Diskuze
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Děkujeme za pochopení.
J29i26ř48í 57P93t76á29č87e64k
Být pod článkem podepsaný ministr průmyslu a obchodu a taky dopravy, získal bych pocit, že jsou obě ministerstva ve správných rukou. Doufám, že si pan premiér přečte příspěvek a sáhne, konečně šťastnou rukou, po personální změně.
L35a10d48i65s79l13a88v 98N35o43v23á15k
Blbce Brabce (MŽP) si Babiš vzít nenechá...
K12a58r22e54l 35K95ř71i18v61a14n
A nebylo by lepší, jistější a pro biosféru výhodnější zredukovat lidstvo na tu Římským klubem požadovanou dvacetinu ? Když by se rozumně vybírali ti, kteří budou i nadálet tvořit lidstvo, znamenalo by to úžasný rozkvět průměrné inteligence. Pro začátek by stačila redukce na polovinu. Pak by se vidělo jak dál.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082020/060820204B7CF6C449E29F7733043259C52186B7.jpg)
P11r59o44k12o90p 53M82i28l27a40n
Snaha o to je, ale nesmí se o ní mluvit nebo psát!
P13a22v97e66l 87P30r56i37n82c
Jako lekce z aritmetiky a převádění jednotek dobré, ALE: půvab energetiky spočívá v tom, že je mixem.
S74t25a87n21i26s66l36a13v 68K80n56e78i12f31l
Musí být ovšem z čeho mixovat. Nové zdroje na biomasu řádově produktivnější oproti současným určitě nebudou, hydroelektrárny u nás není kde stavět, do jádra daleko, takže si můžete vybrat, jestli postavit 3000 větrníků, 500 km2 panelů, nebo libovolnou lineární kombinaci těchto dvou zdrojů. A všechno zálohovat ruským plynem.
J80a46r16o45s10l96a55v 51K25a95l74i98n46a
problém s dobou dobíjení a autobateriemi bych vyřešil natažením trolejí nad každou cestou a výrobou osobních mini trolejbusů. Možná by odpadlo i nebezpečné předjíždění všude tam, kde by byla jen jedna trolej tam a druhá zpět. Ještě by se mělo vyřešit dobíjení elektro letadel a vrtulníků bez nutnosti přistání.
V74í25t80ě78z39s13l22a48v 27N45o64v49á24k
Na Krymu mají meziměstskou trolejbusovou trať Simferopol-Jalta o desítkách kilometrů a překonávající Krymské hory. Kdysi tam jezdily skoro výhradně česk(oslovensk)é trolejbusy.
Trolejová elektromobilita má smysl, i trolejově-akumulátorová pro překonání míst bez troleje.
V47l69a60d11i89s26l29a81v 84K56o40l37m32a10n
Budoucnost mají elektromobily se zabudovaným atomovým reaktorem, vyrábějícím potřebnou elektrickou energii!
Kromě mobility se tím konečně vyřeší i neustálý růst počtu obyvatel planety Země!
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M90i46r27o29s22l25a31v 15Š41e97j33n91a
Ach ta matematika.
O kus níž jsem napsal, že máme asi 6 milionů aut, která by při nájezdu 15 tisíc km ročně a spotřeběbě 7 litrů na sto km měla spotřebovat 630 mld. litrů.
Ten můj výpočet je blbost, protože jsem udělal chybu. Zapomněl jsem vydělit výsledek číslem 100, protože spotřebu jsem uváděl v litrech na 100 km.
Takže můj správný výpočet měl být 6,3 mld. litrů.
Podle asociace petrolejářského průmyslu měla spotřeba PHM v roce 2019 hodnotu 8,1 mld. litrů, z toho 6 mld litrů je nafta a 2,1 mld. je benzin.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M66i27r64o41s15l37a77v 35Š23e96j55n96a
Teď jsem se dočetl, že v železniční dopravě byla v roce 2019 spotřeba 0,98 mld. litrů nafty, takže po odečtení železníční dopravy byla spotřeba PHM v jiných oblastech včetně automobilismu okolo 7,1 mld. litrů.
Pokud odečtemě ještě lodní dopravu a naftu na topení, pak možná těch 6,3 mld. litrů v automobilové dopravě bude skoro správně.
P67e63t89r 67K50u50b16á12č
Ve svém předchozím článku jste psal, že ekologisti mají charakter sekty, která hledá ztracený ráj cestou od technické civilizace zpět do zaostalosti.
Dneska jste si drobný aspekt této hypotézy názorně číselně potvrdil.
J41i38ř61í 77J97o47h94n
Ještě je třeba zohlednit energetické špičky a sedla. Nabíjení by se neuskutečňovalo ve špičkách, ale většinou v noci, kdy bývá přebytek energie (zatím- v noci ale nesvítí a většinou nefouká).
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M25i66r90o97s31l94a32v 65Š32e29j72n24a
v noci sice nesvítí, ale fouká. A někdy víc, než ve dne.
J57i66ř24í 72N57e81v84r75k12l64a
Technicky dobré, ojedinělé, díky za to.
Vidím to ovšem ještě smutneji. Celé to elektrické šílenství není zduvodnitelne. Na klima nemá vliv, ekologicky sporné, nepraktické a drahé. Lidi na to nebudou mít, přijde krize a chudoba. Jediným řešením je zacinkat klíči a svrhnout ty elitarske fanatiky, kterým na názorech a způsobu života většiny lidí nezáleží.
J27. 48G87a81n44a45u95r
Nemusíte cinkat klíči, stačí je nevolit.Otázka je, proč se tak neděje.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz