalších věcí, např. ježděním vpravo, že?

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 3.4.2009 1:43

protibezne jednosmerky

Ony ty protibezne jednosmerky nejsou az tak hloupy napad. V jednosmerce totiz muze po jedne strane ulice parkovat spousta aut, coz by v obousmerne neslo. Myslim tim normalne sirokou ulici, kde se spolehlive minou dva osobaky.