14.12.2019 | Svátek má Lýdie


Diskuse k článku

GLOSA: Bursíkovy nápady

Souhlasím s tím, že musíme usilovat o ochranu životního prostředí. Na druhé straně však není možné lidem diktovat, jaká auta si mají pořídit, a nutit je do vysokých investic!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 13.8.2019 22:21

Už pan Bursík konečně vysvětlil

paní Kateřině Jacques, co je to ta biomasa? :-)

J. Kouk 13.8.2019 9:45

Proc vozit do Prahy? At si prazaci vse vypestuji na balkonech a strechach. Pro zbytek muzou jezdit na kole mimo Prahu. :) Pokud budou mit hlad, muzou si zajit na Dalibora, ktereho hladovi herci zahraji skutecne procitene.

M. Mikulec 12.8.2019 21:55

Prosím vás,

už to předražené špinavé hlavní město vystehujte na venkov. Umím si představit jiné hlavní město, a mafiáni v Praze by utřeli nos.

P. Kubáč 12.8.2019 11:41

Největší ekologická škoda vznikne výrobou

příslušného automobilu - jedno jakého typu. U elektromobilu je to asi horší kvůli 500 kilo těžké toxické baterce, ale to teď neřešme.

Takže udržováním v chodu jakkoliv starého šrotokáru SE PŘÍRODA ŠETŘÍ, protože není nutné vyrábět nový a nablýskaný hybrid / elektromobil. V tom ale je asi ten problém, protože i automobilky / elektromobilky chtějí svůj profit.

F. Houžňák 12.8.2019 12:30

Ano,

přesně tak.

J. Schwarz 12.8.2019 11:38

Pražákům

Bursíka přeju! Když si volí takové exempláře, tak ať chodí pěšky nebo jezdí na koloběžce a v zimě se zahřívají třením dřev...

V. Kain 12.8.2019 11:43

Re: Pražákům

Bursíka nikdo nevolil.Ten tam byl dosazen koalicí co nyní vládne Praze.Faktem ale zůstává,že ta koalice je parta pěkně vypečených individuí a tu voliči volili.

P. Lenc 12.8.2019 13:33

Re: Pražákům

Praha má co chtěla.A to se Brno vysmívala za minulou koalici.

P. Lenc 12.8.2019 13:33

Re: Pražákům

Brnu...

V. Kotas 12.8.2019 16:48

Re: Pražákům

1*

F. Houžňák 12.8.2019 9:22

Akorát že auta na "alternativní pohon" nejsou "ekologicky

šetrná", naopak, je to daleko větší svinstvo. Ať už jde o auta na baterky nebo na vodíkový pohon - vodík se naveliko vyrábí částečným spalováním uhlovodíků, ať už zemního plynu nebo těch kapalných, které se jinak lejou rovnou do nádrže auta se spalovacím motorem (zjednodušeně řečeno). Baterky spotřebují spoustu kobaltu, jedovatého těžkého kovu. Snad jediné jakž-takž slušné "alternativní" auto je to na propan-butan nebo na zemní plyn, má zase ovšem jiné nevýhody, ať už konstrukčního nebo provozního rázu.

J. Schwarz 12.8.2019 11:41

Re: Akorát že auta na "alternativní pohon" nejsou "ekologicky

Čímpak se propan-butan a zemní plyn až tak liší od benzinu a nafty než kratšími řetězci a nižším zdaněním? Pálením zemního plynu vzniká CO2 a voda stejně jako v případě benzinu...

F. Houžňák 12.8.2019 12:36

Vy nejste chemik, ani vzdáleně, co?

To byste se tak neptal. LPG a ještě víc zemní plyn má procentuálně víc

vodíku, a hlavně tam nejsou žádná aditiva jako karcinogenní benzén (u

benzínu) a jiné aromáty, a nedají se do toho přidávat různé "bio"sratschky

jako do nafty. To si akorát lidi myslí, že v benzínu jsou jenom

alifatické uhlovodíky.

J. Hajský 12.8.2019 14:33

Re: Vy nejste chemik, ani vzdáleně, co?

Jediní ekologický automobil je šlapací pivní vozidlo, jezdící v noci po Praze. Ale ten hlučný motor....

F. Houžňák 12.8.2019 17:51

No jo, to je známo, že když se někdo zpije do němoty,

tak huláká jako na lesy.

R. Szewczyk 12.8.2019 9:19

jo,

R. Szewczyk 12.8.2019 9:34

Re: jo,

to jo, znamená že souhlasím nejenom ze zákazem vjezdu aut ale i ze zákazem vstupu všech do prahy,prahu je třeba obehnat betonovým plotem ala trumf , každý nelegální pokus o překročení oné hranice, tedy každý, je třeba brát jako teroristický utok , a každého narušitele okamžitě eliminovat, k tomu připomínám, že blízkost kolína a Draslovky jasně ukazuje na léty ověřený způsob eliminace,

K. Janyška 12.8.2019 9:09

Takových hloupých Bursíků je.

A karavana vývoje jde dál a podle jiných pravidel, než lidských... Dzp.

M. Prokop 12.8.2019 9:02

:-P

" kdyby po celé zemi jezdily převážně automobily na alternativní pohon, který je ekologicky šetrný" - až nějaké budou. Ty současné jsou spíš drahé, než ekologické.

V. Kolman 12.8.2019 8:59

NECHCI AUTOMOBILY S KUR.....KAZÍTKY!!!

Chci MALÉ! (všimli jste si, jak automobily postupně duří a bobtnají?) auto s nízkou spotřebou (ale faktickou, ne jen na papíře) a s pořádným sklem na reflektorech - ne se slepnoucími a žloutnoucími plastovými hrůzami. A také s lakem, který se za krátký čas neloupe a auto potom vypadá, jako by mělo prašivinu.

