21.11.2019 | Svátek má Albert



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Ekonomie bobra a kozla



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 23, poslední: 28.11.2012 12:51, přehled diskusí

Pan ekonom Sedláček:
Autor: I. Schlägel Datum: 27.11.2012 8:03

je typický levicový intelektuál, jehož vize vždy při uplatňování v praxi narazí na lidskou náturu každého jednotlivého člověka, který se chová dle svých potřeb a preferencí, ne dle vizí, které ke svému úspěchu potřebují nemyslící jednolité stádo. Na tom všechny vize pachatelů dobra pohořely a pohoří. Občas se to povede i bez milionů mrtvých a zbídačených. Občas ne...

Robejšek na VŠE: Evropská unie má sloužit a nebýt cílem:
Autor: J. Kanioková Datum: 26.11.2012 19:32

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/204766-robejsek-na-vse-evropska-unie-ma-slouzit-a-nebyt-cilem/

Kde je ten pan Robejšek? Máte odkaz?:
Autor: J. Mrázek Datum: 26.11.2012 18:11

Ten je relevantní člověk s těmi nejpřesnějšími daty a přesnými a vyplňujícími se prognózami! Dejte link, prosím !

Stačí zagůglit jménem - Robejšek, je skvělý, precizní a má neskonalou pravdu.:
Autor: J. Kanioková Datum: 26.11.2012 19:28

Sedláček je holt P&L a ekonomický mimoň..

http://jdem.cz/wwuk2 ..... http://jdem.cz/wwum2

http://jdem.cz/wvhe4 .... http://jdem.cz/v4ny9

http://jdem.cz/v55r3 .... http://jdem.cz/wwus9 od 2,10

http://jdem.cz/wwut4 .... http://jdem.cz/vsz45

Re: Kde je ten pan Robejšek? Máte odkaz?:
Autor: I. Schlägel Datum: 27.11.2012 8:04

To je hlavně člověk se zdravým selským rozumem, který si přesná data dokáže obstarat sám. Což je pro Vás, jak se zdá, problém.

Na tohle nemám čas:
Autor: J. Friedlaender Datum: 26.11.2012 14:32

Když jsem narazil na výsměch pravdivému tvrzení, že hlas malých států je v EU nadhodnocen, a na blábol, že ČR tam nemá žádný hlas, tak jsem to přestal číst.

Vraťte se do svého septiku.

Re: Na tohle nemám čas:
Autor: P. Lenc Datum: 26.11.2012 14:45

Vážený , pokud by jste článek opravdu četl a poté napsal to co jste napsal, tak ten septik doporučím vám.

:))))))))))):
Autor: J. Kanioková Datum: 26.11.2012 19:29

Udělejte si ho!:
Autor: B. Rybák Datum: 27.11.2012 21:03

Na rozdíl od USA které jsou federálním státem v jehož senátu je každý stát unie zastoupen 2 senátory (tedy všechny státy unie mají v senátu stejnou "váhu"), je v odpovídajícím orgánu EU, tedy v Radě Evropské unie hlasovací váha členů unie závislá na jeho lidnatosti. Je tedy pravda, že malé státy v ní mají menší váhu než státy velké. To, že váha státu roste s počtem obyvatel pomaleji, než "přímo úměrně" je jen chabá náplast na to, že ještě nedávno by měly právo veta.

Jako poměrně rozvinutý, postsocialistický, násilně rekatolizovaný stát, s obyvatelstvem slovanským (od ostatních slovanů značně odlišným) jsme v EU jež se převážně skládá z bývalých fašistických států jež nás chtěli zničit a z "Mnichovanů", kteří nás jim předhodili (podle J.Masaryka jako nějakou africkou kolonii) jsme v EU sami, jako kůl v plotě (To platí podobně o všech malých nebo postsocialistických státech).

Když čtu takovéhle články:
Autor: M. Vojtíšek Datum: 26.11.2012 13:32

Připadá mi, že propojení názorů(ač jednotlivě zajímavých k debatě) klimaskeptik, euroskeptik, národovec hlásající návrat k tradičním hodnotám, rodině a víře je už zralé na diagnozu.

