16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 13.6.2011 16:10

"Zelená" serióznost ?

Mě se za cca 35 let nepodařilo najít jediný "zelený" text, který by byl seriózní a nevěřím, že se to podařilo Vám. To by jste nám jistě na něj poskytnul řádný odkaz. To ale není možné, protože lež je v podstatě "zelenosti", která předstírá, že jí jde o vědu, ačkoliv jí jde o (trvale udržitelnou)politickou moc a trvalý, státem zajištěný zisk z vše zahrnujícího ekobyznisu. Proto musí zničit tržní hospodářství a demokracii. Pan Kremlík se cíleně snaží vyvážit nekonečný, všudypřítomný proud zelené demagogie, (podobně jednostranně, jako např. zahraniční rozhlas za totality vyvažoval demagogii bolševickou). Patří mu za to můj dík.

B. Binka 13.6.2011 16:20

Re: "Zelená" serióznost ?

Zkuste: R. Sylvan (Routley) - Is there a need for a new, an environmental, ethic? či Paul W. Taylor - The ethics of respekt for nature., Bryan G. Norton Environmetnal ethics and weak anthropocentrism. Je toho tisíckrát víc, ale jen namátkou. A jinak - vidíte svět strašně černobílé, zelení rozhodně neovládají současný společenský "diskurs" (nemám to slovo rád, ale sem se hodí) - zkuste si udělat nějakou obsahovou analýzu MfDnes či ČT1 a Novy, zkuste si přečíst programy politických stran a zjistíte, že zelená je naprosto okrajové téma - na rozdíl od Velké Británie či Německa. Přikládám to nevyspělosti české společnosti, ale mohu se mýlit.

V. Kremlik 13.6.2011 16:40

Re: "Zelená" serióznost ?

Pane Binka, nevim kde to zijete. Zelena demagogie a alarmisticke novinarske kachny se na nas vali z medii jako lavina. Ja se je snazim uvadet na pravou miru, snazim se tuto jednostrannou zaplavu vyvazit. A nestiham to.  Nestiham tu lavinu ani sledovat, i kdyz tomu venuji kvanta casu. Pak prijde nejaky Binko a zacne mne poucovat, ze nejsem dost vyvazeny. To si delate srandu nebo co jako???  Pane, ja nejsem verejnoprvni medium. Jim reknete, aby byli vice vyvazeni. Potom zadny Kremlik nebude zapotrebi...

B. Binka 13.6.2011 16:49

Re: "Zelená" serióznost ?

Tak udělejme test - zkusme sledovat dnešní vysílání ČT 1 a zjistit kolik spotů mělo zeleně demagogický obsah - tzn. bylo o životním prostředí a v pozadí byl environmentální postoj ke světu. Tipuji, že počet takových spotů v dnešním vysílání bude 0. Dále udělejme další pokus - sledujme od dnešního dne Otázky V. M. a zjišťujme, kolikrát se v nich objeví pohled environmentalistů (jedno zda umírněných nebo radikálních (ti u nás skoro nejsou)) - tipuji, že v příštích pěti relacích se neobjeví ani jednou. A další pokus - sledujme ode dneška MfDnes - první dvě strany a názorovou stranu a počítejme články se zeleně-radikálním pohledem na svět. No a pak to porovnejme s nějakým jiným tématem. Má teze (neověřená) zní, že environmentální témata jsou v České republice naprosto okrajovým tématem a environmentalisté dostávájí cca stejný prostor, jaký je jejich reálná síla - tzn. velmi malý a velmi malá.

V. Kremlik 13.6.2011 17:09

Re: "Zelená" serióznost ?

Tak dobre, udelejme test. Zjisteme si, kolik poradu o Climategate odvysilala Ceska televize za uplynuly rok. A v kolika poradech za rok byla naopak propagovana AGW. A kolik debat mezi alarmisty a klimaskeptiky televize usporadala. Schvalne. Environmentaliste dostavaji podle vas stejny prostor jako jejich oponenti? Hm.

P. Fiala 13.6.2011 9:12

Německo a Rusko

""Německý meziválečný režim proslul tím, čemu říkáme sociální inženýrství. To je představa elit, že lidmi můžeme podle libosti postrkovat jako laboratorními krysami, že je můžeme hníst jako těsto podle svojí vůle. Práva jednotlivce musí ustoupit zájmu Kolektivu.""

Hitler se hodně inspiroval od vůdců SSSR (reflektoval jejich hospodářaské a kulturní úspěchy, SSSR byl v těch dobách "vzorem" uplatnění idejí "komunismu"), což je málo připomínáno lidem v ČR.

