26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Návěstí dává zelenou konkurenci

Krásný nový vlak, pohodlné sedačky, přívětivý personál, čisté toalety, jízda na čas. Sen každého cestujícího. A stát má recept, jak to udělat. Liberalizace trhu, kterou mimochodem stejně požaduje Evropská unie. Přijde konkurence, služby se zlepší, ceny (možná) klesnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kuka 5.7.2012 15:37

Jak..

Jak uz tady nekdo napsal , dalsi obrovsky problem CD jsou odbory a obecne velky pocet nepotrebnych zamestnancu . Ta firma by mela projit masivni restruktualizaci , ovsem to proste odbory nedovoli .. Pred par lety jsem pracoval pro firmu , ktera v MS kraji pomahala zavadet novy IS vcetne HW . Takovy soubor "censored" individui jsem v zadne jine firme doposud nepotkal .. Historky o kvalite zamestnancu CD budu davat k dobru do smrti..

P. Lenc 5.7.2012 9:52

A co si tak vzpomenout

 nejen v případě režijek na úlohu odborů?Nebo máme všichni tak krátkou paměť?

J. Novak 5.7.2012 7:34

Budoucí korupce na kolejích

Krásná toť věta o jízdě na čas. Už se těším, jak budou strojvůdci konkurenčních firem a jejich šefové uplácet dispečery na zacpané trati, aby zrovna ten jejich vlak dojel do cíle v čase podle jízdního řádu. Koleje a vše s nimi spojené včetně jejich kapacity je v rukou SŽDC, nikoliv v rukou dopravců.

S. Ševeček 5.7.2012 6:37

"pendolina, která jsou sice provozně v zisku, ale vzhledem k vysoké ceně jsou kvůli odpisům ve ztrátě"

Tak toto je věta Ekonoma Století.

V. West 5.7.2012 5:18

Konkurence

Myslím, že ČD měly dostatek času se vyrovnat s konkurencí. Ta nepřišla skokově, ale pozvolna a dobře se o ní vědělo. Svoji současnou situaci si zavinily dlohodobou nečinností a arogancí vlatní nenahraditelnosti. Takže nevím na co si stěžují.

Z. Rychlý 5.7.2012 0:30

Zaujal mě odstavec o režijkách.

Nějak mi ta procenta (moderně procentní body) nesedí, ale věřme alespoň té poslední větě o tom, že ČSD ztrácí režijkami desetinu tržeb. To je hnus. Ale pařát směrem ke státu budou natahovat furt. Tomuhle molochovi už narostly takové plaňky, že z toho není téměř východisko. Cesta sypání peněz do černé díry už byla využita a výsledek se nedostavil. Nebo jim chcete nakoupit nové soupravy ??!! Nezbývá než vyzkoušet opačný přístup - dotace pro ně dusit a dusit. Však oni si poradí.

J. Novak 5.7.2012 7:39

Re: Zaujal mě odstavec o režijkách.

Nějak vám uniklo, že z těch majitelů režijek z nich má dnes cokoliv společného s ČD pouze 10% jejich držitelů. Ti zbylí jsou třeba i zaměstnanci ministerstva dopravy, možná i zaměstnanci konkurence ČD včetně dnešních zaměstnanců SŽDC, kteří byli převedeni do SŽDC od ČD. Včetně rodinnych příslušníků.

Z. Rychlý 5.7.2012 12:12

Re: Zaujal mě odstavec o režijkách.

Nějak Vám uniklo, že mi vadí režijky u každého. Zaměstananec ČD, nebo ne. Podle tohoto pravidla by třeba zaměstnanci banky včetně rodinných příslušníků  měli mít nárok na nákup např. 20 dkg pětitisícových bankovek ročně.