3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

GLOSA: Vyděrači na vzestupu

Být vydírán jistě patří mezi mimořádně krizové situace, do nichž se může člověk v životě dostat. Ještě beznadějnější však je, když proti tomuto vydírání není obrany. Co mne však deprimuje nejvíc, je skutečnost, že bude ještě hůř. Mnohem hůř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Uhlich 5.12.2012 23:51

Re: otázka

...jasně..u nás většina lidí neumí ani jíst příborem, že?    Jinak samozřejmě plácáte neuvěřitelné hlouposti... zřejmě jste viděl práci tak maximálně z okna.... kdy jste sledoval nějaké veřejné práce, že?

J. Vintr 5.12.2012 23:42

Re: otázka

Produktivita práce zaměstnanců v Rakousku je výrazně vyšší. To znamená žádné svačinky, přestávky na cigaretu a podobně. A taky asi neničí tolik materiálu. Na druhou stranu jim asi zaměstnavatel může poskytnout výrazně lepší pracovní pomůcky, stroje a nástroje (u nás by mu to ti lempli stejně zničili, nebo by se to nenaučili používat)

B. Uhlich 5.12.2012 23:39

Re: otázka

..to ne, ale všichni, co nějakou dobu dělali venku tvrdí, že se tam pracuje tak nějak jinak....ona tam funguje taková logistická inteligence....když děláte na nějakém stroji, tam máte na starost jen tu práci ..nic jiného. Tady si musíte zajistit od broušení nástrojů až po teplou vodu na umývárnách pomalu všechno....  Já ..jak jsem tak chodil po podnicích dost často jsem zažil, když nějaký človíček (osoba najatá) přišel za šéfem s nějakým problémem a šéf ho odbyl tím ..ať to nějak vyřeší...a tak človíček odešel řešit problém a nikoho moc nezajímalo, že človíček řeší problém a tím pádem vlastně nepracuje...  :-)))

Ale tím jsem samozřejmě asi Vaší otázku nezodpověděl, ale to co jsem zmínil bude asi jedna z věcí.....proč budeme vždy tady tahat za kratší provázek...

P. Novák 5.12.2012 23:13

Re: otázka

jenom prosím neříkejte,že třikrát víc pracují

P. Novák 5.12.2012 23:11

otázka

vysvětlete,jak je možné,že ceny zboží a mnohdy i služeb kupříkladu v rakousku nebo německu jsou srovnatelné s českými a mnohde i nižší ale tamní zaměstnanci pobírají dvou až trojnásobek příjmů českých zaměstnanců.Kde na to ti jejich podnikatelé berou?

P. Novák 5.12.2012 23:10

Re: představa

vysvětlete,jak je možné,že ceny zboží a mnohdy i služeb kupříkladu v rakousku nebo německu jsou srovnatelné s českými a mnohde i nižší ale tamní zaměstnanci pobírají dvou až trojnásobek příjmů českých zaměstnanců.Kde na to ti jejich podnikatelé berou?

P. Novák 5.12.2012 23:03

Re: představa

SÁM PÍŠETE- před začátkem pracovní doby na montáž. Totéž při ná­vratu z montáže -takže každý zaměstnanec má má smlouvou určeno místo výkonu práce.Takže je vozí do práce nebo na montáž? pokud do práce,je to jeho dobrá vůle,pokud na montáže tak je možností víc ale ta zmíněná je nejlevnější.

Kdo dělá něco zadarmo?Buďto účtuje cestu zvlášť,nebo ji zakalkuluje do ceny služby či výrobku.

A předraženou službu si opravdu zákazník nekoupí.Při platech které pobíráme otáčíme každou korunu,stejně jako podnikatelé.

ještě jedna otázka na kterou nikdo nechce odpovídat

J. Vydra 5.12.2012 22:44

Re: Ano, někteří by to dokázali.

taky mám dojem, že pan továrník nezná pojem "tržní chování". Jesltiže zaměstnanec vidí, že má výhodu, chce víc peněz. Když zaměstnavatel vidí výhodu, využije ji... tak o co tu jde? Nemůžete si zvyknout, že zaměsntanci si uvědomují svou hodnotu? Myslíte si že jediní nafoukanci můžou být zaměstnavatelé?

V. Husák 5.12.2012 21:20

Re: Jsem si jist, že je autor lhář

Z toho, jak se zde vyjadřujete a z toho, že jste čtyři roky "živil" továrníka a údajně si přitom zničil plíce vyplývá, že musíte být naprosto neschopný a hloupý. Kdybyste totiž jako řemeslník opravdu něco uměl, nikdy byste dlouhodobě nepracoval 12 hodin denně za 15 tisíc. To může udělat jen naprosto neschopný zoufalec. Lhář jste tedy vy.

