18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

EVROPA: Energetický balíček EU - proč a zač

"Cílem EU je zaujmout v mezinárodním společenství přední pozici v boji proti klimatickým změnám, což potvrzuje svým aktivním vystupováním v mezinárodních jednáních, v rámci nichž se snaží o postupné sbližování zatím stále rozdílných představ významných znečišťovatelů o nové podobě společného závazku v boji proti změně klimatu."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Gonzales 2.12.2008 11:08

Re: Kdo budou ty příští generace ?

Stačí pohlédnout na pařížská předměstí... Tam je to vidět IMHO v krystalické podobě.

Rosťa 2.12.2008 10:36

Kdo budou ty příští generace ?

Když se zaměříme na reprodukční expolozi některých etnik, tak pro koho si máme my a naše děti utahovat opasky ? 

Maaartin 29.11.2008 23:51

Re: Ukládání CO2, emisní povolenky, spalování biomasy a podobné krávoviny.

Kua, sranda to je.... ale na prvni pohled tomu davam vic sanci nez tem sr* co padaji od brusele. Vyrobit kvalitni biopalivo se moc nedari, lepsi je teda zatim palit ropu a bio ukladat.:-D

Maaartin 29.11.2008 23:48

Re: tak jsem si přečetl článek i diskuzi

Uz to tu je potreti. A s jednim souhlasim: Spolecensky zmeny jsou zapotrebi. Je treba skudce nakopat do brusele!

Maaartin 29.11.2008 23:46

Re: K ukládání CO2

Pokud oznacujes faktor 6 jako "sotva vydela", pak je to naprosty blabol. Jaky prulom? Jediny co je potreba je nakopat plisen poradne do brusele a stavet moderni jaderky. Pokud jde o techniku, tak nevidim problem. Behem par desitek let by bylo mozny prejit na JE jako hlavni zdroj elektriny (a nechat jako dalsi jen jiny rentabilni zdroje, treba vodni). Pripadne mi prozrad jak mam ten "hacek" chapat.

Maaartin 29.11.2008 23:33

Re: a uz je to tady...

Jako obvykle se clanek jmenuje "Pražané a zákazníci ČEZu si zase připlatí". Ale proc se nejmenuje treba "Zakaznici CEZu si priplati mnohem mene nez zakaznici EONu."? V celym clanku se kritizuje jenom CEZ... pritom zdrazi mnohem mene nez EON. Cim to???

Maaartin 29.11.2008 23:26

Re: Lidstvo mele z posledního

Ale on pravdu ma - navratnost 6x za 10 let je mozna malo, ale kdyby banka mohla nabidnout takovou investici, tak by do toho sel kazdy.

K predposledni vete: No a? To jako ze si nemuze kazdy lovec mamutu postavit jaderku? Nemuze... ale to nevadi. Ta infrastruktura tady je (a snad jeste chvilu bude).

K posledni vete: Souhlas.

Maaartin 29.11.2008 23:09

Re: Lidstvo mele z posledního

Oprava: Zemi zbytecne nicime exhalacemi, ale jiste ne exhalacemi CO2. To je velmi neskodny plyn, jeho vliv na globalni oteplovani je prinejmensim sporny.

Jinak plne souhlasim a dodavam ze kazdy muze upalenim ekofasouna vyznamne prispet k ozdraveni zeme.

para 25.11.2008 14:29

Re: K ukládání CO2

Vyčerpání fosilních paliv je proces neobnovitelný - v tomto i v jinách krocích dělá lidstvo nepochybně kroky nevratné. "Černobylské trauma" dnes prakticky nehrozí, nemám ani obavy s bezpečného ukládání odpadů. Háček je u JE v její dosud velmi malé energetické efektivitě http://www.esf.edu/EFB/hall/images/Slide1.jpg , která sama na sebe sotva vydělá a pokud se do vyčerpání fosilů nepodaří v tomto zjednat průlom, nebo nepřijd nějaký nečekaný technologický zvrat, pak jsou vyhlídky pro lidstvo v současné podobě velmi špatné. 

