29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EU: Povolenky na dýchání

Na konci loňského roku se EU dohodla na rozšíření systému emisních povolenek. Vedle velkých firem je bude platit každý, kdo si u pumpy načepuje benzín či naftu, nebo si plynem či uhlím zatopí. Rodí se však i radikálnější nápady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Kuča 17.2.2023 18:27

Jo, a už byste si měl zajít na proktologii. Máte propadlou revizi prdoměru.

J. Jurax 17.2.2023 19:49

Jo, to zas bude pokuta ...

Z. Lapil 17.2.2023 16:32

Docela dost, zvlast jestli topite uhlim. Neměl jste větrat.

V. Kolman 19.2.2023 0:18

Šťastný Němče! Spousta lidí vám za PLYN ráda zaplatí!!;-D;-D;-D

P. Sura 19.2.2023 11:04

Třeba najdete někoho, kdo vám potvrdí, že to vstřebá. A máte to v kabeli.

I. Spálený 17.2.2023 13:49

Z EU reálně vystoupit nejde, jsou tam moc plná korýtka. Tak budeme pokračovat v nastoupeném směru, dokud nebudou úplně prázdná. Pracuje se na tom, že to bude brzy. Vyhnané továrny a služby se rozhodně vracet nebudou.

P. Rada 17.2.2023 14:50

S "plnými korýtky" v EU máte kus pravdy. S hlediska ekostopy zde totiž kdekdo žije na dluh vůči jiným zemím zejména Afriky, Jižní ameriky nebo i Číny... V Česku takto žije průměrný občan nad poměry udržitelnosti a tedy na obecný dluh vůči dalším generacím už zhruba polovinu roku.

Podobně se to žel děje v přepočtu na průměr už od roku 2000 i celosvětově a tak se planeta stává konzumnímu lidstvu stále více těsná.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ekologick%C3%A1_stopa

Nejvážnější problém na rozdíl od Vás proto vidím v tom, že "reálně vystoupit nejde" ze ZEMĚ!

J. Jurax 17.2.2023 16:16

Ono taky je ta naše macecha EU sviňa mstivá a czexit by nám pořádně osladila!

V. Petr 17.2.2023 18:11

Jak ukázala GB, vystoupit z EU možné je. Ale ještě lepší by bylo nechat se vyhodit.

V. Petr 17.2.2023 18:10

Všechno jde. Soudruh Robespierre to dokázal v praxi a establishment se nestačil divit...

J. Vintr 17.2.2023 11:00

Je to mimo téma, ale také to souvisí s ekologií. V Americe došlo ve státě Ohio k železniční nehodě. Vzhledem k tomu, že šlo o vlak, vezoucí spoustu cisteren s toxickými chemikáliemi, z nichž se část vylila a část byla úmyslně zapálena, takže bylo ovzduší v širokém okolí zamořeno toxickými zplodinami, jedná se údajně o jednu z největších ekologických katastrof v nedávné historii. Zajímavé jsou na tom dvě věci. Jednak minimální pozornost médií, jednak to, že vloni byl v Americe uveden katastrofický film "White noise", který pojednává o tom samém tématu a byl natočen téměř na tom samém místě, kde se to ve skutečnosti stalo....

J. Sinnreich 17.2.2023 16:12

Zadne demonstrace ekofanatiku se na miste v New Palestine (Oh) nekonaji. Jedna se totiz o velke prachy firmy, ktera prave tyto ekoteroristy podporuje.

M. Matura 17.2.2023 10:30

Počkal bych na další české předsednictví. Pak bych se bál, že i ty blbosti dostanou zelenou 😄

P. Diviš 17.2.2023 10:33

To by bylo dobré, kdyby blbosti vznikaly a byly prosazovány jen za českého předsednictví.

J. Jurax 17.2.2023 17:17

V tomto hypotetickém případě bychom byli nuceni předsedat furt, aby EU nemusela omezovat výtrysky peachovin z ní prýštících.

P. Rada 17.2.2023 10:15

Paní Lhotská problém komentuje tak jako by nebylo faktem, že procento populace vyprodukuje/zkonzumuje tolik fosilů a podobně dalších neobnovitelností, jako celá polovina společnosti.

Dostáváli se v uzavřeném systému kdokoli do tísně pak je logické, že s prostředky kterých rozhodně nebude přibývat musí co možná rozumě hospodařit. To čemu se autorka v komentářích kdo ví proč také vyhla také spočívá v zhruba dvou-řádové rozdílnosti průměrných spotřeb různých národů.

To co paradoxně naopak glosuje jsou "povolenky na dýchání" které samo o sobě zatěžuje prostředí u všech jedinců totožně - tak o tom ale právě smýšlejí komunisté.

Závěrem se o nich příznačně zminuje ale pomíjí, že problém nadužívání neobnovitelného byl široce presentován už západními politiky a odborníky - tedy Římským klubem před hruba půlstoletím.

Zmíněný rozvoj technologičnosti včetně recyklací se od té doby snaží měrnou spotřebu jedinců snižovat aby společnost v prostředí obstála.

V olasti energetiky se to ale daří málo kde. Faktem dneška totiž je, že za poslední tři desetiletí lidstvo vyprodukovalo tolik prakticky nerecyklovatelného CO2 jako za celou předešlou civilizační historii. Tak není divu, že na obzoru jsou až fatálně civilizační problémy které by ponáspotopáři jako Lhotská s bezradnosti co s tím, zřejmě pokrytecky nejraději zametla pod koberec - at se s tím popasují další generace.

T. Hraj 17.2.2023 10:36

́Různá spotřeba a různé emise u různých lidí/národů jsou špatné. Měly by se vyrovnat. ́

Asi vám nedochází, jak ohavná je samotná tato myšlenka (komunismus na druhou), neřku-li jak děsivá by byla její praktická realizace.

P. Rada 17.2.2023 15:13

Fakticky reagujete jen na svou vlastní "ohavnou" úvahu protože takové vyjádření jsem nikde neudělal.

"Ohavná" s mého pohledu je zejména myšlenka života na dluh vůči životnímu rostředí, ostatním občanům i dalším generacím.

Komunismus vznikl jako reaktivní výtvor vzhledem k primitivnímu kapitalismu.

Doposud se žel kapitálu a jeho růstu pro růst skrze bezuzdnou vlezlou reklamu ještě značná část populace klaní a tak jen znovu roste riziko znovunastolení ohavně populistických myšlenek komunismu.

T. Hraj 17.2.2023 16:23

I udělal. Je to dokonce jeden z pilířů vaší dlouhodobé argumentace. Emise per capita zmiňujete skoro v každém svém příspěvku.

P. Rada 17.2.2023 17:28

Neudělal. Cílem je mi snížení nadspotřeby směrem k udržitelnosti. Průměrování je jen prostředek pro porovnávání skupin - kdežto pro Vás je půměrování zřejmý CÍL.

Pokud jde o osobní odpovědnost ve vstahu k vývoji světa, tak právě na imisích CO2 ... dotyčných obyvatel lze odpovědnost opravdu nejlépe demonstovat a ještě ideálněji s přihlédnutím k adekvátní tvorbě hodnot.

Pravda je zároven jen ta, že osobní imise se obtížněji dokládají - i když to udělat lze. Např. osobní kalkulačka:

https://www.uhlikovastopa.cz/kalkulacka

Celospolečenské imise a znich přepočet ale lze naopak určit relativně snadno a věrohodněji s dat velkonákupech energetických surovin atd..

V. Kuhaj 17.2.2023 10:41

Tedy pane Rado...Lhotská je "ponáspotopář"?! Tohle jste schopen říct, když jsme na každém kroku svědky toho, jak současná vláda spolu s Bruselskou jeden po druhém pálí mosty spolupráce se zeměmi, s nimiž se až do nedávna dobře obchodovalo? A jak si dávají záležet, aby to pálení bylo nevratné! Zřejmě jen shodou okolností jde o země, vůči kterým mají výhrady USA, viďte? Ty mosty nepálí, zato vyhazují do povětří (tedy vlastně do pomoří) poslední energetické spojnice mezi Evropou a Ruskem, kdyby náhodou Evropa byla v pokušení brát Rusko jako důležitého obchodního partnera.

Už jsem to někde psal - kdyby EU nějak rozumně podporovala vývoj alternativních zdrojů energie s akcentem - budiž - na elektřinu, byl bych pro. Opatrná, pozvolná cesta vpřed, připraveni včas alternovat, kdyby se něco zvrtlo, to je v pořádku. Ale dopředu nám všem nalajnovat takovou změnu v automobilovém průmyslu, nota bene v době, která nabádá především k ekonomické a průmyslové opatrnosti, a rvát z nás peníze tu důchodovou reformou a prací téměř do sedmdesáti let, a nově i přes osobní emisní povolenky, to nesvědčí o prozíravosti. A tu teď potřebujeme především. Kdo je tady ponáspotopář?!

P. Rada 17.2.2023 15:23

Pane Kulhaji pro Vás je zřejmě dobrým obchodem i obchod se zločinci - kteří dnes totalitně vládnou Rusku. Hlavním kriteriem vnímáte momentální profit - morální hodnoty jdou pro Vás zřejmě stranou. Zábrany obchodu se zločinci tedy zřejmě nemáte a mrtvoly se nepočítají - že?!

Takováto amorálnost jednání je pro mě příznačně "ponáspotopářská".

J. Pokoutný 17.2.2023 16:36

Což rudozelení, vám podobní soudruzi v Berlíně absolutně netušili v době, kdy ty objednávky podepisovali (po r. 2014). A s Čínou neobchodují, třeba nakupováním 95% fotovoltaiky, že?

Z. Lapil 17.2.2023 16:38

Určitě? EU reprezentuje nějakých 7% lidstva a produkuje nějakých 8% CO2. To mi přijde zhruba přiměřený díl.

T. Hraj 17.2.2023 9:33

Ále, paní Lhotská, je to jen nějaký jednotlivý, periferní exces. Nic z toho co říkáte se reálně neděje, nikde v EU nediskutuje a rozhodně nechystá. Je to jen konspirační a desinformační bouře ve sklenici vody (mimochodem nesoucí zcela jasné výrobní stopy ruských trollů, kteří se do naší společnosti snaží vrazit klín, rozdělit ji a zničit mírademogracii). A vůbec, není tu nic k vidění! Rozejděte se!

J. Kalíšek 17.2.2023 9:17

Paní Lhotská, Vy si asi myslíte, že jste napsala vtipnou glosu. Bohužel jste napsala vizi EU budoucnosti. Pokud rychle EU nezrušíme.

Máme to ve svých rukou.

T. Hraj 17.2.2023 9:36

Myslím, že paní Lhotská dobře ví, co napsala (jako obvykle). Běhá z toho mráz.

Jste optimista. No, já taky. Ostatně co jiného nám zbývá?

M. Pressl 17.2.2023 16:19

Jste zřejmě optimista stejného druhu jako já, a sice: na pesimistu, který říká, že tak zlý jako teď už to bejt nemůže, já reaguju optimisticky: Ále může, ne že ne!

V. Kuhaj 17.2.2023 9:49

Obávám se, že už to ve svých rukou nemáme.:-/

J. Vintr 17.2.2023 15:02

Co s tím chcete dělat? Vždyť minimálně dvě třetiny lidí si zatím ani neuvědomují, že se děje něco špatného.....