Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Lenc 6.1.2021 9:59Dík! |
Š. Hašek 6.1.2021 9:34Perfektní shrnutí problému! Možno i klidně připustit nějakou chybku ve výpočtech, třeba v řádu deseti procent. Toho počítání je hodně, ale není až tak těžké. I ta možná chybka nemění nic na tom, že jednoduché výpočty na úrovni maturanta technické školy jsou naprosto cizí zapálencům, hercům, učitelům kreativního myšlení, štrasbruselským komisařům, Hřibovi, ....... Taková Pekarová a Fiala odkejvají kdejakou hloupost. Planeta Země, bez jejich pomoci, by škobrtla. SUV elektro do každé rodiny! Dotované! |
K. Zelený 6.1.2021 9:21Ciwe to je vskutku otřesné! Fšude samej solár a fofrník a kam budeme chodit věnčit pejsky? Taky mám jeden takovej hodnotnej výpočet: V Česku je cca 6,8 mil. osobních aut, dodávek, náklaďáků a busů. Česká silniční síť je dlouhá cca 55,7 tis. km, tam a zpátky tedy 111,4 tis. km. To je souzi skoro 61 aut na kilometr, na jedno auto 16,7 m! Oktávka má sice jen asi 4,5 m ale kamion s návěsem nebo přívěsem kolikrát i přes 20 m! Jak se chcete vejít? Jak chcete dodržovat bezpečné odstupy? Okamžitě začněte stavět tisíce km silnic nebo se ani nehnem! |
M. Šejna 6.1.2021 9:37
|
V. Petr 6.1.2021 9:57Tisíce kilometrů silnic by se měly postavit, i když Váš příspěvek je jinak blábol a Vy to víte... |
M. Šejna 6.1.2021 10:08Logicky je to blábol. Ovšem jako příklad z matematiky je to zcela přesně. Jinými slovy: ne každý příklad z matematiky odpovídá realitě. |
P. Milan 6.1.2021 10:15Ne každý příklad z matematiky zahrnuje všechny prvky. Tenhle vědomě jen některé. |
J. Jurax 6.1.2021 19:54Ano. Já bych to štosoval na sebe. |
J. Hruška 6.1.2021 9:10No nazdar, ing umí násobilku. Ale o dimenzaci zdrojů, vedení a spotřebičů podle výkonu a soudobosti a ztrátách ani zmínka, zdař Bůh. |
V. Braun 6.1.2021 10:10Zde se musím autora zastat, to nebylo předmětem článku. Článek se zabýval jen zdroji energie s započítáním účinností hlavních prvků. |
R. Langer 6.1.2021 12:38No, to si k tomu ještě připočítejte... |
M. Šejna 6.1.2021 8:47V Česku je necelých 6 milionů automobilů. Pokud by každý najezdil ročně 15 tisic km při spotřebě 7 litrů, byla by celková spotřeba ročně 630 mld. litrů. Autor uvedl spotřebu přes 800 mld. litrů. Takže zhruba čtvrtina spotřeby pohonných hmot končí jinde, než v automobilech. Jinými slovy - potreba nových elektraren bude nejspíš o čtvrtinu menší. |
L. Novák 6.1.2021 8:54Nejde o to kolik automobilů napočítáte a znásobíte jakýmsi z prstu vycucaným průměrem ujetých km, ale o to, kolik se spotřebuje kapalných paliv pro spalovací motory. Přesnější je údaj o dodávkách nafty a benzínu na trh, protože je ověřitelný a představuje množství energie, která má být podle zelených fantasmagorií nahrazena energií elektrickou. |
V. Vérosta 6.1.2021 8:55Elaut bude jistě míň než ropaut, budou (muset) mít o hodně menší výkon, žádných 60kw, spíš jenom 20kW a bude se s nimi jistě jezdit daleko míň, takže další mínus pro potřebu nových zdrojů? |
V. Novák 6.1.2021 8:58Proč by měl plebs jezdit autem? Místo trajdání bude makat, aby vydělal na dotace elektromobility pro elitu! |
L. Novák 6.1.2021 9:04V zeleném totalitním socialismu budou všichni pracovat podle vlastních schopností a dostávat mzdu podle vlastních potřeb, takže peníze na elektromobily budou pro všechny. To nevíte? |
V. Novák 6.1.2021 9:09Asi jsem na hodinách občanské výchovy a později marxismu-leninismu (a že jich bylo, za těch 8 semestrů!) nedával pozor... |
P. Hatina 6.1.2021 10:03To si možná špatně pamatujete. Toto heslo obecně hlásali jako svou ideu ti původní červení komunisté. Zatímco dnešní zelení se k těmto podružnostem ještě nedostali. Nicméně, když se zase podíváme do pokrokové ruské sci-fi literatury, tak zjistíte že v ní o tom, že by měli mít všichni vlastní auta, se moc nepsalo, asi si tu vymoženost ani nedovedli představit. Nakonec, i na Západě s tím že je možné dělat auta pro masy lidí, přišel až Henry Ford. |
