29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči

Když čtu současné nářky automobilového průmyslu, jeho žádosti o podporu a dotace, nemohu se zbavit pocitu, že si EU vzala příklad ze slov Ronalda Reagana… on to ovšem myslel jako varování, nikoliv jako návod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krynický 16.9.2020 23:30

Nějak jste nám opomněl sdělit, co že má být to dítě.

P. Szirotný 16.9.2020 23:16

I na nejvýkonnějších dobíjecích stanicích trvá dobití elektromobilu 10 minut. Kdyby se tato vozítka opravdu rozšířila a čekali bychom na dobití ve frontě podobně jako u benzínek, nabití elektromobilu by nám zabralo tak hodinu. Při současném dojezdu elektromobilů bychom na obyčejné cestě na dovolenou do Chorvatska museli v jednom směru dobíjet minimálně 2x. Tedy dvě hodiny zdržení na cestě trvající 10 hodin. Elektromobily jsou slepá větev vývoje. Nechápu, proč se veškerá energie a peníze nedávají do aut na vodík. Ta už existují a dokonce se v malých sériích i vyrábí. Tankování je podobně rychlé jako u benzínu či nafty a "splodinami" je jen voda.

J. Novák 16.9.2020 22:38

Ještě o něco větší problém než ji vyrobit je dostat ji ke kažému kandelábru.

J. Novák 16.9.2020 22:34

Občan si za to může. On totiž drží ty zločince u moci.

J. Jurax 16.9.2020 21:40

Tak popelník jsem už ve své nové oktávce nenašel. Ale dá se dokoupit ...

J. David 16.9.2020 21:22

Nu nevím, jak se poprat s dekarbonizací EU. Zbourat Psí jeskyni? Zakázat fotosyntézu, zakázat dýchat? Zakázat CO2 sycené nápoje? Inertní skleníkový plyn, těžší než směs ovzduší plynné směsi N2+O2. EU, ve formě Von EU Lejno baba blbne, pan Rada mne asi opraví molekulárním složením atmosféry a teplot, v časové geologické řadě v dobách ledových a meziledových (glaciálů a inerglaciálů, abych byl hoden odborné dišputace). A co taková flautelence živočichů, NH4, horníci by mohli vyprávět o plynu skleníkovém, S2H, zrušme slovenské lázně Smrdáky, sirovodík je smradlavý, nicméně oteplující planetu. Rád se nechám poučit, kterak se nenechám "oteplit", tedy lokálně, nikolivěk globálně. Poleji si palici studenou vodou a zařvu "éhhh", a vyženu z plice tolik molárního EU CO2, že mi rajčata na balkoně zčervenají a já na hajzlíku vyplním Avogadrův zákon: Stejné objemy všech plynů, obsahují za stejného tlaku a teploty, vždy stejný počet molekul, asi tak. Baba Von der Leyno, specialistka na Bundeswehr, opět žvaní nesmysly, pustit babu bez vodítka v extravilán, toť zhouba logiky. Mohu se mýlit, ale CO2 furt produkuji v míře menší, než malé. "Cogito ergo sum". Budu za blba? Qui modo v EU.

P. Milan 16.9.2020 20:41

"Start/stop uštří snad 1% energie ale ničí motor který pak neekologicky půjde do šrotu. Měření tlaku pneumatik je drahé."

Zvláště u novomódních "downsizovaných" motorů.

Upozornění na únik tlaku by šlo řešit i levněji, pokud to někdo necítí prdelí, že mu nějaké kolo uchází.

P. Milan 16.9.2020 20:37

Když on Pivoda nepozná ani to.

M. Pivoda 16.9.2020 20:16

Toto bylo sděleno Američanům prostřednicrvím The New York Times:

... One of the videos was an animated explanation of the new software on the Max, called MCAS, which was intended to make the plane handle more predictably but played a role in both accidents. ...

Boeing did not fully inform pilots about how MCAS functioned until after the first accident, off the coast of Indonesia in October 2018. ...

