30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Jádro na prvním místě

Nedávno začalo odstavování tepelné elektrárny v severočeském Prunéřově. Je to prý symbolický začátek konce éry uhlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 25.6.2020 11:41

No, a kdybyste je opravdu sledoval, tak byste zjistil, že melete naprosté nesmysly. ;-D

R. Langer 25.6.2020 11:40

Ó ne, tady se bavíme o potenciálním počtu mrtvých. ;-)

R. Langer 25.6.2020 11:38

Ano, to je samozřejmě pravda, nicméně s financováním toho projektu to nemá společného zhola nic. Kromě oproti OZE zcela nepatrné záruky.

J. Nevrkla 25.6.2020 11:14

Já jsem rozhodně daleko větším přítelem jaderné energetiky než OZE, jenom si přeji, aby se dobře počítalo a nepodlehalo zahranicnepolitickym tlakum, jako nakonec u OZE. Bez rozhodnutí státu se žádná jaderná elektrárna u nás a zřejmě ani jinde stavět nebude. Proto o tom taky každou chvíli jedná.

R. Langer 25.6.2020 11:08

Ano, proč by také stavěl něco, když nebude mít záruku na to, že to za rok nebude muset kvůli nějakému Green Deal zavřít? To je naprosto logický přístup. U OZE vám takové záruky nevadí? Tam je to úplně stejné, jenom ty výdaje na KWh jsou 6x vyšší, než u té JE, Ale tam je to podle vás zřejmě v pořádku. A stát jinak nebude rozhodovat prakticky o ničem, protože to NEPLATÍ, NENÍ TOTIŽ INVESTOREM.

J. Pospíšil 25.6.2020 11:06

Jádro ve vyspělém světě není perspektivní- J e třeba sledovat významné -energetické světové instituce , rozhled do budoucnosti. který nám zřejmě chybí.

M. Pivoda 25.6.2020 10:48

Cituji z článku: "... Musíme si proto položit klíčovou otázku, jaké možnosti k výrobě elektřiny máme. Tento citelný výpadek musíme nějak nahradit."

Musíme si položit klíčovou otázku takto: Budeme řešit energetický problém jako samostatný Český stát, nebo jako člen EU?

J. Nevrkla 25.6.2020 10:34

ČEZ už se nechal slyšet, že to bez záruky státu stavět nebude, banky chtějí kvůli velkému riziku velké úroky, stát bude rozhodovat, protože je nadpolovičním akcionářem ČEZu. Stavbu samozřejmě provádějí soukromé firmy, ale o investorovi se běžně říká, že staví.

P. Staronový 25.6.2020 10:31

Přímo ne. Ovšem oklikou, přes částečně státní ČEZ už jo.

P. Staronový 25.6.2020 10:29

Vyjmout VODNÍ elektrárny? Proboha, proč? Jako vyrovnávací zdroj jsou dokonalé a přehrady, potřebné i k jiným účelů, už jsou taky postaveny.

Dotoval bych (se značným sebezapřením) elektřinu, vyrobenou z odpadu.

R. Langer 25.6.2020 10:28

Ne, o tom nějaký politik samozřejmě NEROZHODUJE. Rozhoduje o tom ten, kdo to PLATÍ. A to fakt NENÍ STÁT. Zkuste si o tom napřed něco zjistit, a hlavně už konečně zapomeňte ta ten nesmysl, že nějaké elektrárny STÁT staví. Ne, fakt nestaví. ;-)

R. Langer 25.6.2020 10:25

Protože ten člověk nemá se stavbou JE naprosto nic společného, o cenových nákladech ani nemluvě. Prostě jenom plácá do vzduchu naprosté nesmysly, aniž by o čemkoliv z toho jakkoliv rozhodoval.

R. Langer 25.6.2020 10:23

Ano, dostavba Temelína se logicky jeví jako nejekonomičtější varianta.

J. Nevrkla 25.6.2020 10:22

Co je na tom nesmyslneho a nespojeneho s realitou?

R. Langer 25.6.2020 10:22

Hm, a na co by tam ta kopule jako měla být? 8-o

J. Nevrkla 25.6.2020 10:21

Politik samozřejmě nestaví, ale samozřejmě rozhoduje, kdo stavět bude. A stát se bude na financování a zarukach financování významně podílet.

R. Langer 25.6.2020 10:21

To není obhajoba, to je FAKT.

