4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ota.karel 3.6.2007 2:55

Jakoby pořád byly nějaké věci mimo náš svět

Já zažil závadu, která byla jasně v jedné pojistce, ale ta byla v pořádku. Až při proměření se zjistilo, že je špatný kontakt na nožích té pojistky, protože za ní proud nebyl. Další záhadou bylo, když jsme natáhli nový kabel na osvětlení skříně. Voltmetr ukazoval Volty, ale nic nesvítilo. Elektrikář nám po telefonu poradil, abychom kabel zapojili na jinou pojistku a ono to svítilo (prý nějaký jalový proud).// Teď jezdím s nejhorší ze všech asi 40ti Avií, se kterými jsem jezdil a jsem z toho psychicky na šrot.Musím si zvyknout nereagovat na svítící kontrolky dobíjení i mazání, protože to vůbec nic neznamená ...., auto pořád jezdí a startuje. To auto je můj největší trest, protože tam nic nefunguje jak by mělo, počínaje zavřením dveří, stažením bočního okna(pak nejde vytáhnout). Topení nejde zavřít ani ručně u ventilu, ale vzduch do kabiny nefouká, protože nějaký dement asi ucpal ty velké hadice vpředu. Zadní sklápěcí čelo někdy na vypínač zareaguje, někdy ne. Někdy pomůže pohnout s kabely u pojistek, jindy se musí pohnout s kabely až vzadu u zásuvky.Donesl jsem si své nejmenší šroubováky a dotáhl svorky u pojistek, ještě ten den to přestalo fungovat. Někdy se musí ovládací tlačítka zmáčknout víckrát ...nemám sílu to popisovat. V zimě po výměně alternátoru přestala svítit kontrolka dobíjení až po pár kilometrech jízdy, dnes někdy svítí, někdy zhasne. Veškerá logika v háji a majitel s ekonomickým vzděláním je schopný jak ženská pořád tahat za dráty a doufat(asi myslí ekonomicky). Já jsem strojař a znám jen dvě polohy:FUNGUJE - NEFUNGUJE. Je to na psychiatrii ...Musel jsem být v minulém životě děsná svině, jinak to jako ateista nevidím, jinak se to nedá vysvětlit ...Ekonomicky to zbytečně denně žere stovky Kč navíc. Tahle svině si vezme 17-20 litrů nafty na sto km. a skoro 1 litru oleje co vyteče z motoru = dalších nejmíň 60,-Kč navíc. Asi mi nezbývá, jako správnému ateistovi, než se modlit, abych sehnal lepší práci s lepším autem.Že jsem se neučil anglicky, já vůl líný

JK 30.5.2007 18:35

Jsou chvíle, kdy přestává

 fungovat logika i kauzalita. Člověk to většinou překlene setrvačností mozku i vůle a tak zabrání tomu stát se výstředníkem.

o´hafra 30.5.2007 15:49

A nebylo to prásknutí od vaší baterie?

Představuju si to tak: Přichází bouřka, ale blesky nikde. Vaše baterie to tak nenechá a práskne si z garáže do nebes.

A proto to Irdu nevzrušilo. Chytrej pes, kterej pozná, že ne Páníček Páníčka se zlobí, ale jen nějaká uřvaná baterka z garáže se upšoukla.

lucina 30.5.2007 13:17

bouřka a zvířata

Hledávali jsme takhle našeho kocoura  Pana ředitele Nerouška, před bouřkou byl, po bouřce byl, při ní ne. Až jednou uhodil hrom až po bouřce a kocour důstojně zrychleným krokem zajel až dozadu pod letiště. Když se chvíli nic nedělo, zase vylezl, důstojně se rozhlédl, kdo to všechno viděl a pro jistotu vynadal podřízenému kocourovi Lotříkovi Mimi. Od té doby víme, že je srab.

Šerlok Homeless 30.5.2007 10:08

Při pozorování bouřky předevčírem večer mě napadlo

Nevíte náhodou někdo, jestli z toho nemůže být zánět spojivek (tak jako u svařování)?

o´hafra 30.5.2007 15:44

Re: Při pozorování bouřky předevčírem večer mě napadlo

Řekla bych, že určitě, zejména kdybych bouřku pozorovala jako houmlesácký Šerlok zpod mostu.

BU 30.5.2007 10:00

NĚJAK RYCHLUE ZMIZEL

   ten článek s kritikou  velkého  Saši.

VarTa 30.5.2007 8:46

Co s tim.

Pokud je jisté, ale opravdu jisté, že nikde není zapnutý žádný spotřebič a alternátor baterii nabíjí za jízdy, jak má, tak nejde o vybití baterie, ta je nabitá pořád, ale o porušení funkce obvykle článku nejblíže + ovemu kontaktu. Poškození otřesy za jízdy způsobuje sesypávání aktivní hmoty desek článku na dno článku a tam jej vyzkratuje tak, že dojde k vybití, respektive přemostění článku. Ten se dále nenabíjí, jen "vede" proud mezi deskami. článek se tak nenabije a při pokusu o startování se baterie jeví prázdná, ačkoliv třeba světlo nade dveřmi "uživí". Vyhodit baterii a koupit slušnou novou. Varta, Bosch, Akuma, a ne nejlevnější model. Též pomůže koupit batt. o většií kapacitě Ah.Desky jsou "tlustší".

