3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Upracováni k smrti

Znáte to: Den blbec. Ráno přivřete kocourovi ocas do dveří, ten vám za to pomstychtivě označkuje čerstvě vyprané prádlo. Manžel je v posledním tažení s rýmičkou a očekává, že ho budete konejšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 31.10.2017 16:39

V globalizované ekonomice

není místo pro konkurenci. Vždyť i ty kurýrní služby jsou nadnárodní- Geis, PPL, DPD...Co ještě jakž takž funguje, Evropská unie svými blbými socialistickými nápady zreguluje a zabije. To, co se na malém českém plácku jeví jako konkurence, má za kopečkama jediného vlastníka.

L. Novák 31.10.2017 16:28

Pravda je, že v době recese zaměstnavatelé dávali

zaměstnancům hodně najevo, že když se jim za málo peněz nelíbí, mohou jít jinam.

No a teď se situace zase na nějakou dobu otočila a zaměstnanci si mohou přilepšit odchodem jinam. A nebo zaměstnavatelé musí sami od sebe zvyšovat mzdy, aby jim všichni neutekli ke konkurenci.

Myslím si, že je pro obě strany dobré, když poznají, jak se situace na trhu práce může vyvíjet a chovat se podle toho. Darebáci jsou mezi zaměstnavateli i mezi zaměstnanci. A že jich není málo, o tom snad netřeba vést spory.

J. Prečuch 30.10.2017 21:38

Taky mám svůj seznam

"již nikdy více", jsem elektrikář a mám své zkušenosti s klienty svévolně si dosahujícími slevy tím, že nedoplatí práci. Ještě že si autorka představuje práci jiných. Když chci nějakou částku za to, co umím já, na kolik si cení práci zákazník. Je to win-win ekonomika? Nebo je 20tisíc hrubého skvělá pláce?

R. Szewczyk 30.10.2017 18:59

ha ha ha

no, paní Markétko, dovolím si jaxi oponovat tak něj od gruntu, takže : hledám na trhu zboží, například máslo za 30 kaček, takové nenajdu, nikdo se tomu nediví, druhak: firma chce koupit stroj, teda zaměstnance, ale v zásadě je to jedno, ten stroj musí umět např totok: samostatné provádění chemických a analytických

prací dle předepsaných kontrolních, pracovních, standardních operačních

postupů.

a to za užasných 95 kaček za hoďku, a to za předpokladui , že jste VŠ, jinak míŇ, a všici se diví, že něco takovýho není ,

V. Student 30.10.2017 17:41

Souhlas!

Už nějakou dobu sháním instalatéra a zedníka. To co se hlásí, to je prostě příšerný! Teď už jsou bez práce opravdu jen týpci par excellence! Kde jsou ty časy, kdy "za dveřmi stálo deset dalších". Stojí, ale jací?! Děs!

R. Szewczyk 30.10.2017 18:41

Re: Souhlas!

za zedničinu dejte 350/hod, za instalatera 500/hod, a máte mně tam zítra, používám jen profi vercajk a material jen z té vyšší třídy, tedy dražší, dost dražší, nedělám extra rychle, ale vodovodní baterie směšuje a ty kachlíky kolem vám neodpadnou, pokud vyměníme džez tak i ten nebude kapat, ale i nebude plesnivět pod tím okrajem, s vyměnou armatury ve zdi , bo nějakej odborník tam strhl předemnou závit, to vyjde na 20 litrů, teda 20 tisíců českých kaček, ano vím , že jsem podvodník a zloděj, eet na mně a babiše na mně, no to není přece možný, že za tu vyměnu tej baterie z tesca za 350 v akci chce tentotenc zloděj 20 tisíc, všici kradnů, raději to nechám udělat tomu typkovi par excellance za dvojku nakonec není tak příšerný,.....

L. Novák 31.10.2017 16:21

Re: Souhlas!