Moje malá firma, kterou osobně řídím, již přes dvacet let úspěšně vyrábí nábytkové stavebnice a malé dřevostavby.

D. Švik 5.12.2012 19:49

Re: Všichni píší ze SVÝCH zkušeností,

Znám spoustu lidí z této "branže", lidí živící se velmi tvrdou řemeslnou práci. Všichni do jednoho dělají od sedmi do sedmi. Naprostá většina jsou fachmani,kteří svou práci dělat umí velmi dobře a naprostá většina jde domů s "patnáctkou". Většinou jsou zaměstnáni "na dobré slovo", aby pan továrník nemusel platit daně. Vykopat je ven je otázkou jedné hodiny. Husák tu popisuje situaci, která panuje někde ve státním s odbory za zadkem. Tvrdím, že je lhář a ,že o tom jak se žije řemeslníkům ví kulové. Jen si to prostě tak vycucal z prstů. Howg.

J. Jurax 5.12.2012 19:43

Re: Na tom, že je málo lidí v manuálních profesích

Čest práci každé, která dobro plodí ... Svatopluk Čech

J. Jurax 5.12.2012 19:35

Re: No a co?

No, on mu ji někdo zaplatí ... kolik jste Vy ochoten platit za řemeslníka?

J. Kanioková 5.12.2012 19:35

Všichni píší ze SVÝCH zkušeností,

ta moje nemusí souhlasit s vaší a naopak.

Já ten problém vidím hlavně z toho úhlu pohledu, že se naše země ještě hospodářsky nezvetila po totáči a díky krizi se to ještě zhoršilo.  Kdyby byla ekonomika v pohodě, funkční, bylo by více firem a schopní lidi  by měli dost příležitostí od špatného zaměstnavatele přejít jinam.  A naopak v normálním funkčním systému by mohl zaměstnavatel špatného pracovníka vyšoupnout bez problémů.

J. Kanioková 5.12.2012 19:27

Každý píše ze své zkušenosti

čili vy máte pravdu ze svého oboru, já mám pravdu z mého původního oboru. Ale mezi známými i v rodině jsou lidi z jiných oborů a v naprosté většině mají podobné zkušenosti..

Ano, socialismus zničil zodpovědnost jednotlivce, na tom trvám. Samozřejmě nic neplatí zcela paušálně..

D. Švik 5.12.2012 19:09

Jsem si jist, že je autor lhář

a , že v životě neviděl žádnou dílnu "zevnitř". Jsem si jist, že nezná jediného člověka, který by vlastnil řemeslnou živnost, kde by se mu zaměstnanci chovali popsaným způsobem. Sám jsem se jako řemeslník u takového "továrníka" živil čtyři roky. Za dvanáct hodin práce denně, jsem šel domů s patnáctkou čistého a zničenými plícemi. Auto je lhář a celý jeho článek je neskutečný blábol.

L. Krajicek 5.12.2012 17:24

Ten ajťák to zase mastí.

Reakce sem, vlákno tam, určitě je mladý, flexibiní, kreativní, ambiciózní a komunikativní .... jen mu neřekli, že potřebují ajťáka.

 "Výstižné" . . . byla reakce na:  Autor: B. Uhlich Datum: 05.12.2012 10:13

L. Krajicek 5.12.2012 17:18

Re: Ježišmarjáá,

Výstižné. Normální myšlení bez mozku zabaleného do sametu.

V. Ondys 5.12.2012 16:37

:))))) Ale no tak, pane Husáku

když tu můžeme mít socanské papaláše jako miliardáře a milionáře díky socialistickému přerozdělování daní i státního dluhu, musíme být hrdi na zaměstnance, kteří se chovají tržně.

J. Heincl 5.12.2012 16:25

Re: Ideální je rovnováha

To bych si nedovolil tvrdit. Znám zručné řemeslníky neoplývající inteligencí a naopak. Existují i hloupí řemeslníci soběma rukama levýma a naopak. Zručnost neznamená vždy nutně inteligenci.

J. Heincl 5.12.2012 16:12

Re: představa

Představa pana Nováka je tak nesmyslná, že nemá smysl na ni vůbec reagovat.

V. Husák 5.12.2012 15:47

Ano, někteří by to dokázali.

Za současné situace nemůže být v České republice v podstatě žádný, jen trochu schopný řemeslník bez práce. Někteří z těch zaměstnaných v pracovním poměru si myslí, že by se klidně, lépe a pohodlněji uživili jako OSVČ a dávají to svým zaměstnavatelům poměrně nevybíravým způsobem najevo. A o tom ten článek je. Klasickým výrokem při jejich jakkoli oprávněné kritice jsou slova: "Já se vám tady na to můžu vykašlat !!!" Takový zaměstnanec je prakticky neovladatelný. Ale jiného místo něj neseženete ...

