Diskuze
REALITA: Hospodářský růst jde do kopru
Děkujeme za pochopení.
M44i56l70o31š 63V93a84l55e35n46t48a
Jsou období růstu a období stagnace. Období stagnace budou stále častější a delší. 8 mld lidí naráží zaslouženě na své hranice. Další generace se budou muset přizpůsobit a pokusit se vyvarovat chyb těch předešlých, co bláhově snily o nikdy nekončícím růstu.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112013/00112013290252091143012.jpg)
P68a73v14e20l 77R18a52d28a
"Bláhovost" snění se týká zejména těch, kteří sní o extenzivním růstu v prostorově i zdrojově omezeném prostředí.
Vedle toho ale může být sice pracnou ale reálnou nadějí růst intenzivní - jak to předvádí už stamiliony let přírodní prostředí na tzv. vývojových stromech.
Tu a tam na to ale navazují i lidé, kteří se např. naučí cizí jazyk nebo tancovat... a dosahují skrze osobnostní druh rozvoje uspokojení.
Problém v systému pracného vleklého intenzifikačního rozvoje ale mají egoističtí nedočkavci, kteří dlouhodobé rozvojové možnosti negují, protože se už sami cítí být konečnou dominantou.... - a po nás potopa.
J33i14n65d16ř90i97c92h 92P93l78z92á17k
NA ŘADĚ JSOU DRASTICKÁ OPATŘENÍ!
Opatření za každou cenu, i za cenu rozhádání se s EU.
Nikdo z venčí nám nesmí předpisovat umělé zvyšování ceny el. energie. Jsme Česká republika, ne gubernie eurounijních pošuků.
Jen tak mimochodem: Kolik lidí zaměstnává těch 225 firem?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112013/00112013290252091143012.jpg)
P52a65v65e42l 83R37a98d28a
"Mimochodem" - v čem s podstatném jako jsou energie, suroviny, schopnosti... si myslíte, že je dnes Česko ještě soběstačné? Nebo alespon tak dobré, že s ním okolí ze kterého dováží nezbytnosti MUSÍ obchodně kooperovat.
Připomínám, že alespon zemědělsky jsme byli naposledy zcela soběstační za Prvé Republiky. Dnes bychom se bez dovozu hnojiv s bez pomoci ropy a plynu na desetimilionové četnosti rozhodně neuživili.
Za poslední století dynamického rozvoje technologií - ale tuplovaně i konzumu - se z nás však vesměs stali zpohodlnělí závisláci.
Nejsme ale jediní. I daleko bohatší ale ještě násobně pohodlnější Američané začali s odsouváním vlastních problémů přes globalizaci zdrojů dávno před námi.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M50i20r89o34s92l11a50v 68Š73e64j45n53a
Minoritní akcionáři ČEZ se rozhodli založit spolek, který má hájit jejich zájmy a chránit hodnotu jejich akcií. Dalším důvodem nespokojenosti soukromých vlastníků ČEZ je také zavedení daně z neočekávaných zisků. Takzvaná windfall tax platí od loňského roku kvůli energetické krizi.
Já mám pocit, že nastal čas na tzv. nepřátelské převzetí firmy státem. Tedy zestátnění akcií ČEZ. Strategické firmy má ovládat stát, nikoli banda nenažraných soukromníků.
L23a43d90i77s49l79a32v 69N11o90v76á41k
Jasně. Komunismus zvítězí!
L38a94d12i18s71l36a49v 19N33o49v82á93k
Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod. (27.2.2024 | Petr Miler)
Už nejde jen o jedno město, rázem se bavíme o největší metropolitní oblasti v zemi. Ani tam už není možné připojovat nové domy či firmy, nejvíc ze všech to ale odskákala elektroauta.
Nerad to zmiňuji pořád dokola, ale protože každý náš článek čte určité množství lidí úplně poprvé, raději zopakuji, že v rámci svých pracovních povinností trávím asi polovinu roku v Nizozemsku. Pokud se tedy o něčem souvisejícím s děním v této zemi zmiňuji, není to „jedna paní povídala” - s tím, co se v zemi větrných mlýnů odehrává, jsem konfrontován osobně nebo to mám jinak přímo na talíři díky kolegům, se kterými pracuji, známým, s nimiž se stýkám, popř. automobilovým nadšencům, s nimiž jsem v kontaktu.