L. Novák 6.1.2021 13:29A čím se zelení magoři liší od zanícených marxistů? |
P. Hatina 6.1.2021 13:48No především tím že ještě pořád fungují svobodné volby, takže je voliči velice rychle z toho řízení státu vypoklonkovali. Tedy u nás. Jiná je situace v bohatých západních státech, kde lze voliče zatím přesvědčovat v bludu, že "zdroje pro všechny jsou". Jenomže, kdo zná aspoň podrobněji historii fašismu v Evropě minulého století, tak ví, co se stane, až ty zdroje pro všechny dojdou. |
Z. Lapil 6.1.2021 17:00Jedná se o pokročilejší stádium. Zanícená rána je stejně jako zanícený marxista červená, zelená a zasmrádá až později. |
V. Mokrý 6.1.2021 9:38
|
J. Pokoutný 6.1.2021 10:21Vpřed za pokrokovými zkušenostzmi ze Severní Koreje! Tam soudruzi vědí, jak být ekologičtí. |
J. Makovec 6.1.2021 13:41Podle této logiky bychom problém nejlépe vyřešili tak , že bychom osobní auta úplně zrušili a nahradili je hromadnou dopravou nebo tak propagovaným carsharingem (Zelení to tak explicitně i deklarují, generace "Z" přece nechce nic vlastnit :-) ...Ale ono to tak skutečně i bude ...je zjevné, že při současné "zelené" politice EU bude elektřiny nevyhnutelně nedostatek , spotřeba díky EV stoupne a stabilní zdroje se nestaví, z lithia do baterií se stane strategická surovina jakou je dnes ropa a bude ho také nedostatek ... Auta tak budou drahá na pořízení i provoz a nebudou už pro každého . A to je to něco co opravdu chceme , a opravdu věříte, že díky tomu zachráníme planetu ? |
Z. Lapil 6.1.2021 17:13Což o to, půjčovny aut existují i dnes, o taxících nemluvě. Podle mě je kus problému v tom, že auto je relativně drahé investičně a relativně levné provozně (elektromobily to rozhodně nevylepšují), takže půjčovné nebo dokonce "taxíkovné" je proti ceně benzínu podstatně větší. Už je to pár let (popravdě asi tak čtvrt století) - jezdil jsem příležitostně od vlaku domů taxíkem (asi 5km; veřejná doprava končila v sedm večer) a spočítal jsem si, že je to výrazně levnější, než vlastní auto. |
J. Jurax 6.1.2021 20:01Jistě. Ovšem měl jste tehdy auto? Pakliže ano, jistě jste s ním nejezdil jen občas od vlaku. A měl byste levnější s ním jezdit k vlaku i od vlaku, provozní náklady by byly zlomkem ceny taxíku. |
J. Makovec 7.1.2021 0:52S hromadnou dopravou je to dobrý postřeh a asi je skutečně levnější i ekologičtější , zejména pro lidi z města.. Pokud ale bydlíte na venkově tak se bez auta dnes už prakticky neobejdete . |
Z. Lapil 7.1.2021 10:41Hromadná doprava je od slova hromadná :-). Pro těch pět lidí, co se během večera trousí tu od milenky, tu z hospody, samozřejmě nemá cenu autobusy vypravovat. Existuje terminus technicus: problém posledního kilometru. Na náves vás autobus řekněme doveze, ale co dál? Pokud možno s těžkotonážním nákupem... Slyšel jsem o švýcarské službě: od vlaku jezdí autobus. Lidi nastoupěj, sdělí řidiči požadovanou adresu, on se zamyslí a rozveze je. A taky žiju v domnění, že v Íránu a zřejmě i leckde jinde jezdí jakési kolektivní taxíky, technicky snad většinou mikrobusy. Jezdí po městě jak je potřeba, nabírá a vysazuje lidi, jak to komu vyhovuje... Já bych se v tom nejspíš okamžitě ztratil, ale místní nejspíš znají způsoby, jak se tím dostat, kam potřebují. Je asi osudem mladých a (zejména) nevzdělaných vynalézat věci již vynalezené. A ano - stařecká rutina "takhle šme to dělali odjakživa" také není nutně to optimální řešení. |
V. Petr 6.1.2021 10:02Těch 15 tisíc km ročně jste si vycucal z palce? A co spotřeba autobusu, neřku li kamionu? Kolik paliva skončí mimo silniční dopravu by se zjistit ovšem dalo... |
P. Zinga 6.1.2021 10:10Pane Šejno, opoměl jste náklaďálky a autobusy. Pravděpodobně Vám nepřišly na mysl. protože víte, že to je pitomost, TIR na baterky... |