Kdo si přečte Palackého Dějiny . . ., pochopí vliv Němců a Rusů na národy (státy) kolem nich.

B. Binka 13.6.2011 9:47

Re: Německo a Rusko

Váš příspěvek považuji za beze zbytku pravdivý, jen se sluší dodat následující - existují přinejmenším dva typy sociálního inženýrství - výborně o nich píše K. Popper ve své knize Otevřená společnosti I. + II. - a bolševické Rusko či nacistické Německo používalo ten první - ten co si dělá nárok na neomylnost a chce vše dirigovat. Druhý - který mimochodem Popper obhajuje - je v současnosti využíván ve většině vyspělých států - včetně Německa, Švédska, V.B., Dánska, Francie atd. atd.. Dávat tento typ sociálního inženýrství do rovnítka s nacistickým a bolševickým totalitarismem je jako srovnávat kočku a lva - oba druhy jsou savci a šelmy, ale to je tak asi všechno.

J. Anděl 13.6.2011 11:59

Re: Německo a Rusko

Už jsem někde k tomuto článku diskutoval minulý týden. Neznám to, co zmiňujete z knihy Otevřená společnost, ale i zcela laicky musím vidět prvky sociálního inženýrství všude kolem nás. Laicky (nevím, zda správně) jsem tam zařadil i povinnou školní docházku.

Bohužel, špína byla hozena na úrodnou půdu. Hodně lidí si rádo utvrdí svůj názor, že cokoliv zeleného či ekologického je horší než hrnutí pohublých mrtvol z plynových komor do masových hrobů nebo znásilňování a vraždění třeba někde v Kongu či kde. Za sebe děkuji za věcné příspěvky k tématu.

R. Tesařík 13.6.2011 12:13

Re: Německo a Rusko

celá ta zelená parta a političtí korektníci smrdí diktaturou na míle daleko. Necítíte to?

J. Anděl 13.6.2011 12:35

Re: Německo a Rusko

Podívejte, ptáte se doopravdy na můj názor? Já cítím hlubokou touhu po totalitě všude kolem sebe. Duch doby mi přijde skoro těhotný totalitou. Tu touhu po totalitě ze sebe vyzařují i ti, kteří se po pádu komunismu už nemají vůči komu "morálně" vymezovat.

Ekologie je ale jenom kabátek, podobně jako byla ohleduplnost a respekt k (třeba) dělníkům kabátkem komunistické diktatury. Jaký konkrétní charakter bude mít totalita naší společnosti (třeba za deset, třicet let), to zatím neumím odhadnout. Nemyslím si ovšem, že bude primárně zelený. Podobně jako v tomto článku uvedené asociace k ekologickým aktivitám nacistických Němců (nebo to bylo ve článku pana Vlka? asi spíš tam...) nebyly nosnou linií nacistického teroru - a když se začal lámat chleba, šly romantické představy o soužití s přírodou do kykele.

A právě také odklon od racionální debaty k emocím, demagogii a schematickému vyjadřování vnímám jako krok směrem K diktatuře. A je relativně jedno, jestli ty pseudoargumenty používají alarmisté či klimaskeptici. Ona z toho může vzniknout i opačná diktatura, kde všichni, kdo se nějak přihlásili k ekologii, skončí někde u zdi nebo v uranových dolech.

V. Kremlik 13.6.2011 13:57

Kde je racionalni debata

Volate po racionalni debate. Nejste pokrytec pane kolego? Ta debata nam prece neni umoznena. Odevsad slysime, ze "debata skoncila". Klimaskeptici jsou umlcovani cenzurou jako za minulych rezimu (jeste ze dosud nebyl zregulovan internet!). Jsou proti nam organizovany spinave kampane jak Exxonsecrets - jako byly kampane proti zidum. Pak se nedivte, ze asociace k totalitnim rezimum nas opravdu napada. Zatim to neni nasilne, to jsem v textu napsal a ocenil jsem to. Ale vysledky jsou stejne efektivni.

J. Anděl 13.6.2011 14:11

Re: Kde je racionalni debata

Já nejsem člověk, který by vám upíral debatu, proto nejsem pokrytec. Volám po racionální debatě tady na Psu, kde svobodu debaty máte.

Neupírám vám ani právo ladit své argumenty do emocionálnější roviny, pouze si myslím, že to některé čtenáře apriori odradí. Vy jste přímo vprostředku víru dění. Proto možná nemůžete vidět, že nahlíženo zvenčí je těžké se rozhodnout, kdo má pravdu, když oba tábory tak trochu hystericky křičí. Nahlíženo zvenčí si pak člověk spíš říká - hm, odkládají argumenty, vyhrnují si rukávy, je na čase koupit na černém trhu flintu, zakopat jí na zahradě a ženu s dětma poslat k babičce do Švýcar...

Víte co, i tohle bylo řečeno s nadsázkou. Ale přiznám se, že někde ve skrytu duše se opravdu trochu bojím budoucího vývoje věcí.

B. Binka 13.6.2011 14:25

Re: Kde je racionalni debata

Ale samozřejmě že umožněna je - teď čtu velkou soubornou práci o environmentální politice a pan Lomborg, Kahn a Simon tam mají cca 1/4 prostoru - a zcela právem i když s nimi nesouhlasím v 80% názorů. Protože jejich názory stojí na zvládnutém řemeslu vědecké a semi-vědecké (omlouvám se za ten patvar) argumentace. Umožňují v širokém slova smyslu (popperovsky řečeno) racionální argumentaci. Žádný Váš text (tedy z těch, co jsem četl) by se tam objevit nemohl, ne proto co říkáte (Lomborg říkal v určitém období něco velmi podobného), ale protože to postrádá to řemeslo seriózní diskuse. Nevím, proč to tak je, ale je to tak. Kdyby existoval zelený Kremlík, tak by ho taky žádné seriózní zelené periodikum netisklo, protože nezáleží jen na tom co vyznáváme, ale také na tom jak jsme to schopni diskutovat. Nu a Vy patříte spíše do vyhraněného politicko-ideologického než seriózně vědeckého či semi-vědeckého ranku.

V. Kremlik 13.6.2011 15:54

Re: Kde je racionalni debata

Mluvme k tematu laskave. Podle vas upozornit, ze Nemecko se znovu stava evropskym centrem autoritarskeho hnuti, podle vas to je neseriozni? Proc? V clanku jsem uvedl podklady, citace, vsechna tvrzeni jsem zdokladoval. Vy misto, abyste ma tvrzeni vyvratil nebo diskutoval o tematu, tak mi nadavate, ze Kremlik to a Kremlik ono. A ze clanek vyzniva politicky? Vzdyt omezovani lidske svobody prece je o politice, ne? To Schellnhuberove udelali z klimatu politiku - pred 50 lety klima ani pocasi politicka temata nebyla.

V. Kremlik 13.6.2011 16:00

Re: Kde je racionalni debata

B. Binko tvrdi, ze "debata umoznena je". To tedy neni. Kdokoli zpochybnuje zelena dogmata je smahem oznacen za popirace a denialistu. I v peer-review jsou blokovány nepohodlné clánky. A kdyz protestuji protestuje proti tomu, ze klimatolog misto predpovedi pocasi fusuje do politiky, tak ja jsem ideolog? Vzpamatujte se pane Binko. To Schellnhuber se misto seriozni vedy venuje politice a ideologizuje to. Ja to jen kritizuji. Vase pripominky jsou neseriozni a demagogicke pane Binko. Nevyucujete vy nahodou na katedre zelene ideologie?

B. Binka 13.6.2011 16:14

Re: Kde je racionalni debata

Ano, a právě proto jsem napsal knihu Analýza hlubinné ekologie, ve které dokazuji, že většina hlubinných ekologů volá po neofundamentálním světě, který je každému, kdo hájí principy svobodné diskuse a hodnoty jednotlivého člověka cizí. Nějak Vám to do toho černobílého schématu nezapadá. Mě je úplně volné, jestli je někdo zelený či modrý či proti-zelený či proti-modrý, ale jde mi o kvalitu textu. A stejně jako jí má děsnou hlubinný ekolog E. Abbey, tak jí má děsnou i pan Kremlík, toť vše.

V. Kremlik 13.6.2011 16:47

Re: Kde je racionalni debata

Pane Binka, tak ja to zopakuji.  Protoze protestuji tu proti tomu, ze klimatolog misto predpovedi pocasi fusuje do politiky a ideologizuje tak klimatologi, tak ja jsem ideolog? Kdyz on navrhuje diktatorske metody socialniho inzenyrstvi, a ja o tom napisu clanek, tak ja jsem ideolog? Nejste to spise vy, kdo ve svem ideologickem cernobilem pohledu oponuje kazdemu, kdo rika neco, co nezapada do vaseho videni sveta?

