21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

PRAHA: Tunel je tunel

Ano, pompézní stavby se vždy prodraží. Jen si připomeňme miliardy nalité do Kongresového centra, dříve Sjezdového paláce, byly tam nality, aniž se to na funkčnosti nebo spíš nefunkčnosti nějak viditelně projevilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 25.9.2015 0:09

Re: Aby se nezapomnělo

Zelený magor má zpravidla červený mozek jen na zeleno natřený - meloun. Snažím se neházet lidi do jednoho pytle. Proto mi také nevadí snahy lidí o ochranu přírody, naopak, tyto snahy podporuji. Stejně tak mi nevadí cyklisté, pokud respektují ostatní účastníky silničního provozu. Vadí mi fanatičtí cykloaktivisté, kteří se za naše peníze snaží nacpat nám jejich pohled na svět. Stejně jako mi vadí melouni, kteří kvůli svému profitu, nebo své zaslepenosti prosazují mnohdy nesmyslné úpravy (nejen) v dopravě.

P. Rada 24.9.2015 23:21

Re: Past

Jeví se mi na pováženou, že rétorika kterou praktikuje Roman Langer je stále provozovatelem portálu NP TOLEROVÁNA.

Svědčí to žel i o něm. "Jsme v pasti lhostejnosti a arogance".

P. Rada 24.9.2015 23:02

Re: Aby se nezapomnělo

Pane Donáte souhlasím s Vámi, že JAKÝKOLI "magor svými dementními zásahy do dopravy terorizuje obyvatele měst". Na pováženou je ale rétorika jakou používáte.

Nesouhlasím s Vámi s primitivním přístupem vytypování "magorů" jen podle údajné barevnosti. Někomu může být zatěžko se bez barevných brýlí a postoje kolektivní viny ve společnosti orientovat. Jeví se mi na také na pováženou, jak snadno přehlížíte fakt, že stranickou příslušnost lze měnit podstatně snáze jak charakter.

P. Rada 24.9.2015 22:43

Re: Aby se nezapomnělo

Pane Hamáčku argumentujete fotovoltaikou - resp fotovoltaickým tunelem. Ten ale dominantně nevlastní žádní "zelení" nýbrž soukromý investoři a včele ČEZ!

To že jsou "zelení" proti JE je pravda. Já jsem proti rovněž a to s důvodů nízké efektivity, stále rostoucí nákladovosti a nedořešení bezpečnosti i palivového cyklu. S těchto důvodů ostatně JE celosvětově stagnuje. V ČR je důvodem navíc nadbytek energetických kapacit dvacet let dopředu.

Podsouvání úplatkářství "zeleným" by mohlo fungovat leda tam, kde jsou v odpovídajících funkcích. Račte si proto projít výsledky voleb, složení zastupitelů... a můžete tak zjistít, že dominantní rozhodně nejsou. To co dominantní ale může být, a ledacos tomu nasvědčuje, je bud Vaše špatná informovanost či dokonce předpojatost.

K. Janyška 24.9.2015 20:34

Blanka je krásná.

A to druhé nechte policii a historii... Duzp.

B. Hamáček 24.9.2015 18:57

Re: Aby se nezapomnělo

A nechat je inhalovat výfukové plyny , které jejich činností jsou zbytečně vypouštěny do ovzduší.

B. Hamáček 24.9.2015 18:55

Re: Aby se nezapomnělo

Nahradit ji dominantně svévolí postavenou jen na moci peněz, považuji za projevy gangsterského chování. To se vám podařilo nechtěně udeřit hřebíček na hlavičku. Protože většina anarchisticko ekologisticko teroristických spolků povolí nějakou , nejlépe dopravní stavbu , až jim zhotovitelé potichu zaplatí. Zdržují a snaží se znemožnit užitečné dopravní stavby. Pokud probíhá řádné připomínkové řízení a je možnost téměř cokoliv upravit a změnit jsou zticha , jakmile se projekt rozběhne a už nelze moc měnit začnou ultimativně prosazovat své často i nesmyslné požadavky a zdržují stavbu . Například velmi užitečný tunel Mrázovka zdrželi o 4 roky. Kolik se za tu dobu v Praze vyprodukovalo škodlivin ? Zkrátka zelení vědomě a cíleně přírodě a lidem škodí.Hektary fotovoltaiky , větrníky bez odpovídající přenosové soustavy , bránění rozvoji jaderné energie , atd , atd. Jsem pro ekologii , ale bez zelených !

A. Jaroš 24.9.2015 18:24

Pan Neff

se pomalu ale jistě dostává na komunikační úroveň pražské primátorky a to je už co říci (teda když se montuje do politiky, (když píše o psech je velmi něžný). Největší chybu udělala (možná úmyslně) radnice na začátku když si nevybrala generálního dodavatele, který by to celé zastřešoval, co je osvědčený zpusob jak předejít hádkám s vícerými dodavateli. Myslím že neexistuje jediná stavba s vyšším rozpočtem nad 1 mlrd kde by se splnil termín a nepřekročili náklady,v čem to asi vězí? Smutný příklad: stavba ND, které dokonce vyhořelo. Malý test pro p. Neffa: Zkuste si naplánovat vlastnoruční stavbu psí boudy a jsem si jistý, že "napriek" velkému úsilí nesplníte ani termín ani náklady. A přestaňte se navážet do IDS, projektantu a ostatních technických profesí o jejichž činnostech víte velký kulový a o to více je z neznalosti kritizujete.

P. Rajman 24.9.2015 17:47

Nechybí u nej "městského"?

To by byla jinak asi i jiná sláva.

R. Langer 24.9.2015 13:06

Re: Past

V pasti jsou leda tak pomatenci jako ty, zelený magore, netahej do toho laskavě ostatní a mluv jenom za sebe!

R. Langer 24.9.2015 13:04

Re: Aby se nezapomnělo

Snůška kidů, fakta žádná - jako obvykle, zelený sedmilháři. :-P

S. Donát 24.9.2015 11:47

Re: Aby se nezapomnělo

Když zelenej magor svými dementními zásahy do dopravy terorizuje obyvatele měst, nic jiného než veřejné bičování nezaslouží. Ještě lepší by bylo vedle něj postavit i politika, který tomu magorovi naslouchá.

P. Rada 24.9.2015 11:41

Re: Aby se nezapomnělo

Pane Š. Třeba Vám uniklo, že jsou kulturní země (Rakousko...) kde platí zákony omezující procentuálním limitem celoroční nárůst bytové výstavby. O tom, že v kulturním světě je častěji výrazné územní plánování v rukou dlouhodobě v oboru pracujících nemluvě. Takto lze s principu zajitit, že třeba obec mávnutím developerského proutku nestratí jak svou historickou tvář - tak postupné tempo rozvoje.

Budovy, silnice .... sice evidentně stavíme na období životnosti sta let a více - ale o tomto rozhhodují často jen momentální tlaky a míra provázanosti kapitálu s politikou. Nikoli strategický nadhled a respekt k širším souvislostem jako jsou surovinové zdroje, životní prostředí....

Od tohoto dlouhodobého sladění zájmů dříve v Praze býval právě útvar hlvního architekta. Bylo mu sice možné vyčítat nepružnost ... ale s principu to byla smysluplná instituce.

Nahradit ji dominantně svévolí postavenou jen na moci peněz, považuji za projevy gangsterského chování.

P. Rada 24.9.2015 11:24

Re: Aby se nezapomnělo

Kdysi tu bývala totalitní moc a ta se postarala o ono "bičování od rána do večera". Komu se po ní a jejich metodách dnes nejvíc stýská?

Těm co bydlí a žijí uvnitř měst se naopak stýská po čistém vzduchu, harmonii a klidu. Hlavně rodiny s dětmi tlak už mnohdy neunesou. Střed Prahy se takto už prakticky vylidnuje. Zůstávají kanceláře, restaurace, noční podniky... Někteří proto své bydlení pronajali, prodali a před neúnosným ruchem utekli z města do do satelitních aglomerací. Zpětně však s této ubytovny nuceně dojíždějí za prací, soc zázemím ... K nim se navíc přidávají další pro které v jejich regionech už práce není.

Důsledkem je tuplovaně znečištěné prostředí, stres a celospolečenská nákladovost. Primitivové by toto vše jak vidno rádi řešili bičem jak za totality.

P. Švejnoch 24.9.2015 11:07

Re: Aby se nezapomnělo

Už zase lžete, zelený mužíčku?

Také Vaše představa, že developer by měl v místě výstavby rodinných domů zajistit zaměstnání pro jejich obyvatele je velmi zajímavá... Jak by to podle Vás mělo probíhat? Měl by tam postavit továrnu?

Ale co se divím - co ekológista, to levičák jak poleno.

P. Rada 24.9.2015 11:00

Re: Past

Ano jsme v pasti jak technologické tak společenské. Tu technologickou zde pominu i když její vzývání právě vedlo i k anomálnímu rozvoji motorismu a s ním spojeným "tunelům".

Společenská past dnes např nosí hávy s nápisem Demokracie. Demokracii tak často vzýváme jako symbol moderního ale fakticky už pojmu odtrženého od reality. Ve Wiki se třeba píše: ..."Demokracie je forma vlády ve které se všichni občané rovně podílejí...". Takto to opravdu mohlo být blízké pravdě ještě ve starém Řecku, kdy každý osobně pracoval, bojoval, byl společensky podobně majetný a k okolí odpovědný.

Dnešní situace světa kdy procento vlastní polovinu jeho zdrojového bohatství se rychle nakopírovala i do ČR. Důsledek jsou dramaticky rozevřené ekonomické nůžky kdy hrstka patří mezi "vysmáté" ale většina žije ve stresu. Volby u nás podobně jak jinde už také nevyhrávají ideály ale cíleně investované peníze.

To vše podrývá zdravý vývoj až životaschopnost společností. Těch několik atributů na nihž stojí existencejakéhokoli národa / společnosti popsal příkladně Koukolík. Altruistické odměnování a trestání je vedle kontrolování zdrojů a respektu ke kultůře jedním s dominantních prvků. Za "tunelování" Blanky nebyl nikdo nikdy potrestán. Hýčkáme si jen kausu Rátha a ostatní kdosi zametá "pod koberec". Takováto vnitřní pochybení považuji dokonce za vážnější hrozbu jak migrační vlny atakující křehkou stabilitu zvenčí. Nemusí totiž trvat dlouho a asociálně frustrovaní příchozí začnou ještě destruktivně působit uvnitř právě na námi doposud tolerovaných společenských zlozvycích chtivosti a lhostejnosti které přerostly v past.

S. Donát 24.9.2015 10:40

Re: Aby se nezapomnělo

Přesně tak. Zklidňovače dopravy patří přivázat ke kůlu a bičovat od rána do večera.

V. Novák 24.9.2015 10:07

Re: Technická poznámka

A neplatí to v postatě všude - kromě zemí, které to drží pod pokličkou, takže se o tom neví?

Připomenu, že o prozatím(?) poslední zimní OH projevily seriózní zájem jedině Čína a Kazachstán. Tedy země zmíněné výše.

P. Rada 24.9.2015 9:25

Re: Aby se nezapomnělo

Na kole se do práce stále více jezdí všude tam ve světě, kde vládne racionalita a automobilové dopravní tepny už nemají kam růst a v podzemí může být efektivní jen hromadná doprava.

