8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

KLIMA: Statistická kouzla alarmistů

Původní data ukazují něco jiného než statistická kouzla alarmistů. Proto je nám údajný rozpor mezi teplotami a sluneční činností vždy demonstrován na shlazených grafech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 26.4.2012 15:33

Je to fičák.

Stovky miliard létají povětřím, pole nám žloutnou řepkou a tmavnou fotovoltaikou, větrníky se točí, elektřina pořád zdražuje, jenom ta biopaliva již nejsou tak populární, nakonec reálná praxe předehnala teoretické rozumbrady. Tak si počkáme, co na to ta oteplující se příroda a Jan Tleskač.

M. Šejna 26.4.2012 10:33

Statistická kouzla pana Kremlíka

i žák zvláštní školy vidí na grafech, že sluneční maknetický tok už zhruba 50 let klesá a posledních 30 let klesá výrazně. Pan Kremlík své grafy ukončil pro jistotu už rokem 2009, aby  nebyl v grafech vidět teplotně rekordní rok 2010 při trvalém poklesu solárního magnetického roku. Ani Kremlikova statistická kouzla to nezměnila. A to pan Kremlík pro jistotu použil dnes už přežitou teplotní řadu HadCrut3, která zcela ignorovala teploty v Arktidě. Navíc to je teplotní řada od instituce, která prý lhala a manipulovala s daty (viz Climategate). V současnosti, možná i díky Climategate, patří řada HadCRUT3 minulosti. Nahradila ji řada HadCRUT4. Ta odstranila údajně zmanipulovaná data a doplnila údaje z Arktidy. Výsledkem je, že proslulý rok 1998 už není nejteplejší (ke škodě klimaskeptiků). Spadl až na třetí místo za roky 2010 a 2005. A to vše za výrazného poklesu intenzity magentického solárního toku.

J. Václavíková 27.4.2012 12:17

Re: Statistická kouzla pana Kremlíka

:-)

J. Forman 26.4.2012 6:57

:-)

Komik a jeho svět.

P. Rada 26.4.2012 10:51

Re: :-)

Kéž by šlo o komika v pravém slova smyslu - takoví totiž mívají nad ostatními nadhled.

P. Rada 26.4.2012 1:58

Fantazie a realita.

Příklad fantazie: ..."Velikost vlivu CO2 na teploty nikdo nezměřil."...

Fantazie tkví v tom, že dotyčný předpokládá možnost takového měření a ono by to snad v jakési scifi i šlo, jen mít stroj času, nějakou všestraně nastavitelnou a snadno řiditelnou hvězdnou soustavu .... a série opakovaných přímých měření může začít.

Na planetě Zemi ale v realitě probíhá neopakovatelný a komplikovaný děj, kdy v dosud nebývalém rozsahu měníme u planety parametry ovzduší, chemismu oceánů, albeda pevnin...a rádi bychom aby se nám to nevymklo. Pokud někoho soudného zajímá jak to asi při tak komplikovaném působení dopadne,  pak si takoví zvědové musí pomoci řadou měření, pozorování, modelů, výpočtů .... a musí se smířit i s tím, že nikdy asi nebudou mít úplnou jistotu.

To je ale už o vědě, zkoumání - nikoli o fantasmagoriích - prostě o spoustě úmorné práce do které se panu Kremlíkovi zjevně nechce. Ten raději vystoupí v Lidovém domě s obrázka a proslovem ....  v diskusi pak doprovázeným sérií nesouhlasu... - zde na NP ale suvereně naopak tvrdí , že mu jeho tezi nikdo nevyvrátil.

Já jen dodávám, že se opakovaně hrubě mýlí v představě co je fantazie a co realita co lze komu vyvrátit a o čem je lepší se nebavit. Realitou žel asi zůstane, že mu jeho teze sotva kdy kdo vyvrátí - tedy pokud on sám  se nestane zdravým skeptikem který chce poznávat a nikoli vnucovat jiným své fantazie.

J. Fleiszner 26.4.2012 9:08

Re: Fantazie a realita.

Pokud někdo narazí na nějaké bláboly a ještě zjistí, že na jejich základě se začínají přelévat miliardy (měnu si stanovte sám, protože v tom objemu už to je nepodstatné) tak má přeci právo a možná i povinnost dát o tom světu vědět.

To oteplování je jako víra v Boha (zase si můžete dosadit jakého chcete). Jedni tvrdí, že je a druzí tvrdí, že není. Oba mají stejnou pravdu, protože mají k dispozici pouze tzv. "důkaz pocitem". Jak je totiž vidět, tak stejný graf může sloužit jak autorovi, tak oteplovačům.

M. Šejna 26.4.2012 10:13

pane Fleiszner

šeredně se pletete. Oteplování je realita a nezpochybňují to ani klimaskeptici. Ani Kremlík to nezpochybňuje. Rozdíl mezi alarmisty a Kremlíkem je v tom, že alarmisté víní z oteplování pouze skleníkové plyny, zatímco Kremlík a jemu podobní víní z oteplování cokoli, jen ne proboha skleníkové plyny.

P. Rada 26.4.2012 10:45

Re: Fantazie a realita.

Ano pane Fleiszer - pokud někdo "narazí" bývá to realita a pak je slušností - někdy až statečností - poreferovat o tom bez vytáček a zkreslování.

Právě ale to zkreslování se pro pana Kremlíka stalo pracovním nástrojem referátů. Např. o tom jak on sám na onom semináři k dopadům vývoje klimatu obrazně "narazil", když před celým plénem křivě obvinil prof. Nátra s poujatosti - a ten mu to obratem přesvědčivě vyvrátil ...se zde sám nezminuje  - jako by se nestalo - jako by tu mrazivou událost a obecný nesouhlas s vystupováním nezaznamenal - prohlásil namísto očekávané omluvy "no tak dobře". Zde pak tvrdí - nikdo mi tezi nevyvrátil.

Pokud je tedy někomu opakovaně podkladem k úvahám fantazie a nikoli reálný vjem - třeba fantazie typu..."planeta se neotepluje a pokud tak za to nemohou lidé"... a pokud tuto svou fantazii vnucuje jiným jako fakt,  s tím, že by právě jeho názor měli respetkovat - tak už to není o právu na informování ale o něčem od hlouposti až po nestydaté osočování a vnucování se. Prostě o pokřivenosti až nemoci dotyčného a to bývá smutné.

Všichni si přinášíme do života nějakou víru jako nutný základ existence. Tu potom podrobujeme po zbytek života testům. Někomu s toho časem vyjde dogmatická víra - někomu naopak racionalita a o tom jak iracionálně pan Kremlík referuje byla má reakce.

R. Langer 26.4.2012 11:06

Re: Fantazie a realita.

Věřící jste tady jedině vy, s vámi se nijak polemizovat nedá, to vy máte svoje dogmata... :-P

P. Rada 26.4.2012 12:07

Re: Fantazie a realita.

Pane Langer dogma je víra o které se nepochybuje. Příklad. Včera jsem Vám v "podnikatelském bahnotoku" nabidl k poslechu a diskusi vystoupení pana Cílka na téma "O důvěryhodnost vědy" a přidal odkaz na citovanou knihu klimatologa Ruddimana (http://www.kosmas.cz/knihy/159234/pluhy-nemoci-a-ropa/).

Vaší reakcí byl nepochybný nezájem. ... "Děkuji, náboženstvím a věštěním se zabývám pouze v míře nutné k realistickému odmítání těchto bludů..."

To je sice efektně řečeno ale zároven právě s přízvukem nepochybnosti - tedy dogmatu.

Já se stotožnuji s Cílkem, který umí pochybovat: Vstupte (11. 4. 2008, ČRo Leonardo)

R. Langer 26.4.2012 14:18

Re: Fantazie a realita.

Ano, je to zbytečné...

J. Ryba 26.4.2012 15:16

Re: Fantazie a realita.

vy jste zbytečný, pro diskusi naprosto nepoužitelný

P. Rada 26.4.2012 15:20

Re: Fantazie a realita.

Když už reagujete - tak si protiřečíte. Nejdřív sám od sebe tvrdíte o někom, že Vás informoval o nadcházející době ledové lživě - pak se ale vyhybáte to doložit či alespon o možném vysvětlení diskutovat - jak malý klučina přichycený při lži. Nebo si také jak Kremlík pletete fantazii s realitou?

R. Langer 26.4.2012 22:07

Re: Fantazie a realita.

Já za to nemohu,že nevíte, co ŘK tvrdil před 30 lety...