5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

LODNÍ DOPRAVA: Green Deal

Přestože mají vize Zelené dohody (Green Deal) množství kritiků oponujících této plánované transformaci ekonomiky na udržitelné formy hospodaření poukazem na nerealistické cíle, je již dnes zcela zřejmé, že k zásadním změnám dojde a již také začíná docházet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 6.3.2021 14:11

A máme u nás na ten počet lodí taky dost vody? Aby ty lodě nevytlačily - dle Archimeda - všechnu naši vodu do všech moří a nám nezbylo nic. Pak se naskýtá možnost využití těch bývalých vodních kanálů, nyní vyschlých, pro pozemní dopravu, lodím přidělat kola a jedeme dál.;-)

L. Beneš 6.3.2021 14:01

Četl jste někde, jak vysoká je ekonomicky zdůvodnitelná cena lodního lístku do Českých Budějovic na nově zesplavněném úseku Vltavy? Ale do Budvajzu můžete dnes dorazit i šífem. Hruď Budějičáků se musí hrdostí dmout.

L. Beneš 6.3.2021 13:58

Nevím už, jestli se ta loď, s níž jsem se "plavil" z přístaviště pod poděbradským zámkem k soutoku s Cidlinou a zpět, jmenovala Král Jiří, vím jen, že krom dvou kajaků jsme na té trase žádnou loď jinou, natož pak nákladní, neviděli. Kolik asi stojí to otevření a zavření zdymadla pro proplutí ke konzumaci klobásy u stánku na soutoku? Nově zvednutý most u hotelu Bílá růže je sice hezký, ale moc lodí jsem pod ním plout neviděl. Investice do této vodní cesty státu asi žádnou návratnost zaručenu nemá a ani mít nebude. A ještě poznámka k té výletní lodi. Labe v Poděbradech není tak mohutné jako Rýn nebo Mosela v Koblenci, takže lodě jsou v Poděbradech nutně menší. Po výletu lodí po Rýnu ke skále, kde lákala Loreley plavce do pasti ale mohu zodpovědně tvrdit, že odporností, zápachem a špínou poděbradská loď tu rýnskou tisíckrát překonávala. Nedovedu si představit porýnského Němce, že by kdy na její palubu vstoupil.

J. Jurax 6.3.2021 13:35

No, jaká je využitelná plocha pro soláry na nákladní lodi a jaký je potřebný výkon motoru téže?

Podle https://www.nazeleno.cz/kolik-elektriny-vyrobi-fotovoltaicke-panely/ lze za optimálních podmínek dost jeden kW z 6,6 metru čtverečního. Za neoptimálních míň až nic. To by vyšlo na cca 130x20 m na 500 koní výkonu motoru v pravé poledne. Prakticky spíš dvojnásobek plochy plus pořádné akumulátory.

Aby se ten šíf na řeku vůbec vešel ... a do zdymadel ...

J. Jurax 6.3.2021 12:59

Maňásků ... ovšem ekologicky a bezemisně vyráběných z ekologických materiálů a samozřejmě plně recyklovatelných, aby nezatěžovaly životní prostředí! A na bezemisní pohon nejlépe elektrický - veslař vydechuje zločinný kysličník!

J. Jurax 6.3.2021 12:54

No, nevím. Byt lodní doprava ekonomicky výhodná, prosadí se sama a na řekách není pro nákladní šífy k hnutí.

Kolik je u nás vůbec řek splavných pro nákladní lodě tak, aby lodní doprava obstála v konkurenci? Já vím o leda dvou - Vltavě a Labi, ale ani ty nákladními loděmi extra přeplněny nejsou, asi se to nerentuje. Kolik řek lze případně učinit splavnými, aby se to ekonomicky vyplatilo? A to neuvažuji jednu odnož zelených, co jsou ochotni splavnění účinně sabotovat v zájmu ochrany přírody.

Tak mám dojem, že jde zase o další zelenou greendealovou europeachovinu a tunel na peníze jako vůbec celá ta fantasmagorie Green Dealu. Naše peníze.

Jenom se ptám - kdo z našich premiérů na zelené šílenství Green Dealu poslušně a k naší škodě v bruseli lokajsky přikejvnul?

P. Dvořák 6.3.2021 10:30

Prostě je to nesmysl. Ale není vyloučeno, že za pár let se budou po řekách v bárkách plavit zbylí osadníci a odrážet se ode dna nebo veslovat.

P. Milan 6.3.2021 9:47

O tu rychlost zase až tak nejde, je-li předvídatelná.

Problém je překládání a obecně pružnost. Stejný problém je u železnice.

V. Šedivý 6.3.2021 9:01

Nevím, jestli potřebujeme velké loděnice. Při velikosti našich vodních cest potřebujeme spíš velkovýrobu pramiček. :-/

L. Novák 6.3.2021 8:45

Měli bychom se poučit od nepálských domorodců... :-P

L. Novák 6.3.2021 8:43

Zase jeden agrární blb, který se snaží naskočit na vlnu nesmyslu "Green Deal" a trhnout na něm do vlastní kapsy peníze vykradené daňovým poplatníkům z kapes...

Kvůli covidové pandemii jsme zastavili rychlou mezinárodní leteckou i ostatní dopravu, vznikají nám tím zásobovací problémy, a "vyřešíme to" budováním zelených tunelů drahých, neekologických a pomalých dopravních cest (panenko skákavá!) loďmo. 8-o !!

Petr Havel je jednoduše řečeno "děvka úplatná", která za peníze napíše jakýkoliv nesmysl pro jakoukoliv lobby, která se potřebuje prosadit... Rv :-/

P. Pepax 6.3.2021 8:25

:-)

P. Dvořák 6.3.2021 8:21

Výletní loď Král Jiří pluje z Poděbrad do Kolína cca 2 hodiny a je to cca 20 km. Nákladní loď by asi rychlejší nebyla.

Otázka pro absolventy humanitních oborů: Za jak dlouho dopluje loď z Hamburgu do Pardubic, což je cca 700 km? Kamion to ujede za 10 hodin a nemusí se 2x překládat.

Odpověď, že na pohon solární energii by to lodí bylo ještě rychlejší, mi nestačí.

J. Nevrkla 6.3.2021 7:58

Zelená dohoda by rozhodně měla být impulsem ke vzpouře proti ní, je nejvyšší čas.

J. Nový 6.3.2021 5:56

On ten president Zeman je chytrý jak liška. Proto chce kanál, aby po něm zelení magoři mohli vozit melouny....

P. Milan 6.3.2021 0:44

Obávám se, že tu nechybí ani tak lodě, jako hlavně ty použitelné vodní cesty.

D-O-L tím na mysli nemám, ten nechybí.