Tradičně motorizované Němcko to stíále častěji řeší skládacím kolem v kufru auta a parkovištěm spíše na okraji než v centru. Využití kola tam není o anarchi kterou jiným podsouváte ale o rozumu a respektování nutnosti.

Anarchie spíše nastane, když je modrými ptáky zrušen útvar hlavního architekta a země se spontálně začne rozvíjet "zbožně tržně". Developeři totiž obratem vykoupí pozemky na okrajích metropole a zavedou tam momentálně lukrativní hromadnou výstavbu rod domů. Ale pravidelně bez zázemí, které by jim výstavbu prodražilo. Tedy, bez možnosti zaměstnání, dostupnosti obchodů, zdravotnictví.... a příslušně nadimenzované dopravní infrastruktury. To vše at si někdy jindy řeší někdo jiný za jiné peníze. Takto na nesystémovost a chtivost doplácíme všichni.

Rodina bydlící v novém vysněném nutně cestuje od bydliště do školky, školy, zaměstnání až několika auty a na dráze desítek kolometrů kde pravidelně trčí dvakrát denně v dopravní zácpě, otravují okolí vzduch....

Další "developer" pak situaci pak řeší pro změnu za státní peníze budováním "supertunelů" - jak to popsal autor. Celková neefektivnost v důsledku absence strategického nadhledu však nebude pro dennodenní nákladovost provozu na rozdíl od staveb jako Obecní dům nikdy zapomenuta. V tomto ohledu se Ondřej Neff jakkoli trefně umí formulovat naprosto netrefil.

B. Hamáček 24.9.2015 7:52

Aby se nezapomnělo

Aby se nezapomnělo v nadšení ( ať kladném , či záporném) , že

anarchisté ze sdružení AUTO*MAT chtějí velmi zkomplikovat dopravu v Praze svými návrhy na snižování dopravních pruhů a podobně. Budováním cyklostezek , kde cyklisté v podstatě nejezdí. To vše za vydatné podpory zelených ( Ondřej Mirovský). Je nutno proti takovým individuím se tvrdě bránit !!

Z. Jaromír 24.9.2015 4:40

Re: Technická poznámka

Slovíčko vypadlo. Blanka je ovšem nejdelší městský silniční tunel v Evropě, o tom žádná.

Dílo je to velkolepé a nic na tom nezmění, že se prodražilo. Nedávno jsem viděl dokument o londýnském olympijském stadionu, kdyby se koukalo na původně schválený rozpočet, OH by byly fuč...

D. Stys 24.9.2015 4:17

Past

No, je vidět, že pan Neff nikdy za velké peníze nebyl zodpovědný - a teď je jedno, jestli soukromě-korporátní nebo veřejné. Vždycky se najde někdo - a může to být jen obyčejný neumětel - kdo udělá takový průšvih, že ho narychlo žehlí půlka podniku. Ale o tomto průšvihu se někdo nesmí dozvědět - veřejnost, zahraniční majitel, akcionáři. Takže nejenže vzniknou náklady, ale ještě dotyčný nemůže být otevřeně potrestán. Druhým důsledkem je, že se oficiálně vlastně nic nestalo.

V případě veřejných peněz je většinou cesta od rozpoznání průšvihu k jeho řešení mnohem delší. Čistě z objektivních důvodů, hlavním úkolem politika je sedět na schůzích, připravovat se na ně a pečovat o svou stranickou pozici a ne spravovat nějaký veřejný majetek. Pavel Bém byl vedle primátora ještě poslanec. Takže i kdyby nakrásně stavební dozor něco ohlásil, než dojde k akci, je už polovina práce hotova.

Takže není žádný zveřejnitelný důvod aby se IDS příště nezúčastnila veřejné soutěže. Říká se tomu demokratické rozhodování ....

K. Loucký 24.9.2015 0:55

Technická poznámka

Nejdelší silniční evropský tunel je Laerdalský, 24,5 km.