Ludva 25.11.2008 14:14

Re: K ukládání CO2

V pořádku, já jen pro uklidnění, že lidstvo dělá nějaké nevratné kroky, které už nebude možno napravit. Osobně jsem pro napření úsilí k atomu, tam je největší šance. Stejně bych řekl, že Černobyl se nejvíce hodil do krámu uhelným a naftovým lobby, kterým tehdy jádro pěkně šlapalo na paty..

para 25.11.2008 12:38

Re: K ukládání CO2

Jo příroda si poradí - to jo - ale jednak jsme její součástí a na jejich produktech závislí a pak efekt ukládání CO2 má "poločas rozpadu" cca 200let a běhen té doby přibude zásluhou Homo další kvantum se kterým si už ted celé století příroda rady neví - viz nárůsty koncentrací http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Temp-sunspot-co2.svg.  Důsledky toho co dnes uděláme tedy pocítí až následující generace - a o to jde - o determinování jejich šancí...  - né bezprostředně o nás.;-)

Ludva 25.11.2008 11:08

K ukládání CO2

Jak známo, tak na Zemi je organický uhlík v množství řádově stotisíckrát menším než anorganický (vápence, dolomity...). To, že tady vůbec nějaký organický uhlík ještě existuje, je způsobeno sopečnou činností, která jej průběžně doplňuje. No a nyní se k tomu doplňování přidalo lidstvo spalováním fosilních paliv. Nějaké umělé ukládání je naprosto zbytečné, příroda si s tím poradí. A jenom poznámku - kdo si myslí, že padáním kyseliny uhličité se voda okyseluje ?  Chyba - pouze dočasně, protože rozpouštěním vápenců se do vody dostává zásaditý hydrogenuhličitan vápenatý. Proto je pH mořské vody asi 8, tedy zásadité.

para 25.11.2008 9:09

Re: Málokdy

Málokdy se čte spíš toto: http://www.novinky.cz/clanek/155075-financni-krize-uz-stala-spojene-staty-vic-nez-ii-svetova-valka.html - a poptejte se znovu pane Antoníne ... "kdo jsou to ti lidé, kteří takovou hovadinu mohli vytvořit?"....  Také ale doufám že ...." že stále jsou ....... a budou se snažit nesmysly zarazit. Aspoň doufám" .... Zdravím. Para

para 25.11.2008 9:02

Re: tak jsem si přečetl článek i diskuzi

Jo je to jediné ale zatím jen "zoufalé řešení" - jukněte na tenhle diagram, porovnejte ty "bublinky" a podumejte kudy cestička : http://www.esf.edu/EFB/hall/images/Slide1.jpg - každopádně s toho kouká radikální snížení všeobecné životní úrovně a nevyhnutelnost společenských změn.

Antonín I. 25.11.2008 2:42

Málokdy

jsem četl větší nesmysl než ten "balíček". Prosím vás, kdo jsou to ti lidé, kteří takovou hovadinu mohli vytvořit? To je snad Evropané zvolili? To jsou Evropané tak padlí na hlavu, že mohou udělat takovou hovadinu? Anebo je to banda bud´ zaslepenců a nebo neinformovaných byrokratů, kteří si za peníze daňových poplatníků mohou dovolit skoro cokoli? Pokud se EU nedokáže oprostit od takovýchto škůdců (mimochodem - nejsou za tím nějaké velké peníze a odkudˇ - stálo by myslím za to najít pravdu), pámbu s námi a zlý pryč. To ovšem neznamená, že ČR musí držet hubu a krok. Doufám, že stále jsou lidé se zdravým rozumem, kteří poznají dobré od špatného a budou se snažit nesmysly zarazit. Aspoň doufám.

Jura Jurax 24.11.2008 23:53

Energetický balíček EU

Proč - protože dej blbci moc a vymyslí hovadinu ...

Zač - no za naše peníze, za nic jiného ...

Kéž by jim mráz perdel natrhnouti ráčil - a bylo by po otepleném blbnutí ... ;-€

Jura Jurax 24.11.2008 23:51

Re: hehe..

No, počkejte až to klimaoteplenéblbnutí dorazí až k nim - to se smát přestanou, a my definitivně taky, protože to přinese zdražení všeho ... :-/

Jura Jurax 24.11.2008 23:48

Re: Jaderná energetika a její vývoj

R^R^R^

No, jenom abyste neměl pravdu - na všeliké velké a spasitelné, ba neřkuli až svaté  myšlénky tenhle kontinent už sakra doplatil ...

Glosator 24.11.2008 23:00

Jak můžeme očekávat. že energie zlevní - zelení na větrnících zatim nevisí

a jinak to asi nepůjde.

Glosator 24.11.2008 22:59

Jak dlouho chcete opakovat tento nesmysl???

Jaderná energie má daleko vyšší energetickou návratnost, než energie z fosilních paliv, o "alternativních" zdrojích nemluvě. A pokud jde o cenu, stačí se podívat na Francii a porovnat ji s "ekologickým" Dánskem. A to i co do emisí CO2.

Zoufalec 24.11.2008 22:54

Re: Kde jsou množivé reaktory ?

Asi musíme počkat na ty Indy. Nebo vzít klacky a vymlátit Brusel, což by bylo mnohem rychlejší.

Zoufalec 24.11.2008 22:52

Re: Jaderná energetika a její vývoj

Však on už se nějaký spasitel najde. Evropa jich už zrodila několik. Ca Ira, Der Fuhrer ruft, Poslední bitva vzplála...

Magor Milda , Mgr. etc. 24.11.2008 22:51

Re: Ukládání CO2, emisní povolenky, spalování biomasy a podobné krávoviny.

když už regulovat, tak od podlahy. To ukládání na kompost dělám už dávno, bez povolenky, po třech letech ten kompost rozdělím a mám obrovskou úrodu rajčat. V to kompostu je ovšem také vše, co zbude po vytápění dřevem, zejména potaš. Jestli někdo přijde na myšlenku, vybírat za pálení dřeva povolenku, tak to holt musím dělat načerno, až mně zašijou. Uhlí nebo brikety jsem za posledních 10 let nepotřeboval, ale je to dost práce. Zahřeju se už v lese při zpracování polomů, pak při tahání těch špalků, štípání, zkrátka potím se u toho až až. Podle vědy zvlášťe nebezpečné jsou emise metanu, ale co mám dělat, když si musím uprdnout? Potřebuju na to také povolenku? A bez povolenky se mi má roztrhnout bok? Je to všechno nedomyšlené, jediné, co z toho vyplývá, že po nás někdo bude chtít peníze. Tak ať se jde také potit do lesa a neotravuje.

Zoufalec 24.11.2008 22:50

Re: Jaderná energetika a její vývoj

R^R^

Zoufalec 24.11.2008 22:49

Re: Ukládání CO2, emisní povolenky, spalování biomasy a podobné krávoviny.

Panebože, to nepoznáte srandu. Chápu ovšem, že vedle výplodů té pakáže z Bruselu vypadá sebevětší hovadina jako výplod génia...

Zoufalec 24.11.2008 22:47

Re: tak jsem si přečetl článek i diskuzi

Máte představu, o jak obrovské množství se jedná????

Jediné řešení je přejít na jádro.

Zoufalec 24.11.2008 22:46

Panebože, zač nás trestáš těmi eurohavady

Já snad přijmu islám s perspektivou rozvěšet tu verbež na větrníky.

para 24.11.2008 22:01

Re: tak jsem si přečetl článek i diskuzi

A jestli pak kůrovec ví jak je může být CO2 v podzemí vázán? Ono to není o balonku který může prasknout - spíš je to o čerpání a výměnách plynů v podzemí - namísto metanu - CO2 a o vazbách v uhlíkových mřížkách.... viz např:

Uhlí jako úložiště a zdroj plynů

Oxid uhličitý může pomáhat těžit metan

Zuzana Weishauptová

 Publikováno: Vesmír 87, 622, 2008/9 

A.S. Pergill 24.11.2008 20:40

Re: Jaderná energetika a její vývoj

Vymyslel to sovětský spisovatel Kazancev, který na tohle téma napsal román někdy na přelomu 50. a 60. let (možná i dřív). Je to ten, co přišel s teorií Tunguzského meteoritu jako hvězdoletu ET.

kůrovec 24.11.2008 20:16

tak jsem si přečetl článek i diskuzi

Ale nikde nenajdu,jestli už zelení a eurosoudruzi u nás naplánovali místa pro ukládání CO2.To by se mělo občanům ozřejmit  a to minimálně do voleb do parlamentu.Zároveň by se každá strana měla k tomu vyjádřit.Kvůli bezpečnému jadernému úložišti se vedou diskuze i demonstrace,ale velmi nebezpečné úložiště plynu nechává každého v klidu.