Vyrábějí se dnes ještě automobily takové, jaké by chtěli řidiči, nebo jenom velké "překomputerované" obludy se stále vzrůstající cenou, které nám "cpou" výrobci automobilních vozů?

M. Prokop 12.8.2019 9:04

Re: NECHCI AUTOMOBILY S KUR.....KAZÍTKY!!!

Ta překomputerovanost už je povinná. Plast reflektorů kupodivu vydrží dost (a je lehčí). Malé automobili se vyrábějí, viz TPCA, ale moc lidí je nekupuje. Nesmyslně velká auta, navíc do města - ano, ty lidé bohužel kupují a nejen proto, že jsou o něco málo bezpečnější.

V. Kolman 12.8.2019 9:24

Re: NECHCI AUTOMOBILY S KUR.....KAZÍTKY!!!

Ano, plast na reflektorech je lehčí a dost vydrží, v tom s vámi pane Prokope souhlasím. Ale:

"Klasický skleněný" reflektor, pokud ho nerozbil ze silnice odlétnuvší šutr, nebo nezničila nehoda, tak přežil automobil a nebyly s ním žádné starosti. S plastovými reflektory (levné-lehké) ovšem přibyly motoristům další, celkem zbytečné problémy.

Jsem šťastný, že v mém obstarožním autě není ani jeden mikroprocesor a děsím se okamžiku, kdy můj starý automobil odejde do automobilního nebe a budu nucen si koupit něco nového, co mě bude v různých směrech omezovat a patrně se i častěji porouchávat.

M. Prokop 12.8.2019 11:07

Re: NECHCI AUTOMOBILY S KUR.....KAZÍTKY!!!

Já mám jedno auto hodně obstarožní, na zábavu, r.v. 1933. Na ježdění jsem bohužel musel koupit místo mírně obstarožního nové, ale vybíral jsem co nejjednodušší. Jakž takž to jde, některé "vydobytky" lze vypnout.

Pokud plast na reflektorech vydrží stejně dlouho jako celé auto, tak mi nevadí.

V. Kolman 12.8.2019 11:58

Re: NECHCI AUTOMOBILY S KUR.....KAZÍTKY!!!

Pokud plastový kryt reflektoru vydrží stejně dlouho jako skleněný, pak bych se mu ani já nebránil. Když ale vidím u poměrně nových automobilů žluté a "mléčně" zakalená skla......

Zajímavé je, že někteří výrobci už plasty "umí", jiní se to teprve "za pochodu" učí. Nechci ale být v roli pokusného králíka a tak dávám přednost (pokud mám možnost volby!) léty prověřenému a osvědčenému sklu.

F. Houžňák 12.8.2019 9:24

Já takové mám, jmenuje se Škoda Octavia,

a vsadil bych se, že je jich víc. Naříkáte zbytečně a demonstrativně.

V. Kolman 12.8.2019 10:54

Re: Já takové mám, jmenuje se Škoda Octavia,

Jestli nemá vaše Octavia "slepnoucí" reflektory a "prašivinu" laku, pak vám pane Houžňáku přeji (bez ironie) mnoho kilometrů bez nehod a poruch.

A s malými auty máte pravdu, nějaká se na trhu najdou. S nucenou computerizací je to horší. Jestli je to dobrá, či špatná zpráva pro řidiče, to je i věcí názoru. Já jsem spíš staromilec, ale třeba tempomatu S MOŽNOSTÍ VYPNUTÍ! a havarijního brždění před neopatrným chodcem bych se nebránil. Ona ta elektronika je přece jenom o několik řádů rychlejší, nežli udávaných 200msec. reakční doby střízlivého řidiče.

F. Houžňák 12.8.2019 12:30

No, nemá, a předtím jsem už měl dvě a ty to taky

neměly, ani jsem nikde nečetl stížnosti majitelů, že by to bylo obvyklé. Poslední moje auto s "prašivinou" byl Opel Kadett, obecně docela hrozný vehikl, ale od té doby nic. Nucená computerizace - přijde na to, jak se to udělá. U té Oktávky to docela jde. Tempomat bez možnosti vypnutí se snad ani nedělá, nebo ano? Já auto mám jako předmět přesunu odněkud někam a nejnovější vymoženosti nesleduju, tak nevím. Před časem mi náš ředitel předváděl svoje nové Audi s vymožeností automatického parkování u chodníku, a když jste to nahodil, tak se vám na displeji objevila zpráva v tom smyslu, že vám to zaparkuje, ale brzdit musíte sám. Pěkně děkuju za takovou "pomoc". Taky to má "sledovač stopy", takže můžete pustit colant, akorát, jak říkal, občas to tu stopu přestane sledovat. Takže to je taky na houby. Jediná užitečná vymoženost poslední doby jsou jednak couvací kamery, co vám ukazují profil couvací dráhy, a pak varování v zrcátku, že máte v mrtvém úhlu jiné auto nebo vlastně cokoliv. To je výborná věc.

J. Jurax 12.8.2019 23:02

Ale houby ... moje první oktávka má 11 let, 250 000 najeto, aniž by jí sleply reflektory a prašivěl lak. Druhá oktávka je teprve dvouletá a též neslepne a neprašiví.

M. Valenta 12.8.2019 8:56

Další miliardář pro všechny

Prvním krokem je obrat hlupáky v hernách a poté jim foukat bolístka. To je pokus o skoro takový majstrštyk, jako být zvolen tím, koho před tím nazvu idiotem. So geht das.

M. Prokop 12.8.2019 9:05

Re: Další miliardář pro všechny

Do herny lidé lezou dobrovolně. Buzerace motoristů probíhá mocí státu či obce. Pro mne to rozdíl je. So geht das.