Vždycky si u toho vzpomenu na film Bílá stuha od Michaela Henekeho.

Re: Když čtu takovéhle komentáře,:
Autor: T. Petřek Datum: 26.11.2012 23:42

říkám si jak někteří "lidé" musí klesnout do absolutní ubohosti, aby se údajně vajádřili k danému tématu. Naprosto bezobsažně musí někoho napadat, je to v podstatě srovnatelné s mimovolným vypouštěním tělních tekutin. Sdělte prosím svůj názor (myšlenky), ne říhání.

Re: Když čtu takovéhle články:
Autor: B. Rybák Datum: 28.11.2012 12:51

Tomuto propojení názorů se říká (politický a kulturní) konzervativismus. Jeho hodnoty jsou bezespornou příčinou historického úspěchu západní civilizace. Když začala levice ohrožovat princip nedotknutelnosti vlastnictví (svobodu podnikání), byly k nim úspěšně připojeny i hodnoty ekonomického liberalismu.

Řekl bych, že na rychlou pomoc psychiatra je podpora očividně ztroskotaného multikulturalismu a konkurence schopnost "západu" ničícího "sociálního", "zeleného" a byrokratického parazitismu. O s tím souvisejícím tragickým vymíráním západu raději někdy jindy.

článek je sice blbost:
Autor: J. Kočí Datum: 26.11.2012 10:02

ale líbí se mi, že Sedláček má oponenta, který mu jde po krku. To že je zatím zcela mimo, je vedlejší, každý nějak začíná. Když se bude vzdělávat, tak se určitě zlepší. A určitě to bude mít vliv i na Sedláčka, který začne více vážit sloval a bude své názory muset obhájit před veřejností.  Taky se mi zdá, že je trochu opit svým úspěchem u publika.

Re: článek je sice blbost:
Autor: J. Plíva Datum: 26.11.2012 11:08

Pane Kočí, proč je článek blbost?

Re: článek je sice blbost:
Autor: M. Pernický Datum: 26.11.2012 11:10

Pane Kočí,napište ,nesprávností v článku,že ho tak radikalně odsuzujete.

Teoretický komunismus vyhrává nad reálným kapitalismem.:
Autor: I. Lyčka Datum: 26.11.2012 9:07

No, myslím, že v tomto bodě má pan Sedláček naprostou pravdu.  Evropským soudruhům s Barossem v čele se úspěšně daří kapitalismus okrouhávat tak, že už z něho moc nezbývá, a to co ještě zbylo, se úspěšně daří diskreditovat.

Českou recesi v roce 1997 vyvolala ČNB ?:
Autor: P. Urban Datum: 26.11.2012 3:50

To by mě zajímalo jak. Doteď jsem žil v iluzi, že předcházejícímu bankovnímu socialismu došly prachy.

Re: Českou recesi v roce 1997 vyvolala ČNB ?:
Autor: J. Vyhnalík Datum: 26.11.2012 11:59

Krize vypukla v Asii a rychle se přelila do všech tzv. rozvíjejících se trhů. Šlo o krizi investiční důvěry. Různé investiční fondy v 90. letech lákaly investory na investice do emerging markets a pak přišlo zaškobrtnutí v Koreji a fondy se v panice stáhly. V Rusku v té době sáhli k denominaci rublu (škrtli tři nuly) a podobné to bylo v Maďarsku, Polsku, Rumunsku atd. U nás ČNB radikálně zvedla úrokové sazby na více než trojnásobek (12 % -> 39 % dnes 0,05 %!) a srazila na kolena všechny firmy, které vyrábějí větší investiční celky a jsou závislé na stabilitě úvěrových podmínek (Škoda Plzeň).

Zatímco po listopadu dlouho zůstávaly ceny výrazně nižší než na západě a zároveň bylo všude spousta příležitostí jak se uplatnit, v té době se ceny začaly srovnávat a zároveň rostla i konkurence v podnikání. Najednou se lidem začala vidina pohodlného života jaký znali z amerických filmů začala vzdalovat.

Václav Havel to vystihl slovy blbá nálada a k němu se přidala celá politická opozice, jak ta koaliční (vznikající US, lidovci), tak ta nominální ČSSD, KSČM. Jakoby nikdo z nich neviděl přes hranice, kde krize na ekonomiku dopadala ještě hůř než u nás.

Blbá nálada od té doby přetrvává, žije z rozporu mezi tím, co bychom chtěli a na co skutečně dosáhneme. Bohužel současná finanční krize je mnohem hlubší, protože spočívá v tom, že vlády a banky dohnaly dluhy, které nadělaly ve snaze udržet si růst z 50. a 60. let i když tomu už podmínky neodpovídají. Navíc ideologicky motivované zásahy (zelená energie, kvóty, regulace) ekonomiku dále zneefektivňují. Krizi prohlubuje zavedení Eura, které znemožňuje národním ekonomikám na krizi reagovat a nejslabší státy posouvá do neřešitelné situace. Dnes je hříšníkem Řecko, ale kdyby v eurozóně nbylo, tak by krize dopadla na jiného nejslabšího člena.

Re: Českou recesi v roce 1997 vyvolala ČNB ?:
Autor: B. Rybák Datum: 28.11.2012 11:40

Ano. Ti, kteří vytvářeli "blbou náladu" si (doufám) nejspíš nebyli vědomi jakého "zločinu" se dopouštějí (s blbou náladou se ani zápas s darebáky nemůže dařit). Blbá nálada je sebenaplňující a proto téměř neřešitelná. Muselo by dojít k velice přesvědčivému a účinnému zlomu v sociálním, enviromentálním a byrokratickém parazitismu, který západní civilizaci ovládl (parazitů je ale už téměř většina).

Re: Českou recesi v roce 1997 vyvolala ČNB ?:
Autor: M. Varadinková Datum: 26.11.2012 13:29

ČNB nařídila bankám vysoké povinné rezervy a držela úrokové sazby na horentní výši. V důsledku toho se staly úvěry pro podnikatele nedostupnými a již nabrané úvěry nesplatitelnými.

Re: Českou recesi v roce 1997 vyvolala ČNB ?:
Autor: B. Rybák Datum: 28.11.2012 10:28

Ano. Podle M. Fiedmana bylo obdobně velké stažení volných peněz z oběhu skutečnou příčinou krize z třicátých let. V.Klaus marně guvernéra Tošovského přesvědčoval (tento na převzetí moci v ČNB připravovaný kádr KSČ už byl ale koupený za budoucí "koryto" v Basilei). Byla to téměř smrtelná rána pro "Českého tygra", kterou prakticky dokončil "Sarajevský puč".

Robert Holman: Měnová krize 1997 byla trest za nezavedení volného floatingu:
Autor: J. Kanioková Datum: 26.11.2012 19:43

http://cepin.cz/cze/prednaska.php?ID=147

Tehdy ČNB šéfoval J.Tošovský, který více dal na Havla než na Klause..

Re: Robert Holman: Měnová krize 1997 byla trest za nezavedení volného floatingu:
Autor: B. Rybák Datum: 28.11.2012 10:52

Díky za velmi hodnotný materiál. To, že pan J. Tošovský na zápornou obchodní bilanci vzniklou už v r. 1996 reagoval hospodářství brzdícími restrikcemi, místo toho, aby zavedl volný kurz měny (který by povzbudil vývoz), byl ekonomický zločin (který žádná jiná centrální banka neudělala). Jeho nevyhnutelným a zřejmě záměrným důsledkem byla měnová krize, recese, neschopnost splácet úvěry a tedy i pády bank. Dobře za to zahraničím odměněný pan Tošovský odmítá jezdit k našim soudům i jako svědek, protože mu nechtějí poskytnout záruku, že nebude obžalován).