Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

MROŽOVINY: Tři „zelené“ příklady z matematiky

Původně jsem předpokládal, že tento příspěvek vyjde jako obvykle v sobotu, ale rozhovor s prof. Ing, Janem Mackem, DrSc., uveřejněný včera na NP, mě přiměl uveřejnit příspěvek co nejdříve. Sice jsem pouze jen emeritní Ing., ale počítat ještě umím, takže to, co následuje, nejsou „nadsazená čísla“, aby mi „něco“ vyšlo. Nechť posoudí každý čtenář sám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Být pod článkem podepsaný ministr průmyslu a obchodu a taky dopravy, získal bych pocit, že jsou obě ministerstva ve správných rukou. Doufám, že si pan premiér přečte příspěvek a sáhne, konečně šťastnou rukou, po personální změně.

0 0
možnosti
LN

Blbce Brabce (MŽP) si Babiš vzít nenechá... :-P

0 0
možnosti
KK

A nebylo by lepší, jistější a pro biosféru výhodnější zredukovat lidstvo na tu Římským klubem požadovanou dvacetinu ? Když by se rozumně vybírali ti, kteří budou i nadálet tvořit lidstvo, znamenalo by to úžasný rozkvět průměrné inteligence. Pro začátek by stačila redukce na polovinu. Pak by se vidělo jak dál.

0 0
možnosti
Foto

Snaha o to je, ale nesmí se o ní mluvit nebo psát!

0 0
možnosti
PP

Jako lekce z aritmetiky a převádění jednotek dobré, ALE: půvab energetiky spočívá v tom, že je mixem.

0 0
možnosti
SK

Musí být ovšem z čeho mixovat. Nové zdroje na biomasu řádově produktivnější oproti současným určitě nebudou, hydroelektrárny u nás není kde stavět, do jádra daleko, takže si můžete vybrat, jestli postavit 3000 větrníků, 500 km2 panelů, nebo libovolnou lineární kombinaci těchto dvou zdrojů. A všechno zálohovat ruským plynem.

0 0
možnosti
JK

problém s dobou dobíjení a autobateriemi bych vyřešil natažením trolejí nad každou cestou a výrobou osobních mini trolejbusů. Možná by odpadlo i nebezpečné předjíždění všude tam, kde by byla jen jedna trolej tam a druhá zpět. Ještě by se mělo vyřešit dobíjení elektro letadel a vrtulníků bez nutnosti přistání.

0 0
možnosti
VN

Na Krymu mají meziměstskou trolejbusovou trať Simferopol-Jalta o desítkách kilometrů a překonávající Krymské hory. Kdysi tam jezdily skoro výhradně česk(oslovensk)é trolejbusy.

Trolejová elektromobilita má smysl, i trolejově-akumulátorová pro překonání míst bez troleje.

0 0
možnosti
VK

Budoucnost mají elektromobily se zabudovaným atomovým reaktorem, vyrábějícím potřebnou elektrickou energii!

Kromě mobility se tím konečně vyřeší i neustálý růst počtu obyvatel planety Země!;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

Ach ta matematika.

O kus níž jsem napsal, že máme asi 6 milionů aut, která by při nájezdu 15 tisíc km ročně a spotřeběbě 7 litrů na sto km měla spotřebovat 630 mld. litrů.

Ten můj výpočet je blbost, protože jsem udělal chybu. Zapomněl jsem vydělit výsledek číslem 100, protože spotřebu jsem uváděl v litrech na 100 km.

Takže můj správný výpočet měl být 6,3 mld. litrů.

Podle asociace petrolejářského průmyslu měla spotřeba PHM v roce 2019 hodnotu 8,1 mld. litrů, z toho 6 mld litrů je nafta a 2,1 mld. je benzin.

0 0
možnosti
Foto

Teď jsem se dočetl, že v železniční dopravě byla v roce 2019 spotřeba 0,98 mld. litrů nafty, takže po odečtení železníční dopravy byla spotřeba PHM v jiných oblastech včetně automobilismu okolo 7,1 mld. litrů.

Pokud odečtemě ještě lodní dopravu a naftu na topení, pak možná těch 6,3 mld. litrů v automobilové dopravě bude skoro správně.

0 0
možnosti
PK

P67e63t89r 67K50u50b16á12č

6. 1. 2021 10:34

Ve svém předchozím článku jste psal, že ekologisti mají charakter sekty, která hledá ztracený ráj cestou od technické civilizace zpět do zaostalosti.

Dneska jste si drobný aspekt této hypotézy názorně číselně potvrdil.

0 0
možnosti
JJ

J41i38ř61í 77J97o47h94n

6. 1. 2021 10:28

Ještě je třeba zohlednit energetické špičky a sedla. Nabíjení by se neuskutečňovalo ve špičkách, ale většinou v noci, kdy bývá přebytek energie (zatím- v noci ale nesvítí a většinou nefouká).

0 0
možnosti
Foto

v noci sice nesvítí, ale fouká. A někdy víc, než ve dne.

;-)

0 0
možnosti
JN

Technicky dobré, ojedinělé, díky za to.

Vidím to ovšem ještě smutneji. Celé to elektrické šílenství není zduvodnitelne. Na klima nemá vliv, ekologicky sporné, nepraktické a drahé. Lidi na to nebudou mít, přijde krize a chudoba. Jediným řešením je zacinkat klíči a svrhnout ty elitarske fanatiky, kterým na názorech a způsobu života většiny lidí nezáleží.

0 0
možnosti
JG

J27. 48G87a81n44a45u95r

6. 1. 2021 12:40

Nemusíte cinkat klíči, stačí je nevolit.Otázka je, proč se tak neděje.:-(

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz