Pátek 11. října 2024, svátek má Andrej
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

EVROPA: Řecká krize ukázala, jak je EU papírová

Pan Barroso, předseda Evropské komise, se bojí bankrotu Řecka, protože se obává dominového efektu. Asi správně. Navrhuje proto větší sešněrování eurozóny dalšími daněmi a smlouvami. Také hlavní hráči západní Evropy, kancléřka Merkelová a prezident Sarkozy, si po vzkazu z USA uvědomili, že podruhé jim Americká centrální banka (FED) žádných 600 miliard dolarů nepošle a prezident Barack Obama jim to nevybíravě sdělil. Oba proto tajuplně sdělili, že mají plán, který za měsíc zveřejní, neboť stejně jako Barroso, se obávají dominového efektu z pádu Řecka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JU

J. Urban

14. 10. 2011 8:41
Napsané dobře, ale ten závěr? Přece není koho volit.

0 0
možnosti
VH

V. Husák

12. 10. 2011 20:56
Díky, skvěle napsané !!!

Tragické je, že z většiny voličů se díky dlouholetému poskytování sociálních úplatků v průběhu času stali pouze voli. Tudíž naděje na změnu je mizivá. Hrozí, že se nakonec objeví nový vůdce. "Mladej, tvrdej. Ten se nezakecá ..." jak napsal Jára Cimrman.

0 0
možnosti
JM

J. Marešová

12. 10. 2011 22:10
Re: Díky, skvěle napsané !!!

Podle selského rozumu přijetí jednotné měny pro země, které mají každá jiné hospodářské výsledky musela být cesta do pekel, zvláště když nikdo nekontroloval, jestli splňují podmínky pro přijetí do eurozóny. Ty chudé se pochopitelně zhlédly v životní úrovni těch bohatých a snažily se jim vyrovnat alespoň ve spotřebě. Jinak to dopadnout nemohlo. Jak dlouho budou dotaci těm neukázněným dotovat Němci? Už mají na krku 20 let NDR, do které nasázeli biliony a nyní ještě další evropské země?

0 0
možnosti
BR

B. Rybák

12. 10. 2011 16:11
Závazky

Obzvláště, když jsou pro občany státu nevýhodné nebo dokonce škodlivé jako např. limity pro výrobu vlastních (potravinářských) výrobků, těžbu vlastních surovin, povinné dotace cizích ekologických projektů...je lépe neplnit. Pokud není možno jejich platnost zrušit, je nutno přemýšlet o tom, zda není dobré z takového spolku odejít (nebo ho zničit historicky osvědčeným švejkováním?)

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

12. 10. 2011 15:03
Podobný názor, jako pana Robejška, jen houšť

EU postup, který můžeme označit jako vydírání, ne-li snad v kriminální rovině, pak zajisté v morální a citové, byl neomylně volen vždy, kdy se "veliká evropská myšlenka" setkala s obtížemi. Každý euroservil použil této taktiky bez jakéhokoliv zaváhání. Je už víc nadějné, že po včerejšku někteří z nich příště chviličku váhat budou. Kéž by...

Leckdo namítá, že je vlastně všechno beznadějné a zbytečné. Už se všechno rozhodlo a my musíme držet hubu, protože by nás nikdo neposlouchal. A ten, kdo hubu nedrží, je vlastně naivní blbec, protože se měl držet koryta a udělat to, co se mu nařídilo. A kdo nedrží hubu, není jen naivní blbec, ale potížista, překáží a po dostatečně dehonestující kampani bude ponížen, zavržen a posléze zapomenut.

No a že Sulík kalkuloval ? Bezpochyby, je to politik. Že je to zbytečné gesto, protože val projde ? Gesto ano, zbytečné NE.   Orwell kdysi řekl, že "říkat pravdu v čase všeobecného klamu je revoluční čin".  V tom je hodnota Sulíkova gesta.    Oni všichni ti západoevropané asi nejsou správní Evropané jak si je evidentně představují Merkozy, Macháček nebo zdejší eurohujeři. Stačí si pročíst diskuzi pod článkem

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,791206,00.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,791206,00.html

 

0 0
možnosti
PU

P. Urban

12. 10. 2011 14:36
Poznámka spoluviníka

Trvalou volbou stále stejných politických elit je volič spoluviníkem jejich konání ...

A koho má tedy volit ?

Rád budu volit nějaké jiné politické elity. Ba i neelity, které do toho budou ochotny jít a budou působit dojmem aspoň trochu schopných a poctivých - ale kde jsou ?

0 0
možnosti
JU

J. Urban

14. 10. 2011 8:42
Re: Poznámka spoluviníka

Tak!

0 0
možnosti
JV

J. Vaníček

12. 10. 2011 10:57
Společné hodnoty

Je otázkou, na jakých jiných hodnotách, než jsou ony vysmívané "papírové úmluvy", lze dnes stavět, pomocí nichž lze ideově organizovat spolupráci v Evropě a především pak uklidňovat vyhrocenou aktuální situaci. Někdo v diskusi píše, že bychom se měli inspirovat arabským vzdorem proti oligarchii - a znovu, na čem by tento protest měl stavět, kde jsou ony společné hodnoty, které např. v arabských zemích garantuje islám?

Ano, jsou to I-phony, Jobsovy počítačové skříně, mp3 přehrávače, nové a ještě lepší lcd displaye, které tříští náš prostor z univerzální jednoty na mimochodné linie od celku osvobozených individuí. Rozhodli jsme se jít cestou technologického rozkvětu, chceme spolu diskutovat na internetových fórech, věnovat čas facebooku, každý den vytvářet obrazy sebe sama, odmítáme věnovat čas reflexi historie, umění - prostě jsme definitivně jati v pasti, z níž vede cesta ke společným hodnotám nejspíš znovu jen přes utrpení (co může být horší, než když někomu rozšlápnete jeho krásný nový telefon, který má tolik funkcí, tolik, že jste se je doposud ani nebyli s to všem naučit?) a bídu.

