17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EVROPA: Horší potraviny pro „horší“ obyvatele

Diskuze o dvojí kvalitě potravin v EU se vede léta. EU nejdřív nechtěla pochopit, že je možné, aby na východě byly potraviny horší než na západě. Když to pochopila, začala o dvojí kvalitě aspoň mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 6.5.2019 11:35

Re: Dvojí kvalita potravin

Tak nějaké možnosti výběru jsou i na venkově, i když omezené. Moje maminka, po té, co pro věk zrušila chov těch několika krav, co měla, se nemohla smířit s tím, že by kupovala mléko v řetězcích, a tak ho kupuje od farmáře cca 10km daleko. Je ovšem také smířená s vyšší cenou. Kolik lidí je na venkově ochotno platit vyšší cenu za vyšší kvalitu? Asi moc ne, což je stejné jako ve městech.

M. Kosejk 6.5.2019 13:24

Re: Dvojí kvalita potravin

Nejenže jsou možnosti výběru na venkově omezené. Na venkově jsou i omezené pracovní možnosti a jsou tam i nižší mzdy a nižší marže podnikatelů.

Ale to "pražskou kavárnu" celé dlouhé roky netrápí - a pak se kavárna vždy diví, že venkov u voleb na ně prdí. :)

M. Prokop 6.5.2019 12:07

Re: Dvojí kvalita potravin

Za malý výběr na venkově i ve městech může hlavně jistý oranžgutan Palas. To jeho opatření zlikvidovala malá jatka a výrobny pro jejich okolí.

M. Kosejk 6.5.2019 13:20

Re: Dvojí kvalita potravin

Problém začal už na začátku 90. let, kdy jsme se naivně zcela otevřeli

globálnímu trhu - a doteď si mnozí neumějí přiznat důsledky.

M. Prokop 6.5.2019 12:06

Re: Dvojí kvalita potravin

Má.

Jen se musí snažit, ale to je normální. Nečekat, až mu někdo přinese až pod nos.

L. Severa 6.5.2019 14:00

Re: Dvojí kvalita potravin

Můžete poradit jak se mám snažit? Rád si připlatím. Snad je to možné jen z části u některých produktů farem.

P. Kubáč 6.5.2019 9:45

Vsádka do cementářské pece

Myslím, že by stačilo, kdyby celní správa místo "zaklekávání" babišových konkurentů nasměrovala pár kamionů kečupů z německé hranice rovnou do nejbližší cementárny a bylo by vymalováno.

Takový krok si však mohou dovolit jen politici "extremisti" typu Salviniho, nebo filipínského prezidenta - nikoliv na eurodotacích závislá současná vláda.

M. Prokop 6.5.2019 9:46

Re: Vsádka do cementářské pece

Proč?

Pokud si je zákazník koupí ...

J. Jurax 6.5.2019 9:52

A on si je koupí, neboť jednak jinou možnost nemá a jednak celkem málokdo je odborník na kečupy, aby z popisu luštěného ve stoje u regálu v hypersuper uměl posoudit kvalitu.

M. Prokop 6.5.2019 9:57

Re:

Jinou možnost nemá? Jedině snad v nějaké vísce s dvaceti obyvateli někde v lesích a i tam může být internet.

I ve stoje u regálu vidím základní složení, pokud bych neviděl, kapesní lupu mám (ale nenosím). A hlavně, chutná/nechutná. To si posoudím sám, nespoléhám na Jourovou, Bureše nebo kolchozníka Tomana.

J. Jurax 6.5.2019 10:14

Ano.

Ovšem chutná-nechutná není exaktní metoda ku zjištění kvality. A základní složení je Vám platné jen tehdy, jste-li kečupoznalec. Maximálně tak můžete porovnat, kolik procent rajčat v tom kečupu údajně je ... :-)

R. Langer 6.5.2019 10:53

Re:

K tomu, abych poznal, jestli je kečup dobrý nebo ne fakt nepotřebuji jeho chemický rozbor. Zase jim to s tou "nekvalitou" nesmíte tak žrát.

J. Jurax 6.5.2019 11:06

No, hlavně vůbec nežeru kečup ... :-)

A ten kečup je dobrý, neboť je přizpůsoben naší východoevropské chuti ... :-)

R. Langer 6.5.2019 12:32

Re:

Já taky ne. A ta chuť, to je snad špatně? Má být přizpůsoben mongolské chuti kečupu?

M. Prokop 6.5.2019 12:09

Re:

Metoda je pro mne dostatečná. A pokud je v kategorii "chutná" více výrobků, kouknu na detaily.

R. Gramblička 6.5.2019 9:58

Re:

kečupů je v nabídce superhyperprodejen hafo. Je z čeho vybírat

J. Jurax 6.5.2019 10:08

Jistě. A podle čeho vyberete ten kvalitní?

Na druhé straně je fakt, že požití i toho nekvalitního pro východní trhy určeného přežijete.

R. Langer 6.5.2019 10:54

Re:

A co si tedy představujete pod pojmem "kvalitní"? Co je to konkrétně za parametr, ta "kvalitnost", a čím se měří?

J. Jurax 6.5.2019 11:23

No, u toho diskutovaného kečupu třeba kolik a jestli vůbec jsou v něm rajčata ... :-)

Jinak a vážně - na tuhle otázku zde nedokážu v úplnosti odpovědět. Jednak k tomu nejsem dostatečně erudován a jednak je to téma na disertaci, kterou do 2000 znaků nenacpete.

R. Langer 6.5.2019 12:37

Re:

Takže o tom nic nevíte, nedokážete to vyhodnotit, nerozumíte tomu, ale přesto chcete nějakou "kvalitu". Asi danou vrchním národním kvalitářem, nejpravděpodobněji. A ten bude určitě naprosto erudovaný ve všem a hlavně bude naprosto důvěryhodný, co? To jako fakt? :-D

J. Jurax 6.5.2019 14:50

Ale kuš ... já, ač na to nevypadám, opravdu nerozumím všemu, přesto bych rád za své peníze dostával kvalitu. Takže se musím spolehnout na odborníka. Mimochodem soudím, že na tom budete stejně ... :-)

Trochu mimo, ale proč tedy existují časopisy typu dTest nebo v TV Černé ovce testující kvalitu tovaru?

J. Jurax 6.5.2019 10:20

Znehodnotil byste dobrý cement ...

M. Valenta 6.5.2019 9:19

Co by tedy radila madam Šichtařová?

Kromě obvyklého spílání EU jsem žádný recept v článku nenašel.

M. Prokop 6.5.2019 9:41

Re: Co by tedy radila madam Šichtařová?

Já jsem tam nenašel ani to "spílání EU". Konstatuje situaci.

Kdyby to zde četla, poradila by nejspíš to samé, co já: Nesrat se do trhu. Různých směrnic, zákonů a vyhlášek máme dost. Složení výrobku je povinně uváděno. Zbytek je na spotřebiteli.

Což je ovšem recept, nevyhovující těm, kdo by chtěli vše nasměrnicovat (a pohodlně z toho žít).

R. Gramblička 6.5.2019 9:42

Re: Co by tedy radila madam Šichtařová?

přesně tak

J. Jurax 6.5.2019 10:02

Popis situace bych nenazval spíláním. Byť specielně v punktu směrnice, jíž se naše eurokomisařka prosila, spílati EU lze.

A recept - máte Vy při Vašem vzdělání na cokoliv, co je blbě, nápravný recept? Specielně třeba na tu dvojí kvalitu?

J. Jurax 6.5.2019 11:44

Pardon - jíž se naše eurokomisařka prsila

K. Janyška 6.5.2019 9:14

Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

na tom divného ? Tak to vždy bylo a vždy bude. A s EU a jejími rádobymoralistickými postoji jděte do háje. EU nebude, neboť nemůže. Spontánní řád lidského světa v Evropě ji nedovolí. Je jako SSSR... Dzp.

V. Liptovský 6.5.2019 9:38

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

To by bolo v poriadku, keby neboli v rovnakom obale, pod rovnakým názvom, a - čo je paradox - keby neboli dokonca drahšie, ako kvalitnejší výrobok pod rovnakým názvom a v rovnakom obale v predajni v susednom Heinburgu... Takže nie pre "méně" kúpyschopných, ale pre podradnejších...

M. Prokop 6.5.2019 9:42

Re: Ano, horší potraviny pro méně koupěschopné lidi. Co je

Vždyť vám to paní Šichtařová vysvětlila, ty ceny. Nepochopil?