Více bych musel dohledat na internetu.

V. Církva 16.9.2020 19:20

Ale blbost! Srovnáváte nesrovnatelné!

Naštěstí pracuji ve velké mezinárodní firmě a o Boeingu jsem něco četl. Problém byl, že Boeing vyhodil inženýry a odborníky aby zvedl papírovou efektivitu a zvýšil tak cenu akcií (4x) což dnes pitomí ekonomové velmi hodnotí. Normální člověk ví, že se to za pár let musí projevit. Pak samozřejmě tlačili na ten redukovaný tým aby plnili termíny i když letadlo bylo nedostatečně otestované a dovyvíjené. Letadla možná byla levnější ale hlavně si peníze rozdělili manažeři a akcionáři. Jinými slovy SLOŽITÝ SYSTÉM POTŘEBUJE DOST ČASU A PENĚZ NA VÝVOJ-

Co se týká aut, jde o pitomosti které auta zbytečně prodražují. Start/stop uštří snad 1% energie ale ničí motor který pak neekologicky půjde do šrotu. Měření tlaku pneumatik je drahé. Elektromobily dle struktury výroby elektřiny v některých zemích (USA) přináší víc emisí. Alkohol tester, jsem proti řízení ažralých = když bude nespolehlivý, auto nenahodíte, oprava drahá a stejně Vám dýchne manželka když budete chtít jet opilý a narkoman stejně odjede. A jsme u omezovače maximální rychlosti. Při předjížděcím manévru můžete zažít právě to co Boeingem, zabijet se. Jinými slovy auta jsou příliš složitá a výrobci tlačeni k rychlé implementaci. Tím právě vzniknou ty odfláknuté Boeingy.

M. Pivoda 16.9.2020 19:10

Bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči.

Lidé (pasažéři) umírají jak v automobilech, tak i v letadlech. Postoj k bezpečnosti dopravy je podobný v obou případech.

S. Donát 16.9.2020 18:59

Já to dodržuji, pokud za mnou jede vozidlo. Ale je fakt, že to vídám maximálně u poloviny řidičů. Nicméně pan Krátký tvrdil, že drtivá většina řidičů nepoužívá blinkr vpravo, což je lež.

J. Sinnreich 16.9.2020 18:24

Je uzasnym pokrokem technologie vozit v el-aute devet metraku mrtve vahy baterie, ktera se bude muset v pomerne kratke dobe zivotnosti nejak"ekologicky" likvidovat. Zatim nikdo z propagatoru teto elektrifikace neuvazuje vubec o tom, kde se vyrobi el. energie pro desitky milionu takto vybavenych vozitek.(pri absolutni negaci nuklearnich a uhlikovych zdroju).

P. Šůra 16.9.2020 18:21

Pane Pivodo, mám Vás za rozumného člověka. Přehlédl jste, že autor řeší auta, ne letadla?

M. Šejna 16.9.2020 18:13

Přisvěcující fičurka se rozsvítí až poté, co otočíte volantem. Nesvítí to předem, jako blinkr.

Takže pokud někdo čumí na přisvecujíčí fičurku tak čumí na vůz, který už dávno zatáčí.

Rozdíl mezi blinkrem a tou fičurkou je tedy dost zásadní, a to v čase.

D. Polanský 16.9.2020 18:06

Pokud jde o emisní normy, úředník se podívá ven z okna a napíše číslo, které další úředníci zvaní politici odhlasují. Neboli vědeckotechnický pokrok v rukách úředníků.

M. Šejna 16.9.2020 18:05

Nemusíte dávat blinkr. Pokud máte dobře vybavený automobil, tak při změně směru jízdy se rozsvítí světlo pro zatáčení, takže pan Krátky hned pozná, že objíždíte cyklistu.

;-)

J. Jaroš 16.9.2020 18:05

Pane Šejno za jízdy se máte věnovat řízení. Pokud se bez asistentů neobejdete pak jste obyčejný řidič nikoli šofér. Řidičů je ale šoférů je málo.

