1.6.2024 | Svátek má Laura


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 17.5.2024 21:29

Kandidáti do Evropského parlamentu debatovali o Green Dealu, přijetí eura či životní úrovni

Předvolební debata ČT24 (16. 5. 2024)

Je tam např. Petr Mach i ZELENÍ MAGOŘI Niedermayer a Peksa. Jako největší vypatlanec vedle Peksy - předvolební překvapení - se "vyznamenal" ultrazelený kandidát STANu, Adam Trunečka... Totální magor jako Peksa. :-P

Pindy o Ficovi na začátku je lepší přeskočit. :-)

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/zive-kandidati-do-evropskeho-parlamentu-debatuji-o-cenach-potravin-i-energii-349283

[>-]

J. Jurax 17.5.2024 13:32

Ad zdražení cukru - kroky vlády byly zcela konzistentní. Tedy z jejího pohledu.

Nejprve kritizovala - sice neprávem, ale koho to zajímá - nestoudné obchodníky s touto komoditou. Zisk je jasný, nasrání lidu bylo odkloněno žádoucím směrem a ještě vláda získala politické body, že jako hájí zájmy obyčejných lidí.

A teď zdražení slazených nápojů skrze daň. Zisk je ještě jasnější - bude víc prachů vyždímaných z prostého lidu a vláda bude mít víc prostředků k rozšpidlení; sekundárně ještě u těch intelektuálně zakřiknutějších získá nimbus ochránce zdraví lidu.

L. Novák 17.5.2024 20:11

To je tak, když každá z nesourodých partají ve Fialově vládě si chce uplatnit alepoň kousek svých fantasmagorií z volebního programu... Pak je to ve výsledku totální paskvil, který se nelíbí nikomu. Ale pitomci obsadili ministerstva a mají svoje jisté... :-/

M. Pivoda 17.5.2024 12:00

Fiktivní obraz o Albertovi Einsteinovi? Jaký obraz budoucí ekonomiky viděl P.F. Drucker?

Cituji: ... the legacy of Albert Einstein and his deep connections to Monthly Review, including his authorship of the article “Why Socialism?,” published in our first-ever issue in May 1949. Through historical documents and the famed physicist’s own words, XYZ rediscovers Einstein’s commitment to socialism in both word and deed, and ...

Komentář

Povinné dnešní politické zaštítění: Já jsem životně silný individualista, takže žádný kolektivismus není pro mne zajímavý. Nezajímaly mne ani kolektivní sporty. Provozoval jsem kdysi sport, kde sportovec bojuje sám za sebe. Úspěšně.

Nicméně, proč právě kolektivním směrem uvažoval individualista Albert Einstein? Ostatní: Na HDP se Alberta Einsteina tehdy neptali.

Otec moderního managementu P. F. Drucker, už někdy v roce 2000, předpovídal nutné budoucí prodlužování odchodu do důchodu zaměstnanců. Respektovaný konzultant pokroku v managementu, P. F. Drucker, ale nerozuměl technologickému vývoji, takže o možnostech technologie AI, při nahrazování lidské práce, vůbec nic nevěděl.

L. Novák 17.5.2024 12:12

Dementní ČU;-OÁK Pyjvoda se zase posral... Rv

J. Jurax 17.5.2024 13:37

Víte, nesouhlas s názorem se dá vyjádřit i decentněji. Dokonce i razantní nesouhlas.

Možná byste se mohl trochu krotit; nimbus burana a hulváta není nic záviděníhodného.

L. Novák 17.5.2024 20:07

Ten StB idiot ;-O Pyjvoda nasere svoji blbost všude, kde čeká, že si ho ostatní všimnou. Dělá to takhe už dlouhá léta a je všem pro smích. Na normálním webu by dostal BAN a já bych nemusel používat vulgární výrazy jako vůči všem gaunerům, co se jich tady nasbíralo a zamořilo komentáře svou donebevolající hloupostí...

Na vás jsem hrubost nikdy nepoužil, protože nepíšete blbosti. I když ne vždy ve všem s vámi souhlasím. ;-)

M. Pivoda 17.5.2024 13:47

Fyzik Albert Einstein byl zřejmě naštvaný také proto, že mu Američané, jako rodilému Němci, kdysi nedůvěřovali k jeho začlenění do prestižního týmu, který během 2. světové války vyvíjel atomovou bombu.

