6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ŘECKO. Tam na dovolenou nepojedu...

Byl rok 1939. Válka v Evropě byla v plném proudu a Německo si tehdy ještě bylo jisté svým vítězstvím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 14.3.2015 18:15

Re: inflace eurozony je na pětiletém minimu

The decline in consumer prices in January is driven by the fall in the cost of energy (-8.9 percent, compared with -6.3 percent in December). Prices are also expected to fall for food, alcohol and tobacco (-0.1 percent, compared with 0.0 percent in December) and non-energy industrial goods (-0.1 percent, compared with 0.0 percent in December). Only cost of services is expected to increase (1.0 percent, compared with 1.2 percent in December).

Core inflation rate which excludes prices of energy, food, alcohol and tobacco is expected to slow to 0.6 percent in January from 0.7 percent in December

J. Jílek 14.3.2015 18:13

aááá agent Ševeček :-))))

The decline in consumer prices in January is driven by the fall in the cost of energy (-8.9 percent, compared with -6.3 percent in December). Prices are also expected to fall for food, alcohol and tobacco (-0.1 percent, compared with 0.0 percent in December) and non-energy industrial goods (-0.1 percent, compared with 0.0 percent in December). Only cost of services is expected to increase (1.0 percent, compared with 1.2 percent in December).

Core inflation rate which excludes prices of energy, food, alcohol and tobacco is expected to slow to 0.6 percent in January from 0.7 percent in December

B. Rybák 3.3.2015 21:55

Re: Počkejme

Děkuji Vám za Vaši odpověď. Máte bezpochyby právo interpretovat svůj postoj, já jsem ho prostě pochopil tak, jak jsem to napsal. Jenom bych Vás chtěl upozornit na to, že "zelený" politicko-korektní multikulturní neo-socialismus ovládá minimálně severozápad EU (ten na jihu EU je reakcí na něj)!

Články pana Kohouta čtu také rád (ty, které psal na počátku své publicistické činnosti byly skvělé). Díky za typ na další jeho článek!

B. Rybák 3.3.2015 21:32

Re: Viník je jasný - populistické řecké vlády

S hulváty nediskutuji!

B. Rybák 3.3.2015 21:30

Re: Viníkem jsou ti, co by chtěli Řecku dluhy odpouštět,

Velmi špatný vztah Řeků např. k placení daní vznikl jako jejich projev odporu k osmanské tyranii, před níž z Řecka uprchla do západní Evropy jejich elita. Loajální vztah k "vlastní" vládě, která dlouho podléhala Britům, a pak nacistům dosud nevznikl, což bylo všeobecně známo. Jestli se i přes nás převalí muslimská teokracie, budeme Řeky určitě lépe chápat.

Řekům nikdo nepůjčí na rozhazování. Jejich dluhy jsou ale prostě nesplatitelné, vytvořila jejich EU-hujerská vláda s plným vědomím Bruselu. Je zřejmé, že banky, které hospodářsky slabému Řecku půjčovaly obrovské částky, cynicky počítali s tím, že vzhledem k politické nemožnosti vystoupení Řecka Euro-zóny jim jejich dluhy Řecko nebo celá Euro-zóna zaplatí (banky přece musí být zodpovědné za chybné úvěry).

S Vaším druhým odstavcem zcela souhlasím (přechod na Euro byl příčinou jejich pádu do dluhové pasti)!

Pokud by důvody pro vznik Euro-zóny byly ekonomické, měl by jste bezpochyby pravdu (Euro-zóna jako celek je ekonomicky nejproblémovějším uskupením celého "západu"). Ona ale je výhradně politickým projektem jehož cílem je spojení (ovládnutí) národních států v EU jeho "jádrem". Řeči o vyhození Řecka z Euro-zóny je součást jeho politického vydírání (protože to jeho současná levičácká vláda nechce)!

O. Horák 2.3.2015 21:18

paní ředitelko a platí vás za propagandu

nebo za zblbnutí klientů?

Míti totiž tolika dětí, být ředitelkou tak významné světové firmy co ovlivní všechny trhy světa, dělat i poradenství co máte v portfoliu a stíhat ke každému prdu napsat blog ... to musí bát úžasné.

Vy jste Bůh !!!!

P. Mach 2.3.2015 20:23

Viník je jasný - populistické řecké vlády

Blábolíš nesmysly. Řeky nikdo do eurozóny vstupovat nenutil, naopak vnutili se tam podvodem. Představa, že před přijetím eura neměli žádná hospodářské problémy je taky velmi srandovní. TO, že ty víš prd o ekonomické historii řecka a ještě se tím chlubíš znamená akorát to, že bIbec na sebe vždy upozorňuje. Za ekonomický úpadek řecka mohou jen a pouze léta rozhazovačných socanských vlád. Mimochodem "vynucená úsporná opatření" taky nikdo nenutil řeky přijmout s pistolí u hlavy. Mohli si vše řešit po svém - nepřijímat pomoc MMF a ECB a vystačit s tím co vybrali na daních (protože jim už nikdo nechtěl půjčit). Sice by to znamelo, že by na státu závislí lidé nedostali plat či důchod nebo mohli vystoupit z eurozóny a začít tisknout hyperinflační drachmy z devíti nulama, čímž by byly zlikvidovány veškeré úspory řeckých občanů. A nebo mohli přijmout stovky miliard od MMF a ECB a s nimi i patřičné podmínky. Tohle ovšem vylízaný levičák nechápe.

P. Vaňura 2.3.2015 20:16

Ono to s tím plánem zas tak horné nebylo, jednalo se

o známou nacistickou výrobnu falešných liber v koncentračním táboře Sachsenhausen. Libry měly tři stupně kvality, nejlepší se měly dávat významným agentům, ty horší agentům, na kterých tolik nezáleželo a ty nejméně kvalitní se měly rozhazovat z letadel nad Británií.

Oni ale i Britové dělali něco podobného, rozhazovali nad Německem falešné potravinové lístky. Nacisté za jejich použití hrozili drakonickými tresty a tvrdili lidem, že padělky lze snadno poznat.

Nevím kolik falešných liber se ve skutečnosti podařilo Němcům "udat."

P. Vaňura 2.3.2015 20:11

Viníkem jsou ti, co by chtěli Řecku dluhy odpouštět,

protože jedině s vírou, že jim dluhy budou odpuštěny, si mohli Řekové tolik napůjčovat. A jakmile tu bude sebemenší naděje, že se jim něco odpustí, okamžitě začnou opět rozhazovat, protože šetřit je nepopulární a politik to udělá jedině pod tlakem nezbytnosti!

Pokud by Řecko mělo drachmu, tak ta by průběžně devalvovala a takovýto problém by nevzniknul. Řecko by nemohlo nadělat tolik dluhů, protože by mu nikdo NEPŮJČIL!

OPAKUJI, divné není, že problém s jižním křídlem nastal, ale to, že se Eurozóna dosud nerozpadla. To, co se stalo jsem předpokládal dávno PŘED vznikem Eura. Jde jen o to, kolik jsou státy Eurozóny ochotny tomuto projektu obětovat!

B. Rybák 2.3.2015 19:53

Viník je jasný

Protože před přijetím Eura žádné vážné hospodářské problémy Řecko nemělo, je viníkem jeho hospodářské katastrofy jednoznačně "Brusel", (který stav řeckého hospodářství pochopitelně znal) a jím řízení řečtí EU-Hujeři!

Euro bylo od počátku politickým a ne ekonomickým projektem. Maastrichtská kritéria, která byla podmínkou pro vstup do Euro-zóny v době jejího vytváření neplnil téměř nikdo a "kreativní" účetnictví provádělo i Německo, Francie, Itálie.. a Řecku s ním prý pomáhala i německá banka.

Řeckému "pokusnému králíkovi" byla drachma vyměněna v tak vysokém kurzu, že jeho cenová hladina vrostla tak, že se stalo naprosto konkurenceneschopné!

