16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Diblík 20.3.2024 15:05

Nechám šťourala šťouralem.

Možná by se líbilo, kdyby se u nás utratily příjmy (dividendy) z našich akcií. Taky by možná bylo lepší, kdyby se všechny "naše" příjmy utrácely jen u nás. A třeba by bylo lepší, kdyby se utrácely jen za zboží vyrobené u nás.

Jenže to už se jednou zkusilo a nebylo to lepší.

J. Sedláček 20.3.2024 13:54

vy ale musíte být, lituji vaši rodinu

L. Žaloudek 20.3.2024 13:47

Výrazem "naše" jsem zkratkovitě označil protipól těch "zahraničních". Líbí se vám víc výraz "tuzemské", šťourale?

M. Pivoda 20.3.2024 10:13

Vlastní mozek mi říká, že toto asi nebude žádný český Pepík:

https://www.druckerforum.org/home/

J. Vorlický 20.3.2024 7:47

To je ono. Když zjistíme co nám ukazuje/neukazuje, uvědomíme si, že je na prt. Jsem ročník 1951 a pokud se dobře pamatuji, na vysokou školu studovat ekonomii šli jen ti, kdo chtěli na vysokou, a šanci jinde neměli.

M. Kocián 20.3.2024 6:44

A není náhodou, že se právě tohle presentuje jako měřítko úspěšnosti ekonomiky.

J. Barcal 19.3.2024 22:21

HDP vůbec není o tom, že by mělo zobrazovat stav ekonomiky státu. To pouze ukazuje, kolik peněz bylo v té ekonomice utraceno, ale už vůbec neukazuje to, jak efektivně.

J. Barcal 19.3.2024 22:18

Ne, není. Důležité je si uvědomit, co ukazuje.

J. Barcal 19.3.2024 22:17

Pivodo, kdy se už konečně naučíte používat vlastní mozek? Tedy, pokud ho máte.

M. Pivoda 19.3.2024 20:21

Cituji: "... HDP sice může statisticky růst, a přesto to může znamenat nižší hospodářský výkon."

Komentář

Otec moderního managementu P. F. Drucker, už asi tak před 50 lety, sdělil svou životní moudrost: "Není pomalejších učedníků (learners), než jsou právě ekonomové."

P. Pavel 19.3.2024 18:49

Jo, u Creditasu Na Florenci mám právě ten termínovaný účet kam jsem nechal poslat prachy ze zrušeného penzijka. Mám tam ten t.ú. někdy od roku 2016, když začínali v Praze a každý rok ho obnovuji. Slušné zacházení, úroky, mám k němu i běžný účet a jeho vedení je bezplatné.

P. Diviš 19.3.2024 17:52

S tím plodným obdobím má pravdu, ovšem nikdo neví, co z toho by vzniklo stejně a levněji.

P. Diviš 19.3.2024 17:51

Ovšemže.

Ale už existují i banky v českém vlastnictví, Creditas například.

P. Diviš 19.3.2024 17:49

Ze Spořitelny jsem zmizel okamžitě, jakmile jí vznikla konkurence. A od té doby se na zážitcích známých utvrzoval v tom, že jsem dobře udělal.

A těch bank vystřídal několik. Jak se nějaká zhoršila, adieu ...

P. Diviš 19.3.2024 17:47

Ještě nezrušila, zruší od 1.7. Potom taky ruším.

E. Hlinovský 19.3.2024 17:29

Investor hodný toho jména, se především neřídí makroekonomiskými daty.

P. Pavel 19.3.2024 16:22

Jo, vaše. To byl začátek, pak jí stát bouchnul někdy v okolo roku 2000 žabožroutům a většinovým vlastníkem je francouzská finanční skupina Societé Générale. Se státem nemá od té doby nic společného, akorát název zůstal.

L. Novák 19.3.2024 15:46

To jsou zase ty vaše komunistické bludy... ;-D

L. Novák 19.3.2024 15:44

Zase blbosti. Komerční banka vznikla po převratu 1989 ze SBČS rozdělením na centrální banku (ČNB) a Komerční banku... :-/ [>-]

P. Sura 19.3.2024 15:35

To je balzám na duši pro nás, co tvrdíme, že HDP je ukazatel na prt.

J. Vorlický 19.3.2024 15:26

Je to jinak. Stát, tedy my - tedy i já, se zajímáme o HDP, protože jsme to my, kdo chce vědět kolik vyděláváme a kolik můžeme tedy utratit.

Je-li výpočet HDP nějak cinknutý (nebo jak říkám já, účetní chiméra) nevíme kolik vyděláváme a nemůžeme ani vědět, kolik můžeme utrácet. Pak i VDP trpí.

