16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jenicek 11.7.2009 14:14

Re: Potravinová soběstačnost?

Milý Český Honzo, řeč je momentálně o zemědělství a proto se vyjadřuju k zemědělství.

Jenda 11.7.2009 13:37

Re: jedine co z toho vyplyva je,

Hlavne ten vas. Jenom nevim cim je zpusobeny. Jestli zvykem nepremyslet, zavislosti na dotacich nebo strachem, ze byste skutecnou cenu potravin nebyl schopen platit.

Ony ty dotace neslouzi ani tak k udrzeni a podpore zemedelstvi, ale spis k utajeni skutecne ceny potravin. Tak aby lide platili primo jen cast (a meli pocit, ze jsou potraviny levne) a toho ze druhou polovinu nebo jeste vic plati prostrednictvim dani si vetsina nevsimne.

Jenda 11.7.2009 13:28

ano, a nejlepsi zpusob jak ty pravomoci krajum dat je odevzdat ji do brusele

a doufat, ze z ni alespon cast eurednici pusti.

A to jeste ne do kraju, tak jak existuji v jednotlivych statech, ale do "euroregionu" tak jak je eurednici narysovali. Nevim jak jinde, ale specialne u nas velmi zajimave narysovane. Velmi.

hlava22 11.7.2009 11:37

Živitelé.

Každý zemědělec by měl mít právo si určit, jakou dotaci potřebuje. Nejen vlády národních států, ale ani regiony nemají mnohdy správnou představu, kolik který zemědělec potřebuje. Tím by se odstranil zbytečný přerozdělovací článek.

westík 11.7.2009 10:21

Euroregióny,řízené z Brusele ? Již staří Římané uplatňovali heslo: "Rozděl a panuj "!

Stanislav Ševeček 11.7.2009 10:17

Jaký stát?

... a jaká suverenita, paní?

jozka 11.7.2009 9:24

Re: jedine co z toho vyplyva je,

A vy mate vysvetleni, proc by podnikatel v zemedelstvi mel mit vyhody oproti podnikateli v jinem oboru?

Dawn 11.7.2009 9:23

Re: jedine co z toho vyplyva je,

Přesně. Takové Mp3 přehrávače trh vyřeší a jídlo, to nejzákladnější, na co lidé dají peníze, to nevyřeší?

Český Honza 11.7.2009 9:01

Re: jedine co z toho vyplyva je,

Neuvěřitelný názor. Bez komentáře.Rv

Frank 11.7.2009 9:01

Takže tato subreta nám sdělila, že v Německu dostávaly dotace cukrovary.

Zato u nás nám několik cukrovarů EU uzavřela a ty by byly schopny fungovat i bez dotací. Do háje s babou i EU!

Český Honza 11.7.2009 8:58

Re: Potravinová soběstačnost?

Milý "jeníčku". Bez importovaný ropy by se mohlo jít bodnout nejenom celý zemědělství. To bys teprve koukal kdo a co by se mohlo jít bodnout. Jenom stačí trochu přemýšlet.

jirka.s. 11.7.2009 8:54

Re: Eugenie je chytrá. Rozdělením státu na nezávislé regiony bude pokračovat ovládáním jednoho regionu po druhým,

"...případně některý region se rozhodne, že nechce patřit do ošklivého Česka."

Ale vždyť jeden takový region už  máme! Přece "Království středočeské", pro EU "Drátoland" !!! ;-P

Honza42 11.7.2009 8:39

To není ani tak rozhodující

Hlavní princip dotací je, že nějaký stovky kilometrů vzdálený úředník utrácí cizí peníze v prospěch někoho zcela neznámého na papírově vykázaný "bohulibý" účel. I kdyby nikdo neukradl ani pětník, je to vždy ekonomická katastrofa. Je to účinné stejně jako to rozhacování peněz z letadla.

josef krouman 11.7.2009 8:34

co nejvíce potřebujeme

je zbavit se dotací.

Tři největší nepřátelé změdělství - nadúroda, malá úroda. normální úroda.

jozka 11.7.2009 8:30

jedine co z toho vyplyva je,

ze zadne dotace zemedelcum nejsou zapotrebi. Zruste dotace, nechte na lidech, at si sami urci, co budou kupovat.

Ivan Nový 11.7.2009 8:29

Mejlo,

no u většiny našich sousedů jsou ty zahrádky horší než u nás. Snad jen v Německu, ale tam zase Čechům vadí nedostatek kreativity nahrazovaný úředními předpisy.