Řecko vynucenými úspornými opatřeními dosáhlo vyrovnaného rozpočtu(!!!) ale "jeho" dluhy nejsou v žádném případě splatitelné a pomoc Euro-zóny stačí jenom na splácení úroků, které končí v několika bankách "jádra EU". Kromě toho země jádra EU zcela ovládly řecké hospodářství, získávají jeho půdu, jeho přírodní a kulturní bohatství. Hospodářská Euro-válka jejíž obětí se stal jih EU (a především Řecko) je nejúspěšnější a nejlevnější válkou novověku.

V obavě před bankrotem nechtějí Řekové vystoupit z EUro-zóny, a nechce to to ani Brusel, takže je jasné, že dojde k dohodě. Nemám pro levičáckou Syryzu vůbec žádné sympatie, ale bude to ona, s kým bude nutno tuto situaci vyřešit! Návrat k drachmě naprosto v dohledné době nehrozí a kdyby někdy nastal pak inflace a devalvace drachmy by turistům zajistila v Řecku opravdu sladký život (tak jako našincům v době hyperinflace německé)! Pokud by tedy někdy později eventuální vojenská vláda skutečně požadovala odchod z Řecka z Euro-zóny, otvírala své přístavy loďstvu Ruska a Číny (tak jako to teď částečně udělal Kypr) určitě by "jádro EU" poděsila.

P. Papež 2.3.2015 19:38

Re: Jeďte třeba do....

Gavláku, Gavláku, stále kvokáte, stále kvokáte? Chce to léčbu.

M. Pivoda 2.3.2015 19:33

Počkejme

Děkuji za reakci, ale nesnažte se mi vnutit svou odpověď (řešení problému), když ještě přesně nevíme s čím nakonec přijdou Řekové a španělé v situaci, když jsou pod velmi silným tlakem. Je to složitější. Řekové a Španělé ale hovoří spíše o nové formě socialismu než o drsném kapitalismu.

Poněkud podrobnější komentář jsem ochoten poskytnout až zde na NP bude zveřejněn článek Pavla Kohouta ze sobotního (28.2. 2015) vydání Lidových novin (příloha Česká pozice). Ten článek se jmenuje "Dvě verze ráje na zemi" a věnuje se právě socialistickým úvahám v Řecku (Syriza) a Španělsku (Podemos).

Jsem si dost jistý, že finančníci na tu potřebnou inovaci (pro Řecko, Španělsko a nakonec i Evropu) určitě nepřijdou, přestože paní Šichtářová pojmenovala svou firmu "New Finance".

O. Zuckerová 2.3.2015 19:00

Re: Tam na dovolenou

Ano, ano, souhlasím!! Toho jsem si všimla hned první den, co vylezl na obrazovky.

B. Rybák 2.3.2015 18:41

Re: Řecko řeší v předstihu evropské problémy

Souhlasím s Vámi pane Pivodo. Neudržitelně předimenzovaný, pro konkurenceschopnost ničivý sociální systém mají všechny státy EU (i ty jejichž vývozu teď pomáhá pro ně nízký kurz Eura). Odstranit ho, se teď nedaří žádnému státu EU. Až jádro EU spotřebuje to co získalo vítěznou hospodářskou Euro válkou na jihu EU, pak dojde i na ně!

E. Pavel 2.3.2015 17:11

Re: Zajímavá úvaha.....

K těm bankovkám - nebyly s portrétem krále Jiřího VI, ale buď bez figurálních motivů, nebo s motivem sedící Britannie.

http://www.bankofengland.co.uk/banknotes/Pages/denom_guide/default.aspx

J. Kavalír 2.3.2015 15:43

Re: madam, inflace v eurozoně je 0,4%, vy strašíte hyperinflací?

I tímto způsobem se peníze dostanou mezi lidi, od těžby surovin až po finalizaci výrobků, aby si za ně koupili spotřební zboží.

