1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

KULTURA: Krize ND vyžaduje zásadní změnu

Od 13. července 2010 do 10. července 2013 se vystřídali v České republice na postu ministra kultury tři lidé a všichni se nějak podepsali na Národním divadle. Jiří Besser odvolal v březnu 2011 pověřeného ředitele Státní opery Praha Radima Dolanského a pověřil řízením Ondřeje Černého, ředitele Národního divadla, kterého ovšem do funkce jmenovala čtrnáctidenní ministryně Helena Třeštíková v lednu 2007 na šest let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 8.8.2013 8:54

K tomu Dvořákovi: nezlobte se, ale z hlediska diváka

bylo působení Dvořáka v jakémkoliv divadle katastrofické. 

P. Pavlovský 8.8.2013 9:55

Re: K tomu Dvořákovi: nezlobte se, ale z hlediska diváka

Chodil jste do SO v době, kdy tam řediteloval?

Jak často? Co jste tam viděl?

P. Pavlovský 8.8.2013 5:22

Zbývá jen připomenout,

že vylíčenému předcházelo nezdůvodněné odvolání ředitele Daniela Dvořáka (který předtím někol let vedl úspěšně Státní operu), které provedl nekompetentní ministr Topolánkovy vlády v demisi Martin Štěpánek.

Je tu i vnitřní souvislost - spouštěčem současnéí vlkeklé krize byl pokyn ministra Bessera ke sloučení Státní opery s operou ND, tedy opakování kroku Zdeňka Nejedlého z roku 1948 (SO se jmenovala Divadlo 5. května).

Zbabělý Ondřej Černý, který v životě předtím nepracoval v žádném divadle, natož aby je řídil, sklapnul kufry a jal se konat, místo aby řekl ministrovi, že to je špatné rozhodnutí a že je nevykoná.

Praha od vzniku ND vždycky měla dvě (někdy i tři) opery a měla by je mít i dnes. Jednu hrazenou státem (ND) a druhou hrazenou městem.

Je absurdní, že většina našich krajských měst si drží svou operu, jenom to nebohatší, Praha, ne. Přitom z návštěvníků opery  tyje, každý den, o který turista zůstane kvůli divadlu v Praze déle se bohatě vyplatí.

V. Peroutka 8.8.2013 9:43

Re: Zbývá jen připomenout,

jaký je rozdíl zda jednu operu dotuje město a druhou stát? Pořád jsou to peníze z kapes občanů, navíc ten Dvořák si dost potrpěl na to, aby scénu vytvářel za slušné peníze jen on a jeho Prodanka s megapůllitry to už byl vrchol a je dobře,že i tenhle půllitr přetekl...

P. Pavlovský 8.8.2013 9:54

Zkuste se na to podívat očima obyvatele jiného krajského města, než je Praha

Proč by Praze měli platit operu všichni (státní rozpočet),

ale ostatní by si své opery hradili sami?