Talián 30.5.2007 9:34

Re: Co s tim.

Souhlasím. Tohle olověné akumulátory dělají. V dobách nedostatku se to řešilo výměnou vadného článku a propláchnutím akumulátoru, aby se odstranil kal na dně. Vadu lze obvykle najít pomocí zatěžovacího voltmetru. V dobrém akuservisu by s tím neměli mít problém. Je ovšem otázkou, zda léčení starého akumulátoru nepřijde dráž než nový.

BERD 30.5.2007 10:36

Re: Co s tim.

To se pozna hlavne tim, ze takova baterka ma kolem 10 Voltu i naprazdno a ze i predni svetla sviti ruzove az cervene.

čtenář 1.6.2007 7:21

Re: Co s tim.

Ale pozor při výměně baterie za tu s větší kapacitou: některé alternátory mají regulátor nabíjení konstruován tak, že je při nabíjení "vícekapacitní" baterie přetěžován.Výměna regulátoru je pak dražší než nová baterie o doporučené kapacitě (regulátory nabíjení bývají uvnitř alternátoru). 

ota.karel 3.6.2007 20:08

Re: Re: Co s tim.

To se mi nezdá, regulátoru může být úplně fuk, co je za ním. Reguluje Volty a Ampéry, které zregulované posílá dál. Pokud je toho moc, tak to vyzkratuje na kostru, čímž všechno klesne, a pak opět reguluje dál. Auto bude mít spotřebu elektřiny stále stejnou, takže nějaké samovybíjení o trochu větších desek akumulátoru ten regulátor napětí a proudu (regulační relé) ani alternátor nemůže ohrozit. V osobním autě je navíc možnost montáže výkonnějšího akumulátoru omezena prostorem, takže nehrozí, že by tam někdo místo 50Ah akumulátoru vrazil 120Ah z náklaďáku.

ota.karel 3.6.2007 3:09

Re: Co s tim.

Před pár roky jsem viděl ve Světě motorů test akumulátorů a kupodivu byla 1.Akuma a jako 2.Varta. Nakonec i před o moc více roky jsem byl udivený kvalitou zapalovacích svíček Pal, se kterými nebyly žádné problémy, i když jsem nejdřív preferoval různě sehnané starší Boschky (na motorkách). I "můj" závodník, kterému jsem dělal mechanika na silničních motorkách používal svíčky Pal. Holt jsme ten Západ někdy zbytečně přeceňovali ...

Vlasta 30.5.2007 8:39

dík

za Vaše články  a to nejen o Iris. Jsou milé a vždy mi zlepší náladu. Můžete ode mě Iris pozdravit?

BERD 30.5.2007 8:33

Kdyz mi tohle baterka v aute udela

vymenim ji a necham starou stat jako startovaci rezervu. Pokud nevydrzi par tydnu jako startovaci rezerva (a zatim jich vetsina nevydrzela), odevzdam ji na patricnem miste navzdy.

Jsou chyby, ktere se projevi jen pri provoznim drncani a to se startovaci baterce az tak moc nedeje.

Kessa 30.5.2007 8:24

Záhada vybité baterky

Jednou jsem řešil stejnou záhadu a můj vzácný automechanik na to kápnul. Nějakým sajrajtem se tu a tam zablokovalo kontaktní tlačítko v kufru. Takže žárovka v kufru svítila občas furt. Což na první pohled nebylo poznat, jelikož při zavřeném kufru nebylo světlo vidět a při otevřeném nebyl div, že žárovka svítí.

JH 30.5.2007 7:49

Bože, ten Neff je už s tou svoučubou trapnej!

Je holt tragedie, když nás soudruh stále vykrmuje svou debilní "inteligencí" a omarčuje svým obdivem k "přírodě" a klausovskou sebestředností! Že!

dodo 30.5.2007 8:32

Re: Domácí násilí?

Nejste občas obětí domácího násilí? Připoután k židli nucen zírat na monitor s článkem nenáviděného autora ? Nebo nejste náhodou Neckář?

SP 30.5.2007 8:34

Tak to nečti, troubo!

Vlasta 30.5.2007 8:37

Re: Bože, ten Neff je už s tou svoučubou trapnej!

Jednoduchá rada, nečtěte ho!

-pp-) 30.5.2007 10:13

Re: Bože, ten Neff je už s tou svoučubou trapnej!

Naopak, trapný jste vy

cipísek 30.5.2007 14:47

Re: Bože, ten Neff je už s tou svoučubou trapnej!

Tak to nečti,vejre !

Onndrašek 30.5.2007 3:43

Za co mám ban?

Test průchodnosti zablokované IP

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 30.5.2007 3:35

baterka

Pane Neffe, ja bych ani tak nehledal, jestli se baterka nekde vybiji. Spis bych nechal zkontrolovat, jestli se dostatecne a hlavne porad nabiji, kdyz bezi motor.

Vladislav 30.5.2007 2:01

Jaromír John kdysi popisoval podobné jevy v Lidovkách v seriálu Šibalství svršků