Nicméně později, v 60. letech, pragmatičtí Američané dali válečnému zločinci americké občanství, aby tak zvýšili šanci, že USA jako první země na planetě Zemi, přistane na Měsíci. Cituji Wikipedii:

Wernher Magnus Maximilian svobodný pán von Braun (23. března 1912 Wirsitz – 16. června 1977 Alexandria) byl německý konstruktér raket. Nejprve pracoval pro nacistické Německo, kdy zkonstruoval mimo jiné raketu V-2, kterou Německo ostřelovalo Londýn. Po druhé světové válce pracoval ve Spojených státech amerických, kde zkonstruoval raketu Saturn V, která vynesla první lidi k Měsíci.

L. Novák 17.5.2024 11:37

Výborně napsáno! !! R^

Potíž je, že Fialova vláda je jenom dalším pokračováním VLÁDY BLBŮ v řadě. :-P

V. Petr 17.5.2024 12:04

Přesně tak!

A. Forman 17.5.2024 10:53

Ještě jedna poznámka k pan Vorlickému -

přečtěte si něco o názorech paní Šichtařové v článku Návod na opravu naší ekonomiky. Publikováno na "Psu" dne 28.3. t.r.

L. Šimon 17.5.2024 9:49

👍

P. Sura 17.5.2024 9:43

V podstatě jde o obdobný princip, jako když vlády vyhlásily "nárůst vzdělanosti". Tím umožnily velké části mladé generace pobývat o pět let déle ve školách, čímž takticky odložily nezaměstnanost. Popřípadě daly prostor k vybudování nových "pracovních" pozice ve státem placených sektorech.

J. Nevrkla 17.5.2024 9:20

Když Fiala vykládá, že máme nejhorší za sebou a už se povede jen lépe, myslím si, že spadl z Marsu.

Můžeme samozřejmě testovat třeba čtyřdenní pracovní týden. Myslí si někdo, že takto pracující firmy mohou uspět v soutěži se světem, že mohou prosperovat? Co budeme světu dodávat, za co budeme ze světa nakupovat? Chlubili jsme se vývozem aut? Jak může náš automobilový průmysl s elektroauty, na které nemají zákazníci chuť ani peníze, prosperovat a konkurovat Číně?

Kde budou ti staří v důchodovém věku pracovat? Velmi se obávám, že nebude práce ani pro mladé, pro živitele rodin.

Stále více a rychleji se zadlužující svět nemůže dlouho vydržet, za horizontem čeká velký ekonomický krach. Nevíme, kdy nastane, ale čím později, tím bude větší. Jaké pak nastanou revoluce, těžko říct. Globální elity jsou přesvědčeny, že zavedou Nový světový řád pod svou kontrolou, kde nikdo nic nevlastní, samozřejmě kromě nich. Tomu nemohu uvěřit, tak blbí a ohební lidé přece nemohou být...

A. Forman 17.5.2024 9:47

Nejenže tomu nemůžete uvěřit, ale ono to ani nepůjde. Nelze centrálně řídit veškerou činnost všech lidí. To jde jen u organizace, např. u firmy, ale také jen za určitých podmínek, např. ztrátou demokracie.

Nejsme všichni hlupáci, i když naše školství na tom usilovně pracuje ( čest výjimkám ). A za čtyřdenního školního vyučování to bude ještě větší tragedie než doposud.

M. Pivoda 17.5.2024 12:03

Již dnes lze (relativně dobře) studovat distanční formou. Tuto formu ale provozují hlavně individualisté.

J. Jurax 17.5.2024 13:40

Jo.

Chirurg vystudovavší distanční formou bude ideál.

J. Vorlický 17.5.2024 8:29

Od okamžiku, že doručení fikcí, není fikce, ale skutečné doručení, ztratilo slovo fikce v ČR svůj význam. V okamžiku, kdy HDP může být zvýšeno úplně zbytečnou prací, nemůže HDP být nic jiného než fikce, nejen v ČR. O co tady vlastně jde?

Podstatné z článku jsou jen poslední dva odstavce. To ostatní je jen omáčka. V nedávné době, kdy většina lidí se musela snažit, aby přežila, byly peníze měřítkem jejich snažení. To dnes neplatí. Všichni máme v dostatečné míře to co potřebujeme a i chceme, aniž bychom se museli vyloženě snažit. Jsou různé stupně snažení nesnažení. Nemůžeme se však úplně přestat snažit; to by také nešlo. Nejde tedy o nic jiného, než jak přerozdělit ovoce snažení.

Autorka článku má trochu naivní představu o lidech. Argumentuje třeba tvrzením, že péče o zdraví je odpovědností každého jednotlivce, ne vlády. To je sice pravda, ale pravdou též je, že většina lidí, dostane-li možnost, není schopná takové odpovědnosti dostát. Tak třeba v Británii během 2. sv. války, kdy byly potraviny na příděl, byla společnost obecně zdravější než před válkou. Potom, starost o nemocné již není odpovědností každého jednotlivce, ale vlády. Pokud tomu tak je, má vláda co mluvit do ceny cukru.

Logicky vše spěje jen k udržování klidu, nejen v ČR, tedy aby bylo nějak srozumitelně přerozděleno to, co máme. No a aby tato praxe byla zastřešena nějakou teorií (to chtějí odborníci), tak máme namísto peněz fiktivní HDP. No a pokud ovoce snažení bude rozkradeno jen v přijatelné výši, klid bude. Pokud ovšem, pokud nezasáhnou nějaké vnější síly.

A. Forman 17.5.2024 9:14

Můžete definovat "přijatelnou výši " ? A stát nesmí kecat do žádných cen, ani do ceny cukru. To už tady bylo, a jak to dopadlo... ekonomický náraz hubou do zdi... a k tomu znovu spějeme za hudby Óda na radost pod vlajkou EU.

A autorka nemá naivní představu o lidech, jen soustavně upozorňuje na zlořády ve státě, potažmo v EU, a nabízí také řešní, která uvedla v minulých statích.

L. Harvánek 17.5.2024 9:42

Ono to uvalení daně na cukr se vrátí jako bumerang. Protože lidem zbude po zvýšení všelijakých daní stále méně peněz, budou méně nakupovat (nevím jak a kdo, ale my jako důchodci nakupujeme jen to, co nezbytně potřebujeme a s omezením zda si to můžeme dovolit. Takže nastane menší poptávka, producenti cukru budou od pěstitelů odebírat méně řepy a ti sníží osevní plochy. Takže výnos daně uvalené na cukr bude menší a menší. Přitom cukr je jedním z nejdůležitějších zdrojů energie pro těžce manuálně pracující. Proč tedy nestanovit maximální obdah cukru v nápojích? Tohle ale není řešení, zkrachovali by sportovci a celá lobby se kolem nich točící. Všimli jste si, kdo především sponzoruje sport? Tak si prohlédněte kdo je největším sponzorem. Reklama to dosvědčuje.

A. Forman 17.5.2024 9:53

Ano, zvýšení cen má za následek snížení příjmu.

Jenže, kdo by co chtěl od absolventů Aspenu, že.

J. Vorlický 17.5.2024 10:29

toto všechno je nepodstatné. Neříkám, že nesprávné. Podstatné je, že chceme více, než na co máme schopnosti.

A. Forman 17.5.2024 10:43

No právě, ten, který své schopnosti dokáže zdokonalovat ( neplést si to se všehoschopností ) může mít vyšší nároky. A že někdo něco chce a nic proto nehodlá dělat, to neznamená že to musí dostat.

J. Vorlický 17.5.2024 10:24

,Přijatelnou výši ́stejně jako přijatelné počasí/klima! definovat neumím.

Kecat do cen: pokud občané trvají na zdravotní péči ,,zdarma" (k čemuž se A. Forman nevyjadřuje, považuje to asi za nutné/správné), potom musejí přistoupit na určitá omezení. Nic není zadarmo.

Neberu autorce snahu upozorňovat na zlořády. To někteří činitelé předešlého režimu také dělali - nechápali proč lidé nechtějí radostně a za zpěvu pracovat a socialisticky (tedy správně) se chovat, když už socialismus 30 let mají . . . ??

Netvrdím, že autorka nevidí problém. Jen si myslím, že jí jeho podstata uniká. To se projevuje třeba i tak, že kecání vlády do cen jí vadí (stejně jako A. Formanovi), ale už neuvádí, že je to cena za náš požadavek, aby se vláda/společnost pak starala a to nejen o naše zdraví.

Naše požadavky musejí být v rovnováze s našimi schopnostmi. Způsob, jak se teď řídíme, považuji za dost tragický - máme požadavky nad jejich rámec. Zatím tu ale nevidím nikoho, kdo by byl schopen pochopit a pak popsat objektivně problém, nabídnout jeho řešení a potom vůli jej řešit.

