29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

BĚDOVÁNÍ: Vassa Železnovová (pozor spoiler)

Vezměte se termosku s čajem, Xanax a cestovní polštář jako do letadla. Maxim Gorkij. V roce 1910, v době, kdy Lenin ještě vesele šukal po Finsku, napsal divadelní hru, o které si určitě ani on nemyslel, že ho udělá slavným. Ještě ji za Stalina přepsal, ale pořád tomu něco chybělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Zídek 5.5.2023 23:33

No vidět p. Donutila v teniskách a obleku co mu zbyl z tanečních jako Chlestakova v Dočekalové pojetí Revizora se v poloprázném hledišti Stavovského zaplněného lístky zdarma bylo utrpení jež skončilo úprkem o přestávce. Ostrovského Les s pí. Janžurovou to samé. A tenhle pošuk dál řádí v Národním divadle !!!

Z. Roller 5.5.2023 19:15

Jó, Národní! Tam se bojím vstoupit už spousty let. Od doby, kdy Mahulena skákala a vřískala jako puberťačka (tohle představení ještě šlo dokoukat) a kdy v další hře David Prachař coby král Lear na okraji jeviště protřepal obnažené přirození a kdy uprostřed Shakespearova dramatu začali Židé nastupovat do koncentráku.

V. Regner 5.5.2023 18:36

Soukromé divadlo Pluto - Dlouho, skutečně dlouho, mám fobii z plzeňských divadel. Kdysi jsem byl rád jejich návštěvník, začal jsem s divadlem ve větší míře v Opavě, kde jsem byl na vojně. Divadlo tam měli krásné. Po návratu jsem se těšil i do našeho plzeňského, jak šel čas, koupili jsme si i předplatné ... a pak se to začalo horšit...

Ani nevím proč. Moje teorie je, že v kultuře je moc peněz. Příliš mnoho bezcenných peněz. I na kulturu je třeba se dívat jako na určitý způsob podnikání. Nemusí se podnikat jen v penězích, stejným způsobem se dá hromadit i uznání, vědomosti nebo obdiv, i tohle vše je měřitelné.

Peníze/dotace způsobily, že divadlům/dramaturgům začalo být jedno, co dávají. Herci nastoupí, odehrají si svoje před poloprázdným divadlem, o přestávce jim spousta lidí uteče a nakonec sklidí nic moc potlesk a odchází.Nevěřím, že je to těší.

Nevěřím, že je tenhle stav v celé republice. Alespoň někde někdy v Praze jsou dobré věci. A proto tam dobří herci utíkají.

Vím ale, že je to jak v Plni na Nové scéně, tak i v Hlavním divadle.

Dnes jsem byl již podruhé v malém divadle na periferii, v Plutu na Doubravce. Jsou tam moji milovaní: Kikinčuk, Kotiš, ...

Herci z "velkých" divadel, vykašlete se na dramaturgy a režiséry, kteří si ukájejí vlastní ego a snaží se "vychovávat diváka". Ať si to dělají jinde a za svoje. Buď ať jdou oni nebo jděte vy. Nemarněte čas a talent.

Díky Pluto, že jsi.Hned o přestávce jsem si koupil lístky na další představení.

B. Havel 5.5.2023 18:14

Že se divíte! Divadelníci jsou v divadle pro to, aby se realizovali a vyzkoušeli své možnosti. O diváky vůbec nejde.

ND Brno jde příkladně v čele tohoto proudu, čest výjimkám.

V. Regner 5.5.2023 8:28

Napsal jsem to hned ten večer. Byl jsem naštvaný a je to znát na argotu, dikci a sprostých slovech. Panu Neffovi jsem to poslal pro zasmání, netušil jsem, že by se to mohlo líbit tak, že by byl něco takového ochotný uveřejnit.

Jeho okamžitá reakce mě dostala. Přemýšlel jsem, zda něco změnit na textíku, tak jak je jsem ho před týdnem uveřejnil na facebooku.

A pak jsem ho nechal s původní dikcí, vulgární češtinou a jmény. Jsem z divadelní scény poněkud unavený, a to jsem ji miloval.

Podle reakce soudím, že to máte podobné. Hezký den a hezké svátky

J. Rohlíček 5.5.2023 8:15

Děkuji!!!