7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
IF 12.9.2009 19:52

Jo, a zde rozumný názor z DATABÁZE

aleshat [*][*][*][*][*]

Nejlepší hollywoodský film poslední dekády!! V souvislosti s poslední tarantinovskou poctou filmu jako takovému se opět objevují staré nešvary české filmové publicistiky. Chtít po médiu, které je svou samou podstatou dvojnásobnou fikcí, aby se chovalo "autenticky" a nikoliv "samoúčelně", popřípadě obviňovat tvůrce, který své dílo naplňuje odkazy na jiné filmy, ze "sebevzhlíživosti" a "intelektuální masturbace", to je opravdu více než absurdní... Podle této logiky věci by se Tarantino hřál v pekle pro špatné umělce hned vedle Danta a T.S.Eliota... Ale zpět k filmu. Stylisticky rozmanité a přece kompaktní, originální rukopis autora znovu postaven na vynikajících dialozích, krásná a velmi chytrá hra s historií v duchu postmoderny a pop-kultury a všudypřítomná láska k pohyblivým obrázkům.

Petr B. 10.9.2009 23:40

Američané neumí točit filmy o 2. světové válce

nemají ty bolestné zkušenosti jako východoevropané. A když točí Tarantino se svým černým humorem film o 2. světové válce, je to jako když slon šlape v porcelánu. Kdysi řekl náš režisér Jasný, že by přál Tarantinovi tak 2 hodiny výslechu na gestapu. Na tom něco bude. Pro mně jsou dobré válečné filmy např. Jdi a dívej se, Okupace v 26. obrazech, Stará puška, Smrt si říká Engelchen. To jsou reálné filmy, žádná póza.

ada 11.9.2009 12:16

Re: Američané neumí točit filmy o 2. světové válce

to je moc dojemný komentář, ale bohužel je trochu z cesty. jednak existují američtí  tvůrci, kteří si válkou poctivě prošli a druhak je rozdíl mezi realistickým filmem a fiktivním příběhem určeným k pobavení, kde jde válka jenom jako kulisa. to už bychom mohli zavrhnout prakticky každý film odehrávající se v historii.

BAghíra 11.9.2009 21:38

Re: Američané neumí točit filmy o 2. světové válce

Prošli válkou, protože šli bojovat, nikoliv protože nepřítel zaplavil jejich zemi. Uvědomte si, že od americké revoluce nevstoupil na US půdu nepřítel. Remarque vzpomínal, jak bylo těžké dělat v Hollywoodu poradce pro válečné filmy: producenti věřili na westernová klišé, jako že oba protivníci musí střílet současně. Ale dobrý US válečný film je například Sophiina volba - i když tam se jedná o dozvuky války. Ano, a co Zachraňte vojína Ryana nebo Dirty dozen? Nebo Castle keep se skvělým Burtem Lancasterem? Schindlerův seznam? Bane , přece existují dobré US válečné filmy. Tarantino mezi ně ovšem nepatří

ada 14.9.2009 21:30

Re: Američané neumí točit filmy o 2. světové válce

tarantinův film není válečný. má jenom válečné kulisy. je to "pohádkový" příběh zasazený do druhé světové a nemá s realitou nic společného. stejně jako princezna ze mlejna nemá nic společného s barokem...

válečný film je třeba "the longest day"

gog 10.9.2009 21:51

Jeho nejlepší film byl ten úplně první.

Pak už to jde jen dolů.

jumbo 10.9.2009 14:07

sekta nekritických tarantinovců

ať si tady řiká kdo chce co chce, nic to nemění na tom že je průměrnej a v podstatě nudnej film. nebejt brada pitta a toho vtipnýho židohoniče, ani bych se nezasmál a z kina nejspíš odešel. ostatní postavy trapný, hlavně hitler nebo goebbels, ach bože. no dobře, kino  tleskalo jednotně jako sekta. sekta nekritických tarantinovců: cestou z kina jsem zaslech, jak nějaká slečna špitá cosi svému chlapci a on jí s rozzářenýma nepřítomnýma očima a velmi nahlas vysvětlil: ale to je přece TARANTÝNO!!!! Já si spíš myslim, že neskočila na špek celýmu tomuhle divadýlku s jedním slavným jménem.

MR 10.9.2009 15:11

Re: sekta nekritických tarantinovců

Dosti sahodlouze jsi rekl jen to ze se ti film nelibil.Kazdy ma proste jiny vkus.To je novinka,ze?;-)

jumbo 10.9.2009 15:16

Re: sekta nekritických tarantinovců

jo a ještě navíc jsem popsal setkání se z novým jevem: snobským sdružením tarantinovských lunatiků, kteří k filmovému orgasmu potřebují hlučné zázemí šoubyznysu, slavných jmen a vlezlé reklamy. kdyby vám to někdo pustil, aniž byste znali autora, líbilo by se vám to taky tak? tarantina jsem měl rád, kdysi dávno, když ještě točil filmy pro zábavu a ne pro hňupy a pro prachy

jumbo 10.9.2009 15:19

Re: sekta nekritických tarantinovců

aneb jak napsal ok: blažená nevědomost pozdní puberty po třicítce. proč ne, hošani? mě se líbíte, tarantinovci!  jen buďte pořád v pubertě, je to zábava....

IF 10.9.2009 18:40

Re: sekta nekritických tarantinovců

Je to opravdu dobrý film, ale napoprvé to každý nepochobí. Jistě je politicky zneužitelný (neonacisty), jsou tam brutality, ale nic jiného mu nelze vytknout. Tedy aspoň ctíme-li fim, jak ho definoval Hitchcock ("ne kousky řivota, to bych točil dokument"). Je však mimochodem zajímavé, že předposlední verze scénáře vydaná u nás knižně, ještě není ONO.      

ada 10.9.2009 20:55

Re: sekta nekritických tarantinovců

tarantina nemám rád (až na kill bill), film se mi líbil... takže špatná teorie

Jindra 10.9.2009 13:11

Tarantino není umění. Prostě není

Já jsem film neviděl, ale z recenze usuzuji, že to za moc nestojí. Víc zbytečných řečí a pokusů o to hledat v Tarantinovi vědu a umění jsem ještě nečetl. Nejvíce se asi k tomu hodí ten citát Che Guevarry o pár přízpěvků níže. Tarantino je pro mě stále tvůrce jedinného filmu a to Pulp Fiction (je to už dlouho, co jsem ho viděl 27x ). Něco do sebe, ale jiným směrem měla i ta Jackie Brown(viděno jednou) . Kill Bill (také jednou) byl spíš takový vtípek. Možná se ale pletu a opravdový Tarantino je právě tento recenzovaný film. Potom jsem rád, za jeho neumělecký, neoduševnělý a mladický úlet v Pulp Fiction. 

Zajímalo by mě, zda autorka recenze je někým hodnocená dle délky, pak bych tu slátaninu chápal. Tarantino prostě zcela záměrně točí to, co ve filmech není tolik k vidění a zjevně si to užívá, že se nenechává svázat nějakými konvencemi, obvyklými postupy. Umění jde hledat i v hrnci uvařených špaget, když se o to někdo pokusí.

jumbo 10.9.2009 15:38

Re: Tarantino není umění. Prostě není

já v jeho filmech nenašel nic, co by nebylo jinde k vidění. podle mě je to průměrný nafouknutý jméno a davy joudů šílí.

IF 10.9.2009 18:42

Re: Tarantino není umění. Prostě není

Víte, zkuste něco podobného natočit! Tarantino je nástupcem Hitchcocka v dnešní době. Teprve o kvalitách Hitchcocka se lze dohadovat.

BAghíra 10.9.2009 22:51

Re: Tarantino není umění. Prostě není

Příteli, není tomu tak. Tarantino je skutečně nafouklá postmoderní hříčka, která vyšumí jako jiné efemérní idoly. Příkladně Vadim: znáte ho snad? Dnešní studující FAMU ne. A to byl kdysi kultovní postavou. Hitch především dokonale ovládá řemeslo a jeho filny strhávají lidi přes sedmdesát let. Za sedmdesát let zbyde z Tarantina poznámkapod čarou.

If 11.9.2009 7:57

Re: Tarantino není umění. Prostě není

No, je to možné..

Pytel 10.9.2009 16:31

Re: Tarantino není umění. Prostě není

To je zajímavé, že vy ty jednotlivé filmy chápete přesně tak, jak chápal i on sám svou metodu, kterou je točil:

první tři - R.D., P.F a J.B - točil metodou, které pracovně říká "superrealismus" - a já musím říct, že se tím trefil i do mého vkusu.

filmy K.B. a D.P. tvořil metodou "film ve filmu" - divák v kině vidí film, který vypadá jako film, na který by šla do kina nějaká klasická žánrová filmová postava ve filmu.;-)

No, a ve filmu I.B. se posunul zase o kus dál ;-D

Alena Prokopová 10.9.2009 17:29

Re: Tarantino není umění. Prostě není

Do Neviditelného psa se píše zdarma :-). Počet popsaných stránek je zřejmě zcela na vůli autora, tedy pokud redakce neřekne dost. Neřekla.

IF 10.9.2009 18:41

Re: Tarantino není umění. Prostě není

Tento komentář je zcela hloupý.

prochaj 14.9.2009 14:29

Re: Tarantino není umění. Prostě není

Ano, prostě je.

cca1 10.9.2009 11:30

po premiéře

po válce na území Evropy operovali židovské jednotky/komanda?/ které opravdu ssmany likvidovali

cca2 11.9.2009 0:13

Re: po premiéře

teda a nie je trestným tvrdiť, že nejakí prežili holocaust ?

Jones 10.9.2009 10:22

Taky

jim z té party nácků vypadl Himmler. Spojitost s nějakým smyslem n. jen realitou, že nebyl žádný kulturmensch, co chodí na premiéry?

IF 10.9.2009 18:44

Re: Taky

Já bych si typl, že Himmler není pro film dost fotogenický. Nestal se takovou "figurkou". Nepochybně to souvisí s tím, že byl ze všech jednoznačně nejhorší.

Henry 10.9.2009 9:31

z uvedených komentářů by měl Tarantino jistě radost

Ten by, panečku, koukal, co to vlastně natočil.

IF 10.9.2009 18:45

Re: z uvedených komentářů by měl Tarantino jistě radost

Však jistě v USA kouká, nepochybně to v anglosaském světě taky rozebírají.

Videoklip z filmu 10.9.2009 8:19

?

už existuje? Tak je stavěna scéna s písní, kdy se rudá mstitelka "bojovně" maluje, doobléká a vychází (typický záběr shora a "skrz" příčky) ze samoty do nacismem žijícího vlastního kina (scéna začíná dekorativním pohledem na Šošanu u kulatého okna s hákovým křížem nad Paříží).   (Bude do videoklipu prostříhán David Bowie?)  

Vystřiženo či netočeno? 10.9.2009 8:17

Hrůza z Landy

Pomočení se. V knize a zřejmě ve vystřiženém materiálu se Šošana počůrá během svačiny a rozhovoru s Landou. Hrůzou. Ve filmu to chybí. Otázka: Jakou otázku Landa zřejmě schválně zapomněl? A. Mohl moč ucítit, takže mohlo jít o otázku: A proč jste se tak bála? B. Jiná možnost. Představa, že si Landa už v tu chvíli "šetřil" Šošanu v pocitu, že se válka zvrátí, se samozřejmě ukazuje jako nesmyslná. Válku mohli zvrátil jen OSS a Churchill, jak film ukazuje, ne individuální pomsta