R. Langer 5.12.2012 13:14

Re: představa

No, z toho co jsem pochopil, o práci nouze není. Právě naopak...

R. Langer 5.12.2012 13:11

Z toho článku to skoro vypadá,

jako by se ti zaměstnanci bez toho svého pana podnikatele docela dobře obešli. Ale možná se mi to jenom zdá...

V. Novák 5.12.2012 13:08

Ale článek je o tom, jak zlí zaměstnanci "vydírají"

svého hodného zaměstnavatele svou potřebností.

To, co jste napsal, se dá skoro přesně otočit, zaměnit zaměstnanace a zaměstnavatele - a bude to platit zrovna tak.s tím, že není úkolem zaměstnance shánět práci, ale konat ji pro svého zaměstnavatelle, který ji sám udělat neumí nebo nechce.

Pokud zaměstnavatel vidí ve svých zaměstnancích vyděrače, tak je to hodně špatně a doplatí na to všichni.

V. Němec 5.12.2012 13:07

No a co?

Právník má také jen na hodinu 1000 Kč! A cigaretku s kafíčkem a sekretářku na koleně. O politicích ani nemluvím.

P. Khail 5.12.2012 12:52

Re: Ideální je rovnováha

Přesně to mne také napadlo, zvlášť s ohledem na udávanou mzdu, dvakrát vyšší než je současný průměr. A k poslednímu autorovu odstavci - manuálně zručný truhlář určitě inteligentní je.

V. Husák 5.12.2012 12:01

Re: Absolventi

Podle mne je téměř vyloučeno, abych nějakého "absolventa" přijal rovnou jako řemeslníka. Přijal bych pouze vyučence, který by již v průběhu učebního poměru do naší firmy chodil na praxi a s jehož prací i přístupem k ní bych byl spokojen. Už i nástupní plat takovéhoto šikovného a perspektivního kluka by se v úkolové mzdě mohl pohybovat v řádu několika desítek tisíc měsíčně. Dobrý řemeslník je pro každou firmu pokladem, ale na druhou stranu musí být odměňován v souladu s výsledky své práce.

J. Vintr 5.12.2012 11:49

Re: To jsem žádostiv, jak jakýkoli zákon naučí

Máte to trochu popletené. Zaměstnavatel není ten kdo má dělat práci, ale má ji zajišťovat svým zaměstnancům, kteří si ji sami zajistit neumí nebo nechtějí (jinak by nebyli zaměstnanci). To je normální dělba práce. Jenže aby to fungovalo, musí se obě strany snažit dělat dobře to, co dělat mají a navzájem spolupracovat. Pokud zaměstnanci vidí ve svém zaměstnavateli nepřítele, tak je to hodně špatně a doplatí na to všichni.

V. Husák 5.12.2012 11:43

Re: představa

Představa pana Nováka je asi taková, zákazník je naprostý vůl, kterému podnikatel může "naúčtovat" jakékoli nesmyslné náklady. Nemůže !!!

Představa pana Nováka je asi taková, že každý zaměstnavatel musí povinně svému zaměstnanci každý den zaplatit i za cestu do práce a z práce 200 Kč za hodinu, a to i za okolnosti, kdy ho do té práce veze na své náklady vlastním autem. (Mohl by, kdyby na to dokázal vydělat, ale za současné krize to je nereálné.)

Představa pana Nováka je asi taková, že zákazníkovi je úplně jedno, kolik výrobek či poskytnutá služba stojí. Skutečnost je však taková, že si zákazník si výrobek či službu za cenu zatíženou nepřiměřeně vysokými náklady prostě nekoupí.

J. Vintr 5.12.2012 11:39

Re: Zákon nabídky a poptávky

Nemáte pravdu. Zbavit se zaměstnance není vůbec lehké. Tři měsíční platy (včetně odvodů státu) člověku, který pro ni neudělá žádnou užitečnou práci, jsou pro menší firmu většinou tak velkou zátěží, že si zaměstnavatel radši rozmyslí přijmout někoho nového. Někteří to řeší zaměstnáváním lidí jen na tři měsíce, ale od takových lidí žádnou pořádnou práci nemohou čekat. Třeba také marodění zaměstnanců může zaměstnavateli pořádně pustit žilou. A páni doktoři jsou v tomto ohledu k flákačům mimořádně vstřícní, protože jim za to zřejmě žádný postih nehrozí.