Když čtu takovéto kritiky Evropy, které nám předkládají desítky autorů, říkám si vždy, že ten poslední společný projekt je passé - jak by napsal Jakub Deml, jeho vražda se stále vyvíjí. Ano, EU je papírová a Vy, pane Mládku, jste ten, kdo ty papíry veřejně trhá na cucky.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

12. 10. 2011 9:34
Jiný názor

Stačilo by nepodporovat válčení USA, jeho zbrojní průmysl, či ten ve Francii, či Anglii. Hnedle by se našla spousta stovek miliard Euro.

Vnímáme, že jsme se my lidé v EU stali vzorem pro ostatní lidi na planetě Zemi? A proč? Dokážeme vygenerovat GDP rovné GDP v USA na hodnotě 15, a nejsme tak militantní jako USA či Rusko. Což vnímá Čína, kde tamní obyvatelé generují GDP na hodnotě 10, a Rusové na hodnotě 2,7.

Uvědomujeme si také, že téměř veškeré ekonomiky "kapitalistů" a "komunistů" musely být transformovány z válečných a zbrojních výrob (studená válka byla od r. 1947-1986/1991), kdy se velmoci USA a SSSR usnesly, že to bude jinak. Dnes jsou kapitalisté a komunisté kamarádi a za společného nepřítele mají "islamisty", kteří nás podřežou, když nás NATO neochrání. Je to tak stavěno občanům severoatlantské aliance i Ruska, aby zbrojařům dobrovolně dávali své dollary, ruble, Eura i Kč.

0 0
možnosti
RL

R. Langer

12. 10. 2011 11:26
Re: Jiný názor

Tak podle vás zbrojní průmysl oslabuje ekonomiku? Hmmm.

0 0
možnosti
TP

T. Pansky

12. 10. 2011 7:39
Plny souhlas s autorem ... snad trochu rozvedu. Cas !!!

Autor ma naprostou pravdu v navrhovanych resenich, ktera jsou dlouhodoba. Jenze eurem platici cast EU ten cas nema !!! Recko vyhlasi platebni neschopnost behem jednoho az dvou mesicu !!! Ze se na zachrane Recka budou podilet i soukromi investori je absolutni lez z pera Merkelova-Sarkozy. (Barroso je ukazkou velmi draheho urednika za nic nezodpovedneho, jednoho z tisicu). Merkelova a Sarkozy predevsim bojuji o zachranu nemeckych a francouzskych bank, ktere maji v Recku nainvestovany milirdy. Celkove je Evropa sevrena v socialistickem objeti, ktere je smrtici. O Recku uz je rozhodnuto davno, ze padne. O cem se rozhoduje dnes je kdo to bude platit. Brzy zacnou krachovat banky, ktere maji v Recku nainvestovany miliardy. Pokud se nechaji padnout, bude to tvrde, ale padle banky nahradi jine banky, ktere prevezmou jejich trh (a meli by padat predevsim politicke hlavy, Barroso v prvni rade !!!). Paklize se vlady budou snazit banky zachranovat, dojde k zamrznuti volneho pohybu penez (pujcovani), protoze nikdo nikomu nebude chtit pujcit ve strachu, ze Cerny Petr nesplaceneho dluhu zustane na nem. Reseni? Krach Recka, rizene krachy predluzenych bank, nove volbe do europarlamentu. top0625top@live.com

0 0
možnosti
TP

T. Pansky

12. 10. 2011 7:42
Re: Plny souhlas s autorem ... snad trochu rozvedu. Cas !!!

Korekce: ... mely by padat predevsim politicke hlavy ...

0 0
možnosti
JR

J. Ráž

12. 10. 2011 0:16
Svítá

Článků, jako je tento přibývá. A nejenom v Česku.Konečně přestává být kritika EU posuzována i v mediích mnoha zemí jako protistátní čin. A to je dobře. Možná objektivně kritické články reflektující realitu současné EU vyburcují Evropany, aby podle vzoru Arabů projevili masově protest proti arogantní oligarchii, která ve většině Evropských států vládne.Čím později to bude, tím se více otevřou dveře k nástupu moci nových Hitlerů nebo Stalinů. A za to si budeme moci sami. Pro samé videohry a hrátky s I-Phony a pod. si nikdo nevšímá co se (nejenom) v Evropě děje.

0 0
možnosti
VK

V. Kain

12. 10. 2011 8:18
Re: Svítá

Ano je to dobře,ale v příštích volbách většina voličů dá zřejmě hlas našemu Bohoušovi a zase pojedeme z kopce.

0 0
možnosti
PS

P. Skřivan

12. 10. 2011 0:11
Otázkou je,

kdo je papírovější: EU nebo my ?

Jak znám naše úřady, tak rozhodně my vítězíme !

Jinak ale dojemná starost o civilizaci v civilizovaném světě, která je civilizovanější a déle civilizovaná než ta naše ... . :-)))

0 0
možnosti

J. Šejnoha

12. 10. 2011 0:44
Re: Otázkou je,

Mně  nepřišlo, že by autor  Čechy nějak  šetřil.

Pravda, že  v některých oblastech jako je přistěhovalectví, multikulturalismus a socialismus  jsme  ještě  nedosáhli takového "pokroku" jako naší Západní přátelé.  Naštěstí.

V řadě  ohledů jsme  na tom ale hůře.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz