5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EVROPA: Rozšíří se eurozóna o Burkinu Faso?

Když jsem byla dítě, vykládalo se, že jednoho dne prý nebudou války, všichni Evropané se spojí a budou žít v jednom státě, kde bude jak v pohádce. Pochopitelně to znamenalo, že všichni taky budou mít jedny peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 21.7.2020 7:21

Argumenty pro euro jsem tu už několikrát psal. Při cestách po širším okolí nebudu potřebovat dvě peněženky a snadno si ověřím, co kde co stojí. Také pro velké firmy závislé na exportu nebo importu je důležitá stabilita. O tom jsme se nedávno ostatně přesvědčili, když koruna vůči euru klesla cce o 2 K4 a hned se to projevilo na cenách ovoce a zeleniny. Co se týká makroekonomiky, tak je sporné, jak je vázaná na korunu. Vždyť velká část makroekonimických údajů je vedena v eurech a do Kč se jen přepočítává. Koruna je očividně důležitá jen pro směnárníky a pro ty ekonomy, kteří neumí zavádět jiná než devalvační opatření.

P. Han 20.7.2020 23:11

Vyprávějte, co vás tam učili.

P. Staronový 20.7.2020 22:52

Nepochopil jste, že € na Slovači je oblíbený "argument hujerů o prospěšnosti tohoto. S tím pí Šichtařová polemizuje.

P. Palíšek 20.7.2020 22:50

A nějaké relevantní argumenty pro Euro? A propó, válka se na území Evropy nevedla i 44 let mezi roky 1870 a 1914. A kdyby Francie ctila politiku rovnováhy, pravděpodobně by se Německo nesjednotilo, s možná by se válka nevedla ani v roce 1914. A kdyby Evropa nenechala Německo znovu-sjednotit a Francie ze své země nevytvořila skoro-chalífát, nemuselo by docházet k rozkladu Evropy, která už dávno není geopolitickou mocností. Nevím tedy, proč by se ČR měla vlísávat do německo-francouzského eura, když koruna očividně z makroekonomického hlediska funguje bez větších obtíží.

P. Han 20.7.2020 22:47

Podělte se také, milý Joudo, váš deníček bude jistě výživnější.

P. Han 20.7.2020 22:44

"Což je v historii EU nevídané"? To jistě je, protože historie EU (včetně předchůdců) dál nesahá. Nemluvě o tom, že to nezajistila EU ani její předchůdci, ale okupační armády Spojenců na území Německa.

D. Mach 20.7.2020 22:32

Že si myslím o euru něco jiného, než paní Šichtařová, je celkem fuk. Používat ale jako argument pro nepřijetí to, že jezdí více Slováků (země s eurem) k nám, než opačně, je stejně hloupé, jako kdybych argumentoval tím, že více Čechů jezdí pracovat do Německa, než Němců k nám. A co se týká války, tak EU (včetně předchůdců) zatím zajistila, že se mezi jejími členy opravdu žádná válka nevedla. A to více než půl století, což je v historii EU nevídané.

V. Petr 20.7.2020 21:47

Pokud nejde o parazita na dávkách, tak někde pracuje a inflace mu vymaže část mzdy!

P. Janoušek 20.7.2020 21:23

Pane Šejno, neztrapňujte se a nenechte hněv cloumati Vaším majestátem. Vaše reakce a nevybíravé útoky mě přesvědčují, že pravdu zřejmě nemáte. Asi podle hesla: "Když vám dokdou argumenty, můžete začít nadávat."

J. Matuška 20.7.2020 21:14

Blahopřeji blogerce Markétě Šichtařové - kdo to má?

17.7.2020 v 8:00 | Karma článku: 48.14 | Přečteno: 18842 | Diskuse

10.7.2020 v 8:00 | Karma článku: 48.77 | Přečteno: 26438 | Diskuse

3.7.2020 v 8:00 | Karma článku: 48.74 | Přečteno: 21544 | Diskuse

[>-]:-)=pohoda

P. Janoušek 20.7.2020 21:01

Tak. Dva nejmocnější muži Husák a Bilak a oni chudáčci...

J. Laurin 20.7.2020 20:27

R^R^R^

M. Balluch 20.7.2020 20:00

Ale budou mít, ne? :)

D. Bystriansky 20.7.2020 19:56

Oprava: nejchudší nic/měnu/ nemá, takže na toho to zákonitě nemůže dopadnout nejhůře.:-)))

D. Bystriansky 20.7.2020 19:42

Tady tu diskusi beru jako pobavení a odlehčení, leč ten váš učitel dějepisu to odlehčil, až jsem si málem odlehčil do trenek. Coby rodák z B.B. mi to nedalo... a jakže to ti špunti mluvili, středoslovenským nářečím, předlohou ke spisovné slovenštině?!;-D;-D;-D

Ovšem velké díky za /a nejen/ pomoc ve Zvolenské operaci, kde pod vedením plukovníka Josefa Šnejdárka zkušeného legionáře dostali maďarští bolševici z Maďarské republiky rad na holou a byli hnání zpět do Maďarska.

M. Balluch 20.7.2020 19:05

Euro si pořád drží plus mínus stejnou hodnotu, ekonomicky je to pro mě s přibývajícími chudými zeměmi záhada. Počkat, celý finanční systém je od zrušení zlatého standardu postavený jen na důvěře, že daná směnná veličina má nějakou hodnotu, a na poptávce po ní. Až se tenhle systém zhroutí, dopadne to nejhůře zas na ty nejchudší.

D. Bystriansky 20.7.2020 18:55

A tady je vidět dobrotu a velikost slovenského srdce. Těch dost Maďarů jsme nikdy neuvrhli do otroctví, naopak mnohde drželi opratě i bič. V Budě a Pešti by měli začít trénovat klekání na koleno, nebo vyrabujeme Komárom, Prešpurk a zastavíme se až ve Vídni, když v Moskvě není nic. Musíme jít konečně s dobou...;-D;-D;-D

A ty jen mor ho, kdo kradmou rukou...

D. Bystriansky 20.7.2020 18:30

Nemýlí, o euro nevzpomněl, víme, že jste si na tabuli psali rubl asi ten devizový, nebo jak mu tam bylo.;-D;-D;-D

P. Staronový 20.7.2020 18:27

Podle vás to tak vypadá, semínko Šejno.

M. Šejna 20.7.2020 17:39

Myslíte si, agente Staronový, že na VUMLu se učilo o úžasné sjednocené Evropě a její skvělé měně euro?

;-D

P. Staronový 20.7.2020 16:27

Dost smůla (vaše), pokud vám to nepasuje do VUMLu.

P. Moravčík 20.7.2020 16:27

Stačilo by nezlanáriť každého schopnejšieho do Prahy a okolia a hlavne nepostaviť priemysel na Slovensku na zbrojovkách. Ale tu treba nadávať na komunistov, nie Čechov. Aj keď Slováci zďaleka nie sú takí podnikaví ako Česi, na začiatok by to bolo (za aspoň približne rovnakých podmienok, čo žiaľ, za 1. ČSR nebolo) úplne stačilo.

P. Moravčík 20.7.2020 16:20

Máte pravdu. Slovensko bolo čo sa týka vzdelanosti tak decimované Aponyiho zákonmi, že pokračovanie v Uhorsku by bol koniec národa, ktorý napriek veľmi tvrdým podmienkam so svojou rečou prežil do začiatku dvadsiateho storočia, ale žiadny iný národ v Európe nemal tak namále ako my. Traduje sa, že tí, ktorí podpísali Martinskú deklaráciu , boli prakticky všetci vzdelanci, ktorí sa hlásili k slovenskej národnosti. Možno trochu prehnané, ale nemá to ďaleko skutočnosti. ČSR bol v každom prípade vzájomne výhodný krok. A pomoc, ktorú česká strana poskytla Slovensku bola nevyhnutná, ak mala republika vydržať. Od začiatku v nej bolo totiž pnutie, ktoré by zaslúžilo samostatnú esej, ale ja idem na točenú krušovickú dvanástku, lebo je tu teplo a sparno do zbláznenia. Tak zatiaľ.

P. Moravčík 20.7.2020 16:09

Podívajte, musíme vám nejako revanšovať za to chodenie českých lekárov a učiteľov za prvej republiky na Slovensko alebo nie?;-DInak Slováci sú konzervatívni a neradi menia zabehané stereotypy (aj pracovné). Inak si neviem vysvetliť, že momentálne je na Slovensku najväčšia zháňka práve po predavačkách. Ale podívajte sa na to, koľko vašich občanov, napr. z Karlovarského kraja, pracuje v Nemecku. Ak vynášate argument, je dobré sa naň podívať aj z druhej strany. A som veľmi, ale veľmi zvedavý, ako by to vyzeralo, keby ste u vás museli vystačiť s domácimi zdrojmi. Tak buďte dobrý človek a prestaňte prudiť s takýmito rečami.

M. Šejna 20.7.2020 15:56

Výzva všem, kteří se podobně, jako madam Šichtařová, učili ve škole stejné blbosti o Evropě a Euru, jako ona, aby se tu přihlásili.

;-D

J. Plzák 20.7.2020 15:32

Tak chodí k nám do Lidlu a jinam pracovat slovenské ženy nebo ne?

P. Moravčík 20.7.2020 15:10

To sa teda divím, že sa pri takých názoroch odváži prejaviť ako hrdá Slovenka. Tým skôr, že podľa ďalších mudrcov ešte v roku 1918 pásla ovce;-D

P. Moravčík 20.7.2020 15:07

No a tieto príhody českých profesorov po povinnej stáži na Slovensku strašia v poniektorých českých hlavách dodnes. A bez ČSR by ste sa Vy možno podpisovali Kubatsch?!

P. Lenc 20.7.2020 14:05

Dovolím se připojit, souhlas.

P. Lenc 20.7.2020 14:05

To by jste chtěl moc.Je to jouza.