I tento článek, jakkoli jej někteří zastánci jiných pohledů na elektromobilitu budou mít tendenci znevažovat, tedy plně reflektuje realitu, jak si ostatně můžete ověřit s pomocí řady lokálních médií. I když jde o věc, kterou lidé tlačící elektrická auta označovali za nemožnou, popř. přinejmenším časově vzdálenou a do té doby snadno řešitelnou postupným posilováním infrastruktury, faktem je, že nizozemská elektrická síť začíná kolabovat. A jedním z důvodů je neustále rostoucí množství dobíjených elektrických aut.
Opakovaně jsme v minulosti zdvihali v souvislosti s tlakem na rozšíření elektrických aut varovný prst, přičemž hlavní důvody nemožnosti jejich široké adopce byly následující (v tomto pořadí): - vysoká cena,
- mizerná praktická použitelnost daná omezeným dojezdem a dlouhou dobou dobíjení,
- nevyzpytatelné dlouhodobé provozní náklady dané nejasnou životností, a tedy poklesem hodnoty,
- nedostačující infrastruktura pro dobíjení většího množství takových aut,
- nedostatek elektrické energie pro dobíjení většího množství takových aut.
L81a97d96i52s34l30a23v 57N62o38v32á73k
Co z těchto problémů se podařilo vyřešit? Nic, takhle je to prosté. Postupem času akorát narážíme na další a další potíže, aniž by ty předchozí kamkoli zmizely. A zcela upřímně říkám, že se i jako velký skeptik divím tomu, jak brzy se některé z nich projevují.
Elektromobily jsou přes veškeré přerozdělování a další manipulace s trhem v jejich prospěch pořád velmi drahé. Na jejich (ne)použitelnosti se nic nezměnilo a problémy způsobené zejména extrémními ztrátami hodnoty jen bují. To všechno se dalo čekat, fascinuje mě ale, že se už teď potýkáme se selhávající elektrickou sítí. Neděje se tak v Rumunsku nebo v jiné zemi, kde infrastruktura může být snadno zaostalá, ale právě v Nizozemsku. Nedávno jsme psali o Utrechtu a tamních problémech, ale to je „Zelená pevnost”, která jen narazila na limity svého dogmatismu. Nový problém je mnohem větší.
Nizozemský operátor sítě Stedin, státní firma obsluhující Randstad, největší metropolitní oblast v zemi zahrnující i Amstredam, Rotterdam, Haag a právě Utrecht, totiž vzal ručník a hodil ho do ringu s tím, že není schopen dále garantovat soustavné dodávky elektrické energie ve špičkách, pakliže nedojde k úplné eliminaci části spotřeby v problematických časech. A uhádli jste, první na ráně jsou elektrická auta, kterých neustále přibývá a síť zatěžují masivními odběry v těch nejnevhodnějších momentech.
Abychom si dali věci do kontextu, podle nejnovějších dat nizozemské RVO (Rijksdienst voor Ondernemend, řekněme Národní agentura pro podnikání) jezdilo v zemi ke konci roku 442 tisíc elektrických aut z asi 10milionové flotily. Bavíme se tedy o chvíli, kdy elektromobily představují okolo 4,5 procenta ze všech vozů v provozu. To je skoro nic, přes 95 procent vozů má pořád jiný pohon. A přesto pokládají síť v zemi, která by na jejich rozmach měla být připravena lépe než kterákoli jiná?
O64. 43M57.
Souhlasím, že kvůli zelenému údělu jde evropská ekonomika do kopru, ale nezvolila jste si nejšťastnější příklad. Je celkem běžné, že (nejen) automobilky otevírají své pobočky v regionu, pro který mají vyrábět. Je to výhodnější ekonomicky, a koneckonců i ekologicky.
J75i58n77d59ř43i57c94h 96P97l42z96á46k
To se dělalo odjakživa, všude na světě.
Jen tak by mne zajímalo, jak vypadala smlouva o prodeji Škody koncernu VW.
