19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Strejda Pedro 4.2.2006 19:19

Re: Re: pane kritiku, nejdrive se snad naucte anglisticky ...

vite, v cem je chyba? v tom, ze vy jste k te knize prisel s predem utvorenym nazorem: ochranci prirody=bezva, vsichni ostatni=hnuj. beze vsi skromnosti dodam, ze jsem kdysi mel moznost dlouze vysedavat s panem prof. krajinou, takto tatou moderni vedy o ochrane zivotniho prostredi, a asi byste nerad slysel, co si myslel o tech vsech moznych ekologickych hnutich, vcetne tech, jejichz existenci si pan crichton ani nemusel moc vymejslet.
QQ 3.1.2006 23:36

Re: Re: díky za upozornění

Tak jsem to prave docetl. Je to bajecna kniha! Vrele doporucuji vsem. Naivni ekologiste vsak budou rozvztekleni.
Miloslav Pouzar 29.11.2005 9:49

Re: pane kritiku, nejdrive se snad naucte anglisticky ...

1. fiktivní smrt George Mortona považuji za jednu z hlavních point příběhu - potenciální čtenáři budou jistě blahem bez sebe, že jste jim ji prozradil předem
2. jedním z hlavních důvodů, proč jsem se na Crichtonovu knihu snazil upozornit jsou didakticky pomerne hodnotne poznamky pod carou
3. já mozná neumím tak dobre jako Vy číst anglicky, ale zase mi jde líp ctení s porozumnenim v cestine :))    
strejda pedro 29.11.2005 1:34

pane kritiku, nejdrive se snad naucte anglisticky ...

... abyste si knihu precetl uplne (george morton zahyne jen tak, naoko, nerf neni found ale foundation, atd.). to za prve. za druhe se mi moc libi, ze jste tak hezky jizlive ironicky. jiste chapete, ze se musim usmivat, kdyz napriklad prave tzv. ekologove byli ausgerechnet zastanci zamlcovani nesouhlasicich teorii a nazoru pred a behem slavne konference v riu, predchudkyni kyota. jeste, ze pani predsedkyne konference, byvala norska socialisticka premierka, tenkrat tak hezky otevrene rekla, ze konfrence je plne v mandatu (a rezii) socialistiucke internacionaly. jak mi kdysi rekl v interview prof. vladimir krajina, takto vlastne jeden ze zakladatelu moderni vedy o zivotnim prostredi, ekologove by patrili poslat do skoly a pak do lesa na brigadu. pisete take o brilantnim vypravecstvi michaela crichtona. hm. to je vec vkusu. tak blbe sepsany pribeh a tak pitome postavene dialogy jsem uz dlouho necetl. na te knizce bylo prave nejzajimavejsi to, ze crichton mel tolik odvahy, a ze sel dokonce tak daleko, ze rekl, ze co je nad carou je fikce, ale co je pod carou je pravda: a pod carou byly citace spousty skutecnych vedeckych studii, ktere, abych kradl z jiriho sucheho, jsou ponekud unikatni, cili vam, ehm, jaksi unikly. polepsete se.
pmich 28.11.2005 11:56

Re: Re: Re: Agresivita

Heslo dne: " Zabij bobra, zachráníš strom!!!"
Lucius Malfoy 25.11.2005 5:26

Chudák medvěd ....

myslím, že něco tak odporného nežral od dob, kdy byl medvídětem a maminka mu nutila rybí tuk :-) Ale jestli mu chutnalo, nestálo by za to uvažovat o jeho zakoupení pro potřeby ČR ? Žrádla by tu měl dost ....
vita 24.11.2005 18:38

Re: Re: Agresivita

Proč ty uvozovky? Ochrana kůrovcových kalamit je skutečná. Žádné uvozovky. Jo, "ochrana stromů". tam patří...
Jura Jurax 24.11.2005 12:54

Děkuji autorovi

Tuhle knihu si musím koupit. Konečně to někdo napsal naplno, že všeliké zelené ekologistické iniciativy slouží tal akorát k obživě a slávě jejich věrozvěstů; přírodě - o člověku už vůbec nemluvě - akorát škodí.
Jura Jurax 24.11.2005 12:50

Re: Re: Zajímavé, jaký někdo může být trouba

Pane, vy jste žertéř - laciná energie z EU, neškodící větrné farmy ...
Athree 24.11.2005 9:48

Re: Re: Zajímavé, jaký někdo může být trouba

No jestli nevite, jak dokazou vetrne elektrarny znicit prirodu jenom tim jak hnusne vypadaji - to nemluvim o tom jak skutecne prirode skodi- tak se zajedte podivat do Rakouska nebo Nemecka. Vubec se tem lidem nedivim, ze to nechteji mit za vesnici.
Miloslav Pouzar 23.11.2005 9:45

Omlouvám se

Omlouvám se Všem, kteří to nepochopili, ale mě se ta knížka opravdu moc líbila. Příště se pokusím předejít podobným nedorozumněním podnadpisem - POZOR, SARKASMUS!!!!!!!!
Pavel Kuras 23.11.2005 9:12

Hm

Pan Pouzar uvedl 3 citace, které označil jako anti-ekologické. Mi se zdají jako slohově nadprůměrné (co jiného taky čekat od spisovatele...), nicméně jinak normálním, nekonfrontačním vyjádřením toho, co je jen trochu uvažujícímu člověku zjevné.
Nezbývá, než se otázat, zda platí i naopak: je každé primitivní, nepravdivé vyjádření ekologické?
Loki_F 23.11.2005 6:32

Re: Lapil: Atlasem po hlavě ne,

ale jednou jsem si upustil Samuelsonovu 'Ekonomii' na nohu. Počítá se to?
Loki_F 23.11.2005 6:30

Re: Lapil

Loki_F 23.11.2005 6:27

Re:Jynx: Jako dvě mimoběžky

1. 'Odborná' - 'Vedecká' literatura: Netvrdím, že rozdíl je diametrální, ale rozdíl tu je.
2. Proč používat 'hantýrku', když je možno použít spisovný český nebo anglický výraz? Já vím, že se to ve Vašem odkazu 'impact factorem' jenom hemží, zato tam chybí spojení 'impaktovaná vědecká literatura'... Navíc to byla jen poznámka mimochodem.
3. Tu modrou barvu Vám nevyčítám, naopak oceňuji. Ještě zkuste nějakého smajlíka...  
AeroKarel 22.11.2005 19:56

Sakra,

to si musím koupit nebo sehnat. Dík za doporučení.
lokki 22.11.2005 17:16

Re: Re: Re: Impaktovaná odborná literatura

jasně, a naši asáci stojej fronty v bankách, aby ze svých mnohamilionových vědeckých platů mohli autorům odsypat sméšných třistatisíc ročně. Dobrej pokus :-))) a samozřejmě, že se dá porovnávat výkon autorů z jednotlivých oborů, proto se to taky používá. Zdá se, že Vás Pergile zmátlo to, že absolutní hodnoty IF nejsou stejný :-)) no to se stává i profíkům....
jkotek 22.11.2005 16:38

Re: Pro zajemce o anti-ekologistickou literaturu

"Go harmonize." Rika hlavni postava nebohym _nahym_ ekologistum uprostred amazonske dzungle.
I.L. 22.11.2005 15:45

Re: Díky za tip, už to sháním!

Malokdy ctu samotny clanek, vetsinou jen reakce. Docetl jsem clanek, koukl - zatim jen - na posledni reakci a pridavam se: hned si taky tu knizku poridim, ty citaty z ni jsou jak balzam na poranenou dusi :-)))
Stredocech 22.11.2005 15:41

Re: Agresivita

Bohužel, škody napáchané ekologisty jen u nás jdou do miliard. To, že užívají vědomých lží, naposledy před cca 14 dny když tvrdili, že jaderné elektrány někdo dotuje (což je vědomá lež, to již bylo napsáno mockrát, opak je pravdou), tak bych řekl, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
 
Jynx 22.11.2005 15:37

Re: Re: Jynx: Buďte pozornější

Koukám, že se ta tabulka pokroutila a ještě píšu modře, to zase dostanu kapky...
Jynx 22.11.2005 15:36

Re: Jynx: Buďte pozornější

Jaký je podle Vás diametrální rozdíl mezi odbornou a vědeckou literaturou?
"Impaktovaná vědecká literatura" je samozřejmě hantýrkou vyjádřené označení literatury s impakt faktorem (bacha! napsal jsem to s "K", ale myslím totéž).  
V mém odkazu se to naopak impakt faktorem jenom hemží, stačí trochu hledat. Ve skutečnost ta adresa slouží k nalezení IF pro daný časopis za dané období - vykazuje se to např. v závěrečných zprávách grantů a rozhoduje to o získávání peněz na další projekty. Koukněte se třeba tady:
 
Mark Rank Abbreviated Journal Title (linked to journal information) ISSN Total Cites Impact Factor Immediacy Index Articles Cited Half-life 1 AM J SURG PATHOL 0147-5185 10252 4.690 0.445 209 7.1
Lapil 22.11.2005 15:04

Re: Nu, pane autore, na to, že jste právě prodělal akutní otravu,

Impaktovaná vědecká literatura že neexistuje? Vy jste nikdy nedostal  atlasem světa po hlavě?
Milan 22.11.2005 15:01

Re: Agresivita

Jestlize nnějaké skupiny lidí úmyslně a nesmyslně škodí životnímu prostředí člověka (kontaminace naší krajiny větrníky, "ochrana" kůrovcových kalamit na Šumavě, "boj" proti dálnicím, které odvádějí tranzitní dopravu mimo lidská sídla), aniž by se štítily peněz vybraných z daní, tj. hlavně z výroby+spotřeby ("fuj, fuj"), pak souhlasím s těmito adjektivy. Ekologismus je podobně nebezpečný a pokrytecký jako komunismus. Ochrana přírody? Nenechte se vysmát, každý potřebuje peníze a strašit lidstvo nesmysly je daleko výnosnější než něco inteligentně vyrobit.
A.S. Pergill 22.11.2005 12:51

Re: Re: Impaktovaná odborná literatura

Problém spočívá v tom, že IF se dá koupit (respektive jeho autoři přímo inzerují: "když nám zaplatíte 10 000$ ročně, budete mít IF"). Není to tedy nějaká "objektivně - nezávisle" existující hodnota. Je rovněž prakticky nepoužitelný pro porovnání literatury z různých oborů.
JiVy 22.11.2005 12:39

Díky za tip, už to sháním!

LadaHaksna 22.11.2005 12:39

Agresivita

Agresivita nešťastných lidí by mě asi měla vést k jejich politování, ale mě to pobavilo: zezelenalej mozek, ekoteroristi, sesmolil, fanatických nedouků, praktiky, oblbován, obchodníky se strachem, za naše prachy, soudruhů v Bruselu, sebranku feťáků, vysloveně štítí práce, parazituje na společnosti, rakovina, zelené debily, protispolečenská...
rr 22.11.2005 12:28

je to jasně štvavá pomluva = nutno zakázat, zavřít, regulovat

samozřejmě toho Crichtona, ne soudruha ekologistu.
ano, nový Crichton je stejne jako všechna jeho díla polopravd (sci) a keců (fi) - já ho přestal číst v půlce Airframe kde začel urážet můj inženýrský jemnocit, ale JE TO POUZE LITERARNI FIKCE, jako taková slouží hlavně k obohacení autora a jím pověřeného distribučního kanálu (nakladatel, prodejce) penězi. Nic víc nic míň.
(vámi) hájené a podporované organizace (a někdy i státem sponzorované) ekodemagogické a ekoteroristické bojůvky (Gryn Pic, a Děti ze mně) šírí mnohem lživější, škodlivější, nenávistnější a demagogičtejší kecy všude a pořád a to dokonce ze mnohem sobectejších důvodů - nejen prachy ale hlavně moc a to na úkor ostatních (obyvatelé Dubí děkují).
Petr Vanura 22.11.2005 12:20

Re: Re: Zajímavé, jaký někdo může být trouba

1) Laciná energie z EU je pomalu vtip roku, pokud nemyslíte "jadernou" elektřinu z Francie. Zatím je to obráceně.
2) "Větrné farmy" škodí velkým záborem půdy a velikou materiálovou náročností, ta ocel, beton, plasty atd se musí z něčeho vyrobit a z čeho asi. Ostatně, proč myslíte, že je proud z VE tak drahý, že bez dotací a nuceného odkupu za netržně vysoké ceny je vůbec nelze stavět a provozovat. Pokud někdo bude provozovat VE bez uvedených umělých dotací, prosím, ať se snaží stejně jako jiní výrobci.
3) Pokud by byl dobudován Temelín a postaveny ještě 1-2 další JE, mohla by se těžba hnědého uhlí omezit. Už dnes je značně nižší, než v 80 letech. Paroubek chce prolomit limity na nátlak uhelné lobby, nikoliv v zájmu ČR. 
Dokonce i komunisté si byli vědomi, že uhelná energetika = "odepsání" severočeského kraje, to jsem slyšel na vlastní uši když jeden vysoký funkcionář "poctil" svou návštěvou jednu odbornou konferenci (r. 1984).
 
honzak 22.11.2005 11:49

Re: Re: Zajímavé, jaký někdo může být trouba

Dobrý muži!
Větrná elektrárna je v České kotlině z principu nesmysl. Nevanou zde pravidelné větry a proto její instalovaný výkon MUSÍ být zálohován tepelnou elektrárnou. Kromě toho kubická závislost výkonu na rychlosti větru výrazně komplikuje zapojení do rozvodné soustavy. Přírodu ohrožuje infrazvukem a hubením ptactva.
O laciných nákupech elektřiny z EU si myslím svoje, bude to podobný blábol jako úspory ze zavedení letního času.Už vidím, jak kupujeme lacino ranní špičkový proud z Rakouska...
V Jiřetíně jsem v životě nebyl, takže nemohu hodnotit místní památky.  A myslím si, že místní se té lípy navzdají, ať to stojí co to stojí. Je to přeci tak ekologické.