Diskuze
MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky
Děkujeme za pochopení.
J21i86ř22í 61P78t21á82č77e80k
Být pod článkem podepsaný ministr průmyslu a obchodu a taky dopravy, získal bych pocit, že jsou obě ministerstva ve správných rukou. Doufám, že si pan premiér přečte příspěvek a sáhne, konečně šťastnou rukou, po personální změně.
L67a28d43i68s49l14a45v 50N42o69v51á88k
Blbce Brabce (MŽP) si Babiš vzít nenechá...
K96a33r43e71l 84K66ř26i12v78a87n
A nebylo by lepší, jistější a pro biosféru výhodnější zredukovat lidstvo na tu Římským klubem požadovanou dvacetinu ? Když by se rozumně vybírali ti, kteří budou i nadálet tvořit lidstvo, znamenalo by to úžasný rozkvět průměrné inteligence. Pro začátek by stačila redukce na polovinu. Pak by se vidělo jak dál.
P26r23o64k77o40p 73M80i39l53a18n
Snaha o to je, ale nesmí se o ní mluvit nebo psát!
P32a96v28e39l 20P50r53i87n48c
Jako lekce z aritmetiky a převádění jednotek dobré, ALE: půvab energetiky spočívá v tom, že je mixem.
S31t23a97n64i55s76l21a91v 23K51n26e64i80f11l
Musí být ovšem z čeho mixovat. Nové zdroje na biomasu řádově produktivnější oproti současným určitě nebudou, hydroelektrárny u nás není kde stavět, do jádra daleko, takže si můžete vybrat, jestli postavit 3000 větrníků, 500 km2 panelů, nebo libovolnou lineární kombinaci těchto dvou zdrojů. A všechno zálohovat ruským plynem.
J28a37r77o90s20l25a91v 82K53a24l56i48n87a
problém s dobou dobíjení a autobateriemi bych vyřešil natažením trolejí nad každou cestou a výrobou osobních mini trolejbusů. Možná by odpadlo i nebezpečné předjíždění všude tam, kde by byla jen jedna trolej tam a druhá zpět. Ještě by se mělo vyřešit dobíjení elektro letadel a vrtulníků bez nutnosti přistání.
V47í85t91ě37z44s59l30a94v 98N65o23v84á95k
Na Krymu mají meziměstskou trolejbusovou trať Simferopol-Jalta o desítkách kilometrů a překonávající Krymské hory. Kdysi tam jezdily skoro výhradně česk(oslovensk)é trolejbusy.
Trolejová elektromobilita má smysl, i trolejově-akumulátorová pro překonání míst bez troleje.
V47l39a65d70i67s25l27a93v 90K23o75l95m37a15n
Budoucnost mají elektromobily se zabudovaným atomovým reaktorem, vyrábějícím potřebnou elektrickou energii!
Kromě mobility se tím konečně vyřeší i neustálý růst počtu obyvatel planety Země!
M31i25r21o40s30l71a14v 74Š64e33j37n46a
Ach ta matematika.
O kus níž jsem napsal, že máme asi 6 milionů aut, která by při nájezdu 15 tisíc km ročně a spotřeběbě 7 litrů na sto km měla spotřebovat 630 mld. litrů.
Ten můj výpočet je blbost, protože jsem udělal chybu. Zapomněl jsem vydělit výsledek číslem 100, protože spotřebu jsem uváděl v litrech na 100 km.
Takže můj správný výpočet měl být 6,3 mld. litrů.
Podle asociace petrolejářského průmyslu měla spotřeba PHM v roce 2019 hodnotu 8,1 mld. litrů, z toho 6 mld litrů je nafta a 2,1 mld. je benzin.
M51i24r33o37s21l76a35v 29Š31e45j23n58a
Teď jsem se dočetl, že v železniční dopravě byla v roce 2019 spotřeba 0,98 mld. litrů nafty, takže po odečtení železníční dopravy byla spotřeba PHM v jiných oblastech včetně automobilismu okolo 7,1 mld. litrů.
Pokud odečtemě ještě lodní dopravu a naftu na topení, pak možná těch 6,3 mld. litrů v automobilové dopravě bude skoro správně.
P84e80t71r 30K90u10b23á68č
Ve svém předchozím článku jste psal, že ekologisti mají charakter sekty, která hledá ztracený ráj cestou od technické civilizace zpět do zaostalosti.
Dneska jste si drobný aspekt této hypotézy názorně číselně potvrdil.
J74i97ř42í 63J10o46h40n
Ještě je třeba zohlednit energetické špičky a sedla. Nabíjení by se neuskutečňovalo ve špičkách, ale většinou v noci, kdy bývá přebytek energie (zatím- v noci ale nesvítí a většinou nefouká).
M78i75r79o67s84l63a29v 12Š85e98j78n96a
v noci sice nesvítí, ale fouká. A někdy víc, než ve dne.
J80i44ř90í 42N54e72v33r23k76l87a
Technicky dobré, ojedinělé, díky za to.
Vidím to ovšem ještě smutneji. Celé to elektrické šílenství není zduvodnitelne. Na klima nemá vliv, ekologicky sporné, nepraktické a drahé. Lidi na to nebudou mít, přijde krize a chudoba. Jediným řešením je zacinkat klíči a svrhnout ty elitarske fanatiky, kterým na názorech a způsobu života většiny lidí nezáleží.
J43. 59G70a73n79a53u33r
Nemusíte cinkat klíči, stačí je nevolit.Otázka je, proč se tak neděje.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz