Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KULTURA: Nádražní restaurace bývaly lepšími podniky
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Rudolf 3.3.2007 6:57Re: Skvele!:-) Pokud byste měl mít pravdu ve svém posledním odstavci, tak by musely zkrachovat všechny dobré restaurace. Protože tomu tak není a naopak vidíme jejich vzestup, je problém v něčem jiném...Život, a to nejen společenský, se prostě přesunul jinam a z budov, která byla mnohdy pýchou měst se staly otřískané mrtvé barabizny. A přečtete-li si vyjádření některých funkcionářů ČD, snadno pochopíte proč: Dráhy nemají za zákazníka cestujícího, jejich partnerem jsou krajské úřady a ministerstvo dopravy neboť ty zajišťují příjem ČD. Zda vlakem někdo jezdí či nikoli je pro ČD bezvýznamné, oni jezdí pro toho, kdo si jejich "služby" objednal a platí. Nejaké lákání cestujícich je zbytečnou prací na víc.... |
Para-noid 3.3.2007 9:38Re: Skvele!:-) Holt už nic není tím, co bývalo. Asi se s tím budeme muset smířit. jak můžou být nádražní restaurace stejné jako kdysi, když už ani dráha není tím co kdysi! |
R 3.3.2007 1:34za Rakouska bylo cestování vlakem na stejné úrovni jako dnes cestování letadlem, jezdili s ním lidi od hlav státu přes boháče po lepší pracující. A nádražní restaurace byly pro ně. Sociální případy a lidi s malým platem na vlak asi neměli. Dneska je to opačně, vlakem jezdí občas lidi s lepším zaměstnáním, pokud z nějakého důvodu nejedou autem ale hlavně lidi s malým platem a socky. Ostatní jezdí auty nebo letí. Proto se musely i ty restaurace přeměnit na prodejny baget a cocacoly, zároveň se změnily i zvyklosti, dneska cestující na pivo a guláš by asi nešli. |
Kocour Mikeš 3.3.2007 11:14Re: za Rakouska Není tak úplně pravda co píšete - podívejte se jak vypadají nádraží v Německu nebo Švýcarsku. Nejsou tam jen socky a bagety - běží tam normální život jak se na takový typ dopravy sluší a patří. Na vině stavu u nás je pitomá dopravní politika státu, která protěžuje silniční dopravu jako výhodný zdroj daňových příjmů. Letecká doprava je z objemového hlediska v našich končinách zlomková položka. |
kirast 3.3.2007 17:06Re: Re: za Rakouska Odpověď na příspěvek pana Kocoura Mikeše je v odpovědi pana Rudolfa na příspěvek Skvele!:-): |
packaj 3.3.2007 19:52Re: Re: za Rakouska Mám kolegu z železničářské rodiny. Sjezdil vlakem celou Evropu. Podle něj, narozdíl od Čech, se ve vyspělém světě boháči vezou čistým a rychlým vlakem, zatím co chudina se tluče autem po dálnici. Prostě vlak do Brna musí stát tisícovku a poskytovat tomu odpovídající služby. Pak se budou na nádraží pohybovat ti praví zákazníci pro nóbl nádražní restauraci. |
R 4.3.2007 2:24Re: Re: Re: za Rakouska Logika říká, že ty vlaky tam budou dvojí. jedny meziměstské, čisté, rychlé a drahé a jedny příměstské určené pro každodenní dojíždění do práce, kde se normální turista obvykle nedostane. Jinak ta cena je u nás určena tím, že kromě Pendolina a snad Intercity ostatní vlaky nejsou financovány z jízdného, ale státem. Jízdné se na nich podílí jen částí. |
JAB 3.3.2007 0:20Wilsoňák Neb u kávy je rozhodující voda a na "Wilsonce" to šlo zařídit, vozila se tam extra z Káraného železniční cisterna. to byl ovšem nájemcem pan Vašata. |
honzak 3.3.2007 5:58Re: Wilsoňák tak to bych chtěl vidět v dnešních podmínkách! Potvrzení o dezinfekci prázdné cisterny, prohlášení o shodě u zdroje v Káraném a následné prohlášení o shodě na hlaváku spolu s varováním v 6 jazycích, že kvalita je garantována jen 2 dny. Všechny tyto papíry by se musely zákonnou dobu archivovat a po jejím proběhnutí odeslat do státního archivu. Kafe by pak stálo asi 170 Kč..... Jsem zvědav, jak to po rekonstrukci bude na hlaváku vypadat. Zatím to je dost hrůza, zvlášť ráno. A to je mírná zima. |
spider99 4.3.2007 0:22Re: Wilsoňák Káranská voda se používala i na vodoléčbu, nebo se pletu? |