R. Langer 25.6.2020 10:20

Žádné mikro a mini JE nikdy existovat nebudou, ale ne proto, že by to nebylo zvládnuto technologicky, protože to už dávno v praxi funguje, ale z důvodů jaderné bezpečnosti, což je obzvlášť v dnešní době zatraceně aktuální.

R. Langer 25.6.2020 10:18

To je úplně jedno, kdo to řekl, je to nesmysl a nemá nic společného s realitou.

R. Langer 25.6.2020 10:17

Žádný politik tu elektrárnu stavět nebude, takže nějaké kecy o ceně jsou zcela bezpředmětné. Kromě toho, stát atomové elektrárny ani nestaví, ani nefinancuje.

J. Nevrkla 25.6.2020 10:03

Řekl to ministr průmyslu. Když vidím třeba lobovani za Westhinghouse, který už spoustu let žádný reaktor neprovoznil, tak se obávám drahého průšvihu.

T. Kočí 25.6.2020 9:59

Mini JE ? To je totální blbost! A podpora JE? A co ty hysterické demonstrace proti úložišti odpadu?

A. Bocek 25.6.2020 9:58

Čím přesvěčit zemědělce co pěstovat? Dotací nebo ještě větší dotací !Už se obávám, že v naší ekonomice existuje obor, který by pracoval bez jakékoliv dotace! Co to dělá s vašimi úsporami a životní úrovní tisk nekrytých peněz, dluh,byrokracie,OZE. Mám kacířskou otázku: Kolik bychom ušetřili při zrušení všech dotací do zemědělství_

F. Kusák 25.6.2020 9:51

Tak jestli to nějaký politik řekl, tak to nestojí za komentář. I když, jako bývalý "investičák, moc dobře vím, že výhodná cena nemusí být vůbec rozhodující pro výběr dobré technologie. A v případě JE je to věc docela dost složitá. Tomu hned tak někdo nerozumí. A hrají zde vlivy i politika, energetická strategie atd. atd.

F. Kusák 25.6.2020 9:45

Tak jestli to nevíte, tak hlavně se brambory zpracovávají na škrob a líh. Líh koneckonců můžete použít také jako biopalivo. Pěstovat brambory není až tak snadné. V současné době jsou napadány mnohými škůdci a chorobami a tudíž vyžadují intenzivní ošetřování chemickými prostředky. Ani výrazné sucho a teplo jim nedělá moc dobře. Jak se říká: "pláčete dobře, ale ...", musíte přesvědčit české pěstitele, aby více pěstovali brambory než řepku.

J. Nevrkla 25.6.2020 9:38

Mě zneklidnilo, že tu elektrárnu musíme postavit, že na ceně nezáleží. Na ceně vždy záleží, vždy jsou varianty, hledá se nejefektivnější. Už vidím mnohé politiky, jak by z politických důvodů nepočítali náklady. To je nejlepší cesta do chudoby.

F. Kusák 25.6.2020 9:34

Jen poznámka. Bavíme se tady o energii nikoliv o pitné vodě, i když samozřejmě máte pravdu.

J. Ganaur 25.6.2020 9:32

K obhajobě Budelípa se hodí vše, že?A pak ty kecy, že je nedostatek českých brambor, když se můžeme koupat v řepkovém oleji.

F. Kusák 25.6.2020 9:31

Víte, ona ta nabídka možných zdrojů elektrické energie, je dost omezená. To pochopí každý laik. Chtěl byste zastavět krajinu větrníky, a to i s tím rizikem, že jejich dopad na ŽP je značný. O fotovoltaice ani nemluvím. Zatím i ta efektivita u RD je sporná. Tak jedině plyn, ale závislost na dodavatelích je zřejmá. O tom pan Zahradník mluvil. Šancí jsou mikro a mini JE, ale to je zatím hudba budoucnosti. Doufejme, že nepříliš vzdálené.

F. Kusák 25.6.2020 9:24

Jenže ta tzv. biopaliva si nevymyslel Babiš, ale slovutná EU a na pěstování řepky berou dotaci všichni. A jinak, na biopaliva se zpracovává cca 1/3 produkce řepky, zbytek je pro potřebu farmacie a potravinářství. A velké dotace jdou i do produkce a zpracování olivového oleje, vína aj. plodin. Vzhledem k rozsahu produkce z těchto plodin si tady moc nelízneme, že.