:-)

M. Polák 30.10.2017 12:29

Všechno se dá vyřešit

Paní Šichtařová, také jsem se v době nedávné dostal do podobného problému. Řešení je jednoduché. Řidičovi dodávajícího vozidla oznámíte, že protokol o předání věci podepíšete až poté, kdy bude na dohodnutém místě. Pokus se začne tvářit, že takovou drzost ještě nezažil, stačí mu oznámit (s telefonem v ruce), že odstupujete od smlouvy a on si může tu věc zase naložit a dopravit tam, kde ji naložil.

Funguje to i při vysoké zaměstnanosti. Ale problém s tím mají jen ti, kteří si to zaslouží.

M. Valenta 30.10.2017 9:54

No tohle by od paní Š. nečekal.

Růst „za každou cenu“ postrádá smysl. Cena pak může být až moc vysoká.

To podepisuji.

M. Krátký 30.10.2017 9:27

Sne 20.10.2017 mi Česká pošta poslala avízo,

M. Krátký 30.10.2017 9:39

Re: Dne 20.10.2017 mi Česká pošta poslala avízo,

OPRAVA a doplnění Dne 20.10.2017 mi Česká pošta poslala avízo, že má pro mě zásilku - dobírku - Balík do ruky za 704,-kč - bude doručeno 23.10. - v pondělí mezi 13,00 až 19,00 a tak jsem se nehnul z místa doručování ani na 1 minutu.. A v 15,00 dne 23.10. mi Česká pošta poslala další e-mail, že se doručení mezi 13,00 až 19,00 nepodařilo, že jsem na místě doručení nebyl zastižen. A druhý den 24.10. mi pošťačka přinesla Výzvu, že si to můžu vyzvednout na poště XYZ - nebo se domluvit telefonicky 241 470 154 - tak jsem tam zavolal ale tam byla jen Hláška, že jsou nová kódovaná čísla podle příslušného PSČ - 4 x jsem se pokusil je e-mailem upozornit, že jsem si objednal službu Balík do ruky a že nikam nepůjdu. Pak jsem se obrátil na Ombudsmanku České pošty a ta mi po dvou dnech oznamuje, že se na to podívají - tak a je to všechno - hezký den - Ten první pokus jsem chybně odprásknul moc brzy

J. Jurax 30.10.2017 20:29

Re: Dne 20.10.2017 mi Česká pošta poslala avízo,

No jo, pošta už nedoručuje balíky ani peníze, ale oznámení, že máte naklusat na poštu ... dokazujte, že jste furt doma, když pošták holt "nezastihne" ... odzkoušeno opakovaně ...

L. Novák 31.10.2017 16:23

Re: Dne 20.10.2017 mi Česká pošta poslala avízo,

Já už Českou poštu prakticky vyřadil ze života. Vývoj za posledních 20 let směřuje k zániku. :-)

P. Maleček 30.10.2017 8:52

A co vám Šichtařová brání ...

... kocoura vyhodit z okna, dětičky zpráskat, manžela poslat kamsi, svou firmu zavřít a za dvacku měsíčně nastoupit do oné kurýrní služby. To pak bude pohodička. Ovšem jen do doby než 14 dní před vejplatou v peněžence najdete leda kulový.

To vám tak zchladí hlavu, že se k té přehřáté ekonomice zas ráda přitulíte.

R. Langer 30.10.2017 11:19

Re: A co vám Šichtařová brání ...

Hm, je to drsné, ale něco na tom přece jenom bude... :-(

J. Jurax 30.10.2017 20:34

Re: A co vám Šichtařová brání ...

Aha ... takže za pouhou dvacku měsíčně můžu, ba dokonce musím svou práci flinkat, protože neumím vyjít s tím, co si vydělám ... pozoruhodný přístup, takový revoluční, proletářský ... :-(

D. Polanský 30.10.2017 8:40

Není většího požehnání

pro ekonomiku než krize. Tedy prý, ale na druhé straně i zaměstnanci si mají užít pocitu důležitosti. Proč jenom podnikatelé? Když jeden brečí druhý se musí smát. Rovnováha musí být zachována. Ceny jsou jaké jsou. Vždy tomu tak bylo. Tečka.

P. Švejnoch 30.10.2017 9:31

Re: Není většího požehnání

"Když jeden brečí druhý se musí smát."

Tak, tak - není nad třídní pojetí ekonomiky... :-D

P. Švejnoch 30.10.2017 7:36

Popisované ovšem není důsledkem

(pouze) nízké nezaměstnanosti, ta to jen zvýraznila.

Mizerná kvalita poskytovaných služeb (do jejíž definice můžeme započítat i autorkou vypíchnutou neochotu a bohorovnost personálu) je důsledkem nízké konkurence obecně - tedy nejen nízké konkurence na trhu práce.

A nízká konkurence je důsledkem ekonomické a právní politiky našeho socialistického státu. Plujeme plnou parou před listopad '89.

Z. Lapil 30.10.2017 8:17

Re: Popisované ovšem není důsledkem

Jo.

"Melouch" dokončen, kafe dopito, vydávám se pokračovat do zaměstnání.

Z. Rychlý 30.10.2017 9:14

Re: Popisované ovšem není důsledkem

EET řádně vyplněno ??

:-)

Z. Lapil 30.10.2017 11:50

Re: Popisované ovšem není důsledkem

NEE :-).

(Faktura)

P. Rada 30.10.2017 5:42

Otrocká práce, přehřátá ekonomika nebo už "Meze růstu"?

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Otrocka-prace-v-Cesku-Pracuj-nebo-te-zmlatime-Mali-zlocinci-zakony-narusuji-ti-velci-je-pisi-Expert-na-mafii-prinasi-zavazna-fakta-473680

https://cs.wikipedia.org/wiki/Donella_Meadowsov%C3%A1

http://sustainable.unimelb.edu.au/sites/default/files/docs/MSSI-ResearchPaper-4_Turner_2014.pdf

J. Dostál 30.10.2017 6:16

Re: Otrocká práce, přehřátá ekonomika nebo už "Meze růstu"?

A máte nějaký vlastní nazor?

P. Rada 30.10.2017 7:27

Re: Otrocká práce, přehřátá ekonomika nebo už "Meze růstu"?

Ano mám vlastní názor. Třeba ten, že být v diskusi nevěcný jak to předvádíte, je jí spíše na škodu.

Nebo polopaticky ten, že právě výše uvedené aspekty v odkazech naše okolí už často obsahuje ale lidé toto obecné popisují konkrétněji po svém např jako ..."upracováni k smrti" ...

P. Klíma 30.10.2017 7:38

Tak sem s tím názorem !

Kromě napadení oponenta jste se na nic jiného nezmohl...

P. Rada 30.10.2017 8:31

Re: Tak sem s tím názorem !

Pokud jde o "nápady" k tématu - tak ty jsou specifikovány právě v odkazech. Zmohla jsem se na to je pročíst s stotožnit se s nimi.

Pokud jde o "napadání" tak k němu odkazy potřeba nejsou - to předvádte i Vy.

P. Švejnoch 30.10.2017 7:42

Re: Otrocká práce, přehřátá ekonomika nebo už "Meze růstu"?

No, vzhledem k tomu, že diskuze s Vámi je spíše nemožná (a je tedy ztrátou času), pak ji z principu vlastně ani nijak výrazně poškodit nelze.

A nakopírování tří linků do příspěvku, navíc bez jakéhokoli komentáře, lze jen stěží považovat za "vlastní názor" - takže otázku pana Dostála považuji za případnou.

P. Lenc 30.10.2017 8:01

Re: Otrocká práce, přehřátá ekonomika nebo už "Meze růstu"?

Ale pánové, pan Rada nikdy nediskutuje,on názory opisuje.

P. Rada 30.10.2017 8:39

Re: Otrocká práce, přehřátá ekonomika nebo už "Meze růstu"?

Ztotožnit se s odkazem a tím uspořit prostor považuji za vybídnutí k diskusi.

Máte sám něco diskusního k tématu autorky o "upracování k smrti" a odkazům na otrockou práci... kterými jsem to komentoval?

Nebo se cítíte lépe v hloučku "pánů" bez názoru k tématu ale jen s chutí poránu ši až si zborově zaplivat?