1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VaclavC 11.2.2010 12:22

Re: Kdyby se slovutní majitelé "řetězců" chovali u nás stejně jako ve své domovině,

Nojo, ale nebylo by to lepsi resit fungujicimi soudy, ktere zajisti, ze se faktury obecne budou splacet vcas? Nez dalsim, nejspis jako obvykle zprzenym, zakonem?

Mgr. Milda 11.2.2010 11:21

Vadí vám večerky a nedělní prodej?

V Německu a Rakousku je to stejné, jako v Izraeli, den sváteční budeš světit, chca, nechca. Máš jít do kostela a ne k Penny nebo Lidlovi!

Jinak můj daňový poradce byl vždy toho názoru, že v přiznání berňáku má každá solidní firma prodělávat. Jenom si musí dát pozor, aby ty ztráty byly jenom na papíře!

K tomu starý vtípek: pan Železný, dříve Eisner, si postěžoval panu Růžičkovi, dříve Rosenblum: "nebudou mi věřit, pane Růžička, ale každý den dosazuju v obchodě ze svého stokorunu!" "Tak proč to raději nezavřou?" "A z čeho bych pak byl živ?" zakončil pan Železný debatu.

PH 1/09 11.2.2010 10:52

Re: socialismus se blížííííí / sociální rozměr krize - 21. století - Evropa

Krize má etický a sociální rozměr, připomínají zvláště církevní hodnostáři, mezi kterými se najde řada Marxových příznivců. Canterburský arcibiskup Rowan Williams například zpochybňuje základy dnešního kapitalismu. V rámci systému jde všem pouze o dosažení co největšího materiálního blahobytu. Zdroje ovšem nejsou pro všechny a tak se čím dál větší část populace se dostává do potíží. Williamsovi to připomíná třicátá léta v Německu, kdy značná část lidí dala přednost jistotě národního socialismu před nejistou existencí v krizí zasaženém tržním prostředí.

Předseda rady Evangelické církve v Německu Wolfgang Huber si v deníku Berliner Zeitung stěžoval, že peníze dnes nahrazují Boha. Výslovně kritizoval předsedu představenstva Deutsche Bank Josefa Ackermanna, který před počátkem krize údajně sliboval svým klientům roční výnosy cenných papírů ve výši 25 procent. „Tím vzbuzoval stále větší očekávání, která nemohla být naplněna,“ upozornil biskup na jednu z příčin krize.

Nejdůkladnější práci si dal s oživením Marxe jeho jmenovec, katolický mnichovský arcibiskup Reinhard Marx, který dokonce napsal knihu s povědomým názvem „Kapitál“. K myšlenkám svého slavného předchůdce se hlásí úvahou, že společnost není pouze souborem jednotlivců, kteří soutěží o ekonomický prospěch, ale zároveň má sociální rozměr.

janoryna 11.2.2010 10:51

Re: Tak budou potraviny drašší.

když se nebudou kupovat levně doma, tak je budeme dovážet. přece nebudeme podporovat domácí výrobce !

Hugo 11.2.2010 10:45

Re: Vy si fakt myslíte, že DPH platí firmy ? A Sobotka taky ?

Ovšem. Nepřímé daně odvádí poslední článek řetězu. Ale mohl by víc, to byla podstata sdělení. A Sobotkovi nevěřím, když ministr financí neví kolik má miliarda nul a neví, co je Lafferova křivka, zřejmě se o ekonomii moc nezamazal. Jinak DPH se neplatí, pouze se odvádí rozdíl mezi DPH na vstupu a na výstupu.  Hugo

Pavel 11.2.2010 10:44

Tak budou potraviny drašší.

Tak budou potraviny drašší.  Nevím v čem je problém ?

Mablung 11.2.2010 10:20

socialismus se blížííííí

Vztah dodavatel/odběratel u maloobchodních je čistě ekonomický vztah, nejkrásnější ukázka fungování neviditelné ruky trhu.

Dodavatelé musí minimalizovat ceny aby mohli řetězcům dodávat. Často dodávají šmejdy, ale to je to co zákazníci chtějí. Řetězce musí minimalizovat ceny, aby nalákali zákazníky. Tlačí na dodavatele aby jim dávali nejnižší ceny a je jim celkem jedno kdo dodává, pokud budou dodávky dostatečně spolehlivé. Zároveň se snaží zboží kapku diferenciovat aby nalákali také zámožnější vrstvy na zboží s rozumnou kvalitou. Některé z nich (které mají dostatek prostoru)se snaží nabízet zboží vyšší kvality aby nalákali rozmazlené lidi. Zákazník kupuje zboží za nízké ceny, neboť na trhu je konkurence. Může si vybírat jak z široké palety zboží, tak obchodů. Já osobně mám na výběr z Tesca, Globusu, Billy, Lidlu, Makra (možná v okolí ještě něco je, nějak to nesleduju).

Řetězcům musí někdo dodávat, tudíž pokud by někdo díky cennové konkurenci zkrachoval, jiný zabere jeho místo. Pokud by jich bylo na kraji krachu příliš, ceny se zvednou. Přirozeným způsobem.