A. Forman 17.5.2024 10:38

Nevím, proč neustále mícháte jablka z hruškami, tedy cenu cukru se starostí o zdraví. Vláda tu není od toho, aby se starala o zdraví lidí, to je především starostí občana samotného, který využívá nemocenské pojištění dle produktů, které nemocenské pojišťovny nabízejí.

Zodpovědní lidé se starají, nezodpovědní se nestarají.

To ale potom ti, kteří se o sebe nestarají, nesmí chtít po někom, aby se staral za něj. Musí se zodpovědnosti naučit, jinak to nepůjde. A zdaleka se to netýká jen zdraví. Vše začíná u rodiny, výchovou a pod.

J. Vorlický 17.5.2024 12:03

k A. Forman 17.5.2024 10:38

Nejde jen o cukr a o zdraví. Odskočili jsme. Autorka tvrdí, že pomocí fiktivního HDP nás úřady a vláda přesvědčují, že se máme nebo brzo budeme mít lépe, než sami víme. Tento nesoulad názorů pak plyne z

a) HDP, jak se počítá, je fikce tak jako tak. tudíž nemá cenu se na něj odvolávat b) je tedy otázka proti čemu máme měřit náš názor na situaci, v které se nacházíme c) autorka tvrdí, že stát zasahuje chaoticky do našich životů příliš, i zdražením cukru ale i důchody a dalšími kroky (s tím souhlasím) d) připadá mi, že autorka vidí řešení v odpovědnosti každého jednotlivce. V tom vidím její naivitu, neboť se domnívám, že většina lidí není schopná být odpovědná do takové míry za svůj život, aby s ním byla spokojena

e) řešení vidím v tom, že se veřejnosti/občanům nabídne míra, do které veřejnost/vláda bude odpovědná za jejich životy a blaho, a ve stejnou uvede CENU takové míry. Když se cena bude zdát vysoká (nejen cena cukru), tak vláda řekne dobře - míru vládní odpovědnosti míru (kterou veřejnost sama nese) musíme snížit. No a to tady nikdo odpovědně neříká. Všichni chtějí zdravotnictví zdarma, vysoké a zdravé důchody, atd, a nikdo nechce znát za to tu cenu.

P. Sura 17.5.2024 9:47

" .... většina lidí se musela snažit, aby přežila, byly peníze měřítkem jejich snažení..... "

Není nejdůležitější se pořád snažit, podstatné je UMĚT se snažit a to tak, aby to snažení k těm penězům nakonec vedlo až budou potřeba.

J. Vorlický 17.5.2024 10:33

Jistě, souhlasím, ano.

To ,míti klid na práci ́ je jen takový mýtus naší společnosti. Bylo to za protektorátu, za KSČ a co teď vyčítáme migrantům? No přece, že nechtějí a nebudou pracovat!

Š. Zemek 17.5.2024 7:26

K tomu čtyřdennímu pracovnímu týdnu jsem dost skeptický. Tlačí ho představa, že lidé budou ty čtyři dny pracovat intenzivněji, takže si ten pátý den vlastně nadělají. To je přece úplně mimo! Ve fabrice výrobní pás nepustí rychleji, barva nebude schnout rychleji, řidiči v obci pojedou stále těch padesát. Úředníci nepřestanou v práci hodinu snídat a diskutovat o kravinách. Lidé prostě své zažité pracovní návyky nezmění jen proto, že od včerejška máme čtyřdenní pracovní týden. Protože ale plat (mzda) mají zůstat stejné, výsledek bude pokles produktivity práce, se všemi navazujícími negativními důsledky. A to má být vyrovnáno pozdějším odchodem do důchodu? Vždyť už dneska se na úřadech práce hromadí nezaměstnaní šedesátníci o které není zájem. Takže místo důchodů se budou vyplácet sociální dávky, a díky tomu budou mít ti nešťastníci nižší důchody.

Zaplať pánbu, že jsem se narodil včas, a tyhle starosti už mám za sebou.

O. M. 17.5.2024 20:59

Čtyřdenní pracovní týden vymýšlejí lidi, co sedí v teple kanclu, a mají "tolik práce", že už dnes ji za ty 4 dny s prstem v nose stíhají, a pátý den jsou do počtu. Ovšem, velmi by se divili, že jim půlku týdne nejezdí kurýři s balíčkama z é-šopů nebo s nákupem od košíku nebo že si nezajdou do hospody, protože dodávkáři a hospodští maj taky 4-denní pracovní týden.