2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

PRAHA: Obnova mariánského sloupu jako krok do minulosti?

V posledních letech se u nás stalo nepěkným zvykem, že mnozí lidé maskují svou netoleranci k odlišným názorům obviňováním jejich nositelů z rozdělování společnosti. Například prezident republiky Miloš Zeman by mohl vyprávět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pavelka 12.2.2020 12:58

Jenže on jak známo Páleč zplodil husa..pak otočil

L. David 10.2.2020 21:57

Autore článku, pane Lanzi, barbarské nebylo stržení Mariánského sloupu v roce 2018!!

Barbarské bylo popravení 27 pánů v roce 1627, násilné pokatoličťování a poněmčování českého národa !!!!!

Neuděláte pane Lanzi chybu, pokud se řádně seznámíte se skutečným průběhem dějin nedávných století !

J. Jurax 10.2.2020 20:00

Já bych ten sloup nenazval mariánským, ale marjánkovým. To nikde na světě nemají, tůristi by se jen hrnuli a stavbu sloupu by podpořili vší svou váhou Piráti, neboť podporují legalizaci marihuany. Dealerů trávy by se kolem sloupu našlo jistě dost i bez státní podpory.

J. Jurax 10.2.2020 19:54

Pravdu mám JÁ!

J. Jurax 10.2.2020 19:50

Možná by se dal přebudovat na minaret ... :-)

J. Jurax 10.2.2020 19:49

Článek, s nímž by se dalo i souhlasit, zcela zničila poslední věta. Ta o té nevyváženosti.

Ono by to arciť chtělo, v rámci té kýžené vyváženosti, vedle Husa zbudovat spíš pomník Zikmundovi nebo aspoň Štěpánovi z Pálče, jenž se stal posléze Husovým názorovým oponentem, označiv jej za kacíře. Nějaký sloupec nestačí!

J. Prikner 10.2.2020 17:52

mariánský sloup , pokud bude postaven bude pouze amatérská nápodoba barokní stavby, pouze bude vadit provozu na náměstí. protože jde o kontroverzní stavbu, bude pravděpodobně posprajován a poškozován, takže pohled na něj nebude extra povznášející. nestavte to monstrum.

P. Brich 10.2.2020 16:05

Multikino nebo rozhledna, ba i aquapark z dotací EU;-D

J. Skála 10.2.2020 15:54

Dyť to říkám dávno. Zbourejte i Husa. Mohlo by tam být kluziště.

V. Petr 10.2.2020 14:54

Předtím tam byl stadion Slavie, který musel pomníku ustoupit!

Š. Hašek 10.2.2020 14:46

Já bych ho tam snad i nechal .........

A "bavil" bych se tím, že jednoduchouši by Prahu tvrdošíjně označovali za "stalinisté město". Nejvíc by ječel takový Uhl. A Hřib. Novotný vod vlasovců vlastně taky .....

Jsou oslavníky nebo také připomenutí/pomníky (od sl. pomni)? Já jen, že ten Stalin se připomíná žáčkům - takhle by ho měli na vočích.

Zkráceno.

P. Han 10.2.2020 14:41

Má to něco společného?

R. Langer 10.2.2020 14:20

A copak Stalin se nemusí chápat "v kontextu dějin"? 8-o

P. Han 10.2.2020 14:13

Ta díra po Stalinovi zeje jen ve vašem srdci. Co tam bylo před ním, soudruhu?

J. Hajský 10.2.2020 13:23

Počkejte se stavěním mariánského sloupu ještě deset nebo dvacet let, abyste ho nemuseli zase strhávat, až bude pražským primátorem muslim.;-D;-D;-D

M. Valenta 10.2.2020 13:10

Možná jste jen nepochopil.

P. Brich 10.2.2020 13:08

Kdyby sloup byl býval zůstal stát, byla by to barokní památka. Jeho sebezdařilejší rekonstrukce památkou nebude, kdyby se jeho protektoři na hlavu stavěli. Stejně jako není památkou Betlémská kaple. Obnova barokních památek, sloupů a kapliček kdesi na venkově je mimo rozlišovací schopnost jistých lidí lačnících po zviditelnění.

Při pohledu ze Staroměstského náměstí Pařížskou třídou je na Letné patrná obrovská díra, kterou zaplňoval Stalinův pomník. Postavíme ho tam znovu kvůli vyváženosti prostoru?:-/

J. Elias 10.2.2020 12:18

Hlavně se do toho sporu nenechme zatáhnout my křesťané napříč všemi denominacemi, protože to není náš boj:

Žalm 115:2-9

Proč by měly pronárody říkat: "Kde je ten jejich Bůh?" Náš Bůh je v nebesích a všechno, co chce, koná. Jejich modly jsou stříbro a zlato, dílo lidských rukou. Mají ústa, a nemluví, mají oči, a nevidí, mají uši, a neslyší, mají nosy, a necítí, rukama nemohou hmatat, nohama nemohou chodit, z hrdla nevydají hlásku. Jim jsou podobni ti, kdo je zhotovují, každý, kdo v ně doufá. Izraeli, doufej v Hospodina, je tvou pomocí a štítem.

F. Houžňák 10.2.2020 12:12

No, s tím Vatikánem nevím. Momentální papež je bolševik.

F. Houžňák 10.2.2020 12:11

Dobře, tak všichni tři. I vy máte pravdu.

A. Reček 10.2.2020 11:43

Ano, byli to tehdy hlupáci když povalili onen mariánský sloup!!

P. Kubáč 10.2.2020 11:33

Každý režim má svůj "památník podvolení" . C.K. Rakousko mělo Mariánský sloup, normalizační komunisti měli Stalina a později Koněva a dnešní režim bude mít zase Mariánský sloup. Bez toho by to přece ani nešlo !

P. Lenc 10.2.2020 10:58

Zaplať pán Bůh za Ukolébavku, ten blb je opravdovým osvěžením. Něco na způsob "Netzer" tady už delší dobu chybělo.;-D;-D;-D

I. Lyčka 10.2.2020 10:27

Nejsem pražák, takže mi to může být jedno. Ale co kdyby se zbbouralo třeba Národní divadlo. Přece na jeho stavbu přispěl i RU císař, ten odporný Habsburg, který nás tak týral a utlačoval? ;-)

R. Langer 10.2.2020 10:26

Možná byste mohl zaskočit sám, ne?

Z. Ukolébavka 10.2.2020 10:18

Pravdu má náčelník :-)

Z. Ukolébavka 10.2.2020 10:16

Ten takzvaný teolog byl katolickou církví exkomunikován. Není tedy divu, že Štamchovy plivance létají tímto směrem. Nestojí za pozornost.

Z. Ukolébavka 10.2.2020 10:13

Ne, Lenci. Když by blbost létala, tak jsme nemuseli mít gripeny a stačil byste na to vy sám.

J. Kočí 10.2.2020 9:36

Proč ta zahleděnost do minulosti?

Podívejme se na to z hlediska budoucnosti. Co nám přinese postavení či nepostavení sloupu?

Nepostavení je jasné, současný ne příliš zdařený památník, který nemá šanci se zviditelnit.

Naopak postavení repliky starého historického sloupu by dostalo Prahu do světových médií, zlepšilo vztahy s Vatikánem, přilákalo by další turisty, takže ekonomicky vzato, jednoznačně postavit. Praha potřebuje stále nové atrakce, aby zvítězila nad Vídní, Budapeští, Mnichovem atd.

P. Lenc 10.2.2020 9:22

Pozor Český národe, katolická reakce znovu útočí...kdyby blbost létala, tak jsou všichni "pokrokoví" levičáci mimo naši planetární soustavu.;-D;-€;-D