Jediné tyto kříšťálově čisté vztahy likviduje jsou nevhodně napsané zákony, zásahy státu a dotační politika. Neviditelná ruka se nedokáže vypořádat se všemi ekonomickými jevy, ale popisovaná část ekonomiky je ukázkovým příkladem kde funguje zcela bezchybně.

p.s. Ok, vyjímkou je omývání masa octovou vodou, ale to je vyjímka potvrzující pravidlo :-)

1500 bezdomovců 11.2.2010 9:54

Re: Lev / v Brně : Nová charta 2010 ?

"Vezměme jen burzu, tuto Carmen našeho hospodářského života, které není žádný zákon

dán. Před jejími zlými účinky, jež nemohou být popírány, stojíme až dosud jako hlupáci a

čekáme pokorně na nejbližší zlý kousek, který nám provede."  Ferdinand Peroutka (1.ČSR)

A ještě: "Jedna z Marxových povídek se stává skutečností."

Lída 11.2.2010 9:30

Re: Chudáci řetězce !

Co máte proti nedělnímu prodeji? To je jednoznačně výhoda pro zákazníky, doufám, že nějaké jelito nenapadne to zakazovat.

Lída 11.2.2010 9:27

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

A jak to souvisí s tématem, že je v nějakém městě jeden dobrý řezník?

Wlasta 11.2.2010 9:19

a kdo podle Vás

ty reklamy platil teď, ona se cena nepromítla do ceny výrobku? Teď to bude znamenat jen odůvodnění pro další zdražení.

Frank 11.2.2010 8:55

Kdyby se slovutní majitelé "řetězců" chovali u nás stejně jako ve své domovině,

tak by se žádné paskvily nemusely přijímat. Jenže je to nenažraná banda, která si myslí, že u nás si může dovolit naprosto všechno, tak se vymýšlí zákony, které jim tu nenažranost mají znepříjemnit. Je vidět, že trh evidentně nefunguje, protože kdybych se jednou dověděl, že omývají zkažené maso, tak tam nikdy nic nekoupím. Stejně tak s proplácením faktur. Oni chtějí zaplatit na dřevo ihned, ale dodavatelům platí podle jejich uvážení. To by si mohli zkusit platit faktury pozdě v Německu nebo Rakousku. Ti, kteří mají na výrobě potravin největší přidanou hodnotu, mají zisk nejmenší a to přece není normální. Nemluvě o platech zaměstnanců  u těchto zlodějů.

Oteplovač 11.2.2010 8:35

Vy si fakt myslíte, že DPH platí firmy ? A Sobotka taky ?

Hugo, Hugo. Firmy žádné DPH neplatí. Jen tu daň vybírají od Vás a odvádí státu. Nesmíte Sobotkovi všechno věřit :-).

F..A.Kekule 11.2.2010 8:01

Re: Chudáci řetězce !

Není nad teplé lidské slovo!

jonatan 11.2.2010 7:24

Re: Chudáci řetězce !

Jo, nechodí. Tihle komunističtí zmetci jsou jejich nejčastějšími návštěvníky, ale nadávají fest. bylo by potřeba pro tuto rudou chátru zřídit opět Jednutu s jejím mizerným sortimentem. Potom by ta pakáž byla spokojena.

MF 11.2.2010 7:22

Re: Chudáci řetězce !

Múžete breptat jak chcete. Rozhodující je cena pro spotřebitele a jestli se zvýší, tak bude dobré občas připomenout, kdo za to může.

mol 11.2.2010 7:21

Re: Chudáci řetězce !

Že jim nevadí ztráta říkal bezdomovec na hlavním nádraží, nebo odkud máme tak skvělé informace? Nevím, že by někdo protestoval proti "minimální splatnosti faktur". Proti čemu se protestuje je, že ta pravidla mají platit jenom někdy a jenom na někoho.

jonatan 11.2.2010 7:21

Levicové spodině o nic jiného než o navrácení starých pořádků nejde.

Zase bude hov*o k mání, soudruzi, jste k popukání!

cca 11.2.2010 7:17

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

klidně napište Jan Bubla - Tuřany

j 11.2.2010 6:49

Re: Chudáci řetězce !

předpokládám, že k nim nechodíte protože je vám odporné podporovat takové podvodníky a raději zajdete naproti kde je to sice dražší za to máte dobrý pocit.

Hugo 11.2.2010 6:29

Chudáci řetězce !