M. Šejna 16.9.2020 18:02

Já si v autě zásadně nepouštím rádio, ani muziku z CD. Jsem nekuřák.

Přesto nikde na trhu není auto bez zabudovaného rádia, bez zapalovače a popelníku.

Narozdíl od jiných si na to nestěžuji.

A. Pakosta 16.9.2020 17:47

Nemusíte umět vařit polívku, a přesto poznáte, když je přesolená....

A. Pakosta 16.9.2020 17:46

Tuto informaci Vám mohu poskytnout, pane Šejno. Jedním z rodinných aut je Škoda Octavia II z roku 2009 s naftovým motorem 1,9 TDI. Má najeto 325 tisíc km a minimálně do půl milionu jistě vydrží. Poslední STK loni ten vůz absolvoval přímo z ulice a bez závad. Druhým vozem v domácnosti je kupé Peugeot 406 rovněž s nafťákem, 2,2 HDI, rok výroby 2001. Ten používáme spíš k jízdám pro radost, takže má "nalítáno" jen 180 tisíc. Oba vozy mají pouze "hloupý" tempomat, který umí pouze držet rychlost a do řízení se neplete, a Škodovka má ještě ultrazvukový hlídač couvání. A do třetice jako oko v hlavě střežím veterána Renault 4CV z roku 1957. Ten nemá v sobě ANI JEDNU polovodičovou součástku. Dokonce nemá ani diody v usměrňovači, je totiž vybaven dynamem, pokud vám to něco říká. A pokud bych si dnes měl koupit nové auto, byla by to patrně Lada NIVA.

Přeji hezký den! A.P.

J. Jurax 16.9.2020 17:45

Ano, tamtéž. Alternativně též do řiti, rekta či hajzlu, potažmo WC.

J. Jurax 16.9.2020 17:42

To děláte dobře. Ono se to totiž musí ... :-)

Nemusíte ovšem a nejspíš taky nedáváte přednost těm, kdož vyjíždějí z kruháče na cestu, na níž jste, signalizujíce svůj záměr blinkrem. Záměna toho blinkru za nějakou automatickou přisvěcující fičurku pak může být zajímavá.

J. Jurax 16.9.2020 17:33

Asi tak. Též bych se nebál toho výrazu, ovšem pomněte, že to bylo ve jménu obecného dobra!

Z. Lapil 16.9.2020 17:28

Naše firemní auta lze přepnout na soukromou jízdu. Paní účetní má pak v počítači čas jednoho a druhého přepnutí a kilometry mezi tím a je hotovo.

Leda že občas přijde rozhořčený mail, ať si to hlídáme; už se stalo, že jsme kolektivně rozplejtali 14 dní prohozeného přepínače.

Z. Lapil 16.9.2020 17:24

No však.

Počítám, že je normální to, co u nás: přepínač na soukromé jízdy. To paní účetní (komu? Jí.) nahlásí kilometry, ta mi to skrz nějaké papírování odečte z vejplaty a je hotovo.

J. Jurax 16.9.2020 17:21

S tím dotykovým displejem máte recht. Čudlíky nahmatám i poslepu, na displej se holt musím čumět. A čumím-li na displej, na cestu jenom pošvidrávám.

Za chvilku bude díky pokroku obsluha auta dvoumužná. Řidič a operátor displeje a elektroniky.

J. Jurax 16.9.2020 17:15

Ano, nenařídil. Zatím.

Ale je celkem obtížné sehnat lepší auto bez těch obtěžujících fičur.

J. Jurax 16.9.2020 17:10

Byl byste k smíchu, kdybyste nebyl k pláči.

Máte vůbec řidičák?

J. Jurax 16.9.2020 17:09

Ano.

Ale to byste musel do brusele a vzít to odshora šmahem od Evropské komise s jejím Green Dealem přes putovní cirkus až dolů.

Doporučuji rotační kulomet M134 Minigun jako ve filmu Predátor a dvoukolák na náboje.