To musela býd sviňárna a podepsal ji Dlouhý, za 1 mio. dolarů.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102020/2110202014D8D4FE516C2F3B770C1703E8748BA1.jpg)
F25r36a30n73t60i96š11e66k 80K35o27r76e70c63k83ý
Souhlasím, jenže massmedia naše i EU vč. politiků dělají vše pro to,aby byla zvolená většina "přiznivců" GreenDealové politiky, takže stejně s nic nestane.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D75u66š79a43n 16P91o90l42a74n70s32k60ý
Blouznění o trvalém ekonomickém růstu a konkurenceschopnosti. Holt, autorka by měla přihlásit nějaký ten patent, aby té naší konkurenceschopnosti napomohla.
F28i86l10i97p 20D36e 82W97i31n42t64e71r
Žádné blouznění o trvalém ekonomickém růstu. Nerůst mají zvířata a proto mají nedostatek. Díky nerůstu pro ně totiž ani uhlí ani ropa a ani uran nejsou suroviny. Z bezcenných věcí se stávají suroviny díky růstu. A ten růst může být nekonečný. Žádná hranice neexistuje. Kdo by si před 200 lety dokázal představit jadernou elektrárnu nebo fakt, že budeme po Zemi cestovat ve výšce 10 km nad zemí rychlostí 900 km za hodinu...
P50e40t11r 88Č78e72c28h
Obecně je třeba si uvědomit jedno a to zcela zásadní. Nic, opakuji nic, na světě nemůže růst donekonečna. Tedy ani ten HDP. Celý systém, založený na neustálém růstu HDP je nesmyslný a dříve či později se zhroutí. Je to jen otázka času. Hloupí ekonomové, kteří si toto nehodlají uvědomit jdou sami proti sobě a nebo proti svým následníkům. A nebo že by se řídili heslem "po nás potopa"?
L97a89d54i33s92l54a12v 37N46o82v78á80k
Jistě, jenom blbost entity "P. Čech" poroste do nekonečna... a s exitem zmizí.
J36o17z49e86f 65K62a43s11e18n66č53á25k
Teď nevím jestli se z Indie budou dovážet auta (elektroauta) do Europy nebo ,chce koncern vyrábět kvůli hospodářskemu růstu Indie. Konkurenceschopnost hin se ukáže Lomikare schopnost firem . . Stát může zadotovat část drahé energie ,nenavyšovánim platů zaméstnavatelem a nakonec národní banka může uvolnit měnovou politiku a zkusit ten opěvovaný kanál oslabení měny když je pokles hospodářstvi ,a nastartovat konkurenci. Pozor ale je to politicky neprůchodné.
.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112013/00112013290252091143012.jpg)
P25a91v43e69l 43R80a54d68a
Štichtařová tvrdí: ...."nesmyslně drahé jsou energie i v dalších zemích Evropské unie, a jednoznačně je to v důsledku evropské zelené politiky."...
Pro zloděje zločince je politikou obohatit se bezpracně loupeží - a to tak, aby nebyl za okrádání postižen.
Pro zločinný kapitál je politikou růst pro růst - s jakýchkoli zdrojů - bez ohledu na to, zdali široké okolí prosperuje také.
Pro zločinné komunisty bylo politickým smyslem prostřednictvím mas pracujících, uzmout kapitálu vlivnost avšak sílu k převzetí moci získat analogicky rabováním surovinových zásob. Zas nehledě na úkor životního prostředí doma a v širokém okolí.
Komplexu biosféry je oproti egoistickým zločinně-mocenským postojům (kapitalistů či komunistů) cílem růst dlouhodobý uspořádanosti (pokles entropie). Tedy tak, aby s narostlé uspořádanosti obstála v nehostinné vesmírné pustině.
Má k tomu po miliardu let k dispozici prakticky jen sluneční zdroj a vnitřní bezodpadový metabolismus navazující na obnovitelnou zelenou fotosyntézu - a až dnes i člověka a v tom tkví její problém i snad ještě kousek naděje.
Štichtařová vzešlá s období konce moci komunistů se zahleděla do kapitálu ale skuhrá, že politika založená na zelených obnovitelnostech je jí nejen málo - ale dokonce na přítěž. Žel není mezi lidskými "zločinci" sama.
L79a21d46i38s73l37a86v 61N43o38v79á96k
ZALEZ DO ZEMLJANKY, DEMENTNÍ ZELENÝ KRETÉNE!
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz