1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Bydlení není právem

Myslím, že to bylo správné rozhodnutí. Jiná věc už je, že to v podstatě napravuje některá chybná minulá rozhodnutí. Inflace je hodně vysoká a má stále sklon růst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 11.8.2021 18:39

Humanita je humanita. Slovníkový termín.

Tohle je -humanita nevzdělanců-.

V. Kuhaj 11.8.2021 10:16

No konečně někdo ví, že právo na bydlení neznamená právo na byt, ale když někdo (legálně!) bydlí, tak má na toto bydlení zákonné právo, tzn. nemůže mu být jen tak z plezíru ukončen nájem, musí být právní důvody, má právo na soukromí atd... progresivní sluníčka nám cpou variantu, že právo na bydlení znamená, že každý lempl který si vzpomene, musí dostat byt.

J. Stehlik 11.8.2021 10:02

Ceny nemovitostí nikdy neklesnou . Není to totiž zboží z pásové výroby a je ho omezené množství . Navíc bydlící majitelé nemají zájem na poklesu ceny . A to je 99% voliču . Tudíž ceny budou stále rust R^.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/startup-nabizi-jak-vydelat-na-bytove-horecce-staci-k-tomu-par-stovek-171711

J. Ptáček 11.8.2021 8:58

Právem bydlení asi opravdu není. Pokud ale mají děti, je přijatelné bydlení povinností. Ne vůči společnosti, ale vůči vlastním dětem.

P. Milan 11.8.2021 9:23

Povinností lidí, ne státu.

J. Ptáček 11.8.2021 12:38

Ano, přesně tak jsem to myslel.

K. Hamatová 11.8.2021 11:01

Bydlení patří mezi lidská práva dle Listiny práv a svobod, ke které se ĆR připojila. A půjčky na bydlení s nízkým úrokem poskytuje stát už teď, včetně dotace na narozené dítě. Není to výmysl ODS ani jiné (středo)pravicové strany.

J. Ptáček 11.8.2021 13:13

Souhlas. Ale ne zajišťovat bydlení tím, že jezdím po luxusních dovolených, předvádím se v nejnovějších modelech, aut, šatů to je vcelku jedno. Prostě žiju si nad poměry. A fňukat: přispějte mně na bydlení vy, blbí. Ať se naplní litera Listiny práv a svobod.

V. Němec 11.8.2021 8:58

Bytů je málo proto, že mladí žijí a bydlí single.

Až začne vymírat ten celostátní domov důchodců, co bydlíme v domcích a v těch (podle absurdního dramatika) králíkárnách, které teď ovšem mají cenu několika milionů, bude bytů dost. I ceny půjdou dolů.

Š. Hašek 11.8.2021 9:06

Jo.

Budou se dít věci. Osobně se domnívám, že vlastněná nemovitost (v jakémkoliv stavu) je dnes jasnou náhradní měnou, za ty papírky. Bylo tomu tak vždy, ale nyní to je jasnější.

Pokud by vzniklo "velké napětí", větší než dnes, najdou se voliči a politici, kteří to začnou "rázně upravovat"!

Tedy danit a vyvlastňovat. Vyvlastňování nemusí být "přímé, na hodinu". Prostě Vás politik/spoluobčan přitlačí ke zdi. A rád darujete.

V. Němec 11.8.2021 8:50

Něco mimo bydlení, ale reakce na část článku:

"...V britských Midlands dochází k demolici oceláren..."

V tom jsme UK předběhli. Poté, co Evraz prodal v roce 2015 vítkovickou ocelárnu se dvěma moderními kyslíkovými konvertory, a za nimi kontinuálním odléváním bram, s výrobou téměř 1 milionu tun kvalitní oceli pro výrobu lodních plechů nějakým "investorům z Kypru", bylo hned hotovo. Kolega mě informoval, jak tam jako mravenečci tu technologii rozpalují do šrotu.

Říkám si, zda nebyl ten kyperský investor trochu šikmooký a tak trochu do žluta.

Ale máme montovny a sklady...a kde bydlet.

A pivo máme taky dobré...Lesů už tak moc ne.

M. Valenta 11.8.2021 8:50

U ODS nic nového aneb paní Šichtařová evidentně zapomněla jakou bytovou politiku razily Klasovy vlády.

P. Milan 11.8.2021 9:24

Jakou?

M. Valenta 11.8.2021 9:44

násilně regulované nájemné

Š. Hašek 11.8.2021 9:50

??? Tě noha!

Pokud pominu slovo "násilí" (fest citové až šabatovské), tak jste nepochopil, že za Klause asi nešlo všechno udělat "on time", neregulovaně.

A zajímavé je, že "věční, levičáčtí regulátoři všeho" vyčítají dodnes Klausovi určité, omezené regulace.

A sami mají máslo na hlavě, protože by dnes regulovali i letní cenu ředkviček.

M. Valenta 11.8.2021 13:39

Násilně proto, že i přes trvalý a hlasitý odpor vlastníků bytových domů, povětšinou vybydlených za vlády komunistů, Klaus držel nájmy na dně.

V. Braun 11.8.2021 14:11

Hlavně Klaus s deregulací ani nezačal. Regulace nájemného nakonec skončila více než 20 let od převratu.

Podobně by bylo možné zmínit privatizaci bank, kterou Klaus také nedělal neb mu "bankovní socialismus" vyhovoval. Banky paradoxně privatizoval až socialista Zeman, což je jedno z mála rozhodnutí, kde má u mě plus.

J. Jurax 11.8.2021 15:48

Toť prosté. Elektorát ODS byl převážně z velkých měst.

V. Petr 11.8.2021 20:19

Jenže, pokud by nebyla regulace nájmů, neprošly by ani restituce činžovních domů. Vyhráli by nějací neobolševici, protože lidé by je z nutnosti museli zvolit!

Š. Hašek 11.8.2021 8:43

Upozorňuji, že byly doby, kdy za -zlehčování měny- se páralo za živa! To se místo stříbra tam vrazil třeba cín.

Nacházíme se v době, kdy zlehčování měny se vyučuje na universitách a šíbři z brusele se k tomu přímo modlejí. Nejen z brusele.

Vrcholem bude, že už ani truhlu ve sklepě nebudeme smět mít. A bude stačit (pro jejich pobavení) občas vypnout digitální síť. Potom ti "majitelé kont" v telefonech zkrotnou jak kastráti!!!

Nebrat jako legraci. Bankovky ve slamníku Vám znehodnotí po značném úsilí administrativním a trvá to! Číslo na displeji Vám vymažou/změní jedním enterem.

Znám ty (z lidu), kteří už by to chtěli. Jejich průměrný věk je 28. Dělají něco mezi papírama. Nevědí, jestli mrazy v lednu jsou v cajku, nebo je to výmysl starého Klause. Zkráceno.

O. Karen 11.8.2021 8:33

Znehodnocování úspor je příčinou přestřelených cen nemovitostí i dalších problémů. Důvodů je několik, zejména příliš dostupné hypotéky, prakticky nulové úroky z vkladů a vyrábění peněz z ničeho (půjčování neexistujících peněz neboli nezaplacených úroků bankami). Všechny tyto problémy jsou hluboko zakořeněné v moderním bankovnictví. Tím paradoxně místo rozvoje společnosti vytváří a násobí problémy, které ale nelze hašením následků vyřešit.

O. Musil 11.8.2021 8:32

Jak by měl podle pravicové ekonomky stát zajistit, aby nerostly ceny nemovitostí?

P. Milan 11.8.2021 9:25

Pokrotit byrokracii, aby se mohlo stavět.

J. Stehlik 11.8.2021 10:10

Politici nemají zájem . Čím nepřehlednější , tím mají více práce a jsou schovaní . Navíc většina lidí bydlí a to jedno procento nikoho nezajímá . Ti co bydlí tak bohatnou R^ . Proč to měnit ;-D

I. Schlägel 11.8.2021 10:50

Neku..vit trh s čímkoliv.

M. Sedláček 11.8.2021 11:29

Nemontovat se do toho. Zrušit většinu zákonů a regulací.

Š. Hašek 11.8.2021 8:27

Souhlas s článkem.

Detaily nepodstatné.

F. Navrátil 11.8.2021 7:59

Bydlení je právem do té míry, dokud si můžete bydlení zakoupit nebo zaplatit nájemné.

Š. Hašek 11.8.2021 8:25

R^

K. Šubrt 11.8.2021 7:54

Simply amazing........8-o