A ještě by mohl někdo zaplakat, jak chudáci řetězce prodělávají. Např. Ahold (dle tisku) už docílil kumulovanou ztrátu 9 GKč. Ono když se prodává pod nákupní cenou, tak se holt moc nevydělá. A že stát neumí ohlídat to, že se mu tím krátí odvod DPH, to je druhá věc. Zjímavé je, že ve Franci a nebo v SRN by si to dovolit nemohli.  Ale jak mi řekl exministr Sobotka při osobně vzneseném dotazu, toto jsou největší plátci DPH. Kolik by platili bez švindlů ? Součástí onoho kritizovaného zákona je totiž i zákaz prodeje pod nákupní cenou a určení minimální splatnosti faktur. Opět se domnívám, že unás si mohou převážně němečtí vlastníci z důvodu měkkého zákonného prostředí dovolit to, za co by je v Německu a ve Francii poslali výrobci do pihele. Dle sdělení nejmenovaného činovníka Svazu obchodu(nejmenuji zapomenuté jméno) je náš trh malé pokusné políčko, na kterém se zkoušejí možnosti expanze pro mnohem větší trhy jako např. Rusko, Čína a Indie. To, že se zblbne pár novinářů, aby hořekovali proti zákonu, který šlápl mamutům na kuřecí očíčko, to je jenom součást  tréninku. Pak už zbývá jenom odpovět na otázku, proč nemají v Rakousku a SRN otevřeno v neděli, proč je vydírání dodavatelů ( u nás běžné) jinde trestné a proč je prodej pod nákupní cenou nezákonný (kromě výprodejů). Tímto způsobem se totiž dá docílit kromě zlikvidování místního zemědělství i zajímavý stav, že vlastníkovi Aholdu nevadí že při obratu např. 35 GKč je opakovaně docilována ztráta 3 GKč ročně. Pročpak to vlastníkům nevadí ? Mimo jiné je to proto, u polských dreků prodávaným v různých Lídlech a Penny tlak dodavatelů a cenové srovnání chybí. Pro doc. Chocholouška je rovněž zajímavým výrokem pro komparaci trotlů a normální populace výrok, že německé řetězce (nejsem šovinista ale  převaha německého vlastnictví obchodní sítě je fakt) tady investují  do nových obchodů velké prachy proto, aby si český občánek mohl levně nakoupit. Uff to jsem se rozepsal.

Jan 11.2.2010 6:17

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Nedivím. Jste zjevně od konkurence toho řezníka..

TBB 11.2.2010 5:59

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Je jeden nejmenovaný řezník ve velkém městě. V nějvětším u nás - ale podobných je jistě více. Má rodinnou firmu, pracuje tam syn, manželka i snacha. Nejlbližší prodejny velkých řetězců jsou od 300 m do 1,2 km a jsou 4. Řezník má neustále plný krám. Maso a uzeniny skvělé Divíte se, že neprozradím, kde to je?

mol 11.2.2010 2:38

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Já jsem tvrdil, že prodané množství klesne. Vy jste se tomu smál...

Hadí oči - bez registrace 11.2.2010 2:15

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Proč jenom za dvakrát dvě? Když se to původně jakž tak prodávalo dvě plus jedna, tak za dvě plus dvě to půjde jistě lépe. A úplně nejlíp se to prodá za pět plus pět. Pokud jste to tak myslel, neboť vy nepochybně myslíte, fandím vám.

exulant 11.2.2010 2:02

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Jak se to potom projevi na zredukovani konkurence? Rozhodne ne nizkymi cenami.

mol 11.2.2010 1:42

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Takže předpokládáte, že dodavatel o tu korunu sníží cenu. Já o tom pochybuji, on bude pořád prodávat za 2, obchodní zvýší také na 2, takže celkem 4. Chápete?

Takže podle vás teď těch pět firem, co skončí začně dělat pro těch pět setrvavších? Nebo jak to myslíte? Pokud myslíte?

Hadí oči - bez registrace 11.2.2010 1:04

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Reklamu zaplatíme vždy. Nebo si snad myslíte, že když ji zaplatil dodavatel místo obchodníka, konečný produkt byl dražší nebo levnější? Jestliže dodavatel zaplatí dvě koruny a obchodník jednu, je to pořád tři, stejně jako když dodavatel zaplatí jednu a obchodník dvě.

Nikde jsem nenapsal, že se prodá míň. Zmenšení nabídky spíš znamená, že si nebudu moci vybrat z deseti téměř totožných výrobků, ale jenom z pěti. Pokud chci koupit, stejně koupím. Rozhodující je, kolik mám v peněžence a jak moc chci.

mol 11.2.2010 0:46

Re: . . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Vy jste humorista. To přepokládá, že potravináři teď výrobky zlevní o částku, kterou přispívali na reklamní akce? Asi ne, takže se zdraží. Růst ceny => menší prodej => potravináři si nijak nepomohli.

Jsem rád, že vám zmenšení nabídky nevadí, ti potavináři, co kvůli tomu přijdou o místo vaše nadšení jistě sdílejí...

Hadí oči - bez registrace 11.2.2010 0:32

. . . obchodníci promítnou do prodejních cen třeba náklady na reklamní akce

Vidíte. A já jse si dodnes myslel, že je reklama zadarmo. Že celý ten příšerný a otravný reklamní ansámbl se chodí po práci pást a mě to nestojí ani korunu.

Že se zmenší nabídka? No to bude hrůza, až místo dvaceti druhů úplně stejných salámů jich budou nabízet jenom deset druhů.