Ivan Nový 11.7.2009 8:27

Garantem suverenity státu

je volný trh. Na volném trhu je přesně to, co je potřeba v daném okamžiku.

dr Turnowski 11.7.2009 8:00

Re: Eugenie je chytrá. Rozdělením státu na nezávislé regiony bude pokračovat ovládáním jednoho regionu po druhým,

Tak tohleto mi vadí ze všeho nejméně. Tedy to dělení na regiony.

dr Turnowski 11.7.2009 7:59

Tak mám jen několik bodů...

dobrého jídlo není mnoho a je drahé. Podpora a dotace jsou mor pro farmáře.  Zemědělství, jako veřejný statek vždycky vede k omezení vlastnických práv. Vždycky se nakonec podporují velcí zpracovatelé...cca před 4 rokama, to bylo 73% všech peněz do zemědělství.

A co třeba "podporovat" ševce? každej musí mít boty, zvlášť v zimě. Hádejte, jak by to nakonec dopadlo. Všichni by nosili papírové. 

Mejla 11.7.2009 7:57

Eugenie je chytrá. Rozdělením státu na nezávislé regiony bude pokračovat ovládáním jednoho regionu po druhým,

případně některý region se rozhodne, že nechce patřit do ošklivého Česka, ale do sousední země, kde je pořádek a hezky upravené zahrádky. To už tady přece bylo.......Ovšem nic to nemění na tom, že Eurobyrokratům je nutné tu moc opravdu silně omezit.

honzak 11.7.2009 7:50

Re: Tahle dáma je naprosto,

Evženka blbá není. Zato  jde tvrdě za svým cílem - pomocí euroregionů zabrat zbytek Evropy pro Německo s tím, že Anglie, Francie a Itálie budou ušetřeny.

Swině to je, to jo.

honzak 11.7.2009 7:21

baba se definitivně

odkopala.Ty euroregiony z ní trčí jak z Bohumila Sudeťáci! Jsem zvědav, co ještě vyčetla z příruček PŠM, které jí zbyly po Čepičkovi.

A takových meger je brusel plná...

kruc 11.7.2009 6:22

Re: Ten poslední odstavec je perla.

Zkuste se pozeptat, kolik se vybere příspěvků a kolik ta bruselská mašinerie spotřebuje pro sebe.

Myslíte že 30%, nebo ještě méně?

Sumo 11.7.2009 5:07

... již není nutné suverenní národní zemědělství ?

Tohle se opováží říct stařena v době krize, na začátku které francouzský car chtěl bez skrupulí stáhnout výrobu aut od nás do F a a v Čechách se třeba po.............., a kdy je každému státu košile bližší než Unie ?

Naopak, odolat tlaku neokolonizátorů a udržet si i jen částečnou soběstačnost je nyní nutnější než kdy jindy.

Niky 11.7.2009 4:03

Re: Ten poslední odstavec je perla.

Ten poslední odstavec se Evže moc nepovedl,dává totiž za pravdu Václavu Klausovi a to Evža jistě nechtěla!:-)

jiri 11.7.2009 3:49

Re: Ten poslední odstavec je perla.

Naprosty souhlas - nizke rovne dane, zadne dotace, volny trh.

Honza42 11.7.2009 2:17

Ten poslední odstavec je perla.

Dotace mají jít přímo tam, kde se (ono samo?) ví, co lidé potřebují. A kdepak se to ví, když to ten ošklivý a hloupý stát neví??? No přece v Bruselu se to ví. Tam se ví totiž všechno, protože tam sedí ti nejchytřejší z nás.

"Před tím mají samozřejmě zastánci státní suverenity strach. Pánovům v centrále by ubyla moc." Jojo, zatímco v Bruselu jsou nebojsové, co se už nemůžou dočkat, až se té ztracené moci chopí.

To už by bylo spravedlivější peníze nad Evropou letecky rovnoměrně rozptylovat sypáním bankovek z výšky 10 km. Ať si každý nasbírá. Ale ještě lepší by bylo snížit daně a nesypat nic. Ono při tom sypání se toho totiž dost poztrácí, víme madam??

mol 11.7.2009 2:08

Ano kraje jsou ukázkou čistoty a nezkorumpovanosti

např. Rath se ve svém kraji vůbec nechová jako absolutistický monarcha R^

jenicek 11.7.2009 2:05

Potravinová soběstačnost?

Bez importovaný ropy by se celý zemědělství mohlo jít bodnout. Stačí zablokovat ropu a traktory budou jezdit na co? Řepkovej olej kterej ještě nesklidili?:-/

Realista 11.7.2009 1:41

Re: Tahle dáma je naprosto,

tahle dáma se nám snaží vsugerovat, že Euregiony (přímo financované a řízené z Brusele) jsou lepší než suverénní stát!!!