9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

SVĚT: Co zamlčují velekněží

Nakonec je to pořád stejné. Už šamani a velekněží dávných věků věděli, že hloupý lid je třeba něčím vystrašit, aby poslouchal a nevzpouzel se, ledaže jej strašili plameny pekelnými, kdežto současní velekněží straší klimatickými změnami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Krystlík 20.5.2019 10:07

Existují i klimatické změny, na které člověk nemá vliv

V Grónsku ještě ve 14. století sklízeli obilí. Proto také název Grønland = Zelený ostrov.

P. Zinga 20.5.2019 10:05

Obchodník se strachem.

Když Al Gore skončil v roce 2 001 ve funkci vicepresidenta USA, činilo jeho jmění cca 2 miliony dolarů. V roce 2013 to bylo již přes 300 milionů. Včetně honosného sídla na břehu moře.

J. Kavalír 20.5.2019 9:29

Re:

Jenom? Celková roční těžba je 10x větší.

J. Vintr 20.5.2019 9:10

Re: Jeden typ pro přepovídače klimatu

S tou přesností předpovědí počasí nejspíš nemáte pravdu. Pokud mne paměť neklame (což nevylučuji), tak dnes meteorologům vycházejí předpovědi méně, než tomu bylo před pár desítkami let. Domnívám se že je to způsobeno tím, že dřív měli meteorologové proti dnešku k dispozici nepatrné množství dat, takže se museli spoléhat na své zkušenosti a rozum. Dnes je těch dat tolik, že už se nedají zpracovat jinak než na počítači. Jenže ten algoritmus zpracování odpovídá stavu našich znalostí zákonitostí tvorby počasí, které evidentně nejsou valné. Podle toho také ty předpovědi, které ze sebe sypou počítače a které dnešní meteorologové bez přemýšlení prezentují, vypadají. Ale hlavně že vyvoj klimatu na sto let dopředu předpovídat umíme...

P. Dvořák 20.5.2019 9:03

Re: jo

Obecně vzato, my starší máme zažito a životem ověřeno, že Poláci a Rumuni byli vždycky prasata.

Vlastně ne. Prasata jsou špinavá, protože jim vytvoříme podmínky k životu (chlívky), v kterých nejde žít v čistotě. Kdežto Poláci a Rumuni si to vytvoří sami. Možná to vystihuje mnou používané, že "mají tak akorát žmolky mezi prsty na nohách".

K. Janyška 20.5.2019 9:02

Vývoj není nutně změna.

Je obecným přizpůsobováním, tedy adaptací, neživého i živého na prostředí, siuaci a v případě lidí i na budoucí neznámé, tedy na spontánní řád vesmíru a v případě Země na spontánní řád toho, co se na ní a v ní děje... Dzp.

P. Dvořák 20.5.2019 8:59

Možná spíš takhle:

Kde se bere ta idiotská představa (ztráta pudu sebezáchovy), že co cizinec to alespoň někdy a alespoň minimálně obohacující přítel.

V. Pavelka 20.5.2019 8:43

Re: Copak Greta, tu bych i chápal.

I na Husity se Johanka chystala, "na ty kacířké psy".

V. Student 20.5.2019 8:40

Jen kdyby současní veleknězi strachu

strašili lid pouze klimatickými změnami, to by byl pohodový svět. Strašení se stalo univerzální metodou, jak s lidmi manipulovat.

Vykladači Nostradama se rádi zamýšlejí, kdo je ten "král děsu", který povstane. Někdy mám pocit, že už povstal. Jsou to všichni ti, kteří si ze strašení udělali živnost. Pozor na tyhle, pozor na tamhlety... myslím že skutečný strach je nutno mít z těch, kteří umí druhé vyděsit. A opakuji - nejen v oblasti klimatických jevů!

V. Pavelka 20.5.2019 8:36

No

Utopie, jsou součásti nemocné Evropské křestanské civis. Ta přiblblá touha výchovy k dokonalosti .

I. Polák 20.5.2019 8:36

Jeden typ pro přepovídače klimatu

Počasí ode dneška za 14 dní je značně nejisté, krom informace jako že v květnu již většinou nemrzne. Přesto ale poklonu meteorologům. Za posledních 20 let se předpovědi, ale i jejich presentace v médiích, zejména ne webu, užasně zdokonalily. Jak bude zítra víme opravdu hodně přesně. Další dva dny, jak kdy, ale ještě to jde. Ovšem, pokud plánujete dovolenou za týden? No kdo z vás to nezkusil, že?

Takže ten typ: Vyberte si datum od dneška za 10 - 14 dní a pečlivě sledujte, každý den předpověď na toto konkrétní datum. Další komentář netřeba.

J. Kavalír 20.5.2019 8:35

Re: Bolo by dobré

Ty informace mohou pocházet tak maximálně z Hromu. Asi autor někde vyhrabal nějaké staré výtisky. :-)))

F. Svoboda 20.5.2019 8:28

Re:

Pane Lenci, jelikož vás již delší dobu znám, resp. vaše názory, domnívám se, že jste správně nepochopil příspěvek s. Stirského.

V. Pavelka 20.5.2019 8:26

No

p.Stirský vy víte něco o tom že by se migrace (třeba Rwandanů),zastavila, oni ti migranti si to rozmysleli ? Kde se bere ta idiotská představa (stráta pudu sebezáchovy)že co cizinec to obohacující přítel napořád,.

V. Pavelka 20.5.2019 8:09

Re: jo

Poláci , kašlou na to že zasírají ovzduší Česka a Německa , Světelný smog,podkopané pohraničí uhelným dolem, stráta vodního režimu, smog v ovzduší,arogance k jakémukoliv upozornění na dotyčné problémy ..

P. Dvořák 20.5.2019 7:45

Re: Patrí Gréta do blazninca ?

Ne že bych s vámi nesouhlasil, pokud se týká vrzání a spol.

Ale to je individuální a na otázku jste mi neodpověděl. Tedy znovu:

V čem spočívala zlatost onoho věku, který jste nazval "Zlatý vek ľudstva" ? Myslíte, že se společensky i technicky vrátíme někam do roku 1 000 př. n. l. ?

J. Lukavsky 20.5.2019 7:25

Re: Patrí Gréta do blazninca ?

"Zlatý vek ľudstva" Již staří Římané rozlišovali věk zlatý - daleká minulost, stříbrný - minulý a bronzový - současnost. No i já rád vzpomínám na zlaté doby mládí, kdy mi nevrzala kolena, netrápila žáha a děvčata se na mě smála... sakra vono se to dokonce rýmuje! J.L. end

P. Dvořák 20.5.2019 7:12

Re: Úmysly?

Jistě máte na mysli, že mají úmysly, jejichž výsledek je pro nás neskonale horší, než je výsledek, který se jim dosud podařilo realizovat.

P. Dvořák 20.5.2019 7:09

Re: Patrí Gréta do blazninca ?

Prosím, můžete mi sdělit, v čem spočívala zlatost onoho věku, který jste nazval "Zlatý vek ľudstva" ?

P. Dvořák 20.5.2019 7:08

Re:

Kotlíkové dotace nemají nic společného s ochranou životního prostředí a už vůbec ne se záchranou planety.

D. Rajninec 20.5.2019 6:54

Re: Copak Greta, tu bych i chápal.

A čo Johanka ? Aj tá počula hlasy ! Až ju nakoniec museli upáliť , lebo bola schopná nechať vyvraždiť celé Francúzko !

P. Boublíková 20.5.2019 6:53

Re: Patrí Gréta do blazninca ?

Kdyby se ochlazovalo, to by byl teprve nářez.

Holt klima se nemá měnit :-)

R. Vašíček 20.5.2019 6:52

Bolo by dobré

dávať do článku aj odkazy na zdroje informácií, trebárs na tú "klimatologickú štúdiu". Nie sú všetky rovnako relevantné.

D. Rajninec 20.5.2019 6:51

Re:

Čína ročne spáli 500 000 000 ton uhlia ! A my sa tu prpleme s nejakými "kotlíkovými dotáciami" !

P. Boublíková 20.5.2019 6:51

Žijeme v době ledové?

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Interglaciál

Podle tohoto stručného odkazu není jisté, zda žijeme v interglaciálu. Ten možná teprve přichází.

Také je naopak možné, že interglaciál končí - na konci meziledových dob se obvykle přechodně oteplovalo.

A co s tím? Greta má pravdu, že je potřeba něco dělat: přizpůsobovat se změnám klimatu ;^)

D. Rajninec 20.5.2019 6:48

Patrí Gréta do blazninca ?

Asi áno ! tak ako tam mala skončiť jedna Johanka , čo mala v 10 rokoch videnia a hovorila s Bohom .

Príroda je stále v pohybe , raz ide v prospech ľudstva , raz zase proti !

ja si myslím , že sa znovu vracia Zlatý vek ľudstva .ako tu v Europe bol pred 2000-3000 rokmi !

A bolo aj "horšie " , veď dnes v Gronsku vyliezajú z roztápajúceho sa ľadu celé osady čo tam boli skryté 1000 a viac rokov .

Alebo si naozaj myslíme , že vikingovia išli do Gronska , aby tam pomrzli ? Gronland - Zelený ostrov ? Že by zelený ľad ?

R. Tichý 20.5.2019 6:46

Nemate pravdu. Mozna sem nejedou s takovym umyslem, ale vysledky se tomu dost blizi.

B. Baron 20.5.2019 6:15

Za vším hledej prachy. Položil bych si otázku kdo na tom klimatickém šílenství vydělá. A to je asi i důvod.

R. Vacek 20.5.2019 6:08

Copak Greta, tu bych i chápal.

Existuje spousta dětí, které mají utkvělé představy a pravděpodobně se z toho vyléčí. Ale je pro mě nepředstavitelné, že se s ní setkávají nejvlivnější postavy dneška a dopřávají jí sluchu, tleskají jejím vidinám. Od těchto mocných bych očekával víc vlastního rozumu, racionality.

P. Lenc 20.5.2019 5:55

Re:

Připojuji se.