Jen je v tomto případě škoda těch surovin a energií.

V. Kusý 2.3.2015 15:27

Re: Jeďte třeba do....

Že by Lombroso měl pravdu? Gavlák by tomu celkem odpovídal.

P. Bryndza 2.3.2015 14:46

jen dodatek

plán Německa nebyl nijak geniální,ale starý jak lidstvo samo a mnohokrát zkoušený,např.v dobách bojů za americkou nezávislost ho zkoušela i Velká Británie...

S. Ševeček 2.3.2015 13:55

Re: madam, inflace v eurozoně je 0,4%, vy strašíte hyperinflací?

... a státy za ty prachy nakoupí zbraně.

Ty hodné lethal defence weapons, ti zlí lethal attack weapons.

S. Ševeček 2.3.2015 13:53

Re: Pokud ma autorka pravdu

Proč jsou akcie předražené? - na akcie půjčit prachy dostanete.

S. Ševeček 2.3.2015 13:51

Re: inflace eurozony je na pětiletém minimu

Varhany zlevnily.

Žrádlo zdražilo.

K. Pavlik 2.3.2015 13:29

Re: Pokud ma autorka pravdu

Ono to s tim uvolnovanim neni zase tak jednoduche. Obrovska akce americkeho federalu rozhodne neuskodila tolik jak to ekonomove predvidali. Ted ekonomove zase kritizuji akci ECB - nelze nez se modlit aby to dopadlo jako v USA.

J. Kohoutek 2.3.2015 12:12

Hmmmm

Hňup zůstane hňupem.

M. Pivoda 2.3.2015 10:57

Řecko řeší v předstihu evropské problémy

V každém případě jde v Řecku mnohem o víc, než jen o potenciálně zkaženou dovolenou paní Šichtářové. (Mimochodem: Já jsem se už upsal na jiné teritoriu, jinak bych letošní cestu do Řecka, případně Španělska, uvítal jako významný studijní pobyt.)

Řecko je dnes v situaci, kdy už musí nutně inovovat sociálně ekonomický systém, zatímco my můžeme zatím tu nezbytnou změnu oddalovat. Podívejme se dále do historie, než do doby druhé světové války a tištění falešných bankovek: Evropa byla zralá na sociálně ekonomickou inovaci již v roce 1848, ale tuto změnu se podařilo oddálit o 70 let, tj. až do roku 1918. Mezitím ale šlechtici Rakouska-Uherska jezdili na dovolenou právě do USA, aby tam na vlastní oči mohli vidět, co je v budoucnosti čeká doma. Říkalo se tomu "vládnutí s revolucí za hrbem".

P. Vaňura 2.3.2015 10:44

Re: Re:inflace v eurozoně je 0,4% - to je lež !

V Česku je to také tak! Cena masa a mléčných výrobků láme rekordy!

J. Jílek 2.3.2015 10:38

Re: madam, inflace v eurozoně je 0,4%, vy strašíte hyperinflací?

nemá na mysli a motáte hrušky s jabkama :-)

J. Jílek 2.3.2015 10:35

Re: madam, inflace v eurozoně je 0,4%, vy strašíte hyperinflací?

máte představu, jaká "hromada" by to musela být? :-)))))

K. Janyška 2.3.2015 9:49

Pikorovi, začnětě s prezentací spontánního řádu

lidské interakce a Kompozitivní teorie na budete slavní. Takto jste zbytečně jen za takové poštěkávače... Dzp.

P. Vaňura 2.3.2015 9:47

Mohu přispět jiným případem, on se jeden můj

známý se před lety dostal do problémů v Chorvatsku, když mu v rozporu

s tvrzeními jako banky, nefungovala v Chorvatsku bankovní karta a on se

nemohl dostat ke svým penězům. No a úřady před pár lety zablokovaly např. bankovní systém na Kypru!

T. Kočí 2.3.2015 9:46

Tam na dovolenou

Všimněte si,jak vypadá ministr financí (řecký).Jasnej gangster.