Aby se aspoň teoreticky vědělo, co můžeme utratit, zákonodárci schvalují státní rozpočet.

P. Pavel 19.3.2024 14:58

Máte pravdu. I když musím přiznat, že jsem v podstatě rád tomu našemu zrušení spoření. Už jsem o tom i bez zásahu vlády uvažoval. Akorát lenost mi bránila to udělat. Důvod je prostý, věk při kterém už člověk neví kdy ho třeba zítra klepne. A ta naspořená částka se sice dědí, nikoliv ten státní příspěvek. Ten je z dědictví vyjmut a propadá státu. I na to si musí člověk dát pozor.

V. Petr 19.3.2024 14:11

Třeba se vybuduje průmysl, který Fiala v rámci grýndýlu likviduje! Jinak, vývoj zbraní přináší technický pokrok, na rozdíl od "vynálezu" 41 pohlaví.

WW2 byla v tomto směru velmi plodným obdobím, přinesla atomovou energii, předchůdce kosmických raket, počítače, proudová letadla a pro lidi antibiotika!

V. Církva 19.3.2024 13:00

Tak jistě HDP by mělo odrážet skutečný stav ekonomiky Jen bych poůrvil, že stát má třeba Budvar a na deuhé straně platí politické neziskovky. To první do HDP patří. Saudi mají zas stát na ropu jinak by neměl skoro žádné HDP...

V. Povolný 19.3.2024 12:57

Ono je to ještě složitější. Vláda zrušila státní příspěvek pro důchodové spoření pro důchodce nad 65 let - od července. To by se ještě dalo pochopit, snížení počtu spořících je ale očekávatelný důsledek. Horší je, že se to dotýká už běžících smluv podle původních podmínek. Tedy jde o zásah do podmínek již uzavřených smluv, a to je - ať se na mě Fiala & spol. nezlobí - prasárna. Tohle se prostě ve slušné společnosti nedělá, tohle dělají šmejdi. Zároveň u běžících smluv nadále trvá podmínka minimálně 5 let spoření, takže klient-důchodce nemůže smlouvu předčasně ukončit, pokud by ve spoření bez státního příspěvku nechtěl dál pokračovat. Pro nové smlouvy byla minimální doba spoření zvednuta na 10 let.

K tomu nadále platí, že pracující důchodce může požádat o zvednutí důchodu za odpracovaný rok o almužnu 0,4% ze základu. Když si to dám dohromady s nedávnými výzvami vlády, aby důchodci zůstávali v práci, pokud mohou, tak mi to celé nedává vůbec smysl. Důchodče pracuj, vláda ti za to dá almužnu a odebere výhodu při spoření. Ale hlavně pracuj, daně se vládě budou hodit. Tak tohle musel vymyslet někdo opravdu chytrej.

Z. Lapil 19.3.2024 12:50

HDP zajímá stát, protože podle toho, s jistými výhradami, pozná, jak kolik vydělává a může utrácet. Stát jako řekněme souhrn občanů, ne stát jako právnická osoba přes státní rozpočet.

Vás to celkem oprávněně nezajímá, vás zajímá VDP neboli Vorlického domácí produkt.

M. Valenta 19.3.2024 12:46

Mohl byste trochu podrobněji vysvětlit jaký

užitek plyne z výroby zbraní, které jdou vzápětí na frontu, kde se dříve nebo později změní v hromadu šrotu?

M. Valenta 19.3.2024 12:46

Mohl byste trochu podrobněji vysvětlit jaký

užitek plyne z výroby zbraní, které jdou vzápětí na frontu, kde se dříve nebo později změní v hromadu šrotu?

I. Kudrnová 19.3.2024 12:37

To už snad víme všichni že státní zaměstnanci a úředníci vláda jen berou už z jednou vybraného berou ze st. rozpočtu proto ty odvody jejich co dávají ze svých mezd už jdou jenom do mínusu z celku.

I. Kudrnová 19.3.2024 12:33

Kdyby těch 1000 státních zaměstnanců dělalo jako OSVČ TĚCH CO CHLAPCI SI MYSLÍ ŽE NIC NEVYDĚLÁVAJÍ tak jenom na zdravotním pojištění by museli odvést OSVČ kdyby platili nejméně a to je měsíčně 2 600,-- kč tak pro 1000 OSVČ by odvedl 2 miliony,šest set tisíc Kč a za rok 31 milionůdvěstětisíc korun čs , a to by ještě platili jiné odvody třeba na sociální pojištění.