R. Tesařík 13.6.2011 12:14

Re: Německo a Rusko

řekl bych, že je to otázka času.

V. Heidlerová 13.6.2011 12:23

Re: Německo a Rusko

Navrhuji vyhlásit Německu obchodní embargo, aby si moc nevyskakovali.

J. Anděl 13.6.2011 12:44

Re: Německo a Rusko

Mohli bychom přestat dovážet ty jejich jogurty. Stejně jsou horší, než ty, co si míchají pro sebe, skopčáci jedni. Ať viděj, čeho jsme schopní!

V. Heidlerová 13.6.2011 15:17

Re: Německo a Rusko

Kupuju zásadně jogurty české, výrobce KUNÍN. České výrobky nebo v naší licenci mají na kódu první tři číslice 859. Jsem s Vámi téhož názoru. Nazdar.

S. Netzer 13.6.2011 8:31

O kvalitě článku tohoto

frustráta svědčí výrok "Německá elita znovu deklaruje své imperiální choutky vládnout cizím zemím", a odkaz na článek Vlka st.

Omezte se na fakta, a implikace do politiky přenechte těm, kteří tomu rozumí, nešťastníče!

V. Heidlerová 13.6.2011 15:25

Re: O kvalitě článku tohoto

Nevnímám víc imperialistických choutek než u postsovětského Ruska. To však vůbec nikoho nezajímá, stále se vzrušují problematikou státu, který 65 let neválčil, platil za hříchy otců, podporoval demokracii, vyrovnal se s minulostí, ale jenž bude vždy vděčným terčem pro lidi bažící po "velkých tématech". Oč méně skutečných hrdinů, tím více silný slov a "objevných" názorů.

B. Volarik 13.6.2011 7:33

V Californii má být do pár let 20% všech aut elektrických (ne hybridů...čistě na elektriku).

Odpůrci této šílenosti nazývají čistě elektrická vozidla "coal burning cars" - auta na uhlí. Ona se totiž ta elektrická energie musí někde vyrobit...kde? No přece v uhelných elektrárnách!

Benzin mě stojí majlant, při těch dnešních cenách, ale pořád ještě utratím za benzin skoro stejně jako za elektřinu. Můj účet za elektřinu je okolo $200 měsíčně. Když nebudu utrácet nic za benzín ale budu každou noc nabíjet dvě až tři auta, na kolik vyskočí můj účet za elektřinu???? To mi zatím nikdo není schopen spočítat.

R. Tichý 13.6.2011 8:18

Re: V Californii má být do pár let 20% všech aut elektrických (ne hybridů...čistě na elektriku).

Účet na elektřinu rozhodně nebude 400-600 dolarů. Elektřinu totiž zatíží pořádné daně a vzhledem ke složitosti její výroby také "základní" cena ;o)

J. Kanioková 13.6.2011 13:28

Přesně !

P. Urban 13.6.2011 7:32

Jak ohodnotit takovéto články ?

Jediným slovem : blbost.

Samozřejmě, že popisované typy potenciálních diktátorů a náčelníků dějin existují. Otázka je, kolik prostoru jim k tomu společnost dá. Pokud je ho příliš mnoho, pak budou kořeny problému zřejmě hlubší, než je pouhá existence takovýchto myšlenek.

V případě atomové energie bychom měli poděkovat Japoncům, kteří ty své elektrárny postavili evidentně špatně a následně nezvládli situaci, se kterou měli jako s krajní počítat. Je logické, že toto selhání vyvolává celou řadu otázek. Odpovídat na ně vyvoláváním obrazu muže s knírkem znamená připravovat cestu pro jeho případné následovníky.

Homo sapiens potřebuje obhájce ? To už samo o sobě připomíná ochranářství. Nebo čistě ideologicky spor, na který bychom přistupovat neměli. Pan Kremlík má k lidem, které kritizuje možná blíž, než si myslí.

M. Bezouška 13.6.2011 8:16

Re: Jak ohodnotit takovéto články ?

pane Urbane: blbost. Tedy ta vaše reakce.

J. Hejna 13.6.2011 8:28

Re: Jak ohodnotit takovéto články ?

Nemohu nereagovat.

 

To jste vymyslel sám?

B. Volarik 13.6.2011 7:24

A nejen v Německu.

Soudruh Barackpálinka Hussejnovič Obamenko nám tady (v USA) tvrdí, že globální oteplování je nezvratným faktem a ta jeho zapšklá megera nám v TV vykládá co máme jíst.Školní obědy se mění v nechutné leč ekologicky korektní blafy......